eszement árak vannak, szinte minden komolyabb, minimum XT felszereltségi szintű fully 6000-7000 EUR, nem beszélve a prémium márkákról. 8600+ EUR egy Speci Epic Expert SRAM GX felszereltséggel és még sorolhatnám. Csúcsmodellek 11-14k EUR, de legalább kapni se lehet a legtöbbet.
Jelentkezz be Regisztrálj
Canyon
#41
Írta 2022. június 14. - 13:08
#42
Írta 2022. június 14. - 12:00
Megjelent az új Lux:
https://www.pinkbike...-race-bike.html
Sok finomítás történt a 2018-as modellhez képest, bár a jelenlegi árak és felszereltségek mellett én biztos nem fogok váltani:)
#43
Írta 2022. március 30. - 11:07
Ismét megújul a Lux CF, úgy tűnik. Fotók alapján nem nagy a változás, de itt-ott azért látszik, hogy más.
https://www.mtb-news...anyon-lux-2022/
#44
Írta 2021. november 05. - 12:07
A hátsóváltó, a sor és a lánc GX, csupán a váltókar NX. A GX váltóval, ahogy Te is írod, nekem sincs semmi bajom, a láncom sem esett még le soha.
Oh sorry, félreolvastam, pedig külön írtad, csak a kar NX.
#45
Írta 2021. november 04. - 23:19
NX váltót cseréld, amint lehet, a láncfeszítése nem elég erős, a lánc esélyes, ahogy sok embernél (és nálam is), belever a küllők közé. Mióta GX váltóm van, még ha AXS is, de a probléma megszűnt. És azóta nem volt láncleesésem... Valószínűleg egy mechanikus GX is nagyságrendekkel jobb, mint egy NX Eagle.
A hátsóváltó, a sor és a lánc GX, csupán a váltókar NX. A GX váltóval, ahogy Te is írod, nekem sincs semmi bajom, a láncom sem esett még le soha.
#46
Írta 2021. november 04. - 18:31
NX váltót cseréld, amint lehet, a láncfeszítése nem elég erős, a lánc esélyes, ahogy sok embernél (és nálam is), belever a küllők közé. Mióta GX váltóm van, még ha AXS is, de a probléma megszűnt. És azóta nem volt láncleesésem... Valószínűleg egy mechanikus GX is nagyságrendekkel jobb, mint egy NX Eagle.
#47
Írta 2021. november 04. - 15:36
Az utóbbi időben, hogy felváltva használom a Canyont meg a Pacet mindkettővel gyűltek a fejemben érdekes tapasztalatok.
A Canyont 2019 májusa óta használom, szóval már viszonylag régóta, de mégis sokat tanulok erről a bringáról is mostanában.
Felfedeztem, hogy a nyeregbeállításom nem volt tökéletes, például. Most, hogy ez a merev bringa hatására feltűnt, állítottam egy tökéletesen vízszinteset úgy, hogy ezt akkor adja ki, amikor rajta ülök a bringán, tehát mindkét teló (eltérő) SAG-je mellett. Ez amatőr dolognak tűnik, de minőségi változásnak bizonyult.
Aztán megtapasztaltam, hogy könnyű gumi ide, jó gyorsíthatóság oda, egyszerűen a szélesség és a traktorminta annyi pluszt ad önbizalomba és kanyarodásban, hogy a Canyonról is le kell kerülnie a könnyű szettnek. Nem baj, úgyis elkopik már lassan. Arról nem is beszélve, hogy veszettül foltosodik álló helyzetében, felül. Ezt valaki tudja, hogy hogyan lehetséges? Hisz a tej alul van...
A 2,35 helyett erre is felmegy egy pár 2,4/2,5 maxxis, és igaz, hogy ezzel megint bukok összesen 600 grammot, de meg fogja érni. Ha más súly, a Canyon nehéz, 14,5 kiló. Viszont ez csak most a Pace mellett tűnik fel, és tekerés közben érezni nem lehet. Szóval teljesen rendben vagyok vele.
