Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8268 hozzászólás a témában

#1
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

A Lítium ion akkukat kb fél töltésen szokták eltenni tárolásra, legalább is ezt írák róla. 

Teljesen feltöltve is el lehet tenni szerintem, azzal nincs is gond. A bajt az okozza ha az akku cella túlságosan mélyre lemerül, ehhez viszont nagyon sok időre van szükség mindenféle terhelés nélkül. Még egy év alatt se merül le terhelés nélkül, de azért fél-egy évente érdemes megnézni, hátha valami szivárgó áram folyik egy áramkörben és az lassan leszívhatja. Az a biztos, ha tároláshoz lecsatlakoztatod róla a lámpát.

 

A másik ok amitől károsodhat, ha kicsit is túlfeszltségre tölti valami hibás töltő, de azt nem hiszem, hogy ilyen gond lenne a gyári töltőnél.

 

Ha használatba vételt megelőző töltés előtt kipróbáltad és valamennyire világított még, akkor nem volt túlságosan lemerülve. A Li-ion akkut nem szükséges "mozgatni" a töltés kisütéssel, ennél nincs ilyen probléma mint az ólom akkuknál vagy a NiCd nagyon érzékeny erre vagy kisebb mértékben a Nimh--nál szokott lenni, hogy néhány használat és rátöltés után már célszerű teljesen lemeríteni (nem nullára), amíg működik róla a lámpa.

 

Ilyenkor még azt se lehet mondani, hogy hideg volna a Li-ionnak, inkább ellenkezőleg.

Télen hidegben a Li-ion akku már attól is felére lemerül, ha csak hidegben van és nem is terheled, de ilyenkor..?

 

Ezekre rá lehet tölteni bármikor, szóval nincs vele olyan gond. hogy ne lehet kicsit rátölteni ha csak éppen annyit használtál el belőle. 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Van arra valami ki nem mondott szabály, hogy milyen sűrűséggel kell/kéne tölteni-meríteni a li-ion aksikat ha viszonylag hosszabb élettartamot szertnénk belőlük kicsikarni ?

Voltam most a zánkai 24 óráson és az eddigi istencsászár aksim sokkal hamarabb bejelezte a merülést, mint amilyen üzemidőt eddig megszoktam tőle.

Sajnos szegény lámpám inkább az őszi időszakban használom rendszeresen. Haverom mondta, hogy a li-ion akkukat bizony "mozgatni" kéne. Én bevallom ezt nem hallottam még, de hát jó bringás holtig tanul.


marton módosította - 2017. augusztus 09. - 16:19

Marci

#3
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

A DX,com -on beírod, "LED OPTICS" vagy "LED DIFFUSERS" és jönnek rá találatok. Azt meg kell nézni melyik mire használható. Sőt az általános keresőben is lehet ezzel próbálkozni és esetleg az is elvezet a forráshoz.

 

Lesznek közte körben szórók is és irányban széthúzó is, keresgélni kell.

Mondanám, ha netán sikerülne lemosni vagy óvatosan lekapragatni 3D képeslap hátulját, az az átlátszó bordázott lap is szét tudja húzni nagyon szépen a fényt, de már ráfizettem, hogy valakinek ezt tanácsoltam és a végén én maradtam szégyenben, mert az a példány egy jól, masszívan rányomtatott kép volt és nem akart lejönni neki semmiképpen. Van ilyen is.

 

Elméletileg, sőt nekem a gyakorlatban is sikerült leszedni ilyen gyengébb minőségben nyomtatottról a képet, hogy közben nem karcoltam meg a hátulját és azt pont vagy kör világító optika elé tartva tényleg széthúzza a fényt vízszintesen.

 

Egyébként ilyesmit is lehet használni a meglévő optika elé:

71Qh-xz3J9L._SL1258_.jpg

 

https://www.amazon.c...t/dp/B004WLCLQY

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.122 hozzászólás
létezik S2-höz csíkos lencse, ami (közúti) bringához is alkalmassá teszi, ha úgy fordítod,akkor lapos,de széles nyalábot lő. leddna.com-os link rémlik, de több helyen láttam már, nekem tervben van.

