Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#1
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Megoldóott az ügy, de nagyon hosszas levelezés után. 180 eurót kaptam, XT agy és SLX sor lett belőle.

Ugyanilyen ismeretlen agy volt volt benne amúgy.

 

Az egész ügyintézésből az jött le nekem, hogy az ügyfelesek, de a műszaki emberek se tudták, milyen agy van a bicajban smile.png . A válaszokból látszott világosan, pedig "szakéretővel" is cseteltem.

 

Hali mindenkinek.

ultio-tól kérdezném, hogy végül megoldódott-e a gondja? Az a tippem hogy igen. Mindig  válaszolnak előbb-utóbb.

Csak a tanulság miatt írnék le egy történetet. Ez igazából nem negatív vélemény akar lenni, hisz már testközelből ismerem a Canyon Spectralt és én a magam részéről nagyon elégedett vagyok vele. Ilyen dolgok sajnos a legjobb gyártókkal is előfordulhatnak.

Tavalyi a történet szintén, szóval ismerős vett egy Spectral AL5-t 23-ban. Neki konkrétan az lett a probléma már rögtön a vásárlás után az összeszereléskor, hogy a hátsó agyra a fogaskoszorú felszerelésekor azt egyszerűen nem lehetett úgy ráhúzni, hogy az rendesen rögzüljön, mert nyomatékkulccsal az elvárt mértékben meghúzva a sor bizonyos elemei el tudtak mozdulni egymáshoz képest. Felmerül bennem a kérdés, vajon hogy ellenőrizték, (ha egyáltalán) mielőtt betették a dobozba és elküldték? smile.png) ) Ezt jeleztük a Canyon felé és ugyanez a válasz jött, mint neked, hogy fizettek volna egy x euros összeget, hogy javítassuk meg, de ha nem fér bele a keretbe, akár a csere akkor írjuk meg. A történetben az agy az érdekes, hiszen a fogaskeréksor neki egy jól beazonosítható márka modellje volt, míg az agyon semmilyen felségjelzés nincs. Valamilyen más alkatrészhez való, megfelelő méretű alu adaptergyűrűvel oldottuk meg a problémát, s úgy tűnt jó is egy darabig, de mivel ez nem ehhez az alkatrészhez való adapter volt (nem bordás) ezért ezt szép lassan szétfaragta az az erő ami ott forgatáskor jelentkezik, s újra lazulni kezdett. A probléma az ezzel az egésszel, hogy ők a gyárban összeraknak valamit, ami kijön az adott összegből, de ha ez a termék egy olcsó ismeretlen cucc, akkor semmi info nincs róla sehol a neten. Alkatrészt kapni hozzá meg gyakorlatilag esélytelen (megkockáztatom hogy nincs is). Legfeljebb csináltatni lehet. Hazai boltot kérdeztünk, nem is értették miről van szó (először én se hittem el hogy ilyen van, amíg nem láttam). Adapterezni csak akkor szokás agyat, ha például egy 12-est fogadóra 11-est vagy kisebbet raksz (már ha egyáltalán lehet) de itt nem erről volt szó, mert 12-es a sor és a kazetta test is ilyet fogad elvileg. Csak akkor miért lötyög rajta? Egyáltalán mi az ami nem? Elképzelhető persze hogy gyártási hibás volt az agy vagy akár a sor is, de erre semmi sem utalt.
A tanulság az hogy ha így vesz az ember bringát ami majdnem készre van szerelve, s tényleg csak annyit akar vele, hogy összerakja és semmi többet, akkor az alkatrészeket jól meg kell nézni, mert ha hiba miatt szerelni kell, kiderülhet a végén, hogy jobban járt volna az ember a magasabb kategóriával, (feltéve) ha azon az alkatrészek minőségibbek. Mert annyival többe nem kerül, mintha cserélni kell az alig használt gyárit, még akkor sem, ha fizeti a canyon, mivel az irogatás, ügyintézés, utánajárkálás is idő és energia, az meg pénz ugye. Csak pénzt lehet szerezni, az ellopott idődet vissza meg már sohasem. Nem biztos hogy fenti állítás minden körülmény között megállja a helyét, ezt mindig mérlegelni kell.