A GX hajtás/váltásom szuperül teljesít. A GX hátsó sor teljesítménye nem romlik, igaz, ezt el is várom ennyi pénzért. Persze, 3 lánc forog rajta, egyelőre ott tartok, hogy mindhárom már elment 0,5-ig, most az első visszakerült, azt lefutom 0,75-ig, majd csere, és ha elérte ezt mindhárom lánc, akkor megpróbálkozom visszatenni elölről 1.0-ig. Kíváncsi leszek, de ha sikerül, akkor 14-15e km-ig tudok eljutni vélhető teljesítményromlás nélkül (jelenleg olyan, mint új korában). A gyári első acéltányér még most is kopásmentesnek lászik.
A hátsó váltó messziről és még közelről is elég silánynak tűnik, de ennek ellenére tökéletesen működik. A váltókar az egyetlen NX alkatrész, na, az hulladék is. Mármint szépen működik, de tényleg kidolgozatlan, ákombákom és nehéz, valamint még a festék is úgy kopik a rögzítőbilincséről, mintha kötelező volna.
A DUB PF középrész meglepően hibamentes, és még mindig jobban forog, mint a shimano akár új korában. Meggyőződésem, hogy a tartósságban sokat segít, hogy nem műanyag, hanem fém a csapágyház, de ki tudja.
A kerekeket nagyon kedvelem ebben a bringában, pedig semmi kiemelkedő, egy kereken két kilós, elől 30 mm hátul 25 mm széles felnikkel rendelkező szett. A racsnimechanika végre mavic kerék ellenére is tökéletesen működik, és kerékagycsapágy gondok sincsenek. 36 reteszelés fordulatonként, kb. ratchet koppintás megoldással. Hátul crossmax felni, elől XA, de ezt komplett szettként XA Trail-nek matricázták a Mavic-nál. Tudtommal ezek a Canyon részére OEM készített kerekek, mert ilyen verzió 2019-ben sem volt a Mavic kínálatában, és azóta sincs. Gyárilag felragasztott szalaggal és szeleppel jött a szett, csak tejet kellett bele önteni, és kész is.
4700 km került eddig a bringába, és alig volt olyan dolog, amit cseréltem, illetve azért, mert tönkrement volna, nem cseréltem semmit.
A felkerült négydugattyús XT fékek RT-66 tácsákkal szuperek, Trickstuff gyantás betétekkel nagyon impozáns fékerő és adagolhatóság van, de keményebb fékezésekkor megjön a hangja a rendszernek.
Került rá egy 60 mm-s -20 fokos negatív FSA stucni, mellyel sokkal jobb lett a kormánypozíció. Számomra nagyon bevált a kormány viszonylagos alacsonyan tartása, pedig így elég extrém a nyereg és a kormány közötti függőleges távolság.
A fox 34 villát és a tagot csak takarítom, karbantartom, tökéletesek. A villa érezhetően „lágyabb” mint a Relevation a Pace-ben, és gyanítom, hogy ezt a rugalmasságnak azért nem nevezhető érzést nem csak az 1 mm-el vékonyabb bacsúszóknak és a torque cap hiányának köszönhetem. Félreértés ne essék, ez is merev és pontos, főleg, ha a 32 mm-es elődeihez sasonlítom, csak vitathatatlan, hogy érezhető különbség az RS-hez képest.
A váz hibátlanul, egy hang nélkül végzi a dolgát. Eddig egyszer kellett végigmennem nyomatékkulccsal a forgáspontok csavarjain, mert 1 a sok közül meglazult minimálisan. Azt vettem észre, hogy szinte egyik sem volt a rá írt nyomatékra húzva gyárilag, amióta ezt megtudtam, azóta hibamentesen, és vaj puhán forgolódva működnek mindennemű kotyogástól mentesen. A repülőszőnyeg effekt adott és még a hegyfelé keresztül a városon sem szoktam zárni a telókat. Nem érzek mocorgást és teljesítménycsökkenést sem, még akkor sem, ha van. Viszont pl ha lezárom a tagot, akkor pattogok a nyeregben a hajtástól, ami kifejezetten kellemetlen.
