Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
2462 hozzászólás a témában

#2201
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás
A 2012-es kollekcióban már lesz 29er is:

Feltöltött kép

Szívesen kipróbálnám... :P

#2202
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Na végre megvannak az elsõ tapasztalatok terepen. :)
Egy kört tudtam menni a kék kereszten és egy 15-20 km-er túra kört. Jövõ héten jön a nagy teszt, 6 nap Schladming-i tekeréssel. :)

Lefele menetben nagyon stabilnak éreztem és iszonyat jó volt a mozgása a gépnek. A tagon alig érezhetõ,hogy levegõs. A rugóút viszont úgy éreztem,hogy sosem fogy el. Nagyon jó érzés volt.
Mászni nem egy álom a géppel a jelenlegi összeállításban,de a kaiser gumikkal amúgy sem nagy élmény. Egy db fat albertet már szereztem,majd még szerzek hozzá egyet elõre is és ha hazajöttem ,akkor még a kerekeket is könnyebbekre akarom cserélni. :)
Jobban másztam a géppel felfelé,mint unokaöcsém a hardy-jával,de ez nem biztos,hogy a gépek közti differenciát mutatja. A 16,6 kg felfelé még mindig sok,de azért a legtöbb helyen felmásztam,ahol korábban is.

Sokan kérdezték,hogy miért variáltam a gyári összeállításhoz képest,de most akkor csinálok egy "autókereskedõk"-höz hasonló leírást,hogy mennyit is költöttem. :)

A komplett gépet vettem,szállítási költséggel,banki költségekkel,akkori euro árfolyamon +495 000 FT-ért(ami valjuk be,nagyon jó ár volt!)
A kona vázat,rugóstaggal,nyeregcsõvel -95 000 FT-ért adtam el.
A kerekeket -23 000 FT-ért.
Az új géprõl:
Avid elixir fékek: -45 000 FT-ért
X.9 hátsó váltó: -20 000 FT-ért
x.7 váltókarok: -12 000 FT-ért
deore fogsor: -6 000 FT-ért
elsõ gumi: -6 000 FT-ért
Hátsó gumit: elcseréltem egy új fat albertre
Hajtómû+ közép: -25 000 FT-ért
66 rcv -120 000 FT-ért
gyári telópumpa(mivel már van egy) -5 000 FT-ért kelt el.
vettem 2 db xt tárcsát összesen +14 000 FT-ért
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Így az eddigi költségem 152 000 FT
Ami tartalmaz egy vázat, egy rugóstagot, egy kormánycsapágyat tapered-es és 1,1/8-ados szûkítõvel, egy easton havoc stucnit,egy easton havoc dh kormányt,egy easton havoc nyeregcsövet, egy slx elsõ váltót,203/185-ös xt tárcsákat,egy láncterelõt, egy láncvillavédõt,egy selle italia shiver nyerget és egy sunn ringlé drift 2.1-es kerékszettet.
Véleményem szerint ebbõl jól jöttem ki anyagilag. Valahogy így képzelem el reálisan az enduro gép építés költségeit magyar pénztárcának és nem úgy,mint ahogy a cikkben írták,h 600 ezer a váz.

És végeredményben nem csak anyagilag tudtam spórolni,hanem a grammokban is. Ahogy korábban írtam,a 17,25 kg-s pedál nélküli gépbõl 16,6 kg-s gépet faragtam pedállal együtt. Ebbõl majd még jön le súly jócskán. A fat albert külsõkkel egy 5-600 grammot le kell szedjek és új kerekeket is tervezek,mert ezek számomra túl építettek. A felniknek 660 gramm darabja,ami rengeteg. Még a kerekeken is le akarok faragni egy 2-300 grammot legalább. Akkor már elég tekerhetõ súlyban lesz reményeim szerint. :)

#2203
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Jól hangzik. Nekem is a gyári gépen sem nagyon lógott ki semmi. Azon lepõdtem meg,hogy a stucni,kormány,nyeregcsõbõl és gumikból sem olcsókat pakoltak fel. Nagyon megérte komplettet vennem.
Mellesleg ma végre visszakaptam a villámat Salától és közben megjött az adapterem is. Bár 4 hetet vártam rá. Szóval már csak jó idõ kell és végre tesztelhetem a bicajt nemcsak falidísz lesz! :D

#2204
troger

troger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 296 hozzászólás
Itt az apróban sikerült vennem egy canyon ultimate al. országutit. Sram force szett van rajta, fsa carbon hajtómû. Hát eléggé össze van rakva, nem spóroltak le semmit róla. Akkor lepõdtem meg, amikor megnéztem, hogy a rajta levõ continental grand prix 4000 s külsõk mennyibe kerülnek. Csak pislogtam, hogy 16 ezer pénz drabaja. Hát ott sem spóroltak, a kulacstartó csavarok titánok, a syntace befogó csavarjai is.

Egyszerûen tényleg nincs gyenge pontja. Könnyen lehet, a következõ montim is canyon lesz ezekután.

Pedig tényleg kerestem a hibát, de nem találtam.
Merida a nyugat dácsiája, de jó a garis ügyintézése

#2205
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs
a nagyobbakert is odavannak :) egy mr tesztre is kivancsi lennek.

#2206
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.560 hozzászólás
Canyon Nerve XC 5.0 Review - BikeRadar

#2207
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Király! Remélem annak is kedvezõ ára lesz. :)

#2208
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs
rakerdeztem, hogy fognak e csinalni 29ert:

thank you for your E-Mail.

