Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
2809 hozzászólás a témában

#61
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

jah az egeszet csak azert irtam, hogy talan a roadlight nem egy sikerszeria, lehet az ebike verzioja sem porog annyira, es erdemes megvarni a learazasokat.



#62
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

a roadlightbol tavaly voltak nagyon durva aru bringak, amikor szortak ki. vmi 1400 eur volt a karbon egybecockpites verzioja, 8kg alatti tomeggel. ott meginogtam, hogy nem endurance bringa kellene nekem. ugyis csak fitnesszelek.

 

a folytatast tudjatok :D

Ugyanazt neztem a paromnak par hete az outletben (7,8 kg, full Ultegra, VCLS2.0, azota el is adtak), de az egybe cockpit nagyon limitalja szerintem, mar amennyiben szeretned normalisan beallitani es nem egyeznek pontosan a testaranyaid. Nem is ertem miert eroltetik (persze, szep, konnyu, es draga megoldas)



#63
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

a roadlightbol tavaly voltak nagyon durva aru bringak, amikor szortak ki. vmi 1400 eur volt a karbon egybecockpites verzioja, 8kg alatti tomeggel. ott meginogtam, hogy nem endurance bringa kellene nekem. ugyis csak fitnesszelek.

 

a folytatast tudjatok :D


arn módosította - 2019. október 18. - 20:55


#64
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Off:

Rég nem tapasztalt árelőnyt látok a Canyon javára a lenti fitness/urban e-bike kapcsán ami örömteli (és ezzel igazolom, hogy elfogult sem vagyok). A kategóriában talán még inkább fontos letisztultságról, megjelenésről, kiegészítőkről nem is beszélve (ez a bringa azonnal tetszett mindenkinek). Van ennél biztosan jobb, 60 € szállítási költséggel és 340 Forintos váltással a költségek és minden miatt. 2 700 €

 

full_2020_roadlite-on-7-0_2293_gy-og_P5.

    



#65
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

a Cube-nak is van ilyen Fazua motorosa már a 2019-es modellév óta, meg szerintem többeknek.

illetve majd az új M800-as Bafang motoros országútik is tudni fogják ezt a fícsört.

 

Köszi!

Nekem ez az egész e-fitness kimaradt, a szokásos elektromos mtb és trekking vonalat néztem (itthon nem is említette senki).

Utóbbiaknál a vázkialakítás miatt szinte alig van modell melyre rá lehet tenni egy gyerekülést. Még utána fogok olvasni (pl a motornak) de a fitness elektromos megoldások mintha normál kialakítású gépek lennének, egy rendesebb cross gumival meg elmegy a murván gond nélkül.  

 

És "welcome back" részemről is!


karakoram módosította - 2019. október 18. - 09:51


#66
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

a Cube-nak is van ilyen Fazua motorosa már a 2019-es modellév óta, meg szerintem többeknek.
illetve majd az új M800-as Bafang motoros országútik is tudni fogják ezt a fícsört.


Utobbi idoben nem voltal tul aktiv :D welcome back

#67
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Nagyon köszönöm a részletes infókat. Én is a féket látom szinten alulinak, de azon majd segítek. Az exceeden is cseréltem a fékeket anno, mert a Sram ami rajta volt működött ugyan de fasorban sincs az XT-vel szemben. A hajtás és váltás minősége ismert, a mereven is 12-es sram van, csak ott X01 de a lényeg ugyanaz. Ezért is nézegetm ezt a bringát, mert így lesz egy komplett csereszabatos felszerelésem arra a nem várt esetre ha egy verseny előtt valami megpusztul és már nincs idő rendelgetni.

 

Idén vettem én is egy ilyet, azóta majdnem pontosan ezer kilométert tettem bele. A tapasztalataim tisztán pozitívak, bár pár dolgon változtattam. 

