Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#4661
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

Sziasztok! Kíváncsi vagyok a véleményetekre a következő kérdésben: Vennék országúti kerékszettet max 45 ezres kerettel, külföldről vagy használtan itthonról. Sok keresgélés után két szett maradt, ezek között vacilálok: http://bolha.testbik...php?clid=230959 és http://www.bike-disc...60664/wg_id-511

Ezeken kívül esetleg van még értelmes lehetőség? A kettő közül melyiket javasolnátok?

77 kg vagyok és évi 6000 km menne a kerekekbe átlagos magyar aszfalton, amatőr versenyzésre is használnám.



#4662
pantyus

pantyus

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Vedd ki a pedálokat, meneteket tisztítsd meg, kevés zsírral tedd vissza. Ha ez sem segít, akkor jöhet az atomokra szedés.

Köszönöm, ezt még megpróbálom!



#4663
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Köszi a tippet, de ennyire nem vagyok otthon a bringaszerelésben! :) Ezt inkább szakemberre bíznám, meg szerszámjaim se nagyon vannak hozzá.


Vedd ki a pedálokat, meneteket tisztítsd meg, kevés zsírral tedd vissza. Ha ez sem segít, akkor jöhet az atomokra szedés.

#4664
pantyus

pantyus

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Itt a rossz idő, szedd szét atomjaira, tisztítsd meg, majd mindent a megfelelő kenőanyaggal kínálj meg! 

Köszi a tippet, de ennyire nem vagyok otthon a bringaszerelésben! :) Ezt inkább szakemberre bíznám, meg szerszámjaim se nagyon vannak hozzá.



#4665
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Sziasztok bringások! Van egy olyan gond az országúti bringámmal, hogy tekerés közben valami kattogó hangot hallok a hajtómű környékéről ami pedálfordulatonként kétszer hallatszik. Nem túl hangos, de minél jobban erőltetem a pedált annál hangosabb.

Minimális szinten próbáltam utánanézni a gondnak, mégpedig a bal oldali hajtókar csavarjait meghúzgáltam, pedálnak utánahúztam, próbáltam az SPD cipő csavarjain is húzni, de azok elég szorosak voltak. A probléma továbbra is fennáll! Mi lehet a gond? Valakinek van ötlete? Vagy vigyem el kerékpárszervízbe?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Itt a rossz idő, szedd szét atomjaira, tisztítsd meg, majd mindent a megfelelő kenőanyaggal kínálj meg! 


Ridley Noah Fast 


#4666
pantyus

pantyus

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok bringások! Van egy olyan gond az országúti bringámmal, hogy tekerés közben valami kattogó hangot hallok a hajtómű környékéről ami pedálfordulatonként kétszer hallatszik. Nem túl hangos, de minél jobban erőltetem a pedált annál hangosabb.

Minimális szinten próbáltam utánanézni a gondnak, mégpedig a bal oldali hajtókar csavarjait meghúzgáltam, pedálnak utánahúztam, próbáltam az SPD cipő csavarjain is húzni, de azok elég szorosak voltak. A probléma továbbra is fennáll! Mi lehet a gond? Valakinek van ötlete? Vagy vigyem el kerékpárszervízbe?

 

Előre is köszönöm a segítséget!



#4667
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás

rendeljek kettőt?

valami BBB a kormány



#4668
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Milyen kormányod van egyébként? Egy olyan stucni nekem is jó lenne, de az anyaszomoritok rá egy hétre araztak le, hogy megvettem a planet x kormányszarat.

A logó meg lézergraviros .. ez a legnagyobb gond a px stucnival... míg a syntace logó egy vattapamaccsal és acetonnal két perc alatt lejön..

Stealthy cockpit

#4669
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás

próbáltam az OS de az nagyon merev volt.ez jobban "kimozogja" az úthibát.legalábbis nekem.

köszi a címet hétvégén rendelem is.


