Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#4581
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://road.cc/conte...merlin-fuse-105

 

400ezer

 

a fék is 105

a hajtás is 105

a szett többi része is 105

a kiegészítők "munkáslovak"

a váz jónak tűnik, a geometria is (nem hasalós, nem felhőjárós, hanem félsportos-féltúrás)

ahol spórolnak, az a kerékszett és gumi

 

Ennyiért erősen megérné, ha Merlinék szállítanának Mo-ra. :) Egyébként ez egy Ridley? A geometria és a kiegészítők alapján az..

 

http://forum.tour-ma...no-105er-Gruppe

 

ez egy beteg ember.. 150 euró az egész szett? És CAMPÁRA vált? :o Vagy sok pénze van, vagy kevés hely otthon, vagy rossz barátnő..


Vejne módosította - 2015. október 16. - 06:41


#4582
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ma kaptam egy versenybringát (remélem ez egy és ugyanaz mint az országúti). Nem árulok el sokat, ha bevallom, hogy annyit értek a biciklikhez, hogy hajtani kell és akkor haladok is. Namármost. Szeretném átalakítani ezt a csodát. Szóval szeretnék érdeklődni, hogy a kormányt tudom e cserélni (olyasmire mint a normál kerékpárokon van, tehát nem hajlított stb.). A kormányon kívül a fékek is cserére szorulnak (ehhez ötlet kéne, hogy miféle féket varázsoljak rá). Továbbá, ha valaki tudna nekem olyan márkájú és ár érték arányban jó pedálokat említeni, ami lehetőleg fém azt megköszönném. Az első lámpa és hátsó lámpa is kardinális kérdés amiben szintén segítséget szeretnék kérni, viszonylag olcsó de jó darabok kellenének. Prizmából szintén, itt csak azt nem tudom milyenek kellenek stb. A nyerget is cserélném, szóval ha úgy nézzük csak a váz maradna, a válaszokat előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradtságot :)

 

Add el, és vegyél egy olyat, ami megfelel. Ebbe így nem érdemes belemenni. Már anyagilag...


ncc1701 módosította - 2015. október 15. - 21:52

  • biktop kedveli ezt

#4583
efem27

efem27

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!

 

 

Ma kaptam egy versenybringát (remélem ez egy és ugyanaz mint az országúti). Nem árulok el sokat, ha bevallom, hogy annyit értek a biciklikhez, hogy hajtani kell és akkor haladok is. Namármost. Szeretném átalakítani ezt a csodát. Szóval szeretnék érdeklődni, hogy a kormányt tudom e cserélni (olyasmire mint a normál kerékpárokon van, tehát nem hajlított stb.). A kormányon kívül a fékek is cserére szorulnak (ehhez ötlet kéne, hogy miféle féket varázsoljak rá). Továbbá, ha valaki tudna nekem olyan márkájú és ár érték arányban jó pedálokat említeni, ami lehetőleg fém azt megköszönném. Az első lámpa és hátsó lámpa is kardinális kérdés amiben szintén segítséget szeretnék kérni, viszonylag olcsó de jó darabok kellenének. Prizmából szintén, itt csak azt nem tudom milyenek kellenek stb. A nyerget is cserélném, szóval ha úgy nézzük csak a váz maradna, a válaszokat előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradtságot :)



#4584
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

86683-largest_1_SlowtwitchTire-Compariso

 

megtaláltam. Csak, hogy értsd, mire gondoltam akkor, mikor "magasságról" meg "szélességről" beszéltem. :) a 23mm-essel több helyed lesz. Gondolom, a váz ejtőpapucsos, így a kerék hátrébb helyezésére nincs lehetőség.


  • biktop kedveli ezt

#4585
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Van egy Fulcrum 5 kerékszettem 2015-ös amin 25-ös vittoria rubinho pro külső van.a problémám,hogy hátul a váltóbilincsnél talán 1 mm a távolság a váz és a külső között.ha erre vennék egy 21es külsőt nagyobb lenne a távolság vagy az is szétterülne?
A peremes tufo szingóról mondana vki véleményt?
Köszönöm

szétterül,de a guminak van "magassága" is, amiben a 21mm-es kisebb lesz. De 23mm-estől keskenyebbet ne vegyél, szerintem. Főleg, hogy a 2015-ös R5 17mm belső szélességű, szóval, az már nem igazán szereti a tyúkbél külsőket. 