#5
kiarob

kiarob

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Széles gumigyûrû lehet, egy másik fórumon találtam a képet nem az én megoldásom. Végül a 24 órásra a kormányra rögzítettem a 2db S2+-t gearbest-tes mûanyag konzollal, atom stabil volt. Elég volt közepes állásban járatni a lámpákat, tökéletesen láttam egész éjszaka, és tölteni sem kellett. Örültem neki, hogy nem kellett külön akksival, vezetékkel bajlódni. Nagyon megéri az árát, és a ház körül is jól jön. Bringaútra, forgalomba viszont nem való mert nagyon szórja a fényt és vakít.

#6
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 380 hozzászólás

Jó dolog az éjszakai tekerés, sőt ilyen kánikulában nem is nagyon érdemes napközben korán elindulni. 
Vízzel is jól fel kell tankolni, mert hamar kiizzadjuk és a sókat is valami izo.. itallal érdemes pótolni.
 
Na de a lényeg, hogy a fejlámpának a külső burkolatát olyan jól sikerült hőszigetelned, nehogy véletlenül túl nagy felületen érintkezhessen a hűvösebb levegővel, hogy azon sem csodálkoznék ha megsütnéd közben a ledet!
 
Szerintem azt próbáld meg úgy felrögzíteni, hogy tegyél alá technikai gyurmát. Azt szokták használni autó karosszériánál tömítésre, illetve hasonlót, talán ugyanezt az anyagot papír boltokban is lehet kapni cetlik ajtóra monitorra hűtőre ide-oda ragasztására. Gyúrható és nem zsíroz. Abból egy fél maréknyit gyúrj egybe és azt tedd a sisak tetejére, ahol a lámpa felfekszik. Abba nyomd bele a lámpát és akkor egyetlen ilyen tépőzár csík is megfogja, mert a gyurma a dinamikus erőhatásokkal szemben stabilizálja, tehát nem rázkódik el. A tépőzár viszont a statikusan adja meg a stabilitását, vagyis nem esik le.

 
Birja az S2+-ban levo led, bar hosszabb tavon igy hasznalva biztos csokkenti az elettartamat, de talan hamarabb merulne le, minthogy megsulne a led. Szobaban, szinte nulla legmozgas mellett, direkt bekapcsoltam legnagyobb fenyeron, kivancsi voltam, hogy mennyire melegszik, de csak felora utan jutott eszembe, hogy igy hagytam. Forro volt, mar kezzel nem szivesen fogtam meg, es el sem fustolt. Lefele meg csak eri a menetszel, bar tegnap este is amilyen meleg volt. 9-10 korul me'g 25 fokot mutatott az oram erdoben.

 

Nem szoktam izotonias lottyoket inni, maradtam a viznel.

 

Ilyen gyurma helyett massal oldottam meg, de koszi az otletet, hogy kell valami kisse deformalhato valami a lampa es a sisak koze.

 

Köszi, hogy megosztottad, valami ilyesmi tervem van nekem is, 2db S2+ van úton, (8 driveres, 4C), amiből az egyik sisakra megy, ha fel tudom biztonságosan applikálni. Miért nem középre illesztetted? Nem volt stabil? 
Nem technikai gyurma, hanem hab, de az elgondolás hasonló ahhoz, amit Balu1 tanácsol: http://i.imgur.com/jgegBfO.jpg

 

Azert nem kozepre tettem, mert ezen a fejvedon a hosszanti merevito izekre jobban tudtam rogziteni a tepozaras szalaggal. Es hamar ra is jottem, hogy ami a korabban linkelt kepemen is latott rogzites nem jo, mert nagyon oldalt volt, s feloldalra huzta a sisakot. Utana mar probaltam minel kozepebbre tettem a lampat.

