Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
2695 hozzászólás a témában

#61
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

akkor hogy allitod be a korrekt fekkartavolsagot? par mm elteres mindig van.

A fékkar távolság meg a 'free stroke' két külön dolog... a fékkart mindegyiken lehet állítani.



#62
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 253 hozzászólás

ugy latszik a hatso traktus mozgasat azota se sikerult rendbe tenni :(

Milyen értelemben? Sok negatívumot nem olvasok ki a leírásból, mi volt vele a gondod? 



#63
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs

Na, csak emlegetni kellett: https://bikerumor.co...-hard-to-fault/

 

ugy latszik a hatso traktus mozgasat azota se sikerult rendbe tenni :(



#64
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 253 hozzászólás

Na, csak emlegetni kellett: https://bikerumor.co...-hard-to-fault/



#65
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

A két ülést egymás mellé téve (mi is Hamaxot vettünk először, de aztán "kibontás" és felszerelés nélkül vittük vissza a boltba, amikor láttunk utána egy Thule-t) egyértelműen átgondoltabb, részleteiben jobban/szebben kidolgozott a Thule + a funkciói is jobban működnek. Ilyen kis árkülönbség mellett pláne nem választanám a Hamaxot. Az sem volt rossz (van néhány ijesztően gagyinak látszó darab), de nem egy liga.
Ráadásul a Thule alapáron zárható (ha vannak Thule csomagtartóid, azokkal kompatibilis a zára, így akár egykulcsosra is cserélhető a rendszer) és ha valakit az érdekel, van pár lehetséges színkombináció. :)
Nekünk bevált, ült is benne a gyerkőc, aludt is, sosem volt probléma ha azt mondtuk neki, hogy biciklivel megyünk valahová, sőt... Nyaralásokon alapvetően kerékpárral mozgunk, így jól jött, hogy jól működik.

Többiben teljesen egyetértünk.

 

én nem tudtam megszokni, zavart, ezért inkább másik bringára tettem át. a jelenlegi árakat nézve kb 6eFt, amivel olcsóbb a Hamax (meg is lepődtem, hogy felment az ára), ami "ránézésre" ua. persze a "ránézésre" bármit takarhat, lehet, hogy ebbe az árkülönbségbe belefért a nevesebb márkanév mellett sok-sok plusz stabilitás is...

 

biztosan lehet gravel (vagy akármilyen más elsődlegesen sportcélú) bringával is gyereket szállítani, de egy keveset tekerő, viszonylag gyakorlatlan apu/anyu jobban jár , ha minél stabilabb bicajt választ. sokkal jobban éreztem magam/jobban élveztem a gyerekkel tekerést én is, mikor a Crux helyett a Csepel Landrider (vagymi) városi bicajon használtuk. persze, lehet akár a gyerekkel a hátihordozóban DH-zni is (biztosan más is emlékszik még rá...), csak hát a kérdező nem ezen a vonalon látszik mozogni, de beszéljétek rá a gravelra, az a jó!


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#66
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs

Összességében jók a Shimanok, sok évig használtam XT-t, XTR-t (a régi Trail verzióm volt, szuper fék!), egy időben volt Deore fékszettem is, egészen jó volt.
Az XT M8000-esből viszont volt egy pár, ami a 2016-os Canyon CF SL merevfarúval érkezett, na az nem volt jó. Sőt, rossz volt. Vándorló nyomáspont, méghozzá ijesztően. Egy adott lefelében egyik pillanatban alig húztad a féket és blokkolt a kerék, másik pillanatban meg szinte a kormányig beesik a fékkar. És ezt össze-vissza. Hát mi többet mondhatnék!...
Sokan panaszkodtak erre, a Net tele volt hasonló tapasztalatokkal, még nagy neves újságok tesztjein is említették. Remélem, kijavították már azóta... No itt lett az MT8 szettem még 2016 őszén. Kb. egy XT szett áráért jutottam hozzá - gondoltam, ha olyan vacak, mint a korábbi Magurák, max eladom. Azóta is megvan. ;)
 
Ergonómiailag a Shimano sokkal jobb, a fékkar jól kézre áll, támogatja az egyujjas fékezést. A Maguránál a 2-ujjas fékkar verziókat próbáltam, Shimano után egy viccnek tűnik a kialakítása. Gondolom a új Magura egyujjas fékkarok már sokkal jobbak. De meg lehet szokni, nem vészes annyira. A Shimanohoz képest, főleg ha egy ergoWave kialakításúhoz hasonlítom, hát a Magura fékkar nyeklik-nyaklik egy fém pöckön, míg a Shimano gyönyörűen fut.
 
