Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
2213 hozzászólás a témában

#21
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok!

 

Tudja valaki, az Exceed bringákat eleve tubeles szerelve szállítják, vagy belsővel jön és szereld magadnak? Meg tudom csinálni csak érdekelne, hogy a gyári tömegadat hogy értendő? 

 

tudtommal egy gyarto sem szerel tubelessel... hasznalni kell, hogy elkezdjen mukodni.

en eddig ket bringat vettem, mindketto kb 200gal nehezebb volt, mint az ottani adat, igaz az les volt, es nem mes.


  • paarv kedveli ezt

#22
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tudja valaki, az Exceed bringákat eleve tubeles szerelve szállítják, vagy belsővel jön és szereld magadnak? Meg tudom csinálni csak érdekelne, hogy a gyári tömegadat hogy értendő? 


paarv módosította - 2018. január 11. - 19:10


#23
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs
A hasonlo szeriaba tartozo 666, 675 is hibatlan volt. Mar az sincs piacon, es az ujabb slx sem 100as, pedig ott volt idejuk modositani.

Nekem sem volt gondom, amig nem jott a tel es a hideg :) akkor kezdett el szivarogni az elso fektest, es jott elo a pumpalasi jelenseg. A korabbi m8000ek normal homersekletnel is osszevissza mukodtek neha - van elorelepes :D meg vegulis lehet hasznalni rendesen, csak a mukodesebol latszik, hogy vmi nem eppen pozitivan valtozott.

Ez a bringa 17 juliusi.

arn módosította - 2018. január 08. - 08:25


#24
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.977 hozzászólás

785ös -8ban is ugyanúgy működik, mint nyáron. :-))  Az egy nagyon eltalált széria volt.

Érdekes, havert óva intettem a 8000es XT-től a rossz híre miatt + vettek tavaly egy bringát is, ami olyan fékkel van szerelve. Semmi nyomáspont vándorlás, semmi panasz egyikre sem.


Marci

#25
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs
Tegnap itt nem volt tobb 5 foknal, az r785 ugyanugy mukodik mint nyaron. Meg haraposabbnak is tunik a 140es tarcsaval.

Mindenesetre rendeltem legtelenito szettet es olajat, majd beszamolok, hogy jobb lett e.

#26
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Szép kerékpár! :)

Mikor az én bringám jött október körül akkor még tudtam volna rendelni kompletten és darabokban is 785-ös dolgokat.

Nekem sem volt gondom a 785-ös szériával (hidegben is megyek vele), 4 év után azért már egy kicsit érződik itt-ott a kopás. De használom ahogy csak bírom és a féket húzom sokat :) Nem olvastam pozitív dolgokat az újabbakról ezért nem cseréletem. 

 

ha problema van, eloszor kiprobalom a legtelenitest - bar fura, hogy ezt alapbol nem tudjak megtenni, aztan ha az se segit, akkor meg mindig ott az r785. ahogy olvastam cserelgettek az r785/m8000 fektesteket.



#27
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 986 hozzászólás

az xtr is ilyen? ha megegyszer bedoglik, asszem cserelek vmi masra.

az r785 meg kaphato... azzal is kompatibilis a fekkar?

 

 

Szép kerékpár! :)

Mikor az én bringám jött október körül akkor még tudtam volna rendelni kompletten és darabokban is 785-ös dolgokat.

Nekem sem volt gondom a 785-ös szériával (hidegben is megyek vele), 4 év után azért már egy kicsit érződik itt-ott a kopás. De használom ahogy csak bírom és a féket húzom sokat :) Nem olvastam pozitív dolgokat az újabbakról ezért nem cseréletem. 



#28
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

 

Ilyen színű Canyont láttatok már?

lux-cf-9-pro-race_c1244.png

A stúdiós effekteket leszámítva ez szerintem olyan kék mint a 2016-os Grand Canyon AL SL 6.9-em.

Akkor "gran tourismo blue" volt a fantázianeve, most is így hívják?


Szepy_lc8 módosította - 2018. január 03. - 10:55

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#29
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Amit arn és Pecás írt, annak nem sok köze lehet a légtelenítéshez (a nyáron is vándorló nyomáspont más tészta). Ami náluk problém, az kb ez a jelenség: hidegben a megfelelöen légtelenített, hibátlan fék nyomáspontja megy ki egészen addig már néhány gyors egynásutáni húzásra, míg szinte meg sem tudod már húzni a kart, mert nincs hová. Kb mintha a féktest dugattyúi nem jönnének vissza a kar elengedésekor, hanem a kiegyenlítőből utántöltené. Ami igy is van, a pofa surlodik a tárcsán. Kis váralozással "visszavándorol" a normál helyére a nyomáspont, de a kar ekkor is lassúnak érződik, mintha be lenne fagyva. Kb mikor a hűtőből frissen kivett jégkrémbe akarsz belekanalazni. Benn a szobában aztán minden jó lesz. A régi fázós xt ezt csinálta, gondolom, pont ugyanaz lehet. Most nem olvastam vissza, de úgy rémlik, arné szivárgott is? Ez is pont olyan, mint a réginél. Gariban cserélték akkor is, kár hogy a cseredarab is ugyanolyan vacak volt...