 

Ezen a kepen mivel rogzitetted a lampat? Valami madzagnak nez ki:

 

jgegBfO.jpg

 

Koszi az otletet, vagtam csomagolasbol habositott muanyagot vagymit a lampa ala, ezzel konnyen be tudom allitani, hogy milyen szogben alljon. Kicsit vastag, de stabilan tartotta, es nemis nyomta ossze teljesen a ket meghuzott rogzitoszalag. Kisebb magassagu jobb lenne, hogy kevesbe akadjon meg a belogo agakon, majd me'g atszabom. De mar nem huzta erezhetoen oldalra a sisakot a lampa. Egyetlen bajom csak az volt, hogy hosszanti sisak izen athuzott tepozaras szalag pont a sisak szivacsara fekszik fel, s picit kenyelmetlen volt. De tetszett, hogy konnyen tudtam allitani a lampa szogen.

 

598240c3f1757228deb49388.jpg?width=2000&

 



#7
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 819 hozzászólás
Sajnos nem, mert a kontroll ledek világítanak. Szétszedtem, nagy vezeték láthatólag nincs eltörve, de az elektronikája nem tűnik javíthatónak.

#8
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

Nem lehet, hogy csak a vezeték tört meg valahol?

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#9
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 819 hozzászólás

Sziasztok!

 

Ma este elhalálozott a kínai eBayes cree ledes lámpám. Az akksi jó. Nincs valakinek véletlenül eladó? Sajnos a Kínából rendelés nem játszik, sürgősebb lenne mert csak éjjel érek rá bringázni. 



#10
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

A gyurma mellett még az szól, hogy az nagyon keményen megfogja.

A kamera tartója is ezzel van felrögzítve és a lassú elmászás, kenődés ellen a tartójának a furatán és a sisakon keresztül egy szál merev műanyag bevonatú vezeték van áttolva.

 

240sisakkamera.jpg


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#11
kiarob

kiarob

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás

Köszi, hogy megosztottad, valami ilyesmi tervem van nekem is, 2db S2+ van úton, (8 driveres, 4C), amiből az egyik sisakra megy, ha fel tudom biztonságosan applikálni. Miért nem középre illesztetted? Nem volt stabil? 

Nem technikai gyurma, hanem hab, de az elgondolás hasonló ahhoz, amit Balu1 tanácsol: http://i.imgur.com/jgegBfO.jpg


  • blash kedveli ezt

#12
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

Jó dolog az éjszakai tekerés, sőt ilyen kánikulában nem is nagyon érdemes napközben korán elindulni. 

Vízzel is jól fel kell tankolni, mert hamar kiizzadjuk és a sókat is valami izo.. itallal érdemes pótolni.

 

Na de a lényeg, hogy a fejlámpának a külső burkolatát olyan jól sikerült hőszigetelned, nehogy véletlenül túl nagy felületen érintkezhessen a hűvösebb levegővel, hogy azon sem csodálkoznék ha megsütnéd közben a ledet!

 

Szerintem azt próbáld meg úgy felrögzíteni, hogy tegyél alá technikai gyurmát. Azt szokták használni autó karosszériánál tömítésre, illetve hasonlót, talán ugyanezt az anyagot papír boltokban is lehet kapni cetlik ajtóra monitorra hűtőre ide-oda ragasztására. Gyúrható és nem zsíroz. Abból egy fél maréknyit gyúrj egybe és azt tedd a sisak tetejére, ahol a lámpa felfekszik. Abba nyomd bele a lámpát és akkor egyetlen ilyen tépőzár csík is megfogja, mert a gyurma a dinamikus erőhatásokkal szemben stabilizálja, tehát nem rázkódik el. A tépőzár viszont a statikusan adja meg a stabilitását, vagyis nem esik le.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#13
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 380 hozzászólás

Mivel mar egy hete kanikula van, es mar napnyugta utan is meleg van me'g par oran at terepen, igy vegre sikerult ravenni magamat, hogy tekerjek sotetben. Ki akartam mar probalni, hogy mire jo bringan ez az egy ledes Convoy S2+ lampa. Pontosabban a 6 driveres, U2 1B valtozata. Amikor vettem, akkor nem tunt fel, hogy ennek az U2 1B-nek hidegebb a fenye, 6500-7000 kelvint irnak. Ez csak azert szamit, mert a kormanyra egy Nitefighter BT40s-t tettem, ami talan 5000 kelvin koruli. Vagyis valahol ezt allitjak, de inkabb csak annyit irnak a szinhomersekletre, hogy neutral white, ami tul sokat nem mond.

