Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34213 replies to this topic

#33621
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts

üdv.
panaracer train külsõ, drótperemes
okés?
ja, 20x700 as, elég óccsóé.
nem versenycélra kéne...



hehe..
:-)
Annyira nemvolt jó "bót":
kb- 100km után vettem észre, hogy hátulra feltettnél a minta alatt szétszakadt a gumi, s kilátszik a szövet.
ja: nyomás kb 7-8 bar /110 psi van ráirva/ súlyom 85kg
Emlékezetem szerint nem kátyúztam bele sehol vele...

#33622
Técs

Técs

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Ha jó gumit akartok vegyetek semperitet. 20mm-es 180g 11barig lehet fújni hivatalosan és kurva strapabíró. És csak 1800Ft körül van (Volt tavaly)
Csak a ronda kék csík az oldalán nem megy a sárga vázamhoz:(
Ezért fújtam be feketére

#33623
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Én (64+8.5 kg) kb. 2 hónapja hajtok 10 baron egy pár Vittoria evo cx-et, rossz/ismeretlen úton inkább 8, 8.5-ön. Gyárilag 8-10-es tartomány van megadva, ettõl tényleg nem ajánlott eltérni, felesleges, viszont érdemes kihasználni... már 10-en is olyan mintha felnin mennék + efölött érzõdik hogy nem sok km-t bírna. És akkor a stabilitás csökkenést (tapdást, pattogást magyar kanyarokban) még figyelembe sem vettük.
Defektem ezalatt még nem volt, pedig sikerült már kétszer is telibetrafálnom egy autóüvegmaradvány-mezõt, okozva ezzel bevágásokat a futófelületen. :P
Mindent összevetve: nem a legkönnyebb 240 g, drága 8K, pro: defektállóság, gördülési ellenállás, de ezek csak kezdetleges tapasztalatok.

#33624
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Vedd le a nyerget nézd át, fõleg a pálcafelfogásoknál, aztán a nyeregcsõ fejet is, a csavarokat, felfogatásokat. Ha minden rendben, akkor zsírozd be a pálcát, meg a nyeregcsõfej részeit, és akkor rendben kell lennie. Ha így sem, akkor máshonnan jön a hang.

#33625
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Nekem gyárilag volt a bringán
http://www.neuzer.hu...p?CategoryID=53

Más: Bassano nyergem van, ha egy kicsit is egyenetlen az út elkezd kattogni. ciceregni
Elõször azthittem hogy a váz kezd szétesni alattam de nem.
Csavart próbáltam újrahúzni de 50km után újra...
Mit lehet csinálni vele ?

#33626
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Aladdin: nem ajánlom a túlfújást tartósan, mert szétmegy a gumi (elõször az oldalfal), sõt egyes, könnyû felniknél is elõírják a gumi nyomásmaximumát, emrt a felnit is deformálhatja (persze ez utóbbi kevéssé érint bennünket, mert kevés ilyen felnit, kerekeket lehet nálunk kapni, és az is erõsen drága). Általában a peremeseknél érdemes betartani a 8,5 maxot, de aki 70 kg alatt van elég ha 7,5-8-at fúj bele, hogy ne pattogjon annyira, ennyinél még nem üti fel.
A gumifeltevésnél a belsõt mindig ellenõrizni kell, hogy nincs-e becsípve, mert különben már a felfújásnál akkorát tud robbani, hogy 10 perces fülcsengés mellett még ráadásul szétviheti a külsöt is és a felnibe is bele tehet egy 8-ast!

#33627
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts

Még nagyon képlékeny, mi lesz belõle. Eredetileg az a megoldás tetszett volna (noha még nem próbáltam), de annyiért én is ki fogom hagyni. Én beértem volna alsóbb kategóriával is, ennyit nekem nem ér meg...


Ez az, hogy nincs alsóbb kategóriás. A fékváltókarok megjelenése kiírtotta a kínálatból, csak a Dura Ace-t tartották meg az idõfutamosok kedvéért. Szopacs.

#33628
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Csak, hogy nyugodt szívvel hajtsátok ma este a párnára a fejeteket. :)
Tekertem ma egy 100ast és no defekt.
Kezd kitisztulni a kép. A kátyúnál (is) való igaz én betliztem, mert nem volt elég nyomás a belsõben. De mivel akkor még nem is volt mûhelypumpám így… A következõ 2 szvsz meg azért, mivel eddig én csak montin cseréltem belsõt. Ott sokkal olajozottabban, ment a csere. Outinál már a cserében is megizzadtam. Szóval, amikor a gumileszedõvel raktam vissza a külsõt, a belsõt oda csíptem. Persze lekopogtam. :icon_wink
Egyébként 9bar-ra fújtam a gumát, gyárilag 8 van engedélyezve. Remélem nem lesz gond.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33629
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?


Még nagyon képlékeny, mi lesz belõle. Eredetileg az a megoldás tetszett volna (noha még nem próbáltam), de annyiért én is ki fogom hagyni. Én beértem volna alsóbb kategóriával is, ennyit nekem nem ér meg...



