Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34316 hozzászólás a témában

#4641
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Engem ami meglepett: tegnap ketten is kerestek az ST-7900-esekért, amit azért furcsállok, mert NO-ban kb. lehetetlen azokat eladni. A 7800-asokra úgy ugranak, hogy széttépik egymást, általában 2-3 perc alatt gazdára találnak, de a 7900-eseket hetekig hirdetik sokszor.

 

S nem is szeretik azt a szériát a németek. :) Egyébként szerintem túlárazott a szett, a kormány és a nyereg is, de ez csak egyéni vélemény (infó a hirdetőről-többi hirdetés)

 

A 7900-es szettből egyedül a fékek és váltók formáját szeretem, a hajtókarból a 7800-as és a 9000-es fényévekkel szebb, bár, hátsó váltóból még a klasszik 7700-es az, ami viszi a prímet. Mondjuk ott az egész széria gyönyörű, a fékeket el is fogadnám, csak értelme nem lenne (hátsó féket kb. semmit nem használok, az elsőt meg csínján. )

 

BTW, Ryde Pulse Sprint felniket honnan lehet olcsón szerezni? Kerékprojekthez van kettő darab 32 furatos Rekord agy, húzott küllők, és ezt a felnit javasolták. Német-angol kerékboltokban láttam, de esetleg hazai forgalmazó? 


Vejne módosította - 2015. október 04. - 07:51


#4642
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

http://apro.bikemag....hm-l311176.html

 

pár észrevétel

 

-mi a frncnak "alanera"? miért nem "alabianca"?

-miért mérnek széltől-szélig?

-mi értelme van ennek a kombónak, ha egy alukormány-130-as kalloy uno stucnival megáll kb. 360 grammban töredékáron?

 

ennyivel "jobb" egy integrált karbonkormány? Mert esztétikumban szerintem a hagyományos stucni-kormány kombó veri ezt a felállást, árban meg össze sem lehet hasonlítani..

Van akinek tetszik es megveszi.    Ezert gyartjak. :)


  • Vejne kedveli ezt

#4643
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....hm-l311176.html

 

pár észrevétel

 

-mi a frncnak "alanera"? miért nem "alabianca"?

-miért mérnek széltől-szélig?

-mi értelme van ennek a kombónak, ha egy alukormány-130-as kalloy uno stucnival megáll kb. 360 grammban töredékáron?

 

ennyivel "jobb" egy integrált karbonkormány? Mert esztétikumban szerintem a hagyományos stucni-kormány kombó veri ezt a felállást, árban meg össze sem lehet hasonlítani..



#4644
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nem kenyerem a "kitárulkozás", de PM-re most itt válaszolok:

 

-ha 8s rendszerben gondolkozik valaki, és shimano váltói vannak, de még nincs fékváltókarja-fékkarja, akkor célszerű apróból 20körül venni egy régi, pre-qs, pre-escape mechanikás 10s campy váltókart, pl. a lopottbringa-árustól 

 

http://www.ecobike.h...ltokar_hasznalt

 

ez hibátlanul viszi majd a 8s shimano sorokat sh hátsó váltóval, és az első átdobók közül mindent kezel (12 klikkes "szemi-frikciós üzemmód")

 

Ha a kényelem is számít, akkor célszerű az első átdobót campára cserélni, és egy új EP15-VLBX váltókarba beruházni (2015-ös ErgoPower-VeloceBlack) mert ezeknek mind a fékkarja-mind a fogása sokkal alkalmasabb szerintem hepehupás rázós utakra, s a PS mechanika szuperior lehet CX felhasználásra.

 

https://www.facebook...905853882784241

 

mert a "véletlenül megcsúszott az ujjam és ledobtam hátul 4 lánckereket" nem légből kapott hülyeség, tényleg előfordulhat :)

 

Szóval CXre:

8s sh sor, 13-23 kiosztásban, SRAM PC-850 lánccal, Campy 10s ergopowerrel, 36-46 hajtókarral ^^ (pl. kéttányérosított régi DXMT60, 560-as LX. ezeket kb. 3-4ezer ft-ért sokszor már be lehet szerezni. :)

 

Persze a fenti "kombináció" az az "olcócka" megoldás, pont olyan megfontolásból, hogy a bringát úgyis nyúzni fogja a delikvens illetve iskolába-munkába járásra fogja majd be rossz időben. :)

 

szerk: pár napja eco tele volt 10s rekord fékváltókarokkal 30e-ért.. :| valaki elvitte őtet!


Vejne módosította - 2015. október 03. - 06:00


#4645
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.006 hozzászólás

Sajnos korán sötétedik es munka után nem tudok már tekerni. Be kellene szereznem valami normalis első lámpát, aminek a fényénél lehet lakott területen kívül is edzeni országúton . Ki milyet használ? Tudtok valami tuti tippet mondani? Köszi!