  • Kisherceg és madgab kedveli ezt

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#2
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás

Hali mindenkinek.

ultio-tól kérdezném, hogy végül megoldódott-e a gondja? Az a tippem hogy igen. Mindig  válaszolnak előbb-utóbb.

Csak a tanulság miatt írnék le egy történetet. Ez igazából nem negatív vélemény akar lenni, hisz már testközelből ismerem a Canyon Spectralt és én a magam részéről nagyon elégedett vagyok vele. Ilyen dolgok sajnos a legjobb gyártókkal is előfordulhatnak.

Tavalyi a történet szintén, szóval ismerős vett egy Spectral AL5-t 23-ban. Neki konkrétan az lett a probléma már rögtön a vásárlás után az összeszereléskor, hogy a hátsó agyra a fogaskoszorú felszerelésekor azt egyszerűen nem lehetett úgy ráhúzni, hogy az rendesen rögzüljön, mert nyomatékkulccsal az elvárt mértékben meghúzva a sor bizonyos elemei el tudtak mozdulni egymáshoz képest. Felmerül bennem a kérdés, vajon hogy ellenőrizték, (ha egyáltalán) mielőtt betették a dobozba és elküldték? smile.png) ) Ezt jeleztük a Canyon felé és ugyanez a válasz jött, mint neked, hogy fizettek volna egy x euros összeget, hogy javítassuk meg, de ha nem fér bele a keretbe, akár a csere akkor írjuk meg. A történetben az agy az érdekes, hiszen a fogaskeréksor neki egy jól beazonosítható márka modellje volt, míg az agyon semmilyen felségjelzés nincs. Valamilyen más alkatrészhez való, megfelelő méretű alu adaptergyűrűvel oldottuk meg a problémát, s úgy tűnt jó is egy darabig, de mivel ez nem ehhez az alkatrészhez való adapter volt (nem bordás) ezért ezt szép lassan szétfaragta az az erő ami ott forgatáskor jelentkezik, s újra lazulni kezdett. A probléma az ezzel az egésszel, hogy ők a gyárban összeraknak valamit, ami kijön az adott összegből, de ha ez a termék egy olcsó ismeretlen cucc, akkor semmi info nincs róla sehol a neten. Alkatrészt kapni hozzá meg gyakorlatilag esélytelen (megkockáztatom hogy nincs is). Legfeljebb csináltatni lehet. Hazai boltot kérdeztünk, nem is értették miről van szó (először én se hittem el hogy ilyen van, amíg nem láttam). Adapterezni csak akkor szokás agyat, ha például egy 12-est fogadóra 11-est vagy kisebbet raksz (már ha egyáltalán lehet) de itt nem erről volt szó, mert 12-es a sor és a kazetta test is ilyet fogad elvileg. Csak akkor miért lötyög rajta? Egyáltalán mi az ami nem? Elképzelhető persze hogy gyártási hibás volt az agy vagy akár a sor is, de erre semmi sem utalt.
A tanulság az hogy ha így vesz az ember bringát ami majdnem készre van szerelve, s tényleg csak annyit akar vele, hogy összerakja és semmi többet, akkor az alkatrészeket jól meg kell nézni, mert ha hiba miatt szerelni kell, kiderülhet a végén, hogy jobban járt volna az ember a magasabb kategóriával, (feltéve) ha azon az alkatrészek minőségibbek. Mert annyival többe nem kerül, mintha cserélni kell az alig használt gyárit, még akkor sem, ha fizeti a canyon, mivel az irogatás, ügyintézés, utánajárkálás is idő és energia, az meg pénz ugye. Csak pénzt lehet szerezni, az ellopott idődet vissza meg már sohasem. Nem biztos hogy fenti állítás minden körülmény között megállja a helyét, ezt mindig mérlegelni kell.


  • ultio és Kisherceg kedveli ezt

#3
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Ha már felajánlották, hogy térítik, átfűzetném valami rendesre.

Kisherceg is valami új, olcsóbb Shimanoval megy ha jól tudom, arra eddig még nem panaszkodott.

 

Nem is ez a probléma.