 

Maradnék a helyedben Vittoria Rubino Pronál, 23mm-es kivitelben. (mert tartós, és jó, míg a Tufo peremes szingókról kevés a visszajelzés, és az is nagyon vegyes, hasonlítják kertislaghoz, döglött meztelen csigához.. )


Vejne módosította - 2015. október 15. - 21:07


#4586
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Van egy Fulcrum 5 kerékszettem 2015-ös amin 25-ös vittoria rubinho pro külső van.a problémám,hogy hátul a váltóbilincsnél talán 1 mm a távolság a váz és a külső között.ha erre vennék egy 21es külsőt nagyobb lenne a távolság vagy az is szétterülne?
A peremes tufo szingóról mondana vki véleményt?
Köszönöm

#4587
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)

A vélemény és a gyakorlat kettő!! Biztosan "húztál" már be csapágyat azért mersz ilyet leírni! Ha csak simán felhúzod a tengelyre a csapágyat mielőtt még betennéd a helyére, meggyőződhetsz róla, h pontosan mennyi is az a ferdeség amit enged a csapágy a tengelyen. Megírom neked, szinte semmi! Pontosabban nem veszed észre a kotyogást, a lógást, ha igen az már baj!! Én nem elméleti síkon próbálom és nem "szvsz" írom, gyakorlatból merítem, nem az első csapágy amit betettem már bringába, és ha hiszed, ha nem én nem találkoztam még ferdén berakott csapággyal. Ha a megfelelő szerszámmal teszed a helyére az kizárt, h ferde legyen! 1ébként meg nagyon jól érzékelteti a hajtómű tengelye amikor betolod a csapágyakba, az elsőn tuti átmegy, amennyiben az ferdén van bent a helyén, azt akkor nem tolod át a másikon, pontosabban kiütnéd vele! 


Ridley Noah Fast 


#4588
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás


azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)

pár hete hívott egy ismerős, hogy "hogyan kell alátétezni az UT hajtást". Kicsit megijedtem. Leginkább sehogy, ha jó a középcsapágyház-menet, akkor jó az egész, ahogy van. Nekem is csendes, sosem volt kattogás, s a csapágy is tökéletesen fut. És arra mondják még, hogynagyon szűk tűréshatára van a rendszernek a párhuzamosság-középcsapágyház-szélesség tekintetében. :) 

 

Egyetlen emberről hallottam, aki alátétezte az UT hajtókarját, és neki 1.5 hónapot bírt ki a csapágy, állandó kattogás mellett. Bár az az ember mindenfélét csinált, legutóbb pl. ezt:

 

"Nem szeretek fórumozni, csak átadom a tapasztalataimat: BBB10s láncot kb 6000 km után levettem. Bírta volna még, de pár ezer km és a sor is mehetne a levesbe. Vagyis télire. Helyette csak a lánc ment. 10s lánc, 8s soron, 6s (vagy 7s?) CorceD'aune (vagy chorus?)hajtóművel, 6s sachs classic váltókkal, athena ergopower 8s....csodaszépen muzsikál, sokkal jobban, mint a 8s sram lánccal. Egyértelműen javult a váltás teljesítménye, pedig nem egy patent szerkezet ez a classic3500, ami ráadásul eredetuileg 6s-hez tervezett....Nem ugrik, nem szorul rá a lánckerekekre, csak az átdobó kanalát kellett picit zsugorítani (1-1,5 mm kb)...csak ennyi....

smile hangulatjel

Üdv!"

 

Bár a legmeredekebb ez volt: kitört küllők első kerékből, megoldás házilag rézzel.

 

12166657_874281682662456_410569107_n_www

12166541_874281695995788_1930251862_n_ww

12166062_874281702662454_608823758_n_www
 
 
kreativitás nem ismer határokat.

Vejne módosította - 2015. október 14. - 11:08

  • donciccio kedveli ezt

#4589
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.027 hozzászólás

..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy! 

 

azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4590
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Köszönöm srácok! Akkor azt hiszem a BSA lesz a megoldás, meggyőztetek! :)



#4591
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

 .. Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)

..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy! 


