Némi pszichiátriai rendellenesség miatt ismét leszólnám kissé az olaszokat.
A rőtszínű fórumon most követhettük, hogy milyen átjárhatóság van a Campag 90-es évek közepi és 2000-es évek közepi agyai közt. Szabadonfutók-tengelyek tekintetében.
Shimanonál jóval egyszerűbb a helyzet: akár a 80-as évek közepén futott 6207-es hátsó agyakat, vagy régi santékat, 1050-eseket is föl lehet "hozni" 10-s-re (sőt, egy fórumtag nemrég 732-es XT-n cserélt rotort egy RS10-es kerékszett rotorjára..)
megkockáztatom, akár a mostani, már 11-s tiagra agyakról is lementhető a szabadonfutótest, s applikálható a régi hetes UG-s "őskövületekre".
Arról, hogy az olaszok még a záróanyákkal is variáltak össze-vissza... Már nem is szólnék.
pár napja kezembe akadt néhány régebbi shimano fék, (6400-6403) és feltűnt, hogy iszonyat finoman mozognak a karjaik, ellenállás nélkül, szinte vajpuhán.
a campag fékek már dobozban "akadnak", óriási erővel kell összepréselni őket, hogy megmozduljanak, és természetesen ez évek alatt se kopik sokat.
Megoldás?
Tkp. rekordtól lefelé egyik campagnolo-fék sincs golyóscsapágyakkal ellátva, míg a shimanonál már 105 szinten belép a megoldás.
A campag fékkarokban NINCS visszatérítő rugó, a visszatolást a fékek "bika rugója" adja. Nemhiába szereti egy pajtim a shimano féktestet (lágy) párosítani campag fékkarral (szintén)->szerinte ezzel a legjobb a moduláció és finomadagolhatóság, mellesleg, ott old, ahol akar. (fékkar-féktest)
egy kis videó az 1988 körüli 1050-es 105-ös fékszettről, és 2. perctől ott van a kis kosár a labdákkal.
Egyébként ha esztétikumra kéne mennem, két darab fekete egyforgáspontos rekord titánium féket futtatnék (két darab hátsót, elöl ugyebár hosszabb anyával)
kis kiegészítés: a campag fékek ezért olcsóbbak ám, sokszor könnyebbek is (ha nem az ezer éves, 90-es évekbeli geometriás kétforgáspontosaikat nézed..). De modulációban-működésben szerintem elmaradnak a shimanoktol, és kissé "digitálisnak" érződnek. Jó pont egyébként: a harmadik generációs ergopower fékkar-kialakítása lehetővé teszi, hogy tkp. bármilyen fogásból-helyzetből maximális erővel tudj fékezni. Próbáld meg egy első generációsnál a legnagyobb fékhatást kicsikarni fékváltókar-tetejének fogása közben: az ujjaid totál be fognak állni.
Sziasztok! Nemrégiben bemértek egy beállításos szoftverrel, ami azt adta ki a végén, hogy a nyereg orra 7.2 cm-rel legyen hátrébb, mint a középcsapágy. (Országútin) Nekem ez nagyon soknak tűnik, idáig kb 5tel mentem, és már az is eléggé hátul volt. Lehet, hogy jó ez, vagy nettó hülyeség?
Sziasztok! Nemrégiben bemértek egy beállításos szoftverrel, ami azt adta ki a végén, hogy a nyereg orra 7.2 cm-rel legyen hátrébb, mint a középcsapágy. (Országútin) Nekem ez nagyon soknak tűnik, idáig kb 5tel mentem, és már az is eléggé hátul volt. Lehet, hogy jó ez, vagy nettó hülyeség?
Ilyet vettem tavaly, akkor még 300 ft-tal olcsóbban, valamiért kettő volt a csomagban, így egyiket oda tudtam adni szülőnek. Nagyon jó, mert a tépőzár némi állítási lehetőséget is ad, ráadásul jó széles a reflexcsík rajta, tényleg kiemelkedően jól látható.
