http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
így néz ki
Az kormányfüggő. A tankönyv szerint a fékkar alsó részének a kormány vízszintes alsó részének a hosszabbításába kéne esnie. Kompakt kormánynál szeretik, ha a fékváltókar és a kormány felső része egy szép, egyenes, szinte vízszintes átmenetet képez. Milyen kormány van a Cube-on? Pár éve Syntace RL-el voltak ezek szerelve, Cube logóval, aztán Easton cockpitet kaptak, most meg talán valami jobb kompakt kormánnyal vannak szerelve.
Mindenképp kompaktot ajánlanék, vagy még a Syntace sem rossz ("kompaktoid: kicsit kompaktra hajaz, de az egyenes részek miatt anatomikus, bár erősen lapított-elnyújtott formában)
Más: szereztem tegnap egy ilyet:
http://www.bike24.de/p194494.html
Igazából teljesen véletlenül, a kitétel az volt: könnyű és erős alukormány, 44cc, kompakt, kb. 75mm előrenyúlással és 125-130mm ejtéssel, lehetőleg 250 gramm körüli tömeggel. Ez megfelelt minden kritériumnak, a Deda RHM mellé téve a formájuk-ívük majdnem identikus (a C'dale hosszabban nyúlik hátra, azon kívül más különbséget nem láttam hirtelen)
Véletlenül pont Cannondale lett. Sokat kacérkodtam ezzel: De ismerve a szerencsémet, nem mertem kockáztatni.
Meg ennek a formája sem olyan jó (próbáltam..) egyedül két dologban vitte volna a prímet: tömeg és árban kb. 500 ft-ot spóroltam volna.. (sőt, annyit sem)
Egyébként mikor jött be az a divat, hogy nincs bowdenvezető az alumínium kormányokon? :| A húszezer éves Modolomon, 2008 körüli BBB-n, Ritcheyn nagyon mély hornyok voltak, a Syntace-on szintén elrejthetsz bennük pár kiló házikolbászt, de se a Deda RHM-en, se a Cannondale kormányon nincs Groove (vagyis van, de kb. olyan mélységű, mintha utólag körzővel karcolták volna meg..)
Értem én, hogy merevebbé teszi a kormányt, meg erősebbé, és így aerodinamikusabb-szárny profilú lesz a felső fogás, de néha jól jönne, ha ott van az a csatorna..
Inas, kérlek, dobj képet a fékváltókarodról-kormányodról, úgy egyszerűbb lesz segíteni.
köszi
ezt néztem a Tuttibringa-nál is csak ott 23as
mondd nekik, hogy kell 22mm-es, szerintem hoznak, ha arról van szó. Vagy planet-x-en van, kis csomagot 7.5 euróért kiküldik. Ha ügyesen "válogatsz" és befér minden egy kis dobozba, akkor megáll annyiban a pk. ![]()
PKolozsi, még ajánlom figyelmedbe:
http://www.probikesh...x22c/94858.html
220-as szövetsuruseg, es 22mm szelesseg. Annyi, hogy ezeket 8 barra kell fujni kb., mert alatta olyan erzesed van, mintha fordulna le a felnirol a gumi
foleg kanyarban.. sajnos mo-ot kiválasztva az ár 18.5 euróra fölugrik, ÁFA <3
Vejne módosította - 2015. október 16. - 07:26
http://road.cc/conte...merlin-fuse-105
400ezer
a fék is 105
a hajtás is 105
a szett többi része is 105
a kiegészítők "munkáslovak"
a váz jónak tűnik, a geometria is (nem hasalós, nem felhőjárós, hanem félsportos-féltúrás)
ahol spórolnak, az a kerékszett és gumi
Ennyiért erősen megérné, ha Merlinék szállítanának Mo-ra.
Egyébként ez egy Ridley? A geometria és a kiegészítők alapján az..
http://forum.tour-ma...no-105er-Gruppe
ez egy beteg ember.. 150 euró az egész szett? És CAMPÁRA vált?
Vagy sok pénze van, vagy kevés hely otthon, vagy rossz barátnő..
Vejne módosította - 2015. október 16. - 06:41
Ma kaptam egy versenybringát (remélem ez egy és ugyanaz mint az országúti). Nem árulok el sokat, ha bevallom, hogy annyit értek a biciklikhez, hogy hajtani kell és akkor haladok is. Namármost. Szeretném átalakítani ezt a csodát. Szóval szeretnék érdeklődni, hogy a kormányt tudom e cserélni (olyasmire mint a normál kerékpárokon van, tehát nem hajlított stb.). A kormányon kívül a fékek is cserére szorulnak (ehhez ötlet kéne, hogy miféle féket varázsoljak rá). Továbbá, ha valaki tudna nekem olyan márkájú és ár érték arányban jó pedálokat említeni, ami lehetőleg fém azt megköszönném. Az első lámpa és hátsó lámpa is kardinális kérdés amiben szintén segítséget szeretnék kérni, viszonylag olcsó de jó darabok kellenének. Prizmából szintén, itt csak azt nem tudom milyenek kellenek stb. A nyerget is cserélném, szóval ha úgy nézzük csak a váz maradna, a válaszokat előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradtságot
Add el, és vegyél egy olyat, ami megfelel. Ebbe így nem érdemes belemenni. Már anyagilag...
ncc1701 módosította - 2015. október 15. - 21:52
Sziasztok!