Hanem az, hogy a Canyon 1 hét után se válaszol, annyi megkeresésük van az elmondásuk szerint.

Azt kérték, ha 80 eurót meghaladja a javítási összeg, jelezzem. Jeleztem múlt szerdán, azóta semmi érdemleges nem történt az ügyben.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.861 hozzászólás

Ha már felajánlották, hogy térítik, átfűzetném valami rendesre.
Kisherceg is valami új, olcsóbb Shimanoval megy ha jól tudom, arra eddig még nem panaszkodott.


Szoktam én panaszkodni? 😄
Egy pár Deore-t használ(gat)ok a Roninban, nincs vele baj, de láttam már finomabb darabokat is. Így egy év tapasztalattal, ha választanom kellene, megvenném újra a dt350-et. 😳 Szigorúan 36T-vel.
  • Rabbit és zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Nem lehet megállapítani. Sehol semmi jelölés nincs rajta.

Ha már felajánlották, hogy térítik, átfűzetném valami rendesre.

Kisherceg is valami új, olcsóbb Shimanoval megy ha jól tudom, arra eddig még nem panaszkodott.



#6
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Nem lehet megállapítani. Sehol semmi jelölés nincs rajta.

 

Milyen agy ez?


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#7
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.861 hozzászólás
Milyen agy ez?
  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Mostanában volt valakinek garanciális ügyintézése a Canyonnal?

 

Múlt vasárnap tönkrement a hátsó agy a Spectral 29 AL 5 bicajomban. Hétfőn jeleztem a problémát cseten, 80 euró javítási költséget ajánlottak. Ha több, akkor jelezzem.

Szétszedettem az agyat, javíthatatlan. Szerdán jeleztem a Canyonnak, azóta semmi válasz. Ma újra írtam nekik.

4 és fél hónapos a bicaj, 1 440 km van benne.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#9
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Megújult a Lux-om - illetve, már az új XX SL váltással és az új SID SL villával kínálják. https://www.canyon.c...r-ltd/3512.html

 

full_2023_3512_lux-wc-cfr-ltd_bk-gn_P5.j

 

Ismerve az új XX kompatibilitását, már örülök, hogy nem az új szettel jött az enyém - vagy csak a kognitív disszonancia beszél belőlem. biggrin.png


zscs módosította - 2023. július 28. - 10:28


#10
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Régen lestem ennyit kerékpárokat meg akciókat. 

Arra emlékszem, hogy a TDF alatt folyamatos akciók vannak kedvenc márkánknál. Jól rémlik, hogy 1-1 modell szokott lenni minden nap akcióban (illetve eddig így volt)? Külön érdekesség, hogy amit kinéztem idén még nem is volt elérhető smile.png biggrin.png .   



#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ezen komolyan engondolkoztam. Sőt, 1 db van még a szuperkönnyű, 1380 grammos szettből is, 280-ról 100-ra leárazva. Ha jól sejtem, ez is QR15/100 és 12x142 hátul. Bajnok ár, de a 21mm tényleg picit keskeny. Bár ezen még mindig filózom.



#12
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

 Viszont, a 142x12mm hátsó papucsba van két kerekem, egyiknél 1-2 havonta pattognak el a küllők és a szervizes cimborám szerint a felni is az utolsókat járja, a 6+ éves Acros versenyszettemben sincsen már túl sok. És ilyet már nem igazán kapni, max. fűzetni tudnék, méregdrágán. sad.png

 

 

ár értékben tán -bár nem széles a felni-

FULCRUM RED PASSION 3 29 CenterLock TL-Ready átütőtengelyes kerékszett HG - Akciós alkatrészek (bringaland.hu)


  • zscs kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#13
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Azért ha szembe jönne használtan egy boostos Exceed CF SLX, L-es méretben, lehet elgondolkoznék. Feltételezem, az szintén jól bírja a merev villát.