Volt 775om, ha arra gondolsz, azzal nekem nem volt gondom hidegben.

Csak a felkemenyedest tapasztaltam pumpalasnal hidegben, mast nem. Nyaron-osszel nem volt semmi gondja, amig az elso fektest nem kezdett el ereszteni - csak az tunt fel, hogy alig fog az elso fek, es hiaba tisztitom le, par tiz meter utan megint csuszik.

arn módosította - 2017. december 31. - 20:52


#30
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Azért mert nem igazán van 100%-osan légtelenített rendszer, nem feltétlenül a szerelô debilségét jelenti ha néha rá kell nézni vagy a kart le kell légteleníteni. A szerelô átnyomja rajta a folyadékot aztán többnyire annyi, nem fog elektromos borotvával szórakozni hogy kirázogassa a levegôt mindenhonnan, azt nem fizetik neki. Egy darabig mûködni fog rendesen, aztán ha egy idô után visszaviszik hozzá akkor meg majd újra fizetnek a légtelenítésért.
Nálam saját bicajokon a kar légtelenítése a rendszeres karbantartás része, nem várom meg hogy valami rendellenesség jelentkezzen és mindegyik mûködik normálisan minden idôjárási viszonyok között - kivéve a Sram Guide RS aminek a karjában melegben megszorul a dugattyú (bár mióta legutóbb kicseréltem azóta az is OK).


Pedig ugy is illene jonak lennie... -10 - +35 :)

#31
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

amikor cxbringat vettem es elkoltoztunk, kiszortam az osszes olajos-szerelos cuccomat, most megint venni kellene mindent. ezert is kuldtem vissza. majd ha lesz ra idegzetem, es nagyon zavar, akkor ujra bevasarolok. azaz igazsag, hogy olyan keveset tekerek a harom bringaval (kb 2000km evente), hogy elobb eladom, mintsem szervizelni kellene, most is erre apellaltam.

 

az illeto aki csinalta, biztosan sokkal tobb feket szerelt mint en. az elkeserito, ha mukodik is a dolog, gyarilag miert nem tudjak olyanra megcsinalni? debil lenne az osszes szerelo? az elozo szeriat meg rendesen tudtak legteleniteni? akarhonnan is nezem nem kerek a tortenet.

 

en korabban mindig ugy legtelenitettem, hogy miutan nagyjabol megvolt az egesz, a vegen kotottem a csore egy regi elektromos borotvat, az kirazta meg az osszes mikrobuborekot is. de az biztos, hogy ennel a feknel hagyomanyos, egyszeru modszerrel vmi nem koser.

Még annyit hogy én az általad említett -10 és -35 fok között nem igazán bicajozok. -5 alatt nem indulok el és -13 volt a legalacsonyabb ami útközben elért, úgyhogy tapasztalataim erre a hômérséklet tartományra vonatkoznak. :)



#32
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

amikor cxbringat vettem es elkoltoztunk, kiszortam az osszes olajos-szerelos cuccomat, most megint venni kellene mindent. ezert is kuldtem vissza. majd ha lesz ra idegzetem, es nagyon zavar, akkor ujra bevasarolok. azaz igazsag, hogy olyan keveset tekerek a harom bringaval (kb 2000km evente), hogy elobb eladom, mintsem szervizelni kellene, most is erre apellaltam.

 

az illeto aki csinalta, biztosan sokkal tobb feket szerelt mint en. az elkeserito, ha mukodik is a dolog, gyarilag miert nem tudjak olyanra megcsinalni? debil lenne az osszes szerelo? az elozo szeriat meg rendesen tudtak legteleniteni? akarhonnan is nezem nem kerek a tortenet.

 

en korabban mindig ugy legtelenitettem, hogy miutan nagyjabol megvolt az egesz, a vegen kotottem a csore egy regi elektromos borotvat, az kirazta meg az osszes mikrobuborekot is. de az biztos, hogy ennel a feknel hagyomanyos, egyszeru modszerrel vmi nem koser.