#33630
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
szalag egy l

#33631
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

IRC Redstorm a legkirályabb gumi
12.000 -et nyomtam bele

Bontrager nyomába sem ér


És hol lehet ilyet olcsón kapni?

#33632
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
IRC Redstorm a legkirályabb gumi
12.000 -et nyomtam bele

Bontrager nyomába sem ér

#33633
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Belsõvédõ szallagnak a pántolószallag is megteszi. Elég merev, emiatt nem deformálódik. Természetesen a gyári jobb megoldás, de most ezt voltam kénytelen használni, mert a B+ felnibe nem ment bele a nálunk kapható szalag. Keskenyebbre vágni nem sok értelmét láttam. Inkább a pántoló szallagot vágtam el. Sima szigetelõszallaggal rögzítettem (egyszer körbetekertem a szallagot vele).

#33634
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Vettem Schwalbe BlizzardSport 622x23 külsõ gumit meg semperit belsõt és lecseréltem a régi 19-es gumikat. De szerintem nagyon szar ez a 23-mas nyúlik, meg hiába fújom fel amennyire csak bírom, úgy is puha(legalábbis az én izlésemnek), legalábbis olyan mintha hungarocelen tekernék nem aszfalton. Ja és nehéz is. és nagyobb sokkal a gördülési ellenállása, legalábbis érzésre.

#33635
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Nem állnak ki a drótperem szálai a gumiból? Ha felrakáskor lenyúztad a gumiréteget, a drót talán szétgyilkolhatta a belsõt.

#33636
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Megnéztem a belsõvédõ szalagot, de semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Vmi Hutchinson van ráírva. :) Nem tudom, hogy ez jónak számit-e, vagy esetleg kerülni kell. A szalag új, akárcsak a felni.
Másrészt valószínû, hogy félreérthetõen fogalmaztam, de a belsõ ott sérült, ahol a felni széle, pereme van.
Mindenesetre már tanultam, mert a szalagra és sose figyeltem.
Most még megpróbálom még egyszer ezzel a felállással, ha gáz lesz, akkor megmutatom egy szakavatott embernek.

Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33637
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A belsõvédõ szalagokat idõnként jó cserélni, amikor már teljesen ráépült a felni küllõlyukaira, végül már ettõl is lehet kapni defektet, de azért ha még csak kis púp van, nem érdemes cserélni, mert párszáz kilométer után az újon is lesz. Egyébként a könnyû versenygumik mindenképpen könnyebben kapnak defektet (mondjanak róla akármilyen jó defektvédelmet), akár az úton heverõ fémtárgytól is, mint egy 300 gr. körüli kevláros edzõgumi.
Ha a rider egyedül hajt, vagy 1-2 ember szinte mindig hátsó defekt van, csak bolyban szokott elsõ (is ) lenni. 1. a hátsó keréken van a súly, 2. jobban látod az utat, elsõvel kikerülöd a szilánkot, a hátsó kerékkel nem biztos.

#33638
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
A Shimano a kazettakhoz (Ultegra eseten) azt irja, hogy spacer kell, ha nem wh7800 vagy fh7800 -ra rakod.
Akkor tehat 10-es kazetta + spacer = 9-es kazetta (szelessegben). A kullozes meg nem lesz utban, hiszen a spacert a kullo feloli oldalra kell tenni.
Na majd meglatjuk.

A belsovedo szalagnal olyan a jo, ami 10 barnal nagyobb nyomast is elvisel. Az ilyenen is lesznek benyomodasok a kullolyukaknal, de nem szakadnak at. Hacsak nem nagyon rossz meretezesu kullok vannak a kerekben, azaz a kullo vege kier egeszen a belsovedo szalagig, vagy kozeleig.
Ezek belsovedok nem is inkabb szakadnak, hanem repednek, az is lehet, hogy egy kullolyuknal atreped es az csipi ki stb.
BMaFTe

#33639
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 posts
"Nagynyomású", jó minõségû belsõvédõ szalagot kell használni!
Nekem is volt ezzel komoly gondom: hosszú-hosszú lejtmenetben (nem MO-n) úgy átforrósodott a felnim, hogy defektet kaptam lefelé. Szétboncoltam és a belsõvédõ szalag MEGOLVADT, és több helyen a küllõ látszott ki, egy ilyen helyen a küllõ nem átszúrta, hanem megégette a belsõt.
Nézd csak át azt a szalagot! Hoztak már hozzám úgy edzõkereket, hogy amikor szétszedtem szalag helyett egyszerû szigszalag volt pár menetben rátekerve. Az nem ugyanaz! Egy kis púp a szalagon már gyanús lehet...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33640
Técs

Técs

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Aladdin !
Használsz Te belsõ védõ szalagot bakker? Tudod amit a felnire kell ráhúzni, hogy ne karcoljon 3 mm-es karcolásokat a belsõre. Szerintem nem.