We plan to make an announcement later in the year.
Probably in autumn at the Eurobike.



#2209
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Elképzelhetõnek tartom,hogy az o gyûrût kéne egy szorosabbra cserélni.
Magyarországra ugye úgy jött a bicaj,hogy a villa egy heveder szerûséggel összevolt húzva a váll és a fékhíd között,hogy beleférjen a dobozba.
Lehet,hogy ez sem tett jót neki. :(
De köszi a gyors választ. Majd beszélek akkor Salával.

Viszont még azon gondolkoztam,hogy ha visszaküldöm,akkor gondolom õk is csak megjavítják. Mert,ha cserélnék,akkor lehet,h kérném,h ne tapered-esre cseréljék,ha tudják,mert el akarom adni és a saját villámmal használnám a bicajt.
De ha meg ezt leírom,akkor lehet,h elküldenek a ......ba. :D

#2210
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.560 hozzászólás
Én az új csavart megvárnám, azzal nem lesz gondod. Nyomatékértékek úgy rémlik, a Canyon user's manualban benne van.
Villát meg vidd el Salához szerintem, õ gyorsan megmondja, van-e gond vele.

#2211
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Most nem tudom a nyomatékot,de épp ma tekertem simára az egyik csavar fejét,szal majd mûthetem ki. Úgy néz ki,hogy a csavar berugózástól is tud még rászorulni,vagy én húztam meg túl erõsen és a múltkori reccsenésnek most jött ki az eredménye. Na mind1 úton az új csavar.

Viszont új probléma. A villa jobb becsúszójánál jelentõsen szivárog az olaj. :( Pedig nem is használtam,csak a városban mentem pár kört,de nem ugrottam vele,mert el akarom adni,amint megjön a szûkitõm és berakom a régi villámat. Szerintetek érdemes vacakolnom a garanciával és írnom nekik,vagy Sala mesterrel rakassam rendbe és adjam el? A postaköltséget gondolom nekem kéne állnom,így kb ugyanott vagyok,ha én csináltatom meg. :(

#2212
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs

Jó örülök,meg rászántam és már el is utaltam a pénzt,de azért mégis.
Amúgy szerintem nem a szerszám volt. Mert úgy meg volt húzva a csavar,h az imbuszomra ráhúztam 1 méteres csövet és azzal bírtam kinyitni,de még így sem könnyen. Ráadásul,amikor egy-egy reccsenés kíséretében kinyílt még valami fura szag is jött belõle(mintha égett szaga lett volna).


mekkora nyomatek van rairva? en tagrogzitesnel ilyen 8-10nmt szoktam latni.

#2213
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.289 hozzászólás

Jó örülök,meg rászántam és már el is utaltam a pénzt,de azért mégis.
Amúgy szerintem nem a szerszám volt. Mert úgy meg volt húzva a csavar,h az imbuszomra ráhúztam 1 méteres csövet és azzal bírtam kinyitni,de még így sem könnyen. Ráadásul,amikor egy-egy reccsenés kíséretében kinyílt még valami fura szag is jött belõle(mintha égett szaga lett volna).


Szerintem meg a csavar gyártásánál keletkezett amikor belenyomták a hatszöget.

#2214
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Jó örülök,meg rászántam és már el is utaltam a pénzt,de azért mégis.
Amúgy szerintem nem a szerszám volt. Mert úgy meg volt húzva a csavar,h az imbuszomra ráhúztam 1 méteres csövet és azzal bírtam kinyitni,de még így sem könnyen. Ráadásul,amikor egy-egy reccsenés kíséretében kinyílt még valami fura szag is jött belõle(mintha égett szaga lett volna).

#2215
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs
hat orulj neki, hogy nem 10k - ket muanyag b*szert is tobbet fizettem. amugy olyan mintha a szerszam, amit belenyomtak, az roncsolt volna, mert ha a megtepes miatt lett ilyen, akkor mashol is szetszakadt volna.

#2216
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Na most kaptam üzit. A csavarokra kiszámláznak 12 eurot. :(

#2217
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs
persze, harom negy honap :D a specinel en is ezt tapasztaltam: a nemet garnal ket-harom napon belul itt volt a potalkatresz.

#2218
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Szupi! Már válaszoltak is,hogy postázzák ingyen az átalakítót a kormánycsapágyhoz és a telópumpát meg a csavarokat! És elnézést kértek. :)
Vajon itthon is így müködne ez? :D

#2219
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Na már válaszoltak is! Elnézést kértek a pumpáért és a villáért,azt írták,h ingyen küldik az alátétet és a pumpát,de a csavarokra nem reagáltak semmit. Írjak nekik még egy emailt,hogy a csavarokkal mi lesz vagy örüljek ennek is. :(
Így a belsejében keletkezett a repedés. Ebbõl lehet gond? :(
Feltöltött kép

#2220
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs
karbantartasba az is beletartozik, hogy at kell huzni a forgaspontokat (meg kitisztitani).

az mas kerdes, hogy nalam a specinel komplett csavarszettet kellett cserelni, mert a csavarok nem birtak a megadott nyomatekot. most kb fele-ketharmad nyomatekkal van meghuzva. a pitchem jott nemetektol, az nagyon patentul ossze volt rakva, beallitva, mellekeltek a checklistet is.