Valahol próbálj meg mindkettőből. Speciket Magurával szerelik például, ahol bolt tart Specit, nyomogass meg egy Magura fékkart!


Ilyen jellegu hibaja a 2017esnek sem volt mar, csak a pumpalas, meg hogy elkezdett folyatni a fektest, mindkettot cserelni kellett (legutobb mar r785re csereltem, elol maradt az m8000, illetve az elso fekbetetet femesre cserelem). De mindegyik problema akkor jott elo, amikor elkezdett csiposre fordulni az ido. Tavasztol oszig remek.

#67
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.250 hozzászólás

 

Ismerősömnek van a Thule és nem panaszkodik a kilengésre (városban megy vele). Mondjuk lehet ezért drágább a Thule....  

 

én nem tudtam megszokni, zavart, ezért inkább másik bringára tettem át. a jelenlegi árakat nézve kb 6eFt, amivel olcsóbb a Hamax (meg is lepődtem, hogy felment az ára), ami "ránézésre" ua. persze a "ránézésre" bármit takarhat, lehet, hogy ebbe az árkülönbségbe belefért a nevesebb márkanév mellett sok-sok plusz stabilitás is...

 

biztosan lehet gravel (vagy akármilyen más elsődlegesen sportcélú) bringával is gyereket szállítani, de egy keveset tekerő, viszonylag gyakorlatlan apu/anyu jobban jár , ha minél stabilabb bicajt választ. sokkal jobban éreztem magam/jobban élveztem a gyerekkel tekerést én is, mikor a Crux helyett a Csepel Landrider (vagymi) városi bicajon használtuk. persze, lehet akár a gyerekkel a hátihordozóban DH-zni is (biztosan más is emlékszik még rá...), csak hát a kérdező nem ezen a vonalon látszik mozogni, de beszéljétek rá a gravelra, az a jó!


Kisherceg módosította - 2019. április 08. - 13:20

  • Szepy_lc8 kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#68
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.680 hozzászólás

Összességében jók a Shimanok, sok évig használtam XT-t, XTR-t (a régi Trail verzióm volt, szuper fék!), egy időben volt Deore fékszettem is, egészen jó volt.

Az XT M8000-esből viszont volt egy pár, ami a 2016-os Canyon CF SL merevfarúval érkezett, na az nem volt jó. Sőt, rossz volt. Vándorló nyomáspont, méghozzá ijesztően. Egy adott lefelében egyik pillanatban alig húztad a féket és blokkolt a kerék, másik pillanatban meg szinte a kormányig beesik a fékkar. És ezt össze-vissza. Hát mi többet mondhatnék!...

Sokan panaszkodtak erre, a Net tele volt hasonló tapasztalatokkal, még nagy neves újságok tesztjein is említették. Remélem, kijavították már azóta... No itt lett az MT8 szettem még 2016 őszén. Kb. egy XT szett áráért jutottam hozzá - gondoltam, ha olyan vacak, mint a korábbi Magurák, max eladom. Azóta is megvan. ;)

 

Ergonómiailag a Shimano sokkal jobb, a fékkar jól kézre áll, támogatja az egyujjas fékezést. A Maguránál a 2-ujjas fékkar verziókat próbáltam, Shimano után egy viccnek tűnik a kialakítása. Gondolom a új Magura egyujjas fékkarok már sokkal jobbak. De meg lehet szokni, nem vészes annyira. A Shimanohoz képest, főleg ha egy ergoWave kialakításúhoz hasonlítom, hát a Magura fékkar nyeklik-nyaklik egy fém pöckön, míg a Shimano gyönyörűen fut.

 

Valahol próbálj meg mindkettőből. Speciket Magurával szerelik például, ahol bolt tart Specit, nyomogass meg egy Magura fékkart!