Összességében minden tekerés végén úgy teszem el a bringát, hogy életem legjobb bringája, igaz, most a Pace erősen igyekszik mellé érni, és sikerül is neki.
- ultio, Kisherceg és zscs kedveli ezt
#48
Írta 2021. október 28. - 16:29
Egyik nap feledkeztem rá, mennyire elszálltak az árak. És tulajdonképpen a tömegadatok sincsenek teljesen rendben az árak változásával...
2015 végén vásároltam egy merev 2016-os GC CF SL-t (tk. 2015-ös SLX vázzal - ugye akkor jelent meg az Exceed, gondolom sok váz maradhatott raktáron). 2499 ajró volt, kashimás terralogic csúcs Fox, full 2x11-es XT váltás, XT fékek. 10.2 kg. Igaz, alu kerékszettel, alu kormánnyal.
Archive.org nem felejt: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html
Anno rendeléskor, akkori árfolyammal 773.415,- HUF volt + doboz + posta. Egyáltalán nem volt olcsó, rágódtam is sokat rajta akkoriban.
Ma a közepes szintű SLX vázzal 3949 EUR egy Exceed, 1x12-es XT váltással, közepes árszintű Fox villával, valami fura szérián kívüli DT karbon kerékszettel, karbon stucni+kormánnyal - igaz, DT dropperrel, de 10.18 kg.
https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/YE
Ez 1.444.102,- HUF + csomag + posta most. De legalább készleten sincsen. (Nem, nem tervezek vásárolni, csak egy ismerőssel is szóba került a téma - hát gondoltam megosztom.)
Jaj.
Érdekes összevetés, és egyben nagyon lesújtó is. Az ára a duplája lassan mindennek, mint 5 évvel ezelőtt, és nem csak a bringáknál, hanem a hagymáknál/krumpliknál, stb. is...
Ebben az újban ez a kerék érdekes, nem találok róla infót. Ha tippelnem kéne, akkor 25 mm-s a karbon felni, és 370-es agyak vannak benne. Ami amúgy nem egy rossz összeállítás, főleg, ha lenne 30 mm-s felni verzió is, nem is értem, hogy miért csak OM létezik.
#49
Írta 2021. október 26. - 14:36
Egyik nap feledkeztem rá, mennyire elszálltak az árak. És tulajdonképpen a tömegadatok sincsenek teljesen rendben az árak változásával...
2015 végén vásároltam egy merev 2016-os GC CF SL-t (tk. 2015-ös SLX vázzal - ugye akkor jelent meg az Exceed, gondolom sok váz maradhatott raktáron). 2499 ajró volt, kashimás terralogic csúcs Fox, full 2x11-es XT váltás, XT fékek. 10.2 kg. Igaz, alu kerékszettel, alu kormánnyal.
Archive.org nem felejt: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html
Anno rendeléskor, akkori árfolyammal 773.415,- HUF volt + doboz + posta. Egyáltalán nem volt olcsó, rágódtam is sokat rajta akkoriban.
Ma a közepes szintű SLX vázzal 3949 EUR egy Exceed, 1x12-es XT váltással, közepes árszintű Fox villával, valami fura szérián kívüli DT karbon kerékszettel, karbon stucni+kormánnyal - igaz, DT dropperrel, de 10.18 kg.
https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/YE
Ez 1.444.102,- HUF + csomag + posta most. De legalább készleten sincsen. (Nem, nem tervezek vásárolni, csak egy ismerőssel is szóba került a téma - hát gondoltam megosztom.)
Jaj.
zscs módosította - 2021. október 26. - 14:38
#51
Írta 2021. augusztus 21. - 20:22
Megjelent a Lux "down country" verziója.
Faragtak a geon, kicsit változtattak a felszereltségen, és természetesen kapott egy magasabb árat, mint a hagyományos Lux.
Többet itt lehet olvasni:
https://bikerumor.co...oes-a-long-way/
#52
Írta 2021. augusztus 15. - 20:34
Sziasztok!
Emlékeitek szerint Exceed-ből ~2018 tájékán volt hasonló konfig?? Nekem nem rémlik.