Ma kaptam egy versenybringát (remélem ez egy és ugyanaz mint az országúti). Nem árulok el sokat, ha bevallom, hogy annyit értek a biciklikhez, hogy hajtani kell és akkor haladok is. Namármost. Szeretném átalakítani ezt a csodát. Szóval szeretnék érdeklődni, hogy a kormányt tudom e cserélni (olyasmire mint a normál kerékpárokon van, tehát nem hajlított stb.). A kormányon kívül a fékek is cserére szorulnak (ehhez ötlet kéne, hogy miféle féket varázsoljak rá). Továbbá, ha valaki tudna nekem olyan márkájú és ár érték arányban jó pedálokat említeni, ami lehetőleg fém azt megköszönném. Az első lámpa és hátsó lámpa is kardinális kérdés amiben szintén segítséget szeretnék kérni, viszonylag olcsó de jó darabok kellenének. Prizmából szintén, itt csak azt nem tudom milyenek kellenek stb. A nyerget is cserélném, szóval ha úgy nézzük csak a váz maradna, a válaszokat előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradtságot ![]()

megtaláltam. Csak, hogy értsd, mire gondoltam akkor, mikor "magasságról" meg "szélességről" beszéltem.
a 23mm-essel több helyed lesz. Gondolom, a váz ejtőpapucsos, így a kerék hátrébb helyezésére nincs lehetőség.
Van egy Fulcrum 5 kerékszettem 2015-ös amin 25-ös vittoria rubinho pro külső van.a problémám,hogy hátul a váltóbilincsnél talán 1 mm a távolság a váz és a külső között.ha erre vennék egy 21es külsőt nagyobb lenne a távolság vagy az is szétterülne?
A peremes tufo szingóról mondana vki véleményt?
Köszönöm
szétterül,de a guminak van "magassága" is, amiben a 21mm-es kisebb lesz. De 23mm-estől keskenyebbet ne vegyél, szerintem. Főleg, hogy a 2015-ös R5 17mm belső szélességű, szóval, az már nem igazán szereti a tyúkbél külsőket.
Maradnék a helyedben Vittoria Rubino Pronál, 23mm-es kivitelben. (mert tartós, és jó, míg a Tufo peremes szingókról kevés a visszajelzés, és az is nagyon vegyes, hasonlítják kertislaghoz, döglött meztelen csigához.. )
Vejne módosította - 2015. október 15. - 21:07
azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz.
A vélemény és a gyakorlat kettő!! Biztosan "húztál" már be csapágyat azért mersz ilyet leírni! Ha csak simán felhúzod a tengelyre a csapágyat mielőtt még betennéd a helyére, meggyőződhetsz róla, h pontosan mennyi is az a ferdeség amit enged a csapágy a tengelyen. Megírom neked, szinte semmi! Pontosabban nem veszed észre a kotyogást, a lógást, ha igen az már baj!! Én nem elméleti síkon próbálom és nem "szvsz" írom, gyakorlatból merítem, nem az első csapágy amit betettem már bringába, és ha hiszed, ha nem én nem találkoztam még ferdén berakott csapággyal. Ha a megfelelő szerszámmal teszed a helyére az kizárt, h ferde legyen! 1ébként meg nagyon jól érzékelteti a hajtómű tengelye amikor betolod a csapágyakba, az elsőn tuti átmegy, amennyiben az ferdén van bent a helyén, azt akkor nem tolod át a másikon, pontosabban kiütnéd vele!
Ridley Noah Fast
azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz.
pár hete hívott egy ismerős, hogy "hogyan kell alátétezni az UT hajtást". Kicsit megijedtem. Leginkább sehogy, ha jó a középcsapágyház-menet, akkor jó az egész, ahogy van. Nekem is csendes, sosem volt kattogás, s a csapágy is tökéletesen fut. És arra mondják még, hogynagyon szűk tűréshatára van a rendszernek a párhuzamosság-középcsapágyház-szélesség tekintetében.
Egyetlen emberről hallottam, aki alátétezte az UT hajtókarját, és neki 1.5 hónapot bírt ki a csapágy, állandó kattogás mellett. Bár az az ember mindenfélét csinált, legutóbb pl. ezt:
"Nem szeretek fórumozni, csak átadom a tapasztalataimat: BBB10s láncot kb 6000 km után levettem. Bírta volna még, de pár ezer km és a sor is mehetne a levesbe. Vagyis télire. Helyette csak a lánc ment. 10s lánc, 8s soron, 6s (vagy 7s?) CorceD'aune (vagy chorus?)hajtóművel, 6s sachs classic váltókkal, athena ergopower 8s....csodaszépen muzsikál, sokkal jobban, mint a 8s sram lánccal. Egyértelműen javult a váltás teljesítménye, pedig nem egy patent szerkezet ez a classic3500, ami ráadásul eredetuileg 6s-hez tervezett....Nem ugrik, nem szorul rá a lánckerekekre, csak az átdobó kanalát kellett picit zsugorítani (1-1,5 mm kb)...csak ennyi....
smile hangulatjel
Üdv!"
Bár a legmeredekebb ez volt: kitört küllők első kerékből, megoldás házilag rézzel.
Vejne módosította - 2015. október 14. - 11:08
..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy!
azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. ![]()
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
.. Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30..
Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát
..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy!
Ridley Noah Fast
A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30..
Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát
ja, csak szarból várat építeni, még Makovecz mesternek se nagyon ,,,,,
Nema, mi?
![]()
A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30..
Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát ![]()
http://weightweenies...hp?f=3&t=135194
Idevág
Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával.
Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"
Nema, mi?
(igen, elolvastam)