Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34315 hozzászólás a témában

#4581
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás


azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)

pár hete hívott egy ismerős, hogy "hogyan kell alátétezni az UT hajtást". Kicsit megijedtem. Leginkább sehogy, ha jó a középcsapágyház-menet, akkor jó az egész, ahogy van. Nekem is csendes, sosem volt kattogás, s a csapágy is tökéletesen fut. És arra mondják még, hogynagyon szűk tűréshatára van a rendszernek a párhuzamosság-középcsapágyház-szélesség tekintetében. :) 

 

Egyetlen emberről hallottam, aki alátétezte az UT hajtókarját, és neki 1.5 hónapot bírt ki a csapágy, állandó kattogás mellett. Bár az az ember mindenfélét csinált, legutóbb pl. ezt:

 

"Nem szeretek fórumozni, csak átadom a tapasztalataimat: BBB10s láncot kb 6000 km után levettem. Bírta volna még, de pár ezer km és a sor is mehetne a levesbe. Vagyis télire. Helyette csak a lánc ment. 10s lánc, 8s soron, 6s (vagy 7s?) CorceD'aune (vagy chorus?)hajtóművel, 6s sachs classic váltókkal, athena ergopower 8s....csodaszépen muzsikál, sokkal jobban, mint a 8s sram lánccal. Egyértelműen javult a váltás teljesítménye, pedig nem egy patent szerkezet ez a classic3500, ami ráadásul eredetuileg 6s-hez tervezett....Nem ugrik, nem szorul rá a lánckerekekre, csak az átdobó kanalát kellett picit zsugorítani (1-1,5 mm kb)...csak ennyi....

smile hangulatjel

Üdv!"

 

Bár a legmeredekebb ez volt: kitört küllők első kerékből, megoldás házilag rézzel.

 

12166657_874281682662456_410569107_n_www

12166541_874281695995788_1930251862_n_ww

12166062_874281702662454_608823758_n_www
 
 
kreativitás nem ismer határokat.

Vejne módosította - 2015. október 14. - 11:08

  • donciccio kedveli ezt

#4582
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.006 hozzászólás

..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy! 

 

azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4583
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Köszönöm srácok! Akkor azt hiszem a BSA lesz a megoldás, meggyőztetek! :)



#4584
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

 .. Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)

..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy! 


Ridley Noah Fast 


#4585
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

:) A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)

ja, csak szarból várat építeni, még Makovecz mesternek se nagyon ,,,,,


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4586
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nema, mi? :D   

:) A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)



#4587
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

http://weightweenies...hp?f=3&t=135194

 

Idevág

 

Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával. :)

 

Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"

Nema, mi? :D   (igen, elolvastam)


  • Vejne kedveli ezt

#4588
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://weightweenies...hp?f=3&t=135194

 

Idevág

 

Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával. :)

 

Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"


Vejne módosította - 2015. október 13. - 07:37


#4589
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Szerintem mindenkeppen BSA-t vegyel, ha teheted!   A tobbivel lehet szivas nyekerges miatt.    BB30-hoz mondjuk lehet jofele adaptereket kapni, de minek adapterezni, ha nem muszaj.

+1 a BSA mellett.


GT-Atee

#4590
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Sziasztok Kedves Fórumozók! Még új vagyok itt és nem tudom, hogy amit kérdezni fogok az felmerült-e korábban, vagy sem, de most bátorkodom megkérdezni a nagyérdeműt efelől. :)

Országúti építés előtt állok és kacérkodom a kínai karbon vázas gondolattal. Az lenne a kérdésem, hogy melyik középrész megoldást javasoljátok, ha Shimano Ultegra szettet kívánok majd használni? Gondolok itt a BSA-ra, de az újabb vázaikat BB30-cal, BBright-tal hirdetik? Ezekben az esetekben milyen hajtás jöhet számításba, szerintetek megéri átalakítókkal szenvedni? Kaphatóak mindenféle adapterek, de ezen a téren nincs tapasztalatom. Kérlek nyissátok fel a szemem! :D

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Szerintem mindenkeppen BSA-t vegyel, ha teheted!   A tobbivel lehet szivas nyekerges miatt.    BB30-hoz mondjuk lehet jofele adaptereket kapni, de minek adapterezni, ha nem muszaj.