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#69
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

Van akinek ez kényelmes, másnak meg nem. Eleve a keskeny kormány sem mindenkinek megszokott/megszokható. Pláne nem egy extra, ámde roppant törékeny, magas súlypontú "csomaggal". :)
Szóval döntse ezt el mindenki magának, nem lehet kijelenteni, hogy mindenkinek csak a gravel vagy csak a monti/krossz vonal való. Kisebb rutinnal rendelkezőnek azt mondanám, próbálja ki mindkettőt mielőtt dönt.

Nekünk is Thule van, 20kg feletti gyerekkel sincs különösebben probléma. Leng persze valamennyire, különösen ha nagyon belelépek a pedálba pl. meredeken felfelé, de nem él önálló életet, megszokható. Annyit mozog, hogy úthibákon nem kényelmetlen a gyereknek, nem éri ütés. Nagy előnye (főleg kisebb gyereknél) a könnyen, egy kézzel, egy mozdulattal állítható ülés-döntés, amivel az elbóbiskolt gyereket kényelmes alvó pozícióba lehet átrakni a felébresztése nélkül. Rosszul alvó gyerekkel ez megfizethetetlen.
Egyébként meg nagyon élvezi, lassan lehet, hogy párszor bringával kell majd oviba vinnem, ahogy javul az idő (nálunk ez közel 10km egy irányban és van benne dimbi-dombi). :)
Bár remélem nemsokára már átszokik a saját kis bringájára, ha nem is ekkora távokra. Nagyon lelkesen tekeri, csak sokszor elmászik a fókusza, az pedig nem játékos. 

 

Ez nyilván egyéni preferencia, de kevés kényelmesebb fogás van mint a gravel féle geo + egy fékváltókar felső fogásban. Egy olajos tárcsával nagyon biztosan meg lehet állni felső fogásból. Olajos tárcsa nélkül kiegészítő CX fékkarokkal már atombiztos minden. 

 

 

Ismerősömnek van a Thule és nem panaszkodik a kilengésre (városban megy vele). Mondjuk lehet ezért drágább a Thule....  


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#70
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 253 hozzászólás

Ár-érték arányában messze a legjobb most: https://www.bike-dis...msen-set-641450

 

A friss, 05/0219-es Bike-ban fékteszteken nagyon szépen szerepelt. Csak példaképp: Deore, Deore SLX és Deore XT sehol sincs ehhez képest. És még az XT-nél is könnyebb (ha ez számít).

Az új, méregdrága SRAM G2 Ultimate-et is tesztelték (4-dugattyús), hát inkább nem írok semmit... Viszont a két Trickstuff az nagyon ott van a szeren! (Offtopic, tudom, de a Piccola spéci, C41-es verziója viszont uhh, nagyon komoly!)

 

 

A 700€ nemcsak a váz, van benne pár apróság is (kerekek, gumik, markolat, váltókar, BSA középcsapágy) amik valamivel jobbak a CF-en. A váz kialakításának gondolom gyártással kacsolatos okai lehetnek, lehet hogy a régi AL design't megtartva pár €-val olcsóbbra jön ki a gyártása... nem tudom, gyakorlati jelentôsége szertintem az égvilágon semmi.

Fékekkel kacsolatban minden gyártónál jellemzô az olcsósítás, a felsôbb kategóriában meg gyarkorlatilag minden SRAM amiket ki nem állhatok. Két bicajom jött velük, a Strive CF Guide RS-el, egy másik gépem meg Guide RE-vel. Mindegyiknek adtam esélyt de sem fékerôben sem ergonómiában nem jöttek be. Az RS-karjában ragadt a dugattyú melegben, az RE-vel pár kört mentem, mindegyik hleyett Saint lett. 8000-es XT-m nem volt arról nem tudok nyilatkozni, de nekem az évek során a Shimano fékjeivel semmi gondom nem volt, én másra nem adnék pénzt. Az Occam MT500-al jött aminek a karját megtartottam és 675-ös SLX féknyergeket raktam rá, tökéletes. A Neuron fékjét is SLX-re cserélném, vagy a karokat megtartva a nyergeket cserélném MT520-ra. https://www.bike-dis...-caliper-721662
A Magura új fékjeit nem ismerem, volt egy 2013-as MT2-m az katasztrófa volt, így amíg nincs okom váltásra marad a Shimano, nem kísérletezek mással.
 