Ridley Noah Fast 


#4592
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

:) A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)

ja, csak szarból várat építeni, még Makovecz mesternek se nagyon ,,,,,


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4593
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nema, mi? :D   

:) A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)



#4594
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

http://weightweenies...hp?f=3&t=135194

 

Idevág

 

Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával. :)

 

Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"

Nema, mi? :D   (igen, elolvastam)


  • Vejne kedveli ezt

#4595
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://weightweenies...hp?f=3&t=135194

 

Idevág

 

Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával. :)

 

Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"


Vejne módosította - 2015. október 13. - 07:37


#4596
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Szerintem mindenkeppen BSA-t vegyel, ha teheted!   A tobbivel lehet szivas nyekerges miatt.    BB30-hoz mondjuk lehet jofele adaptereket kapni, de minek adapterezni, ha nem muszaj.

+1 a BSA mellett.


GT-Atee

#4597
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Sziasztok Kedves Fórumozók! Még új vagyok itt és nem tudom, hogy amit kérdezni fogok az felmerült-e korábban, vagy sem, de most bátorkodom megkérdezni a nagyérdeműt efelől. :)

Országúti építés előtt állok és kacérkodom a kínai karbon vázas gondolattal. Az lenne a kérdésem, hogy melyik középrész megoldást javasoljátok, ha Shimano Ultegra szettet kívánok majd használni? Gondolok itt a BSA-ra, de az újabb vázaikat BB30-cal, BBright-tal hirdetik? Ezekben az esetekben milyen hajtás jöhet számításba, szerintetek megéri átalakítókkal szenvedni? Kaphatóak mindenféle adapterek, de ezen a téren nincs tapasztalatom. Kérlek nyissátok fel a szemem! :D

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Szerintem mindenkeppen BSA-t vegyel, ha teheted!   A tobbivel lehet szivas nyekerges miatt.    BB30-hoz mondjuk lehet jofele adaptereket kapni, de minek adapterezni, ha nem muszaj.


  • Vejne kedveli ezt

#4598
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok Kedves Fórumozók! Még új vagyok itt és nem tudom, hogy amit kérdezni fogok az felmerült-e korábban, vagy sem, de most bátorkodom megkérdezni a nagyérdeműt efelől. :)

Országúti építés előtt állok és kacérkodom a kínai karbon vázas gondolattal. Az lenne a kérdésem, hogy melyik középrész megoldást javasoljátok, ha Shimano Ultegra szettet kívánok majd használni? Gondolok itt a BSA-ra, de az újabb vázaikat BB30-cal, BBright-tal hirdetik? Ezekben az esetekben milyen hajtás jöhet számításba, szerintetek megéri átalakítókkal szenvedni? Kaphatóak mindenféle adapterek, de ezen a téren nincs tapasztalatom. Kérlek nyissátok fel a szemem! :D

 

Előre is köszönöm a segítséget!



#4599
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Ha nem,kell akkor nem kell.

Azért hirdetem mert már nincs szükségem rá,ahogy írtam is,de ha megmarad,akkor megmarad.

A kerék nem szar,én használtam rendesen,kritikán aluli utakon is,ezt itteni kollégák is tudják,s mert ritkán egy-egy sugár oldali küllő meglazult és kapott kis menetrögzítőt,ami óta semmi ilyesmi nem fordult elő,akkor mi van.

A kerék így marad,én már nem változtatok rajta,mert jó.

Ha csak a felniket és az agyakat nézem,amik kifogástalanok,ha már a fűzés nem tetszik,akkor is árban vagyunk,max újrafűzi emberünk,ha nem tetszik neki.


GT_Atee módosította - 2015. október 11. - 20:17

  • Vejne kedveli ezt
GT-Atee

#4600
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Buta kérdés, de:

a korábbi fulcrum-campag kerekeknél tényleg 2:1 arányban volt hátul a küllőzés, amióta behozták az aszimmetrikus-eltolt felnit, azóta 1:1. Az aszimmetrikus kialakítás tette lehetővé, hogy megfelelő küllőfeszességet érjenek el 1:1 aránynál? Mert a marketing részlegük ezt mondta :)

Nem a marketing részleg találta ki.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.