Akkor marad a Fulcrum. Már csak azt remélem, hogy a 9s racsnimhoz lesz elég spacer a csomagban, vagy ha nem, akkor tudok hozzá szerezni itthon.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#4641
Írta 2015. október 11. - 12:17

#4642
Írta 2015. október 11. - 11:54

A probléma az, hogy nem szerencsés hajtás kereszt, nem hajtás radiált 1:1-be fűzni, nagy lesz a feszességkülönbség a két oldal között, ezért lazul le. A 2:1 sokkal jobb ennél a felállásnál csak erős felni kell hozzá.
Buta kérdés, de:
a korábbi fulcrum-campag kerekeknél tényleg 2:1 arányban volt hátul a küllőzés, amióta behozták az aszimmetrikus-eltolt felnit, azóta 1:1. Az aszimmetrikus kialakítás tette lehetővé, hogy megfelelő küllőfeszességet érjenek el 1:1 aránynál? Mert a marketing részlegük ezt mondta
#4643
Írta 2015. október 11. - 11:51

A probléma az, hogy nem szerencsés hajtás kereszt, nem hajtás radiált 1:1-be fűzni, nagy lesz a feszességkülönbség a két oldal között, ezért lazul le. A 2:1 sokkal jobb ennél a felállásnál csak erős felni kell hozzá.
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#4644
Írta 2015. október 11. - 11:28

OFF
Ez már inkább keréképítés topik. A gyári kerekeket ebben a kategóriában vajon igényesebben fűzik/centrírozzák? A belépő szintű Shimano Wh-r500-as kerekem gyárilag volt menetrögzítőzve.ON
off
nem volt gyári kerekem, de ettől és árkategóriától függetlenül, ha egy kerékben lazulnak a küllők menetrögzítő nélkül, akkor az sz@r. mármint a fűzés, nem az alkatrészek. nagyjából bármiből lehet jól fűzni, csak érteni kell hozzá.
on
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4645
Írta 2015. október 11. - 11:13

Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz. Ipari csapágyas ágyat meg nem azért vesz az ember, hogy kenegesse.
Nem lehet, hogy a küllőhosszak nem megfelelőek? Sokszor "anyagi okokból" nem a megfelelő hosszú küllőket szerzik be, aztán csodálkoznak, ha pl. hátul a hajtásoldal gyakorta kilazul.
#4646
Írta 2015. október 11. - 11:03

Khamsin asy 2014-es, újonnan vettem, 5500 km van benne: hibátlan, iszonyat szép hangja van a szabadonfutónak (ráadásul a 8s lánckeréksor nem vágta be.. ) a hátsóban nulla oldalirányú kitérés, elöl a gyári minimális "8-as"-on kíüvl semmi. A küllők nagyon feszesek, a felni fékfelületén kopás nincs. A csapágyfeszesség kívülről állítható 2.5mm-es imbuszkulccsal, akár pár mp alatt. 21 mm széles a felni kívül, így a 23-as külsőt 24.5mm-re "terjeszti ki", a 22mm-est meg 23.5mm-re.
Elöl 18, hátul 20 küllő (1:1) hátul aszimmetrikus felni, elöl-hátul eltérő magasságú felnik (elöl valamivel alacsonyabb, hátul magasabb, s mivel hátul a felni aszimmetrikus, így két oldalt kb. egyforma hosszúságú küllők vannak) ELöl radiál, hátul hajtásoldal 2x, ellenoldal radiál, egyenes fejű küllők, kivéve hajtásoldali hátsót (ott sima J-bend)
Tökéletesen elégedett vagyok vele. 30ezer ft-ot fizettem érte, egyébként 39-40 ezer körül kapod meg boltban.
A Vento Asyvel kb. ugyanez a helyzet, ezzel kevesebbet, kb. 1800 km-t mentem, ugyanazokat tudja, mint a "kistestvér", extra a kardküllő, alu küllőanya és a hajtás oldalon is egyenes fejű küllők túlméretes agyperemmel. Ugyanúgy 18-20 küllő 1:1 arányban, bitang erős és nagyon merev. Súlyban egyik sem "bajnok" (khamsin 1.800, vento 1690 gramm) de korrekt-kiválóan forog az agy, a felni magyar utakra hitelesítve, a fékfelület meg NEM VAJBÓL van, ellentétben azzal, amit néhány angol mond.
Árban csomagban vettem 2 vittoria diamante pro radilale (24mm, ténylegesen mért 25.2) külsővel és belsőkkel, 62ezer ft volt a két gumi-belső és a kerékszett.
Én bátran ajánlom mindkettőt, így a Fulcrum LG7-est és 5-öst is.
Szerk: formától függően 75 és 80 kg közt tanyázok, nem ütöm-vágom, de nem is kímélem, a gumikat 8 bartól többre nem fújom (kivéve a DIamantét, ott sajnos muszáj vagyok 8.5-ig elmenni, mert furcsa viselkedése van alacsony nyomáson (kb. fordul le a felniről, pl. elöl a villa vállának belső oldalát ki is dekorálta)
Erős-megbízható-rendelhető hozzá pótalkatrész, tolerálja az abúzust. És jobban eladható, mint a kézzel fuzott egyedi kerékszettek.
Vejne módosította - 2015. október 11. - 11:10
#4647
Írta 2015. október 11. - 10:38