 

A ket lampa fenye kozt latszik a kulonbseg, hogy egyik hidegebb fenyu a masiknal, de talan annyira nem zavaro. De jobb lett volna olyat valasztanom, ami melegebb fenyu, peldaul ez: Convoy S2+ L2 T6 - 4C 960LM 7135 LED Flashlight - T6-4C GREEN 122112503, vagy ez az Convoy S3 XM - L2 T6 4C LED Flashlight - 7135 X 8 BLACK - T6 (4C) 146401608. A T6 4C utal a melegebb szinhomersekletre (4300-4500 kelvin), illetve ezek mar 8 driveresek, ami nagyobb fenyerovel jar, meg persze me'g forrobb lampatesttel es alacsonyabb uzemidovel. Bringan menetkozben nem tud annyira tulmelegedni a menetszel miatt, szoval ez nem gond.

 

Igy oldottam meg a rogzitest, fogtam par tepozaras szijat. Stabilan tartottak, de kicsit hatrebb kell tennem, hogy elorebbre vilagitson es a sulypont is inkabb hatrebb legyen, mert a fejvedo nyakpantja folyamatosan lazul, s emiatt egyre jobban lotyog a fejemen a sisak, a lampaval meg me'g jobban erzodik. Meg is kellett allnom, hogy huzzak a sisak szijjan, mert mar a szemuveget utogette.

 

594ecc56c3d639467ec45521.jpg?width=2000&

 

Menet kozben tokjo fenyesseg volt, foleg mert mindkettot max fenyeron hasznaltam, mivel nem mentem sokat. A sisakra rogzitett lampaval vegre latom, hogy mi tortenik a bicajon is vagy hogy milyen vad szemezik epp velem. Jo par oz es nyul figyelt. Foleg a nyulak szeretnek bamulni, s varni hogy jo kozel keruljek... Max fenyeron amugy sem gond az S2+-t hasznalni, csak kell vinni par feltoltott 18650-es akkut. Ket jo regi Soshine akkum van, de egesz jol birtak.

 

A kormanyon levo BT40s jo szeles szogben vilagit, mert kicsereltem a lencsejet, igy hiaba negy ledes, de gyengebb a fenye, mint az S2+-nek. Ami joval kisebb szogben vilagit, de fejre ez kell. Erdoben a fak kozt, ha csak a sisakon levo lampat hasznaltam, akkor tul nagy es zavaro arnyekok voltak a belogo agaktol, de nagyszogben vilagito kormanyon levo lampa segitett ezen. 

 

Van me'g egy ilyen kormanyra rogzitheto konzolom is. Meglepoen jol tartotta az S2+-t, de terepen inkabb nem oda tennem.

 

 

Az S2+-rol es S3-rol itt olvashato bovebben, meg me'g sok mas helyen is, mert nepszeruek:

 

logout.hu/cikk/convoy_s2_bemutato_legyen_vegre_egy_rendes_elemlam/bevezeto.html

 

elemlampablog.hu/convoy-s2-8x7135-teszt-bemutato/

 

elemlampablog.hu/convoy-s3-8x7135-bemutato-teszt/


blash módosította - 2017. június 25. - 15:05

  • Kisherceg kedveli ezt

#14
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

Bármit, ami feszültségben ott van és kapacitásban is a szükséges ideig kiszolgálja.

A legolcsóbb az ólom zselés akku, de az súlyra "kicsit" nehezebb. Annak idején, ahogy olvastam még Hozé is árulta azzal. Az a legolcsóbb megoldás. Csak nehogy fordítva kösd rá. Nem tudom van-e benne polaritásvédelem, de szerintem nincs. 