 

nézz szét itt:

http://forum.bikemag...látni-látszani/


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4646
QuQa

QuQa

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Sajnos korán sötétedik es munka után nem tudok már tekerni. Be kellene szereznem valami normalis első lámpát, aminek a fényénél lehet lakott területen kívül is edzeni országúton . Ki milyet használ? Tudtok valami tuti tippet mondani? Köszi!

#4647
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.006 hozzászólás

A" rőt forum " hol található?

 

http://forum.revomag...rszaguti-topik/


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4648
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
A" rőt forum " hol található?

#4649
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Némi pszichiátriai rendellenesség miatt ismét leszólnám kissé az olaszokat.

 

A rőtszínű fórumon most követhettük, hogy milyen átjárhatóság van a Campag 90-es évek közepi és 2000-es évek közepi agyai közt. Szabadonfutók-tengelyek tekintetében.

 

Shimanonál jóval egyszerűbb a helyzet: akár a 80-as évek közepén futott 6207-es hátsó agyakat, vagy régi santékat, 1050-eseket is föl lehet "hozni" 10-s-re (sőt, egy fórumtag nemrég 732-es XT-n cserélt rotort egy RS10-es kerékszett rotorjára..)

 

megkockáztatom, akár a mostani, már 11-s tiagra agyakról is lementhető a szabadonfutótest, s applikálható a régi hetes UG-s "őskövületekre".

 

Arról, hogy az olaszok még a záróanyákkal is variáltak össze-vissza... Már nem is szólnék.

 

Miért népszerűek ?:)


  • donciccio kedveli ezt

#4650
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

pár napja kezembe akadt néhány régebbi shimano fék, (6400-6403) és feltűnt, hogy iszonyat finoman mozognak a karjaik, ellenállás nélkül, szinte vajpuhán.

 

a campag fékek már dobozban "akadnak", óriási erővel kell összepréselni őket, hogy megmozduljanak, és természetesen ez évek alatt se kopik sokat. :)

 

Megoldás? 

 

Tkp. rekordtól lefelé egyik campagnolo-fék sincs golyóscsapágyakkal ellátva, míg a shimanonál már 105 szinten belép a megoldás.

 

A campag fékkarokban NINCS visszatérítő rugó, a visszatolást a fékek "bika rugója" adja. Nemhiába szereti egy pajtim a shimano féktestet (lágy) párosítani campag fékkarral (szintén)->szerinte ezzel a legjobb a moduláció és finomadagolhatóság, mellesleg, ott old, ahol akar. (fékkar-féktest)

 

egy kis videó az 1988 körüli 1050-es 105-ös fékszettről, és 2. perctől ott van a kis kosár a labdákkal.

 

 

Egyébként ha esztétikumra kéne mennem, két darab fekete egyforgáspontos rekord titánium féket futtatnék (két darab hátsót, elöl ugyebár hosszabb anyával) :)

 

kis kiegészítés: a campag fékek ezért olcsóbbak ám, sokszor könnyebbek is (ha nem az ezer éves, 90-es évekbeli geometriás kétforgáspontosaikat nézed..). De modulációban-működésben szerintem elmaradnak a shimanoktol, és kissé "digitálisnak" érződnek. Jó pont egyébként: a harmadik generációs ergopower fékkar-kialakítása lehetővé teszi, hogy tkp. bármilyen fogásból-helyzetből maximális erővel tudj fékezni. Próbáld meg egy első generációsnál a legnagyobb fékhatást kicsikarni fékváltókar-tetejének fogása közben: az ujjaid totál be fognak állni. :)


Vejne módosította - 2015. október 01. - 06:14


#4651
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás

Köszi, akkor működhet, 181 cm vagyok. kipróbálom

 

Magassagodtol erosen fugg. :)   (Meg ugye testreszek hosszatol)

De en pl. 8cm korul ulok, es 182cm magas vagyok.



#4652
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Sziasztok! Nemrégiben bemértek egy beállításos szoftverrel, ami azt adta ki a végén, hogy a nyereg orra 7.2 cm-rel legyen hátrébb, mint a középcsapágy. (Országútin) Nekem ez nagyon soknak tűnik, idáig kb 5tel mentem, és már az is eléggé hátul volt. Lehet, hogy jó ez, vagy nettó hülyeség?

 

Köszi!

Magassagodtol erosen fugg. :)   (Meg ugye testreszek hosszatol)

De en pl. 8cm korul ulok, es 182cm magas vagyok.



#4653
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás

Sziasztok! Nemrégiben bemértek egy beállításos szoftverrel, ami azt adta ki a végén, hogy a nyereg orra 7.2 cm-rel legyen hátrébb, mint a középcsapágy. (Országútin) Nekem ez nagyon soknak tűnik, idáig kb 5tel mentem, és már az is eléggé hátul volt. Lehet, hogy jó ez, vagy nettó hülyeség?