Az Occam-om TR, 130/120 rugóúttal, a geo szinte mm-re ugyanaz mint az új Neuron, teljesen jó. Eredetileg 27,5+ kerekekkel jött de 29-es is van hozzá de azzal egy kicsit magasnak érzem a középcsapágyat, ezért egy ideje hátul 27,5x2,8 van, elöl meg 29x2,4. Egy 2016-os Nerve 29-est váltott, annak a geója nekem nagyon nem jött be, de ha az új Neuron fél évvel elôbb jött volna akkor most az lenne.

Köszi szépen, így azért egy rakás féket kizárni már ki lehet. 

Mindig shimano fékeim voltak, kivéve egyszer egy avidot (elixir 7), na ott döntöttem el, hogy avidot soha többé, de ahogy látom, a sokévnyi fejlesztés azóta sem segített ezek szerint rajtuk. 

A magura Zsolt beszámolói, és a tesztek alapján eléggé felkeltette az érdeklődésemet mostanában, lehet, hogy teszek egy próbát. Bár az is tény, hogy a shimano-val soha semmilyen gondom nem volt eddig, és a fékerő is megfelelt, igaz, eddig csak régi kialakítású variációim voltak, semmi 8000-es széria és leszármazottai. 

Nehéz kérdés... 



#71
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.128 hozzászólás

Szerintem ez nagyon egyéni kérdés. Nekem eszembe nem jutna gravel/CX gyerekszállítós univerzális bringának. Ha keveset megyek, akkor valószínűleg a sebesség nem cél. Gyerekkel meg pláne fontos a stabilitás (kevés rutinnal a koskormány + gyerek nem biztos, hogy jó kombináció) és úgyszintén barátságosabb egy monti. Lassabb persze, de ez kit érdekel? Csavarogni elég.
Áttétel sem mindegy, ha valaki nincs edzésben és +15-20kg-mal kell hegyet másznia.

 

Ez nyilván egyéni preferencia, de kevés kényelmesebb fogás van mint a gravel féle geo + egy fékváltókar felső fogásban. Egy olajos tárcsával nagyon biztosan meg lehet állni felső fogásból. Olajos tárcsa nélkül kiegészítő CX fékkarokkal már atombiztos minden. 

 

nekünk konzolos Hamax volt (qrva drága amit karakoram linkelt, pedig kb ua.). amíg "kicsi" volt a benneülő, addig jó volt csomagtartó nélkül, de mikor megnőtt (kb12-13kg felett), kénytelen voltam áttenni a csomagtartós városi bicajra az ülést, mert lenget. a komfort miatt a gyerekülés és a csomagtartó között hagytam kb 5-6 cm helyet, ide egy lazán feltekert polifoamdarab került. így már nem lengedezett a gyerek és némi kényelem is jutott neki. persze sokkal jobb, mióta saját bringán tekernek. :)

 

 

 

Ismerősömnek van a Thule és nem panaszkodik a kilengésre (városban megy vele). Mondjuk lehet ezért drágább a Thule....  



#72
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs

Free stroke állítás nincs az SLX-en de a beállításával nekem sosem volt semmi gondom az évek során, a Saint-eken sem kellett állítanom.

 

akkor hogy allitod be a korrekt fekkartavolsagot? par mm elteres mindig van.



#73
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

a shimanonal a fekkarban vmi elnyomva, vagy szukre meretezve, hogy erzekenyebb a hidegben. az slxel a stroke mukodik a vakcsavarnal? anelkul eleg nehez precizen beallitani.

Free stroke állítás nincs az SLX-en de a beállításával nekem sosem volt semmi gondom az évek során, a Saint-eken sem kellett állítanom.



#74
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs

a shimanonal a fekkarban vmi elnyomva, vagy szukre meretezve, hogy erzekenyebb a hidegben. az slxel a stroke mukodik a vakcsavarnal? anelkul eleg nehez precizen beallitani.