Azért mert nem igazán van 100%-osan légtelenített rendszer, nem feltétlenül a szerelô debilségét jelenti ha néha rá kell nézni vagy a kart le kell légteleníteni. A szerelô átnyomja rajta a folyadékot aztán többnyire annyi, nem fog elektromos borotvával szórakozni hogy kirázogassa a levegôt mindenhonnan, azt nem fizetik neki. Egy darabig mûködni fog rendesen, aztán ha egy idô után visszaviszik hozzá akkor meg majd újra fizetnek a légtelenítésért.

Nálam saját bicajokon a kar légtelenítése a rendszeres karbantartás része, nem várom meg hogy valami rendellenesség jelentkezzen és mindegyik mûködik normálisan minden idôjárási viszonyok között - kivéve a Sram Guide RS aminek a karjában melegben megszorul a dugattyú (bár mióta legutóbb kicseréltem azóta az is OK).



#33
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.670 hozzászólás
Amit arn és Pecás írt, annak nem sok köze lehet a légtelenítéshez (a nyáron is vándorló nyomáspont más tészta). Ami náluk problém, az kb ez a jelenség: hidegben a megfelelöen légtelenített, hibátlan fék nyomáspontja megy ki egészen addig már néhány gyors egynásutáni húzásra, míg szinte meg sem tudod már húzni a kart, mert nincs hová. Kb mintha a féktest dugattyúi nem jönnének vissza a kar elengedésekor, hanem a kiegyenlítőből utántöltené. Ami igy is van, a pofa surlodik a tárcsán. Kis váralozással "visszavándorol" a normál helyére a nyomáspont, de a kar ekkor is lassúnak érződik, mintha be lenne fagyva. Kb mikor a hűtőből frissen kivett jégkrémbe akarsz belekanalazni. Benn a szobában aztán minden jó lesz. A régi fázós xt ezt csinálta, gondolom, pont ugyanaz lehet. Most nem olvastam vissza, de úgy rémlik, arné szivárgott is? Ez is pont olyan, mint a réginél. Gariban cserélték akkor is, kár hogy a cseredarab is ugyanolyan vacak volt...

Kisherceg módosította - 2017. december 31. - 18:09

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#34
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Az hogy mikor volt légtelenítve semmit nem jelent ha maradt benne egy kicsi, néhány használat után érdemes ezt a karon megcsinálni. Semmit nem veszítesz vele ha megpróbálod mert pár perc az egész, de nyersz vele ha mûködik.
 

Itt a gyerek pont a 8000-esen csinálja: https://youtu.be/NxxWQ4lFHio

 

amikor cxbringat vettem es elkoltoztunk, kiszortam az osszes olajos-szerelos cuccomat, most megint venni kellene mindent. ezert is kuldtem vissza. majd ha lesz ra idegzetem, es nagyon zavar, akkor ujra bevasarolok. azaz igazsag, hogy olyan keveset tekerek a harom bringaval (kb 2000km evente), hogy elobb eladom, mintsem szervizelni kellene, most is erre apellaltam.

 

az illeto aki csinalta, biztosan sokkal tobb feket szerelt mint en. az elkeserito, ha mukodik is a dolog, gyarilag miert nem tudjak olyanra megcsinalni? debil lenne az osszes szerelo? az elozo szeriat meg rendesen tudtak legteleniteni? akarhonnan is nezem nem kerek a tortenet.

 

en korabban mindig ugy legtelenitettem, hogy miutan nagyjabol megvolt az egesz, a vegen kotottem a csore egy regi elektromos borotvat, az kirazta meg az osszes mikrobuborekot is. de az biztos, hogy ennel a feknel hagyomanyos, egyszeru modszerrel vmi nem koser.


  • Kisherceg kedveli ezt

#35
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

Egy légtelenítést megérne a dolog, csak írd majd le, segített-e!

Nekem ami 8000-es volt, annál légtelenítés után is vándorolt a nyomáspont. 2016-ban a Salzon mentem és még mindig élénken él emlékeimben, mennyire rám ijesztett párszor a fék, mikor egyik pillanatban  alig húzom és már fog, másikban meg szinte beesik a markolatig, majd pár pillanat múlva ismét ott fog, mint előtte. Az elmúlt 3 év folyamán csak javítottak már valamit ezeken!...

XTR 9000/9020 és XT 8000-es fékek egyaránt érintettek voltak, szinte minden nagy újság tesztjein előjött a probléma.

 

Ilyen színű Canyont láttatok már?

lux-cf-9-pro-race_c1244.png


---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#36
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

Most volt legtelenitve... nekem egy masik fekem se csinalta. Es az is fura, hogy mindegyik egyforman rosszul legtelenitett. Amit irsz, ez alapjan a fekkaron mulik... viszont ha mas fektesttel jo lenne, akkor nem ott van a kutya elasva.