Váz: boost
1x12 sram xo váltás
Sram eagle 30-as hajtómű
Fox 34
Rock shox reverb dropper
Shimano mt500 tárcsafék 180-as tárcsák
Sram sor 10-50
Mavic xa elite tubeless kerékszett
Conti crossking-mountainking 2.3 gumik
Nem hinném. Főleg a boost nem volt akkoriban standard, de az általad felsorolt cuccok se stimmelnek. Fox és Sram nem volt mixelve (főleg 34-es nem), az egész nekem egy furcsa összvérnek tűnik.
#53
Írta 2021. augusztus 13. - 15:08
Emlékeitek szerint Exceed-ből ~2018 tájékán volt hasonló konfig?? Nekem nem rémlik.
Váz: boost
1x12 sram xo váltás
Sram eagle 30-as hajtómű
Fox 34
Rock shox reverb dropper
Shimano mt500 tárcsafék 180-as tárcsák
Sram sor 10-50
Mavic xa elite tubeless kerékszett
Conti crossking-mountainking 2.3 gumik
#54
Írta 2021. június 09. - 10:50
#55
Írta 2021. május 11. - 12:24
#56
Írta 2021. május 08. - 18:08
köszi! ha az beígért szállítási időt nem tudják tartani, arról jön levél?
Rákérdeznék a helyedben náluk, mikorra várható pontosan. 1-2 napon belül válaszolnak.
Jelen helyzet speciális persze, de anno mikor nekem csúszott egy bringám pár hetet az ígérthez képest, árengedményt kaptam.
#57
Írta 2021. május 08. - 14:25
Jön majd levél, amikor már összerszerlés alatt a canga. Elég lesz akkor is utalnod, nem kötelező előre megtenni.
köszi! ha az beígért szállítási időt nem tudják tartani, arról jön levél?
ritchey p29er custom
#58
Írta 2021. május 08. - 13:57
Szaisztok! Kb. 2 hónapja rendeltem egy bringát a canyontól. Közvetlenül rendelés leadása után jött az email, hogy a tervezett szállítási dátum előtt min. 2 héttel utaljam a pénzt, ami kb. most lenne esedékes. Ez volt az utolsó update tőlük, ill. a rendelésem státusza is ugyanúgy áll mint a legelején. Emiatt ill. az egész kerékpáripart érintő beszállítói csuszások miatt (amiről a canyon is cikkhez a weblapon, amiben van utalás a esetleges szállítási késésekről) egyenlőre hezitálok, hogy utaljam e a pénzt - nem szeretnék "befeketni" egy olyan bringába amit esetleg csak a szezon végén kapnék kézhez...
A kérdés: mi történik ha egyenlőre nem utalok? szól majd a canyon, hogy szálításra kész a bringa a és hogy utaljam a pénzt? Vagy egyszerűen stornózva lesz a rendelésem? Vagy ... ?
Van erről vmi tapasztalat? Köszi!
Jön majd levél, amikor már összerszerlés alatt a canga. Elég lesz akkor is utalnod, nem kötelező előre megtenni.
#59
Írta 2021. május 08. - 12:09
Szaisztok! Kb. 2 hónapja rendeltem egy bringát a canyontól. Közvetlenül rendelés leadása után jött az email, hogy a tervezett szállítási dátum előtt min. 2 héttel utaljam a pénzt, ami kb. most lenne esedékes. Ez volt az utolsó update tőlük, ill. a rendelésem státusza is ugyanúgy áll mint a legelején. Emiatt ill. az egész kerékpáripart érintő beszállítói csuszások miatt (amiről a canyon is cikkhez a weblapon, amiben van utalás a esetleges szállítási késésekről) egyenlőre hezitálok, hogy utaljam e a pénzt - nem szeretnék "befeketni" egy olyan bringába amit esetleg csak a szezon végén kapnék kézhez...
A kérdés: mi történik ha egyenlőre nem utalok? szól majd a canyon, hogy szálításra kész a bringa a és hogy utaljam a pénzt? Vagy egyszerűen stornózva lesz a rendelésem? Vagy ... ?
Van erről vmi tapasztalat? Köszi!
ritchey p29er custom