Nem lenne problémám a régi GC CF SL-emmel sem, a tömege is so-so OK, pláne, ha ennyire bírja a kiképzést. Viszont, a 142x12mm hátsó papucsba van két kerekem, egyiknél 1-2 havonta pattognak el a küllők és a szervizes cimborám szerint a felni is az utolsókat járja, a 6+ éves Acros versenyszettemben sincsen már túl sok. És ilyet már nem igazán kapni, max. fűzetni tudnék, méregdrágán. sad.png

 

A Lux viszont bazi jó! Kimértem Watt-mérővel, még a téli bundámmal is, ugyanazon szegmensen, hogy 1 kilóval nehezebb a merevnél még gyorsabb is voltam felfelé. Pofaszélben... (-:

Beruháztam a ~150 EUR árú ősrégi KS Dropzone dropperbe (385mm hossz, 125mm ejtés), picit nehezen indul meg, ha 1-2 óráig nem használja az ember, szerintem némi plusz kenést teszek majd a szimmering alá. Picit bevallom, hiányzik a remote lockout - de teljesen használható így is.

Ráadásul, alig 520 gramm az egész. Most nem azért, de a 360-380 grammos dropperek remote karral + bowdennel se sokkal könnyebbek. Csak ár minimum 2x-es. wink.png

 

Nagyon jó kis gép lett. Persze tudom, kicsit különlegesek az igényeim és ami nekem pozitívum, sok embernek kompromisszum.


zscs módosította - 2023. április 09. - 19:00


#14
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Ezt köszönöm. Pont a héten kerestem valamit nagyon a régi kerékpáros lomjaim közt és megtaláltam az enyém számláját, 5 éves már. Remélem maradt abban is némi anyag (a merev villa miatt azért néha van bennem aggódalom).  

7 éve van meg a Grand Canyon CF SL. Az archive.org-on keresztül még elérhető a régi oldala: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html

39b34c55006a7d2e039d36991f86edc9.jpg

 

Ma először bontottam atomjaira, ráfért egy alapos átnézés. Egyúttal lemértem, GXP középcsapággyal együtt 1367 gramm. Nem könnyű, cserébe az sem véletlen, hogy ennyire bírja a merev villázást.

large_GC_CF_SL29-1367g.jpg


  • zscs kedveli ezt

#15
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Érdekes változtatásokat csinálsz ezen a paripán, én pölö biztos nem tudnám az Luxomat lockout nélkül elképzelni, ahogy a Magura thermoplastic förmedvény fékkartól is rosszul vagyok smile.png  De a lényeg hogy neked megfeleljen és kényelmes legyen a setup!

 

Sok-sok sikeres és boldog kilométert ennek a szép luxnak a nyergében!

Köszi! smile.png

Van rajta lockout, csak le kell nyúlni érte. Nagyon kézre esik, bár versenyen biztosan szívni fogok vele, ha mászásra véletlenül lockolom és elfeledkezem róla.

 

A dropperen filózom sokat. Szuper jó lenne egy non-kashima Fox SL vagy Bikeyoke, könnyűek, megbízhatóak. De az is +1 kábel.

Wireless remote opció 2 létezik: Rockshox Reverb AXS (méregdrága és még nehéz is) és a Magura Veyron v2 - ez szintén zenész, akár az előbbi.

 

Nekem egy kiszedem - bedobom verzió elég lenne, ha épp traileken használnám. Ekkor jött az oldschool ötlet - létezik-e még ülés alatti karos. És igen! :) https://kssuspension...oduct/dropzone/

Dropzone.png

Tömege nem vészes és nincsen +1 kábel és még "olcsó" is - a 170 EUR a 400-650 EUR kategóriához legalább is annak mondható, azt gondolom. smile.png Használtam félig-meddig non-remote a Vecnum dropperemet is, mikor tönkre ment benne a patron, folyton kézzel kellett felhúznom, hamar megszoktam.