Az hogy mikor volt légtelenítve semmit nem jelent ha maradt benne egy kicsi, néhány használat után érdemes ezt a karon megcsinálni. Semmit nem veszítesz vele ha megpróbálod mert pár perc az egész, de nyersz vele ha mûködik.
 

Itt a gyerek pont a 8000-esen csinálja: https://youtu.be/NxxWQ4lFHio



#37
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Nálam az új slx is ilyen hidegben, mtbr-en olyasmi megfejtése volt valakinek erre,hogy a tömítés lesz merevebb,ezáltal a dugattyú nem megy vissza olyan gyorsan, így a második fékezéskor már alig kell húzni a karon. És amúgy ha pár másodperc eltelik a két fékezés közt akkor valóban ugyanott van a nyomáspont,ellenben ha sok egymásután fékezés van,akkor egyre jobban kint van. Melegben nálam nem csinálta. Ellenben melegben meg a guide fékek baszakodtak,de ez más téma :D
Szerintem a régi féknyereg (785) is jó lesz az új karral, én is gondolkodom hogy lecserélem. Igaz valamennyire a régi slx is produkált ilyesmit nálam télen, de nem volt ennyire vándorló nyomáspontja.
No de vissza a canyonhoz


Varhato volt, hogy az elbaltazott konstrukciot lecsorgatjak, ugyanez jon elo. En mindenutt azt olvastam, hogy legtelenitheted akarmennyiszer, akkor se lesz tokeletes. 2016ban meg volt 675os slx... semmi gondja nem volt a minuszokban.

#38
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Kell rajta egy mini légtelenítést csinálni, pár perc az egész. A mûangyag tölcsér a fékkarra, bele egy kis fékfolyadék, és addig húzogatni, pöckölgetni a kart amíg van buborék. Közben kicsit forgatni a kart hogy minden kijöjjön. Ez nálam minden fékkar pumpálós problémát megoldott az összes Shimano féken a br395-tôl a Saint-ig és használat függvényében ez ~3 havonta ismételve.


Most volt legtelenitve... nekem egy masik fekem se csinalta. Es az is fura, hogy mindegyik egyforman rosszul legtelenitett. Amit irsz, ez alapjan a fekkaron mulik... viszont ha mas fektesttel jo lenne, akkor nem ott van a kutya elasva.

arn módosította - 2017. december 31. - 15:20


#39
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

Ha ugyanolyan, minta régi fázós xt, akkor húzogathatod, pöckölgetheted...

A lassan visszatérô fékkar meg a párat rá kell húzni két külön dolog. Az egyik a hideg miatt lehet, a másik a levegô... de nekem amúgy tökmindegy. :)



#40
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

vegre kicsereltek a fektestet, ugy latszik tenyleg ez volt a hiba. kb egy honap volt az egesz. viszont ez az m8000 egy retek... korabban slx fekeim voltak meg a korabbi szeriabol (m666, m675, illetve az r785 cxen), mind kifogastalanul mukodik hidegben (-10 - 35 fok kozott hasznaltam oket). itt elkezdem pumpalni a fekkart, aztan felkemenyedik. minel hidegebb van, annak hamarabb (par fokban 2-3 huzas eleg). 
 
erdekes mod a hasznalatot annyira nem befolyasolja, mert az elso egyket huzasnal rendesen mukodik, de akkor is idegesito, hogy volt ez sokkal jobb is. nehez benne megbizni. nyari fekszett... az elso-hatso is ugyanazt csinalja, mintha vmi ficsor lenne.
 
az xtr is ilyen? ha megegyszer bedoglik, asszem cserelek vmi masra.
az r785 meg kaphato... azzal is kompatibilis a fekkar?
 
17x7sK3.jpg


Nálam az új slx is ilyen hidegben, mtbr-en olyasmi megfejtése volt valakinek erre,hogy a tömítés lesz merevebb,ezáltal a dugattyú nem megy vissza olyan gyorsan, így a második fékezéskor már alig kell húzni a karon. És amúgy ha pár másodperc eltelik a két fékezés közt akkor valóban ugyanott van a nyomáspont,ellenben ha sok egymásután fékezés van,akkor egyre jobban kint van. Melegben nálam nem csinálta. Ellenben melegben meg a guide fékek baszakodtak,de ez más téma :D
Szerintem a régi féknyereg (785) is jó lesz az új karral, én is gondolkodom hogy lecserélem. Igaz valamennyire a régi slx is produkált ilyesmit nálam télen, de nem volt ennyire vándorló nyomáspontja.
No de vissza a canyonhoz