Nagyon jól viselkedik a bringa, a hátsó tag és a teló szépen szinkronba hozható. Az alkatrészlista kiegyensúlyozott, csak az a fránya fékszett nem tudom, hogy hogy került rá. Illetve igen, így maradt olcsó. A kerekeivel kifejezetten elégedett vagyok, mert ebben a szélesség kategóriában ez a súly még éppen elfogadható, és egyelőre semmilyen egyébként jellemző mavic-os betegséget (agy kotyogás, rotor beszorulás) nem tapasztalok, bár igaz, ennek már kb. DT koppintás racsnimechanikája van, és végre maga az agy-tengelyrögzítés is fa ék egyszerűségű benne. Pozitívuma továbbá, hogy gyárilag ugyan belső gumikkal érkezik, de mindkét kerék fel van gyárilag tubeless szalagozva. Furcsa volt kicsit, hogy csak egy mavic szelepet küldtek, mondván csak elől szerelik tubeless ready gumival, hátul sima performance van. Nem túl elegáns megoldás, külön kellett venni egy szelepet hozzá. A dropperpost, a stucni és a kormány nekem nagyon beváltak, jól működnek, és eddig a dropperrel is minden rendben. A gyári nyerget cseréltem, de ez egyéni ízlés kérdése, nekem nem volt kényelmes. A markolat nekem szintén nem jött be, de ettől még nem rossz, stabilan fent van, jól tapad, nem forog el. A féktárcsák nagyon hitványak a bringán, első körben ezt cseréltem RT66-os shimano-ra, de ez nem hozta meg a várt eredményt, bár sokkal határozottabb lett a fék, de igazán jól nem fog. Vagy inkább maradjunk annyiban, hogy egyáltalán nem fog, szóval egy rendes fék kell rá. Most a shimano m7100/m8100 négy dugattyús megoldásait nézegetem, szerintem valamelyik lesz erre a problémára a megoldás. 

A váz kialakítása nagyon szép, nálam minden pontos, méretes, vonalban van. A kormánycsapágy kifejezetten ígéretes darab. A váltás hajtás teljesen jók, a stylo hajtóművön acél lánckerék van, ami olcsó, és egyelőre úgy tűnik, hogy tartós. A 12-es 1x rendszer a vártnál lassabban kopik, most, 1000 km után 0,25-ös láncnyúlást mérek, ami gyakorlatilag a gyári új érték. A dub rendszerű PF középrész egyelőre nagyon szépen működik, ettől tartottam az elején, de úgy tűnik, feleslegesen. Mentem már sárban, áztam már el, de még mindig jól működik, mint új korában. Ez mondjuk a shimano-ról nem volt mindig elmondható, főleg a HT2 külső csapágyas rendszernél. A sor és a hátsó váltó Sram eagle GX, ez főleg a sornál nagyon lényeges, mert ez már xd rotoron fut szemben az NX-el, ami még shimano szabványos. Ez a későbbi cserénél/fejlesztésnél nagyon fontos tényező lehet. A gumikat lecseréltem Maxxis-okra, elsősorban a súlyuk miatt, mert az én tempómhoz nekem elég az IKON mintája. A gyári NN gumik nagyon jók, jól tartanak, de érezhetően nehezek. A bringa össztömege 14 kiló (XL-es, könnyítések után: gumik, nyereg), ez nem tűnik kevésnek, de meglepően nem érezhető menet közben, pedig előtte egy 10 kiló alatti karbon scale-hez voltam szokva. A geometria nagyon bevált nekem, végre egy olyan XL-es bringa, amin a 195 cm-es magasságom ellenére is tökéletesen ülök. 

Ha felmerül még kérdésed, szívesen válaszolok. 



#68
rob

rob

    Executor-class Star Destroyer

  • globális moderátor
  • 16.876 hozzászólás

Szepen megoldottak... es leszedheto az akku, helyere tarolo mehet, ugy siman tekerheto. https://www.canyon.c...es/roadlite-on/

a Cube-nak is van ilyen Fazua motorosa már a 2019-es modellév óta, meg szerintem többeknek.

illetve majd az új M800-as Bafang motoros országútik is tudni fogják ezt a fícsört.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#69
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Úgy néz ki lesz most keretem egy játszós bicaj beszerzésére a merevfarú és az outi mellé. Nem kell nagy rugóút és karbonváz sem, edzéseken használnám illetve könnyebb egynyomos ösvényeken. A Neuron AL 7 volna a kiszemelt. Ránézésre jónak tűnik, de van itt esetleg valaki aki egy ilyenen lovagol? Ha igen, akkor írhatna pár sort, mi a véleménye róla. Előre is köszi!

Idén vettem én is egy ilyet, azóta majdnem pontosan ezer kilométert tettem bele. A tapasztalataim tisztán pozitívak, bár pár dolgon változtattam. 