  • kispapp87 kedveli ezt

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#15
kispapp87

kispapp87

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás
Sziasztok! Még pár éve vettem egy hozé lámpát a fórumon, viszont az akku valószínűleg megázhatott mikor kölcsönadtam. Tudnátok nekem tippet adni, hogy milyen akkuval tudnám pótolni a tönkrementet?
Köszi a választ előre is,
Üdv
Gábor

#16
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

Igen, a vezeték lehetett megtörve. Ügyes vagy, hogy így, ahogy mondod, szakértelem nélkül is összehoztad. :)  

Arra azért érdemes odafigyelni, hogy a tövében, ahol a kapcsolóhoz csatlakozik a vezeték és sokat törhet hajolhat, ott megint hamar megtörhet. Azt érdemes valamivel oda rögzíteni, hogy ne egy kis részen hajolgasson sokszor, hanem inkább hosszan nagyobb ívben. Valami szigetelőszalaggal oda lehet tekerni, hogy ne törjön meg könnyen. 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#17
kiarob

kiarob

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás

Ha abba gondolok bele, hogy egy kis kerti munkához is milyen nehéz embert találni, akkor ez kb a lehetetlen kategória :)

Próbálgattam a lámpát és minkét kábel a csatlakozó környékén tört meg, a legközelebbi villamossági boltban kaptam szerelhető csatlakozót, kb 1,5cm visszavágtam a kábelekből és felszereltem a csatlakozókat és működik :) meglátjuk milyen tartós lesz. Forrasztható verzió is volt, de azt nem tudom felszerelni. Nem egy elegáns megoldás, de működik a cucc. A kapcsolója meg szintén kontakthibás lehet, sokszori nyomkodás után vált a fényerőn. Egyelőre marad, nem kukázom


kiarob módosította - 2017. május 25. - 15:47

  • Balu1 kedveli ezt

#18
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

Ha találsz elég lelkes barkácsoló kedvű embert, akkor érdemes megnézetni vele,. de én mostanában nem nagyon nyúlok hozzá ilyesmihez, pedig magamnak is kellne valamit alakítani, de nem sok türelmem van most ahhoz sem. 

Biztos érdemes megnézetni valakivel, ha találsz olyan embert.

 

Esetleg nézz be a másik technikai lámpás fórumra, hátha valakinek van kedve foglalkozni vele, habár már régen elég üres a topik. Valamilyen néven regisztrálnod kell, ha írni akarsz.

Elmondod, hogy a látni és látszaniról vagy a bikemag fórumról és én küldtelek, hátha valakinek van kedve ott foglalkozni a témával.

 http://forum.technok...hp?f=5&t=19959 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#19
kiarob

kiarob

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás

Üdv!

Van egy jópár éves DX-es lámpám, talán P7?, amit alkalomszerűen használok terepen, sajna megtört az akksi és a lámpa vezetéke, illetve a gombnyomásra nem reagál, fixen max fényerőn világít ha rádugom a tápot. Korábban volt egy időszak, amikor csak többszöri nyomkodás után váltott fényerőt. Mit gondoltok érdemes ezzel még foglalkozni, javítható? Vagy kuka és jöhet az új.

Bringával boldogulok, de az elektromos dolgok távol állnak tőlem :)



#20
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.599 hozzászólás

Láttam én már UH és IR szenzorokkal tele rakott drónról adatokat és videót is. Kikerül bármit, sőt képes követni egy a kamera által látott objektumot, futó embert vagy kerékpárost amellett, hogy közben kerüli az előtte lévő akadályokat.

 

Az első videó facebookos:

https://www.facebook...63021710440463/

 

Az 5 és fél perc környékén elkezd futni előle a srác és a kamera folyamatosan követi a beállított program szerint a képe alapján.

 

Itt is egy követős videó, szintén ezzel.

Kijelöli a megjelenítő képernyőn a követni kívánt objektumot, itt a bringás hátát, és folyamatosan követi és rögzíti a képet.


Balu1 módosította - 2017. május 22. - 02:29

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..