Bocsánat az ebayes linkekért, de ezek a reflex-cuccok a leginkább "style-police konformista darabok", s biztos lehetsz benne, hogy nem fog a rendőr azért megállítani, mert " a csillangósháború a nyoutzwanas évekbe' vou' divatt, nem mostan"
Nem teljesen és igen Otthon a kis mezőgazdasági összekötők, falvak közti utakon bele lehet futni olyan emelkedőkbe, amikre nagytányéron már keresztbe fut a lánc, de a 34-es kistányérral meg lerúgom a láncvillát. Zemplénben-felvidéken van pár 10% fölötti rész, de ott 39-essel is elmentem, mert ahogy szeretek lazán pörgetni síkon, úgy nagyobb emelkedőn valahogy "ösztönösebbnek" érződik a lassabb pedálfordulat.
A 38-as kistányér jó lehet a felhasználási körömre, s legalább így nem fog mindig a nagytányér kopni. Ha meg mégse' válna be: a puszta közepi népségnek 2 perc eladni...
Most vázat keres az ürge, egy cseh srác azt hiszem. Ajánlgatták neki a Festkát is. Mondjuk nem értem, hogy írta a vázválasztási szempontoknál, hogy főleg klasszikusabb geometriájú vázat szeretne, mert az ejtett felsőcsövűeknél gond lehet a nyeregcsőhosszal, de az Allez-ja meg pont, hogy ejtett.
Egyébként nehezen szánom rá magam a vásárlásra, de most megtettem: kicsit magyarbarátabbá alakul a kompakt 50-34 felállásom, 50-38-ra. Egy Stronglight Dural 5058 kistányért akasztottam horogra, postával együtt 3600 ft-ra húzott le a PP. Elvileg 650 km körül futott, szóval bőven "bejáratós".
Azt hiszem, ő az. A Coralon régóta gondolkoztam 50-39-en, most ezzel az 50-38-cal szerintem "megfogtam az Isten lábát". Kaptam városnéző-fagyizó fokozatot
és amúgy nem kéne egy számmal nagyobb váz a zembernek ?
más.
ugyan ruhás topik, de hátha .
valamelyik este láttam nálunk a faluban (szentendre) egy utis kollégát. nagyon durva harsány fluo sárga mez nadrág kombó, (kb mint a tinkoff csak kék nélkül. meg talán még ordítóbb tán kissé uv zöldbe hajló sárga) . esetleg ötlet, milyen cucc lehet ?
köszi
GESU (Kiss Gergely) gyártott a Bikeexpress csapatnak fluo cuccokat meg szerintem másnak is. Én is láttam már 3-4 scácot full-fluo szettben bolyozni, na az valóban látható volt. Amúgy elég divatos most ez a vonal, kb mindenhol lehet már ilyen mezt kapni, gatyát már nehezebb. de a kedvencem az aeró szettre húzott lobogós kukásmellény :-)
A matrica kérdésre még annyit, hogy én pont egy olyan céget kerestem ahol a grafikai munka nem az én dolgom mert ahhoz időm sincs meg nem is értek hozzá, és ahogy olvasgattam ez a cég pont ezt tudja. Ja és az alapanyag se mindegy nyilván, náluk meg már van tapasztalat
Northwave, altura is kínál teljesen fluogiallo színben felsot, nadragot nem tudom.
Csehek alibabas márkája, a Force talán kedvező arfekvesben szintén kínál elérhető sárga ruházatot. Plusz ötletes lehet pár reflettiv csikkal dekoralni a ruházatot, akár tepozaras megoldással
és amúgy nem kéne egy számmal nagyobb váz a zembernek ?
más.
ugyan ruhás topik, de hátha .
valamelyik este láttam nálunk a faluban (szentendre) egy utis kollégát. nagyon durva harsány fluo sárga mez nadrág kombó, (kb mint a tinkoff csak kék nélkül. meg talán még ordítóbb tán kissé uv zöldbe hajló sárga) . esetleg ötlet, milyen cucc lehet ?