Nagyon jól viselkedik a bringa, a hátsó tag és a teló szépen szinkronba hozható. Az alkatrészlista kiegyensúlyozott, csak az a fránya fékszett nem tudom, hogy hogy került rá. Illetve igen, így maradt olcsó. A kerekeivel kifejezetten elégedett vagyok, mert ebben a szélesség kategóriában ez a súly még éppen elfogadható, és egyelőre semmilyen egyébként jellemző mavic-os betegséget (agy kotyogás, rotor beszorulás) nem tapasztalok, bár igaz, ennek már kb. DT koppintás racsnimechanikája van, és végre maga az agy-tengelyrögzítés is fa ék egyszerűségű benne. Pozitívuma továbbá, hogy gyárilag ugyan belső gumikkal érkezik, de mindkét kerék fel van gyárilag tubeless szalagozva. Furcsa volt kicsit, hogy csak egy mavic szelepet küldtek, mondván csak elől szerelik tubeless ready gumival, hátul sima performance van. Nem túl elegáns megoldás, külön kellett venni egy szelepet hozzá. A dropperpost, a stucni és a kormány nekem nagyon beváltak, jól működnek, és eddig a dropperrel is minden rendben. A gyári nyerget cseréltem, de ez egyéni ízlés kérdése, nekem nem volt kényelmes. A markolat nekem szintén nem jött be, de ettől még nem rossz, stabilan fent van, jól tapad, nem forog el. A féktárcsák nagyon hitványak a bringán, első körben ezt cseréltem RT66-os shimano-ra, de ez nem hozta meg a várt eredményt, bár sokkal határozottabb lett a fék, de igazán jól nem fog. Vagy inkább maradjunk annyiban, hogy egyáltalán nem fog, szóval egy rendes fék kell rá. Most a shimano m7100/m8100 négy dugattyús megoldásait nézegetem, szerintem valamelyik lesz erre a problémára a megoldás. 

A váz kialakítása nagyon szép, nálam minden pontos, méretes, vonalban van. A kormánycsapágy kifejezetten ígéretes darab. A váltás hajtás teljesen jók, a stylo hajtóművön acél lánckerék van, ami olcsó, és egyelőre úgy tűnik, hogy tartós. A 12-es 1x rendszer a vártnál lassabban kopik, most, 1000 km után 0,25-ös láncnyúlást mérek, ami gyakorlatilag a gyári új érték. A dub rendszerű PF középrész egyelőre nagyon szépen működik, ettől tartottam az elején, de úgy tűnik, feleslegesen. Mentem már sárban, áztam már el, de még mindig jól működik, mint új korában. Ez mondjuk a shimano-ról nem volt mindig elmondható, főleg a HT2 külső csapágyas rendszernél. A sor és a hátsó váltó Sram eagle GX, ez főleg a sornál nagyon lényeges, mert ez már xd rotoron fut szemben az NX-el, ami még shimano szabványos. Ez a későbbi cserénél/fejlesztésnél nagyon fontos tényező lehet. A gumikat lecseréltem Maxxis-okra, elsősorban a súlyuk miatt, mert az én tempómhoz nekem elég az IKON mintája. A gyári NN gumik nagyon jók, jól tartanak, de érezhetően nehezek. A bringa össztömege 14 kiló (XL-es, könnyítések után: gumik, nyereg), ez nem tűnik kevésnek, de meglepően nem érezhető menet közben, pedig előtte egy 10 kiló alatti karbon scale-hez voltam szokva. A geometria nagyon bevált nekem, végre egy olyan XL-es bringa, amin a 195 cm-es magasságom ellenére is tökéletesen ülök. 

Ha felmerül még kérdésed, szívesen válaszolok. 


  • Kisherceg, Rabbit és mgy kedveli ezt

#70
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

 

Ez már a pornófilm kategória  :P  :)  B)

 

Szepen megoldottak... es leszedheto az akku, helyere tarolo mehet, ugy siman tekerheto. https://www.canyon.c...es/roadlite-on/

 

Ez nagyon tetszik! Az ebike topicban feltett kérdésemre, hogy a feleségemnek aki szeretne gyereküléssel hegyre feltekerni vagy esetleg húzni utánfutót, ez a megoldás úgy tűnik. És nem 23 kg.  



