Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#4721
Írta 2015. szeptember 23. - 23:04

Meg rutinos. Tudja, hogy a Columbus MS csoszett melyik csove mekkora átmérőjű, és annak megfelelően gyárt. Fenykep után...
Belinkeled neki pl a bringat velospacerol, megkered hogy pl a matrica színe legyen pár árnyalattal világosabb és mondjuk arany színű, a szélein VB csikokkal meg nagy csorikeszem logoval a homlokcsovon....
És le gyártja.. kb négyezerbe az egész szettet...
Ki csinál még ilyet?
#4722
Írta 2015. szeptember 23. - 21:26

küldj fényképet-kérdést bringadekornak, ők patentok, coralhoz két szettet is gyártottak már, hibátlan.
Arra azért számíts, hogy koponya MR-re rövidebb a várólista, mint egy szett matricára
Arra azért számíts, hogy koponya MR-re rövidebb a várólista, mint egy szett matricára
???
szerintem kb 5000 diginyomda van az országban. ők mind tudnak öntapadó vinilre nyomtatni
#4723
Írta 2015. szeptember 23. - 13:54

küldj fényképet-kérdést bringadekornak, ők patentok, coralhoz két szettet is gyártottak már, hibátlan.
Arra azért számíts, hogy koponya MR-re rövidebb a várólista, mint egy szett matricára
Kösz, teszek egy próbát
- Vejne kedveli ezt
#4724
Írta 2015. szeptember 22. - 23:09

nem csak "mocsok" felhasználás esetén kell gyakran tisztínai a láncot, a 10-es láncot érdemes 500Km-enként szétszedni. Viszont mindig új stiftet betenni nem olcsó, szerintem vegyél patentot.
Én a KMC-t használom, egy szezont; 3-4000Km-t elmegy gond nélkül.
Kb. hetente szetszedni?? Meg csak pucolni/kenni se pucolom/kenem hetente, nemhogy levegyem.
#4725
Írta 2015. szeptember 22. - 20:22

A 11-es shimano sor távtartóiról és lánckerekeinek vastagságáról lehet valahol információt találni? Összesen csak annyit találtam, hogy 1,75-1,85 mm-tel hosszabb a kazettatest, mint a 10-esnél.
http://si.shimano.co...S-5800-3715.pdf
A spacerekre 2.18mmt irnak.
- MJani01 kedveli ezt
#4726
Írta 2015. szeptember 22. - 17:04

nem csak "mocsok" felhasználás esetén kell gyakran tisztínai a láncot, a 10-es láncot érdemes 500Km-enként szétszedni. Viszont mindig új stiftet betenni nem olcsó, szerintem vegyél patentot.
Én a KMC-t használom, egy szezont; 3-4000Km-t elmegy gond nélkül.
nekem a 10s Veloce 5.5ezret bírt ki, de azt én tettem tönkre a hülye technikámmal ("") és benzines mosásaimmal. A shimano HG50 8s tavaly elment 5ezret, idén meg 1500 alatt meghalt, míg, a SRAM PC-850 8s 4ezer után kb. dobozállapotú.
A KMC Goldot kb. hatszáz km-en át használtam (X10 SL Gold) de a legjobb élmény volt lánc-váltás-futás tekintetében (halk-szép váltás-kiváló felület-kinézet..)
kíváncsi leszek a 10s Miche élettartamára. Kicsit frusztráló, hogy a 10s veloce csak 5.5k-t bírt, mert haver 8ezret ment egy tiagrával, aztán úgy adta el a gépet
#4727
Írta 2015. szeptember 22. - 17:01

Fényeztetnék egy régi outi vázat és a matricák gyártásához keresek valakit aki jó minőségben tud fotó alapján vázmatricát gyártani. Valakinek hasonló tapasztalata, ötlete? sajnos nem ismert márkáról van szó, szóval ebay-en nem fogok találni "frame decal set"-et.
küldj fényképet-kérdést bringadekornak, ők patentok, coralhoz két szettet is gyártottak már, hibátlan.
Arra azért számíts, hogy koponya MR-re rövidebb a várólista, mint egy szett matricára
#4728
Írta 2015. szeptember 22. - 15:14