#16
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

7 éve van meg a Grand Canyon CF SL. Az archive.org-on keresztül még elérhető a régi oldala: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html

39b34c55006a7d2e039d36991f86edc9.jpg

 

Ma először bontottam atomjaira, ráfért egy alapos átnézés. Egyúttal lemértem, GXP középcsapággyal együtt 1367 gramm. Nem könnyű, cserébe az sem véletlen, hogy ennyire bírja a merev villázást.

large_GC_CF_SL29-1367g.jpg



#17
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Volt egy kis időm végre szerelgetni és pár tervezett átalakítást megléptem a Lux bicajon. Először is, szereztem nagyon jó áron (!!) egy nem remote-os 210x50mm tagot, még a hangolása is majdnem teljesen egyezik a gyári canyonossal. Kizárt, hogy nagy külőnbséget érezzek a 2 közt, de ha nagyon zavarna esetleg, akkor a "shim"-ekkel át tudom alakítani/variálni, hogy a compression és a rebound tuning is ugyanaz legyen, mint a gyári (ami egyébként majdnem teljesen standard). A remote-os tagot természetesen megtartom. Az újban van 1 db volume reducer token a gyári Canyon verzióhoz képest, valószínűleg ki kell vennem majd, mert maga a váz eleve progresszív mozgású (rugóút vége "felkeményedik"). Ha jobb idő lesz, megtesztelem a Sopron DH-n és meglátjuk, maradhat, vagy menjen. smile.png

 

Akit érdekelnek a finom részletek, hogyan variálható át egy tag hangolása, íme: https://www.sram.com...uning-guide.pdf

 

A remote lockout lekerült a villáról is, így hirtelen nagyon szép tiszta cockpit fogad a bringára ülve. Két bowden mínusz. Úgysem használtam volna sokat, a villáét legalább is a merevfarú bringámon se használtam szinte soha. Tavalyról van még 1 db plusz non-remote "Race Day" csillapításom, természetesen kicserélem majd a villa csillapítását erre, ha lesz időm ilyesmire ismét.

Ami még szintén hátra van: a SID villa levegő oldalában nincsen token, az ízlésemnek túl lineáris a mozgása, tenni fogok bele 1 tokent (van itthon szerencsére tokenem 1 db), remélem, elég lesz 1 db bele.

 

Egy flat mount féknyergen kívül költeni egy fillért sem tervezek költeni rá (éppen elég brutális volt az ára), csak a merevfarún lévő cuccokkal tervezem a fékrendszert átvariálni még, illetve hát van egy 4-éves Trickstuff fékszettem. Vagy Trickstuff fékek lesznek rajta, hátul Magura flat mount féknyereggel, vagy a merevfarún jelenleg lévő MT8 Pro kerül rá, amit 1.5 éve kb. féláron vettem. (Trickstuff ebben az esetben visszakerül a merev gépre.) Gyári SRAM ULT carbon fékszett meg megy fel az apróra majd.

 

Mint kiderült, a gyári nyeregcső + nyereg nagyon könnyű, 324g együtt. Most egyelőre Vecnum MoveLoc XC nyeregcső + régi Selle nyereg van rajta, nem mértem le, ez mennyi együtt. Kb. 580-600g lehet.

A bringa így az alábbi fotón látható állapotában 10.14 kg (pedállal, kulacstartóval), szerintem egészen kellemes.

 

A fékek cseréjével, még ha Magura is kerül rá, -100g (jó-jó, inkább fogynom kellene, tudom:D), első féktárcsa 180-ról 160-ra, adapter mínusz ugye és csavarból Alu Magura kerülne, így további ~50g mínusz csak ebből. És van egy PRC stucnim + PRC kormányom, sőt, egy 760mm-es szuperkönnyű kormányom, lehet, egy teszt erejéig lecserélem erre az egyébként kényelmes és szimpatikus, gyári integrált CP00008-at.

 

Kormánycsapágy. A taghoz tartozó bowden kihúzásakor jött a bowdennel a szivacs ház is, ami felgyűrődött/megszorult. Ki kellett vennem a villát, szétkapnom az egész kormánycsapágy környékét. No ezt senki ne akarja egyedül szétszedni! Azt a szenvedést, amit levágtam vele... Egyrészt, a hátsó fék kábele ugye átmegy a felső kormánycsapágyon. Hiába a szerelőállvány, tökegyedül egy kínszenvedés volt, hogy tartom a villát, tartom az ide-oda lóbálódzó kormányt, miközben a jobb kezemmel próbálom rátenni normálisan az IPU2 gyűrűt a villanyakra. Ahogy a régi (műveltebb) oroszok mondanák: "don't try this at home!"...