#71
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Szepen megoldottak... es leszedheto az akku, helyere tarolo mehet, ugy siman tekerheto. https://www.canyon.c...es/roadlite-on/

 



#72
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Úgy néz ki lesz most keretem egy játszós bicaj beszerzésére a merevfarú és az outi mellé. Nem kell nagy rugóút és karbonváz sem, edzéseken használnám illetve könnyebb egynyomos ösvényeken. A Neuron AL 7 volna a kiszemelt. Ránézésre jónak tűnik, de van itt esetleg valaki aki egy ilyenen lovagol? Ha igen, akkor írhatna pár sort, mi a véleménye róla. Előre is köszi!



#73
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

 

ezzel en is szivesen ellegoznek :) amikor ilyen szep dolgot epit az ember.

 

a tubeless setupot meg kicsit gyakorolni kellene.



#74
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.331 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=gGGm29MkA2k



#75
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Na megoldottuk, az egész mizéria azért volt mert nem volt eléggé meghúzva a sor.

Hamarabb is eszembe juthatott volna az ötlet, de ez van ha az ember 22 körül szerel utána meg nem agyal tiszta fejjel (és eszembe sem jutott, hogy ezzel lehet hibázni). 

Bőven jó minden, jöhet a 13 sebesség is :) Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt!

 

IMG-20191015-213805.jpg


  • zscs kedveli ezt

#76
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Egy foto segitene :)



#77
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Akarom mondani 2018-as.

 

Ez felettébb különös hibakép. Nekem is a 2019-as CF SL van, Eagle cuccokkal, 36-os váltófüllel, de nincs ilyen probléma.



#78
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Ez felettébb különös hibakép. Nekem is a 2019-as CF SL van, Eagle cuccokkal, 36-os váltófüllel, de nincs ilyen probléma.

 

Csak egy kis érdekesség hétfő reggelre. 

2018-es Exceed CF SL váz 142-es tengellyel és 36-os Canyon füllel.

Vettem egy Sram Eagle AXS szettet aminek ugye 10-50-es a sora bármelyiket is veszi az ember. Az Eagle sor XD rotorral kompatibilis, tehát semmi új szabvány, a 11-es Sram sorok is arra mennek fel (ilyen volt régen fent, 10-42-es). A probléma látható. A legkisebb fogaskeréken nem fér el a lánc a váltótartó fültől. A váz maga engedi simán. Van most egy gyári fülem melyet ha használok nem tudok a 10-esre váltani (a Garmin navi jelzi a fokozatokat szóval nem nehéz erre figyelni, de amúgy nem is nagyon kapcsolok oda), vagy "persze" :) készítettünk egyet köszörülgetéssel a gyáriból amivel hibátlanul működik. Ezt most azért nem használom mert valami oka tuti van, hogy annyira erősre tervezték azt a fület. Bár véleményem szerint egy eséskor eltörik a váltó és akár a váz is, de az a fül nem tud engedni (pedig talán ez lenne a feladata). A Canyon-nak írtam még pénteken, jelzem ha van válasz. Az AXS szett biztosan marad mert a legjobb dolog ami egy bringával történhet. Lehet úri huncutságnak is hívni de biztosan ez a jövő amennyiben ezt a színvonalat tartja (és a tapasztalatok szerint tartja).

Persze ha van tanács szívesen veszem. Esetleg arra is, hogy használjam-e a modolt füllel bátran. 

 

Gyári fül:

IMG-20191011-204842.jpg

IMG-20191011-204901.jpg

 

Hack megoldás: 

IMG-20191009-182937.jpg

IMG-20191009-182856.jpg    



#79
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

 

De nem nekem!?  :)

 

 

 

nah ezert nem szeretek regi konfigot upgradelgetni egyket ev utan, hanem eladni az egeszet, aztan venni egy masikat... mindig lehet vmi szopacs. de eddig hasznaltak 12es sramot, nem letezik hozza masik valtoful?

 

nalad mi is inditotta el a lavinat? lecserelted a feket? egyre szimpibb ez az m8000 :D

 



#80
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Röviden az, hogy nagyon jó! Mire lennél kíváncsi? Az enyém egyébként a 7.0-ás verzió. 

Már semmire,megvettem aztán kiderül :)