  • Vejne kedveli ezt

#4591
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok Kedves Fórumozók! Még új vagyok itt és nem tudom, hogy amit kérdezni fogok az felmerült-e korábban, vagy sem, de most bátorkodom megkérdezni a nagyérdeműt efelől. :)

Országúti építés előtt állok és kacérkodom a kínai karbon vázas gondolattal. Az lenne a kérdésem, hogy melyik középrész megoldást javasoljátok, ha Shimano Ultegra szettet kívánok majd használni? Gondolok itt a BSA-ra, de az újabb vázaikat BB30-cal, BBright-tal hirdetik? Ezekben az esetekben milyen hajtás jöhet számításba, szerintetek megéri átalakítókkal szenvedni? Kaphatóak mindenféle adapterek, de ezen a téren nincs tapasztalatom. Kérlek nyissátok fel a szemem! :D

 

Előre is köszönöm a segítséget!



#4592
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Ha nem,kell akkor nem kell.

Azért hirdetem mert már nincs szükségem rá,ahogy írtam is,de ha megmarad,akkor megmarad.

A kerék nem szar,én használtam rendesen,kritikán aluli utakon is,ezt itteni kollégák is tudják,s mert ritkán egy-egy sugár oldali küllő meglazult és kapott kis menetrögzítőt,ami óta semmi ilyesmi nem fordult elő,akkor mi van.

A kerék így marad,én már nem változtatok rajta,mert jó.

Ha csak a felniket és az agyakat nézem,amik kifogástalanok,ha már a fűzés nem tetszik,akkor is árban vagyunk,max újrafűzi emberünk,ha nem tetszik neki.


GT_Atee módosította - 2015. október 11. - 20:17

  • Vejne kedveli ezt
GT-Atee

#4593
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Buta kérdés, de:

a korábbi fulcrum-campag kerekeknél tényleg 2:1 arányban volt hátul a küllőzés, amióta behozták az aszimmetrikus-eltolt felnit, azóta 1:1. Az aszimmetrikus kialakítás tette lehetővé, hogy megfelelő küllőfeszességet érjenek el 1:1 aránynál? Mert a marketing részlegük ezt mondta :)

Nem a marketing részleg találta ki.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#4594
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

Akkor marad a Fulcrum. Már csak azt remélem, hogy a 9s racsnimhoz lesz elég spacer a csomagban, vagy ha nem, akkor tudok hozzá szerezni itthon.



#4595
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A probléma az, hogy nem szerencsés hajtás kereszt, nem hajtás radiált 1:1-be fűzni, nagy lesz a feszességkülönbség a két oldal között, ezért lazul le. A 2:1 sokkal jobb ennél a felállásnál csak erős felni kell hozzá.

Buta kérdés, de:

a korábbi fulcrum-campag kerekeknél tényleg 2:1 arányban volt hátul a küllőzés, amióta behozták az aszimmetrikus-eltolt felnit, azóta 1:1. Az aszimmetrikus kialakítás tette lehetővé, hogy megfelelő küllőfeszességet érjenek el 1:1 aránynál? Mert a marketing részlegük ezt mondta :)



#4596
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A probléma az, hogy nem szerencsés hajtás kereszt, nem hajtás radiált 1:1-be fűzni, nagy lesz a feszességkülönbség a két oldal között, ezért lazul le. A 2:1 sokkal jobb ennél a felállásnál csak erős felni kell hozzá.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#4597
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.006 hozzászólás

OFF
Ez már inkább keréképítés topik. A gyári kerekeket ebben a kategóriában vajon igényesebben fűzik/centrírozzák? A belépő szintű Shimano Wh-r500-as kerekem gyárilag volt menetrögzítőzve.