 

Ez az új, lepraként terjedő kormánycsapágy-design egy undorító és szükségtelen, nehezen szerelhető és a pattintott kőkorba való visszalépés. Ez minden, csak nem innováció. Még jó, hogy az új Speci Epic is uilyen kormánycsapággyal jön - ahogy sok-sok már bringa!... :/

 

No de egy vidámabb kép, kezdi ha lassan is, de végleges formáját felvenni a "részroket":

Lux-CFR-10140g.jpg

Érdekes változtatásokat csinálsz ezen a paripán, én pölö biztos nem tudnám az Luxomat lockout nélkül elképzelni, ahogy a Magura thermoplastic förmedvény fékkartól is rosszul vagyok :)  De a lényeg hogy neked megfeleljen és kényelmes legyen a setup!

 

Sok-sok sikeres és boldog kilométert ennek a szép luxnak a nyergében!


  • zscs kedveli ezt

#18
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Volt egy kis időm végre szerelgetni és pár tervezett átalakítást megléptem a Lux bicajon. Először is, szereztem nagyon jó áron (!!) egy nem remote-os 210x50mm tagot, még a hangolása is majdnem teljesen egyezik a gyári canyonossal. Kizárt, hogy nagy külőnbséget érezzek a 2 közt, de ha nagyon zavarna esetleg, akkor a "shim"-ekkel át tudom alakítani/variálni, hogy a compression és a rebound tuning is ugyanaz legyen, mint a gyári (ami egyébként majdnem teljesen standard). A remote-os tagot természetesen megtartom. Az újban van 1 db volume reducer token a gyári Canyon verzióhoz képest, valószínűleg ki kell vennem majd, mert maga a váz eleve progresszív mozgású (rugóút vége "felkeményedik"). Ha jobb idő lesz, megtesztelem a Sopron DH-n és meglátjuk, maradhat, vagy menjen. smile.png

 

Akit érdekelnek a finom részletek, hogyan variálható át egy tag hangolása, íme: https://www.sram.com...uning-guide.pdf

 

A remote lockout lekerült a villáról is, így hirtelen nagyon szép tiszta cockpit fogad a bringára ülve. Két bowden mínusz. Úgysem használtam volna sokat, a villáét legalább is a merevfarú bringámon se használtam szinte soha. Tavalyról van még 1 db plusz non-remote "Race Day" csillapításom, természetesen kicserélem majd a villa csillapítását erre, ha lesz időm ilyesmire ismét.

Ami még szintén hátra van: a SID villa levegő oldalában nincsen token, az ízlésemnek túl lineáris a mozgása, tenni fogok bele 1 tokent (van itthon szerencsére tokenem 1 db), remélem, elég lesz 1 db bele.

 

Egy flat mount féknyergen kívül költeni egy fillért sem tervezek költeni rá (éppen elég brutális volt az ára), csak a merevfarún lévő cuccokkal tervezem a fékrendszert átvariálni még, illetve hát van egy 4-éves Trickstuff fékszettem. Vagy Trickstuff fékek lesznek rajta, hátul Magura flat mount féknyereggel, vagy a merevfarún jelenleg lévő MT8 Pro kerül rá, amit 1.5 éve kb. féláron vettem. (Trickstuff ebben az esetben visszakerül a merev gépre.) Gyári SRAM ULT carbon fékszett meg megy fel az apróra majd.

 

Mint kiderült, a gyári nyeregcső + nyereg nagyon könnyű, 324g együtt. Most egyelőre Vecnum MoveLoc XC nyeregcső + régi Selle nyereg van rajta, nem mértem le, ez mennyi együtt. Kb. 580-600g lehet.

A bringa így az alábbi fotón látható állapotában 10.14 kg (pedállal, kulacstartóval), szerintem egészen kellemes.

 

A fékek cseréjével, még ha Magura is kerül rá, -100g (jó-jó, inkább fogynom kellene, tudom:D), első féktárcsa 180-ról 160-ra, adapter mínusz ugye és csavarból Alu Magura kerülne, így további ~50g mínusz csak ebből. És van egy PRC stucnim + PRC kormányom, sőt, egy 760mm-es szuperkönnyű kormányom, lehet, egy teszt erejéig lecserélem erre az egyébként kényelmes és szimpatikus, gyári integrált CP00008-at.