a nyereg 80.4 cm-en (magasabban, mint nekem) a srác 185 cm, 91 cm belső lábhosszal (szóval kb. egyforma adatok)
A stucnija 130-as (ez kéne nekem is mondjuk) a kormány meg talán a 3t klasszikus hajlításúja (bár a Deda Shallow is hasonló)
Nagyon tetszetős összkép, bár, egy ilyen S-works allez aluVÁZ árából már 105-tel szerelt supersix evot veszel újonnan
nekem nagyon bejön ez az ezüst-fekete festés és a klasszikus kormány is, meg lehet figyelni, hogy a nagy ívvel mennyire közel kerül a "hookhoz" a fékkar-váltópöcök. Tkp. ott van az ujjadnál minden.
Lassan rá kéne már magam szánni a kormányváltásra, de 2.5 hete nem bringáztam (más sport terelte el a kapacitásom) és a kancsót úgyse' látom jövő hónap közepéig.. Sajnos a kísérletezőkedvemnek nem kedveznek a csillagok: az RHM formája nagyon kézre esik, és a populus szerint is az való campagnolo karhoz...
ezt csak azért, mert a kancsóhoz hasonlóan nem túl ejtett a felsőcsöve és piros nagy fehér betűkkel, és ugyanúgy handmade, igaz, olaszországból:
és amúgy nem kéne egy számmal nagyobb váz a zembernek ?
más.
ugyan ruhás topik, de hátha .
valamelyik este láttam nálunk a faluban (szentendre) egy utis kollégát. nagyon durva harsány fluo sárga mez nadrág kombó, (kb mint a tinkoff csak kék nélkül. meg talán még ordítóbb tán kissé uv zöldbe hajló sárga) . esetleg ötlet, milyen cucc lehet ?
köszi
Bikertigger módosította - 2015. szeptember 25. - 10:08
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ " Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
a nyereg 80.4 cm-en (magasabban, mint nekem) a srác 185 cm, 91 cm belső lábhosszal (szóval kb. egyforma adatok)
A stucnija 130-as (ez kéne nekem is mondjuk) a kormány meg talán a 3t klasszikus hajlításúja (bár a Deda Shallow is hasonló)
Nagyon tetszetős összkép, bár, egy ilyen S-works allez aluVÁZ árából már 105-tel szerelt supersix evot veszel újonnan
nekem nagyon bejön ez az ezüst-fekete festés és a klasszikus kormány is, meg lehet figyelni, hogy a nagy ívvel mennyire közel kerül a "hookhoz" a fékkar-váltópöcök. Tkp. ott van az ujjadnál minden.
Lassan rá kéne már magam szánni a kormányváltásra, de 2.5 hete nem bringáztam (más sport terelte el a kapacitásom) és a kancsót úgyse' látom jövő hónap közepéig.. Sajnos a kísérletezőkedvemnek nem kedveznek a csillagok: az RHM formája nagyon kézre esik, és a populus szerint is az való campagnolo karhoz...
ezt csak azért, mert a kancsóhoz hasonlóan nem túl ejtett a felsőcsöve és piros nagy fehér betűkkel, és ugyanúgy handmade, igaz, olaszországból:
Amúgy jól néz ki a Dura Ace hajtány mellett ordító "campagnolo" matrica..
de a mai világban kritikus szerintem, hogy kényelmes és megbízható a szolgáltatás.
Ráadásul, ahogy mondtam, elég egy fényképet küldeni a bringáról mailben. Ők legyártják és a postaládába dobják a kész terméket. Ja, persze előtte a koncepciót pdf-ben elküldik, s csak akkor küldik a kész matricákat, ha áldásodat adtad rá.
Nem kell rajzolnod, nem kell rohangálnod, reggeli dömping közben küldesz egy képet-mailt, és ők meg küldik a tervet-matricát
Több ismerősöm is rendelt már tőle. csak ajánlani tudom én is.
Vejne kedveli ezt
Team Heavy Pedal - Szeged
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.