ON

 

off

nem volt gyári kerekem, de ettől és árkategóriától függetlenül, ha egy kerékben lazulnak a küllők menetrögzítő nélkül, akkor az sz@r. mármint a fűzés, nem az alkatrészek. nagyjából bármiből lehet jól fűzni, csak érteni kell hozzá.

on


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4598
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz. Ipari csapágyas ágyat meg nem azért vesz az ember, hogy kenegesse.

Nem lehet, hogy a küllőhosszak nem megfelelőek? :o Sokszor "anyagi okokból" nem a megfelelő hosszú küllőket szerzik be, aztán csodálkoznak, ha pl. hátul a hajtásoldal gyakorta kilazul.



#4599
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Khamsin asy 2014-es, újonnan vettem, 5500 km van benne: hibátlan, iszonyat szép hangja van a szabadonfutónak (ráadásul a 8s lánckeréksor nem vágta be.. :) ) a hátsóban nulla oldalirányú kitérés, elöl a gyári minimális "8-as"-on kíüvl semmi. A küllők nagyon feszesek, a felni fékfelületén kopás nincs. A csapágyfeszesség kívülről állítható 2.5mm-es imbuszkulccsal, akár pár mp alatt. 21 mm széles a felni kívül, így a 23-as külsőt 24.5mm-re "terjeszti ki", a 22mm-est meg 23.5mm-re.

11144916_854890701268221_636864063258648
 

Elöl 18, hátul 20 küllő (1:1) hátul aszimmetrikus felni, elöl-hátul eltérő magasságú felnik (elöl valamivel alacsonyabb, hátul magasabb, s mivel hátul a felni aszimmetrikus, így két oldalt kb. egyforma hosszúságú küllők vannak) ELöl radiál, hátul hajtásoldal 2x, ellenoldal radiál, egyenes fejű küllők, kivéve hajtásoldali hátsót (ott sima J-bend)

 

Tökéletesen elégedett vagyok vele. 30ezer ft-ot fizettem érte, egyébként 39-40 ezer körül kapod meg boltban.

 

A Vento Asyvel kb. ugyanez a helyzet, ezzel kevesebbet, kb. 1800 km-t mentem, ugyanazokat tudja, mint a "kistestvér", extra a kardküllő, alu küllőanya és a hajtás oldalon is egyenes fejű küllők túlméretes agyperemmel. Ugyanúgy 18-20 küllő 1:1 arányban, bitang erős és nagyon merev. Súlyban egyik sem "bajnok" (khamsin 1.800, vento 1690 gramm) de korrekt-kiválóan forog az agy, a felni magyar utakra hitelesítve, a fékfelület meg NEM VAJBÓL van, ellentétben azzal, amit néhány angol mond. 

 

Árban csomagban vettem 2 vittoria diamante pro radilale (24mm, ténylegesen mért 25.2) külsővel és belsőkkel, 62ezer ft volt a két gumi-belső és a kerékszett.

11934946_851701471587144_636684677177979
 

Én bátran ajánlom mindkettőt, így a Fulcrum LG7-est és 5-öst is. 

 

Szerk: formától függően 75 és 80 kg közt tanyázok, nem ütöm-vágom, de nem is kímélem, a gumikat 8 bartól többre nem fújom (kivéve a DIamantét, ott sajnos muszáj vagyok 8.5-ig elmenni, mert furcsa viselkedése van alacsony nyomáson (kb. fordul le a felniről, pl. elöl a villa vállának belső oldalát ki is dekorálta)

 

Erős-megbízható-rendelhető hozzá pótalkatrész, tolerálja az abúzust. És jobban eladható, mint a kézzel fuzott egyedi kerékszettek.


Vejne módosította - 2015. október 11. - 11:10


#4600
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

OFF
Ez már inkább keréképítés topik. A gyári kerekeket ebben a kategóriában vajon igényesebben fűzik/centrírozzák? A belépő szintű Shimano Wh-r500-as kerekem gyárilag volt menetrögzítőzve.

ON


  • Vejne kedveli ezt