OFF
Ez már inkább keréképítés topik. A gyári kerekeket ebben a kategóriában vajon igényesebben fűzik/centrírozzák? A belépő szintű Shimano Wh-r500-as kerekem gyárilag volt menetrögzítőzve.
ON
- Vejne kedveli ezt
#4648
Írta 2015. október 11. - 10:03

Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz.
Ez nagyon igaz! A lazulás mutatja a fűzés minőségét, ugyanígy a "megoldás" is...
Kisherceg módosította - 2015. október 11. - 10:05
- Vejne kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4649
Írta 2015. október 10. - 22:34

Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz. Ipari csapágyas ágyat meg nem azért vesz az ember, hogy kenegesse.
Ott én kérdeztem hülyeséget, azért írta h nem kell az agyat zsírozni. Viszont a szabadonfutóról olvastam, hogy gyárilag nincs megkenve.
#4650
Írta 2015. október 10. - 22:12

Majd újabb kérdéseimre újabb válasz: "Igen újkorába is meg lett kenve és két szezon közti télen is(a szabadonfutó),mert tényleg szinte száraz volt,nagyon egyszerűen kézzel lehúzható róla a kazetta test(sorral együtt is) és megkenhető.Hátsó keréknél volt néha csak küllő lazulás a sugár oldalon,de kapott kis Loctite menetrögzítőt,az megoldotta,törés-szakadás ilyesmi nem volt."
Mivel én tök homály vagyok a dologhoz, bennetek milyen összképet kelt a dolog így?
Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz. Ipari csapágyas ágyat meg nem azért vesz az ember, hogy kenegesse.
#4651
Írta 2015. október 10. - 21:48

Megkaptam a választ: "Helyi szervízben fűzték,merevségre az én 75-80kg-omhoz megfelelő,zsírozva nem volt,mert ipari csapágyas,1szezont és kb egy negyedet használtam,mikor széthullott egy Novatech kerékszettem,mióta Ultegra 6800-ast használok,nem kell már tartaléknak." írta a gazdája. Sajnos csak Tatabányán lehet átvenni...
Majd újabb kérdéseimre újabb válasz: "Igen újkorába is meg lett kenve és két szezon közti télen is(a szabadonfutó),mert tényleg szinte száraz volt,nagyon egyszerűen kézzel lehúzható róla a kazetta test(sorral együtt is) és megkenhető.Hátsó keréknél volt néha csak küllő lazulás a sugár oldalon,de kapott kis Loctite menetrögzítőt,az megoldotta,törés-szakadás ilyesmi nem volt."
Mivel én tök homály vagyok a dologhoz, bennetek milyen összképet kelt a dolog így?
#4652
Írta 2015. október 10. - 21:03