  • Vejne kedveli ezt

#4670
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Normál méret,az kényelmesebb nekem

amúgy ez alatt a vibrációt érted? Formára milyet használsz?



#4671
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Normál méret,az kényelmesebb nekem

https://www.bike-com...ufmodell-p7605/

 

nekem planet-x van 26-os befogóval 130-as hosszban, 7075 superlight forged v mifene. Az elég merev, fényévekkel jobb a bedugós szörnyektől.

 

4csavaros az is.



#4672
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Normál méret,az kényelmesebb nekem

#4673
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
31.8 vagy 26 befogohoz kéne?

#4674
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Sziasztok.Szeretnék tanácsot kérni.Jelenleg 120-as kormányszàrom van szeretném lecserélni 130-ra/vagy 140re/Olyat találtam amelyet 2 csavar fog elől.Van különbség a 2 vagy 4 csavaros felfogatásnál,stabilitás szempontjából?
Köszönöm

#4675
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sosem hittem volna, hogy a Cicli-B márka itt előkerül valaha is... ez egy kis-szériás német gyártó, nem is gyártó, egy komoly üzlet aki legalább a 80-as évek óta gyártat vázakat a kor színvonalának megfelelően. Szart sosem adnak ki a kezük közül. Erre jó példa a 90-es évek legelejéről származó "vintage" bringám, ami jóféle húzott Mannesmann 25CrMo4 csövekből készült és 6400-as 7-es tricolor szettel van szerelve Open 4 cd felnikkel. (erre kerestem matrica gyártót mert télen kap egy új színt)

Németeknél elég gyakran előkerülnek még a kromó vázaik is, willhabenen is kapni belőlük :) 

 

A lentebb linkelt bringa jó vétel volt, mert 550 euróért tette föl a srác, és 2 nap alatt már kint volt a verkauft felirat. Annyi, hogy kb. 2004-es szett van rajta, szóval nem kicsit beszélt hülyeséget a szett évjáratról, ugyebár még négyszögtengelyes 10-es rendszerű alkatrészek, régi 26mm-es Syntace kormány és stucni, s 2004 utáni chorus agyakról sem tudok. (A hátsó kb. 240 gr körüli, szóval lehet rá nagyon könnyű kereket is fűzni, mellesleg jót..)

 

Majd számolj be az építésről (szín, ha RAL kódja van, azt is nyugodtan írd meg, blabla)

 

És, ha tudsz olcsó bézs oldalfalú gumit-külsőt, akkor szerezz :)



#4676
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Sosem hittem volna, hogy a Cicli-B márka itt előkerül valaha is... ez egy kis-szériás német gyártó, nem is gyártó, egy komoly üzlet aki legalább a 80-as évek óta gyártat vázakat a kor színvonalának megfelelően. Szart sosem adnak ki a kezük közül. Erre jó példa a 90-es évek legelejéről származó "vintage" bringám, ami jóféle húzott Mannesmann 25CrMo4 csövekből készült és 6400-as 7-es tricolor szettel van szerelve Open 4 cd felnikkel. (erre kerestem matrica gyártót mert télen kap egy új színt)



#4677
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sztülosztanulmány egy vázanyagra:

 

http://forum.tour-ma...eloxiert-leicht!

 

Alumínium a kényelmes fajtából:

-vékony, kis átmérőjű csövek

-filigrán szárú első villa

-alapméretes rugalmas kormány, hosszú kormányszár (kevésbé merev)

-Hosszan kihúzott karbon nyeregcső hátranyúlással, rugalmas testű és pálcájú nyereg (vibráció kiszűrése)

-Három keresztre fűzött kerékszett, s talán (?) 25mm-es gumik

-Nagyon kis tömegű, vékony csőfalú váz (kevésbé merev)

 

Szerintem a fenti bringa komfortos, nem a rideg-merev fajta.

 

Ellenben.

 

http://apro.bikemag....l-l311722.html#

 

fatörzsnyi csövek, viccesen beállított kormány, rövid kormányszár, hátranyúlás nélküli nyeregcső, gyári kerékszett elöl radiálba fűzve.