 

Kormánycsapágy. A taghoz tartozó bowden kihúzásakor jött a bowdennel a szivacs ház is, ami felgyűrődött/megszorult. Ki kellett vennem a villát, szétkapnom az egész kormánycsapágy környékét. No ezt senki ne akarja egyedül szétszedni! Azt a szenvedést, amit levágtam vele... Egyrészt, a hátsó fék kábele ugye átmegy a felső kormánycsapágyon. Hiába a szerelőállvány, tökegyedül egy kínszenvedés volt, hogy tartom a villát, tartom az ide-oda lóbálódzó kormányt, miközben a jobb kezemmel próbálom rátenni normálisan az IPU2 gyűrűt a villanyakra. Ahogy a régi (műveltebb) oroszok mondanák: "don't try this at home!"...

 

Ez az új, lepraként terjedő kormánycsapágy-design egy undorító és szükségtelen, nehezen szerelhető és a pattintott kőkorba való visszalépés. Ez minden, csak nem innováció. Még jó, hogy az új Speci Epic is uilyen kormánycsapággyal jön - ahogy sok-sok már bringa!... :/

 

No de egy vidámabb kép, kezdi ha lassan is, de végleges formáját felvenni a "részroket":

Lux-CFR-10140g.jpg


zscs módosította - 2022. december 16. - 11:48

  • karakoram, zsbacsi és Kisherceg kedveli ezt

#19
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Gyári Selle Italia SLR kit carbonio nyereg: 140g

Canyon SP0061 30.9x400mm nyeregcső 184g

 

Feltűnt, hogy a droppert alig használom, ha nem technikás egy DH. Fura, a merevfarún ilyet nem tapasztaltam. Kevésbé technikás versenyekre talán felesleges lesz az ejtős nyeregcső.

Alaposan átnéztem a gépet, a kormánycsapágy most jó - lehet, szimplán csak kevés az 1.1mm-nyi rés a "top cap" és a villanyak felső síkja között. Ezt orvosolni fogom majd.

 

Feltűnt továbbá a sok spacer a hajtóművön. Arra gondoltam, lehet, 86.5mm széles? Aztán tolómérővel lemértem: 92mm... A hajlómű serial nr. alapján és kis kutatómunka után kiderült, hogy van egy új "szabvány". :o Ez egy ún. "MTB Wide". Ugyanaz az 55mm-es láncvonal, mint normál Boost hajtómű esetén a 148mm-es hátsó tengellyel kompatibilis konstellációval, csak a kellő hely a lám- és láncvillák melletti elérése végett a modern bringákat már ezzel szerelik. Nem véletlen, hogy 2.5-ös gumit is lehet használni a vázban. A Q-Faktorra biztos hatással lehet, mindenesetre... :/

 

Bővebben: https://www.sram.com...ility-chart.pdf

 

A másik, ami meglepett, az a középcsapágy. Kíváncsisából levettem a láncot a lánclányérról, csak hogy megnézzem, a SRAM feszítőgyűrű a hajlóművön nincsen-e túl szorosra húzva (nem volt). Ez ugye egy Ceramicspeed, mégpedig ez: https://www.ceramics...r-sram-dub-mtb-

Rácsodálkoztam, hogy egy kisebb vagyon ez a vacak. De tény, nagyon szépen forog a hajtómű. Egy Shimano ehhez képest ipari hulladék. Mondjuk a Lifetime Warranty szerintem bullshit, legalábbis nálam az ilyen cuccok eddig nem nagyon bírták. :D


  • Kisherceg kedveli ezt

#20
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
  • a kormánycsapágy a jó ég tudja, hogyan, de kilazult, van egy enyhe kotyogása. Csak remélni tudom, hogy szimplán túl sok zsírral rakták össze és az préselődik ki szépen, fokozatosan

 

Az Endurace-emben olyan ócska expander volt, hogy nem akartam elhinni, amikor kiszedtem a villanyakból. Azóta került bele egy hosszú fém Pro, és nem is volt több gond a kilazulással.


  • zscs kedveli ezt