Nem áldozta fel a tartósságot-merevséget pár grammért, abban biztos lehetsz..
Megkaptam a választ: "Helyi szervízben fűzték,merevségre az én 75-80kg-omhoz megfelelő,zsírozva nem volt,mert ipari csapágyas,1szezont és kb egy negyedet használtam,mikor széthullott egy Novatech kerékszettem,mióta Ultegra 6800-ast használok,nem kell már tartaléknak." írta a gazdája. Sajnos csak Tatabányán lehet átvenni...
#4653
Írta 2015. október 10. - 20:09

Közben utánaolvastam a Circus Monkey-nak, hát szeretik, mert könnyű és olcsó agyakat gyárt, de hallottam negatív tapasztalatokat főleg az MTB agyakról 1500 km után... a Fulcrummal nyugodtabban aludnék
Gari szempontjából is jobb lenne a fulcrum.
#4654
Írta 2015. október 10. - 19:51

Közben utánaolvastam a Circus Monkey-nak, hát szeretik, mert könnyű és olcsó agyakat gyárt, de hallottam negatív tapasztalatokat főleg az MTB agyakról 1500 km után... a Fulcrummal nyugodtabban aludnék
#4655
Írta 2015. október 10. - 19:31

Írtam az eladónak. Ami fura, hogy eddig senki sem vitte volna el, miközben már egy hónapja fent van? Gondolom egy ilyen épített szettnél kérdéses a merevség is, ami attól függ, hogyan fűzték. Szemre jónak tűnik mondjuk, hajtás oldalon keresztbe van fűzve. Viszont személyesen kipróbálni valószínűleg nem tudom majd.
Nem áldozta fel a tartósságot-merevséget pár grammért, abban biztos lehetsz..
#4656
Írta 2015. október 10. - 19:30

No, hát az első agy kb. 80 gramm, a hátsó kb. 230 gramm, a felnik darabja 420 körül van, így megoldható, hogy ennyi legyen a tömege kétszer húzott küllőkkel.
Az 55LG tényleg 5LG, a fulcrum pótalkatrész-katalógus szerint csak matricában különböznek:
ref:
http://www.fulcrumwh...-27-02-2015.pdf
egyébként nekem Fulcrum5-ösöm van, sima, nem LG (Vagyis Vento Asymmetric 2014, de az R5, csak matricában térnek el..) Tőled kb. 2 kg-al vagyok nehezebb, de simán odaadnám magamtól 15 kg-al nehezebb srácnak is a kerekeket, mert ezeket strapára tervezték és ütni-vágni, nem sajnálni.
Az LG-vel azért járnál jól, mert SZÉLES. 23mm széles kívül. Tömegre egyébként tényleg 1690 gr a campag rotoros, a shimanosok 1750 körül lesznek, de ez rohadtul nem számít, mert a tömeg-diffi a szabadonfutótestből adódik, nem a felniből.
Írtam az eladónak. Ami fura, hogy eddig senki sem vitte volna el, miközben már egy hónapja fent van? Gondolom egy ilyen épített szettnél kérdéses a merevség is, ami attól függ, hogyan fűzték. Szemre jónak tűnik mondjuk, hajtás oldalon keresztbe van fűzve. Viszont személyesen kipróbálni valószínűleg nem tudom majd.
ui: A Fulcrumnak rendesen utána néztem, asszem 1645g Campa rotorral, Shimanoval pedig 1690g, de ez részletkérdés... Mondjuk egyelőre 23mm széles gumival használnám, szóval nem élvezném előnyét az LG-nek, viszont újonnan 70 alatt itthon biztos nincsen párja így sem, a használt kerékszettekből meg kicsi a választék.
DanielLong módosította - 2015. október 10. - 19:32
- Vejne kedveli ezt
#4657
Írta 2015. október 10. - 19:18