 

Köszi!



#4654
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Más: ne lobogjon a kukásmellény, de legyél látható.

 

http://www.ebay.com/...=item58b4d26bc6

 

Ilyet vettem tavaly, akkor még 300 ft-tal olcsóbban, valamiért kettő volt a csomagban, így egyiket oda tudtam adni szülőnek. Nagyon jó, mert a tépőzár némi állítási lehetőséget is ad, ráadásul jó széles a reflexcsík rajta, tényleg kiemelkedően jól látható. :)

 

pajti hasonlót használ:

 

http://www.ebay.com/...=item3cfab11d3c

 

Bocsánat az ebayes linkekért, de ezek a reflex-cuccok a leginkább "style-police konformista darabok", s biztos lehetsz benne, hogy nem fog a rendőr azért megállítani, mert " a csillangósháború a nyoutzwanas évekbe' vou' divatt, nem mostan"

 

https://www.google.h...CFYXvFAodyWgDUQ

 

érdekes módon kutyás kiegészítők közt lehet találni ledes nyakörvet... :D 


Vejne módosította - 2015. szeptember 27. - 06:02


#4655
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ő a puszta közepén használja. :)

Nem teljesen és igen :) Otthon a kis mezőgazdasági összekötők, falvak közti utakon bele lehet futni olyan emelkedőkbe, amikre nagytányéron már keresztbe fut a lánc, de a 34-es kistányérral meg lerúgom a láncvillát. Zemplénben-felvidéken van pár 10% fölötti rész, de ott 39-essel is elmentem, mert ahogy szeretek lazán pörgetni síkon, úgy nagyobb emelkedőn valahogy "ösztönösebbnek" érződik a lassabb pedálfordulat.

 

A 38-as kistányér jó lehet a felhasználási körömre, s legalább így nem fog mindig a nagytányér kopni. Ha meg mégse' válna be: a puszta közepi népségnek 2 perc eladni...


Vejne módosította - 2015. szeptember 26. - 07:31


#4656
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

38 azert tulzas, de 36-ra cserelnek en is.

Ő a puszta közepén használja. :)


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#4657
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

38 azert tulzas, de 36-ra cserelnek en is.



#4658
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

De nem is igen fogja alul. :)

Most vázat keres az ürge, egy cseh srác azt hiszem. Ajánlgatták neki a Festkát is. Mondjuk nem értem, hogy írta a vázválasztási szempontoknál, hogy főleg klasszikusabb geometriájú vázat szeretne, mert az ejtett felsőcsövűeknél gond lehet a nyeregcsőhosszal, de az Allez-ja meg pont, hogy ejtett. :D

 

Egyébként nehezen szánom rá magam a vásárlásra, de most megtettem: kicsit magyarbarátabbá alakul a kompakt 50-34 felállásom, 50-38-ra. Egy Stronglight Dural 5058 kistányért akasztottam horogra, postával együtt 3600 ft-ra húzott le a PP. Elvileg 650 km körül futott, szóval bőven "bejáratós".

 

http://www.ebay.com/itm/121761260802

 

Azt hiszem, ő az. A Coralon régóta gondolkoztam 50-39-en, most ezzel az 50-38-cal szerintem "megfogtam az Isten lábát". Kaptam városnéző-fagyizó fokozatot :)



#4659
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Nem, így is -17es stucnit használ.

De nem is igen fogja alul. :)



#4660
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

és amúgy nem kéne egy számmal nagyobb váz a zembernek ?

 

más.

 

ugyan ruhás topik, de hátha .

 

valamelyik este láttam nálunk a faluban (szentendre) egy utis kollégát. nagyon durva harsány fluo sárga mez nadrág kombó, (kb mint a tinkoff csak kék nélkül. meg talán még ordítóbb tán kissé uv zöldbe hajló sárga) . esetleg ötlet, milyen cucc lehet ?

 

köszi

GESU (Kiss Gergely) gyártott a Bikeexpress csapatnak fluo cuccokat meg szerintem másnak is. Én is láttam már 3-4 scácot full-fluo szettben bolyozni, na az valóban látható volt. Amúgy elég divatos most ez a vonal, kb mindenhol lehet már ilyen mezt kapni, gatyát már nehezebb. de a kedvencem az aeró szettre húzott lobogós kukásmellény :-)

 

A matrica kérdésre még annyit, hogy én pont egy olyan céget kerestem ahol a grafikai munka nem az én dolgom mert ahhoz időm sincs meg nem is értek hozzá, és ahogy olvasgattam ez a cég pont ezt tudja. Ja és az alapanyag se mindegy nyilván, náluk meg már van tapasztalat