Arra vigyázz, hogy pl. hivatalosan a SRAM 10-es patentok egszerhasználatosak, talán a KMC 10-es patentjait többször is fölhasználhatod.
Ha sokat mész mocsokban-esőben, és gyakran leveszed a láncot, előnyösebb lehet a patentszem, ha nem, akkor szvsz lehet simán stiftelni.
nem csak "mocsok" felhasználás esetén kell gyakran tisztínai a láncot, a 10-es láncot érdemes 500Km-enként szétszedni. Viszont mindig új stiftet betenni nem olcsó, szerintem vegyél patentot.
Én a KMC-t használom, egy szezont; 3-4000Km-t elmegy gond nélkül.
Flickr
#4729
Írta 2015. szeptember 22. - 15:02

Fényeztetnék egy régi outi vázat és a matricák gyártásához keresek valakit aki jó minőségben tud fotó alapján vázmatricát gyártani. Valakinek hasonló tapasztalata, ötlete? sajnos nem ismert márkáról van szó, szóval ebay-en nem fogok találni "frame decal set"-et.
#4730
Írta 2015. szeptember 21. - 12:46

Sziasztok,
nemrég lett egy outim (Shimano Claris-os). Nagyon szeretem csak van egy apróság, amit nem tudok hova tenni.
A fékváltókar kiskar elején van egy kis 'gumibogyó'
(robbantott ábrája szerint "release lever support" a neve), ami kattintás után beleakad a fékkar hátuljába és megakadályozza, hogy a kiskar visszatérjen az alaphelyzetébe. Csak a jobboldali (hátsó f.váltó) csinálja ezt, a bal rendesen vissza tud térni. Engem nagyon idegesít ez a megakadás, mikor nyúlok érte az ujjammal és nem találom a helyén. Vagy ez lenne a rendeltetésszerű működése, csak még én nem jöttem rá miért olyan jó? Gondoltam mielőtt hozzányúlok megkérdezem Neketek mi erről a véleményetek.
Köszi,
dani
Egy kicsit hajtitsd hatrafele a kiskart es kesz. Vissza kell tudnia menni magatol alaphelyzetbe.
- dutsh kedveli ezt
#4731
Írta 2015. szeptember 21. - 12:40

A 11-es shimano sor távtartóiról és lánckerekeinek vastagságáról lehet valahol információt találni? Összesen csak annyit találtam, hogy 1,75-1,85 mm-tel hosszabb a kazettatest, mint a 10-esnél.
A lanckerekek ugyanazok, 1.6mm, a tavtarto pedig 2.35mm helyett 2.18mm. Ezek sajat mereseim.
- MJani01 kedveli ezt
#4732
Írta 2015. szeptember 21. - 10:33

A 11-es shimano sor távtartóiról és lánckerekeinek vastagságáról lehet valahol információt találni? Összesen csak annyit találtam, hogy 1,75-1,85 mm-tel hosszabb a kazettatest, mint a 10-esnél.
Pro'lly legjobb források:
https://en.wikibooks...ess_and_Spacing
http://blog.artscycl...-compatibility/
poén: mivel a diffi a 11s campag és 11s shimano közt elhanyagolható, így elég elterjedt, hogy 11s ultegra sorral-lánccal futtatnak 11s campag-s gépeket.
a linkeket azért tettem be ide, mert szerintem tanulságos lehet többek számára is.
http://forum.tour-ma...-fach-Kassetten
Vejne módosította - 2015. szeptember 21. - 10:37
- MJani01 kedveli ezt
#4733
Írta 2015. szeptember 21. - 09:29

A 11-es shimano sor távtartóiról és lánckerekeinek vastagságáról lehet valahol információt találni? Összesen csak annyit találtam, hogy 1,75-1,85 mm-tel hosszabb a kazettatest, mint a 10-esnél.
MJani01 módosította - 2015. szeptember 21. - 09:29
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#4734
Írta 2015. szeptember 20. - 17:04

Sziasztok,
nemrég lett egy outim (Shimano Claris-os). Nagyon szeretem csak van egy apróság, amit nem tudok hova tenni.
A fékváltókar kiskar elején van egy kis 'gumibogyó' (robbantott ábrája szerint "release lever support" a neve), ami kattintás után beleakad a fékkar hátuljába és megakadályozza, hogy a kiskar visszatérjen az alaphelyzetébe. Csak a jobboldali (hátsó f.váltó) csinálja ezt, a bal rendesen vissza tud térni. Engem nagyon idegesít ez a megakadás, mikor nyúlok érte az ujjammal és nem találom a helyén. Vagy ez lenne a rendeltetésszerű működése, csak még én nem jöttem rá miért olyan jó? Gondoltam mielőtt hozzányúlok megkérdezem Neketek mi erről a véleményetek.
Köszi,
dani
#4735
Írta 2015. szeptember 19. - 22:19