 

A non-plus ultra egy vastag váz-aero kerékszett-20mm-es gumi, 31.6-os hátranyúlással nem rendelkező nyeregcső és OS kormány a 400 grammos fajtából lenne. 

 

MJani írta többször, hogy lehet kényelmes-jó alugépet-vázat építeni, csak értelmesen kell válogatni-választani. A fenti 2 példa szvsz megerősíti ezt, s lehet rá hozni számtalant még. 


  • donciccio kedveli ezt

#4678
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

köszi szépen, ha beszélhetek az illetékes helyett, én is csak megerősíteni tudom. :)

 

Főleg a váltást egy prémiumabb-csúszosabb házzal. Bowdenbelsőből jobbat a mostanitól fölösleges lenne venni, mert az LBS csak ilyet tart& teflon bevonatút, de utóbbit váltáshoz nem javasolják.



#4679
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.690 hozzászólás

Donciccio panaszkodott, hogy a végig házban futó hátsó fékbowdennek kissé gumiszerű érzete tud lenni, főleg, ha hátul 1 forgáspont van csak (bár neki úgy rémlik, ősrekord van, DP-DP kialakítással)

 

Kérdezem én: hosszanti szálas fékbowdenház (amiket tárcsafékekhez használnak) nem lehet megoldás erre a probléma? :) Nekem szerencsére nincsenek ilyen gondjaim, mind a fék, mind a váltóbowdenek totál nyíltan futnak a rendeltetési helyeikre, de, akinek végig házban fut hátra a fékbowden, ott talán a hosszanti szálas ház megoldást jelenthet?

szerk: azért sincs ilyen problémám, mert hátsó féket dísznek tartom, illetve hasznos, ha váltóállításkor meg akartam állítani a hátsó kereket :)

Igen, működik ! Én évek óta sima hosszanti szálas váltóbowden házzal járok a mechanikus tárcsafékemmel. Csak javasolni tudom, egyszerű és nagyszerű módszer a fék nyúlósságának csökkentésére.


  • Vejne kedveli ezt
Marci

#4680
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....hu-l311542.html

 

múlt héten láttam az egyetemen egy "ilyesmit".

 

Deda Zero Tre, szóval, a Zero "alapcsőszettje", de nagyon kellemes hatása volt: csilingelt, az alsócső ovalizált volt, változó keresztmetszettel a középcsapágyház felé haladva. A villában röhögve elférne 28-as gumi is sárvédővel (szerintem 32-es is nélküle) Unicrown vállkialakítással. Kétszer húzott csövek, forrasztott (Vento 606 volt, úgy rémlik)

 

Szettből Mirage-Avanti cuccok voltak rajta, EGYFORGÁSPONTOS fékszettel. Ellenben a felni Campag Moszkva volt, és a gyári betétjével-Campa fékkarral teljesen kielégítő, szinte már digitális fékhatást lehetett előhozni a felállásból.

 

Amilyen olcsónak és rossznak tűnnek azok a régi 1forgáspontos campag belépő fékek, annyira jól tudnak működni megfelelő betéttel-felnin. Más kérdés, hogy az életem-testi épségem nem bíznám rá.

 

:) Amúgy meglepődtem a Zero3 vázon, azt hittem, nehezebb lesz a bringa, de kézbe véve nagyon jó tömegben volt, még a kiló fölötti hajtókar-középcsapágy kombóval is (Mirage 4szögtengely a középrészével együtt lazán megvan 1.1 kg). A tonnás kerékszett (8s campag agyak-Moszkva felnik, sok küllő) már nem is említem.

 

Szóval, lazán bevállalnék egy Zero3 vázat, a belépő szint a Dedánál kb. ott van, mint másoknak a közép-felső közép kategóriája.. (tange 2, thron, cromor, etc..)

>valaki nem szeretne a topikba írni? <


Vejne módosította - 2015. október 06. - 07:59