#75
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.943 hozzászólás

Igen, szerintem is a jobbik alu az ár/érték bajnok a kategóriában, ezért is nem értettem, hogy miért ennyire mellőzött. Valamint, hogy miért teljesen más a vázkialakítás a karbonhoz képest? 

A 700 eurónyi plusz a karbon vázért cserébe nem hangzik rosszul, sőt, ugyanakkor mégis kicsit indokolatlanul sok annak fényében, hogy érdemben mit is ad hozzá az élményhez? Oké, a középrész valószínűleg érezhetően merevebb, de más most nem jut eszembe, amit előnyként sorolhatnék. 

Az occam-ból am vagy tr? Írnál pár sort a tapasztalatokról? 

A canyon fékjeit meg nem értem, illetve az ár szempontjából igen, de egyébként...?

Ha már fék, neuron szerű bringára milyen féket ajánlotok most, mit érdemes venni? Egyre többen jönnek elő a négydugattyús megoldásokkal is, illetve pl a magurának van ilyen hibrid megoldása, hogy elől négy de hátul kétdugattyús. 

Látva a 8000-es xt vesszőfutását, nem nagyon van bizodalmam az új shimano fékekben (vagy a többi típus nem érintett?), ugyanakkor más gyártótól melyik típussal lehet nyugodtan és megbízhatóan megállni manapság? 

autótesztet sem a belépő fapad alapmotor verziókról íratnak

mivel a gyártó meg fizet  a tesztért , nagyjából az újság meg arról ír amit adnak

 

amúgy slx


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#76
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.680 hozzászólás

A Magura új fékjeit nem ismerem, volt egy 2013-as MT2-m az katasztrófa volt, így amíg nincs okom váltásra marad a Shimano, nem kísérletezek mással.
.

Nekem MT4 volt és egyetértek. 2015-ben újradizájnolták, azóta mag(ur)ára talált a Magura. Két MT8-as szettem van, grammozós mivolta ellenére jó erős. Egyik 3, másik 1.5 szezont futott. Versenyeztem is velük sokat. Télen sem vándorol a nyomáspont. Évente érdemes persze olajat cserélni benne, már aki annyit megy montival, mint én, mert 1 kemény év után azért hajlamos egy enyhe levegősödésre. Utána ismét patent egy évig. ;)


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#77
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Igen, szerintem is a jobbik alu az ár/érték bajnok a kategóriában, ezért is nem értettem, hogy miért ennyire mellőzött. Valamint, hogy miért teljesen más a vázkialakítás a karbonhoz képest? 

A 700 eurónyi plusz a karbon vázért cserébe nem hangzik rosszul, sőt, ugyanakkor mégis kicsit indokolatlanul sok annak fényében, hogy érdemben mit is ad hozzá az élményhez? Oké, a középrész valószínűleg érezhetően merevebb, de más most nem jut eszembe, amit előnyként sorolhatnék. 

Az occam-ból am vagy tr? Írnál pár sort a tapasztalatokról? 

A canyon fékjeit meg nem értem, illetve az ár szempontjából igen, de egyébként...?

Ha már fék, neuron szerű bringára milyen féket ajánlotok most, mit érdemes venni? Egyre többen jönnek elő a négydugattyús megoldásokkal is, illetve pl a magurának van ilyen hibrid megoldása, hogy elől négy de hátul kétdugattyús. 

Látva a 8000-es xt vesszőfutását, nem nagyon van bizodalmam az új shimano fékekben (vagy a többi típus nem érintett?), ugyanakkor más gyártótól melyik típussal lehet nyugodtan és megbízhatóan megállni manapság? 

A 700€ nemcsak a váz, van benne pár apróság is (kerekek, gumik, markolat, váltókar, BSA középcsapágy) amik valamivel jobbak a CF-en. A váz kialakításának gondolom gyártással kacsolatos okai lehetnek, lehet hogy a régi AL design't megtartva pár €-val olcsóbbra jön ki a gyártása... nem tudom, gyakorlati jelentôsége szertintem az égvilágon semmi.