Az a baj Vejnével, hogy empirikus. Pl. nem méricskélt semmit, hanem érzésre-komfortra állította be a kerékpárt.
A nyeregmagasságom pontosan 80cm a középcsapágyház közepétől mérve, a többi adatot meg érzésre-kényelemre-használhatóságra állítgattam, míg jónak nem éreztem. És sokkal magasabban van a kormány és alsó fogás, mint tavaly volt, ellenben messzebb is (2cm-rel hosszabb a stucni) s így nagyon jó a hátamnak-derekamnak, a széles (150mm) nyereg pedig nagyon jól támaszt, így fájdalom-zsibbadás mentesen tekerek még akkor is, ha konyhásnéni-szindrómám (izomláztól égő tricepsz, vállak) van.
Jelentem, összeállt. Villanyak, fékbowdenek megkurtítva, stucni, kormány, bandázs, hézagoló cserélve.
https://goo.gl/photo...KmVB7uw2A1XvYTA
Még pár kép:
https://goo.gl/photo...BiewRUV3pqFDbT9
Rabbit módosította - 2015. szeptember 19. - 22:24
- donciccio kedveli ezt
#4736
Írta 2015. szeptember 19. - 17:53

#4737
Írta 2015. szeptember 16. - 11:24

Az a baj Vejnével, hogy empirikus. Pl. nem méricskélt semmit, hanem érzésre-komfortra állította be a kerékpárt.
A nyeregmagasságom pontosan 80cm a középcsapágyház közepétől mérve, a többi adatot meg érzésre-kényelemre-használhatóságra állítgattam, míg jónak nem éreztem. És sokkal magasabban van a kormány és alsó fogás, mint tavaly volt, ellenben messzebb is (2cm-rel hosszabb a stucni) s így nagyon jó a hátamnak-derekamnak, a széles (150mm) nyereg pedig nagyon jól támaszt, így fájdalom-zsibbadás mentesen tekerek még akkor is, ha konyhásnéni-szindrómám (izomláztól égő tricepsz, vállak) van.
- Rabbit kedveli ezt
#4738
Írta 2015. szeptember 16. - 10:26

Vejne, Többiek!
Mennyi a normális különbség a kormány és a nyereg magassága közt? Olvasom a klasszikus beállításokat a piros fórumon, méricskélek, minden patent (belső lábhosszból vázméret, nyeregmagasság), de a végén gyanúsan kevés különbséget ír Hbalage a fenti adatra: 5-9 cm. Ez nem kevés?
Itt nekem most 104 cm nyereghez 93 cm magas kormány jön ki az új bicajon, a régin még lejjebb van a kormány, az alsó fogás meg pláne...és nem vagyok egy kimondott hajlékony "elitrészer" típus.
- Vejne kedveli ezt
#4739
Írta 2015. szeptember 16. - 06:08

http://forum.tour-ma...-von-Light-Wolf
hmm, vajon merevségben mennyire van eleresztve, tartósságban?
Azért 24-28 küllő nem 16-18, de nem is 32-32
http://bikemarkt.mtb...ur-kurbel-175mm
az átdobóketrecbe itt is beletaposta a hajtókar belső oldalát Meg kéne tanulni beállítani azt a külső végállást..
Vejne módosította - 2015. szeptember 16. - 06:10
#4740
Írta 2015. szeptember 14. - 14:13

Berzin bepótolta a sörözést, egészen konkrétan disznófeje lett. Más: tegnap eszembe jutott, hogy mennyire ritkán járok szervizbe. Egyik oka, hogy nem szívesen bízom rá a cuccaimat akárkire, a másik az a néha előforduló elképesztő sötétség, ami kijön ezeknek a csávóknak a szájából. Mindegyik közt nagy kedvencem az a figura, aki ezzel az indokkal fikázta a Campát (akkor még a Shi nem vezette mind a 4 bowdent a bandázs alatt, sram meg csak MTBzett), hogy a 2x2 bowdenház a bandázs alá installálva olyan problémát okoz, hogy elengedett kéznél a feszülő bowdenezés elforgathatja (!) a kormányt. Kár, hogy akkor még nem ismertem azt a remek és ideillő kifejezést, hogy "trokhár" , mert tuti azzal replikáztam volna.
- donciccio kedveli ezt