A racing 55 lg az teljesen megegyezik a racing 5 lg-vel, csak más a festés. Amit viszont most mutattál hirdetést, nagyon tetszik, nem is értem, eddig miért nem láttam. Viszont már-már túl könnyűnek tűnik nekem a szett 42 ezerért, biztos, hogy strapabíró a cucc?
No, hát az első agy kb. 80 gramm, a hátsó kb. 230 gramm, a felnik darabja 420 körül van, így megoldható, hogy ennyi legyen a tömege kétszer húzott küllőkkel.
Az 55LG tényleg 5LG, a fulcrum pótalkatrész-katalógus szerint csak matricában különböznek:
ref:
http://www.fulcrumwh...-27-02-2015.pdf
egyébként nekem Fulcrum5-ösöm van, sima, nem LG (Vagyis Vento Asymmetric 2014, de az R5, csak matricában térnek el..) Tőled kb. 2 kg-al vagyok nehezebb, de simán odaadnám magamtól 15 kg-al nehezebb srácnak is a kerekeket, mert ezeket strapára tervezték és ütni-vágni, nem sajnálni. Az LG-vel azért járnál jól, mert SZÉLES. 23mm széles kívül. Tömegre egyébként tényleg 1690 gr a campag rotoros, a shimanosok 1750 körül lesznek, de ez rohadtul nem számít, mert a tömeg-diffi a szabadonfutótestből adódik, nem a felniből.
Vejne módosította - 2015. október 10. - 19:19
#4658
Írta 2015. október 10. - 18:53

Azt a Ksyriumot úgy használtan nem tudom, mennyire erőltetném.
A Fulcrum meg drágább (bár, már széles felnis, a mai trendeknek megfelelően 23mm széles kívül, és legjobban 25-28-as gumikkal érzi jól magát) Az 55 egyébként egy OEM cucc lehet vagy a Főküsznek vagy Cube-nak, gondolom, R5 agy-küllők és R7 felni lesz a történet.
DE:
http://apro.bikemag....tt-l306675.html
Én erre voksolnék a keretedben. Doncicciot kérdezd, neki hasonló kerékszettje van, csak más agyakkal. Ennyiért ajándék, az agyszett kerül 32ezer ft-ba konkrétan, a felnik darabja meg 15ezer, a küllők is 200 ft körül vannak..
A racing 55 lg az teljesen megegyezik a racing 5 lg-vel, csak más a festés. Amit viszont most mutattál hirdetést, nagyon tetszik, nem is értem, eddig miért nem láttam. Viszont már-már túl könnyűnek tűnik nekem a szett 42 ezerért, biztos, hogy strapabíró a cucc?
#4659
Írta 2015. október 10. - 18:52

#4660
Írta 2015. október 10. - 18:36

Sziasztok! Kíváncsi vagyok a véleményetekre a következő kérdésben: Vennék országúti kerékszettet max 45 ezres kerettel, külföldről vagy használtan itthonról. Sok keresgélés után két szett maradt, ezek között vacilálok: http://bolha.testbik...php?clid=230959 és http://www.bike-disc...60664/wg_id-511
Ezeken kívül esetleg van még értelmes lehetőség? A kettő közül melyiket javasolnátok?
77 kg vagyok és évi 6000 km menne a kerekekbe átlagos magyar aszfalton, amatőr versenyzésre is használnám.
Azt a Ksyriumot úgy használtan nem tudom, mennyire erőltetném. A Fulcrum meg drágább (bár, már széles felnis, a mai trendeknek megfelelően 23mm széles kívül, és legjobban 25-28-as gumikkal érzi jól magát) Az 55 egyébként egy OEM cucc lehet vagy a Főküsznek vagy Cube-nak, gondolom, R5 agy-küllők és R7 felni lesz a történet.
DE:
http://apro.bikemag....tt-l306675.html
Én erre voksolnék a keretedben. Doncicciot kérdezd, neki hasonló kerékszettje van, csak más agyakkal. Ennyiért ajándék, az agyszett kerül 32ezer ft-ba konkrétan, a felnik darabja meg 15ezer, a küllők is 200 ft körül vannak..
Vejne módosította - 2015. október 10. - 18:41