Fékekkel kacsolatban minden gyártónál jellemzô az olcsósítás, a felsôbb kategóriában meg gyarkorlatilag minden SRAM amiket ki nem állhatok. Két bicajom jött velük, a Strive CF Guide RS-el, egy másik gépem meg Guide RE-vel. Mindegyiknek adtam esélyt de sem fékerôben sem ergonómiában nem jöttek be. Az RS-karjában ragadt a dugattyú melegben, az RE-vel pár kört mentem, mindegyik hleyett Saint lett. 8000-es XT-m nem volt arról nem tudok nyilatkozni, de nekem az évek során a Shimano fékjeivel semmi gondom nem volt, én másra nem adnék pénzt. Az Occam MT500-al jött aminek a karját megtartottam és 675-ös SLX féknyergeket raktam rá, tökéletes. A Neuron fékjét is SLX-re cserélném, vagy a karokat megtartva a nyergeket cserélném MT520-ra. https://www.bike-dis...-caliper-721662
A Magura új fékjeit nem ismerem, volt egy 2013-as MT2-m az katasztrófa volt, így amíg nincs okom váltásra marad a Shimano, nem kísérletezek mással.
 

Az Occam-om TR, 130/120 rugóúttal, a geo szinte mm-re ugyanaz mint az új Neuron, teljesen jó. Eredetileg 27,5+ kerekekkel jött de 29-es is van hozzá de azzal egy kicsit magasnak érzem a középcsapágyat, ezért egy ideje hátul 27,5x2,8 van, elöl meg 29x2,4. Egy 2016-os Nerve 29-est váltott, annak a geója nekem nagyon nem jött be, de ha az új Neuron fél évvel elôbb jött volna akkor most az lenne.


950sm07 módosította - 2019. április 08. - 10:33


#78
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs
Megbizhatosagra is jo? Mert a userek alapvetoen dicserik az m8000et, de szerintem ki sem probaltak hidegben :) ha nem negyevszakos fekkent hasznalnam, lehet nem is panaszkodnek ra.

Shimanobol meg kell varni a 12es szeriat.

#79
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.680 hozzászólás

Ár-érték arányában messze a legjobb most: https://www.bike-dis...msen-set-641450

 

A friss, 05/0219-es Bike-ban fékteszteken nagyon szépen szerepelt. Csak példaképp: Deore, Deore SLX és Deore XT sehol sincs ehhez képest. És még az XT-nél is könnyebb (ha ez számít).

Az új, méregdrága SRAM G2 Ultimate-et is tesztelték (4-dugattyús), hát inkább nem írok semmit... Viszont a két Trickstuff az nagyon ott van a szeren! (Offtopic, tudom, de a Piccola spéci, C41-es verziója viszont uhh, nagyon komoly!)


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#80
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 253 hozzászólás

Az alap karbon 2700€-ért teljesen rendben van, a hegesztési varratok nélkül jobban néz ki kb ennyi a különbség. Nekem a jobbik AL jó lenne, a fék meg mindegyiken cserés...

Igen, szerintem is a jobbik alu az ár/érték bajnok a kategóriában, ezért is nem értettem, hogy miért ennyire mellőzött. Valamint, hogy miért teljesen más a vázkialakítás a karbonhoz képest? 

A 700 eurónyi plusz a karbon vázért cserébe nem hangzik rosszul, sőt, ugyanakkor mégis kicsit indokolatlanul sok annak fényében, hogy érdemben mit is ad hozzá az élményhez? Oké, a középrész valószínűleg érezhetően merevebb, de más most nem jut eszembe, amit előnyként sorolhatnék. 

Az occam-ból am vagy tr? Írnál pár sort a tapasztalatokról? 

A canyon fékjeit meg nem értem, illetve az ár szempontjából igen, de egyébként...?

Ha már fék, neuron szerű bringára milyen féket ajánlotok most, mit érdemes venni? Egyre többen jönnek elő a négydugattyús megoldásokkal is, illetve pl a magurának van ilyen hibrid megoldása, hogy elől négy de hátul kétdugattyús. 

Látva a 8000-es xt vesszőfutását, nem nagyon van bizodalmam az új shimano fékekben (vagy a többi típus nem érintett?), ugyanakkor más gyártótól melyik típussal lehet nyugodtan és megbízhatóan megállni manapság?