Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33641
Írta 2006. április 24. - 14:31
#33642
Írta 2006. április 24. - 12:46
#33643
Írta 2006. április 24. - 11:49
A ragasztott belsõk meg arra jók lesznek, hogy egy csere után hazatekerjek velük. A mini pumpámmal úgyis csak 6 barig tudom fújni.
Akkor köszi, megnyugodtam, legalábbis ami a külsõt illeti.
#33644
Írta 2006. április 24. - 11:42
nos igen.
Felejtsd el az sk megolást! Nem tudod rendesen elõfeszíteni a csapágyat.
Idõközben rájöttem, hogy az átalakítóval (ami kb. 250g) sem lenne jó, mert azt a beépített villába kell csúsztatni, mint a kormányszárat. Csapágyat ez sem tud elõfeszíteni. Tehát az egyetlen út a villacsere.
Race, no Rest!
#33645
Írta 2006. április 24. - 11:30
#33646
Írta 2006. április 24. - 11:19
Sok sok ezer km-t mennek nekem ezek a külsõk és még soha (kopp-kopp) nem volt velük defektem! Van benne egy kevlár defektgátló szalag erõsítésként. Ragasztás?? Ha felnyomod 9 bar-ra nem életbiztosítás. Nekem nem igazán jöttek be a belsõ javítások. Biztosan nem a külsõddel van a gond!Egy hihetetlen pech-széria –remélem- végén tartok. Egymás után 3 defektet szedtem be.
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.
(ha jól láttam a pnívósok is ezzel edzenek)
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33647
Írta 2006. április 24. - 11:15
A whr550 az 9-10-es. Ezek után dönts:D
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33648
Írta 2006. április 24. - 11:13
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.
#33649
Írta 2006. április 24. - 10:47
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
#33650
Írta 2006. április 22. - 15:28
Ezt nem mérni, hanem már érezni a különbséget.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a réginek semmi de semmi gondja nem volt, csak ha már a kazettát cseréltettem, akkor miért ne??
Az új csapágyak: SKF!
Álom ahogy forognak! Mindenkinek csak ajánlani tudom!
Tudom már kérdeztem, de az edzõkerekeimben is váltanék iparis agyra. Tud valaki valamilyen márkát. Talán a Mavicnak van ha jól emlkszewm, vagy az american classicnak??
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33651
Írta 2006. április 21. - 22:50
Ezen agyaltam én is ,csak kérdés tudok -e szerválni egy u.ilyen villát, bár nem túl különleges darabról van szó, csak szeretném, ha megmaradna a /közel/ eredeti állapot. Ami abszolút elriaszt, az az átalakító, sztem beteg dolog, meg plusz mittomén hány gramm. Szal, az ahead rendszert egy s.k. imbuszos bilincs rögzítené/feszítené, s így mehetne bele az eredeti stucni. Nem lenne fontos a villa nyakhossz.
megkérdem itt-ott hátha lenne egy jó villa.
#33652
Írta 2006. április 21. - 22:34
még mindig kormánycsapágy nyûûg:
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../
Cseréld ki akkor a csapágyat- a villa menet nélkül 1" külsõ átmérõjû, ebbe vágják a menetet, tehát bele fog menni. A gond, hogy a csapágy felett véget fog érni, és nem fogná semmi a stucnit, és nem feszíti elõ ezzel a csapágyat. Ekkor jön az átalakító, és hoppá, mûködik!
Kiadsz 7+2+3ezret, helyette vehetnél egy másik villát max. 2ezerért, amin jó a menet.
Race, no Rest!
#33653
Írta 2006. április 21. - 21:39
Felmerült bennem, hogy a fõképp országúton használt bringámon le kellene cserélni az egyenes kormányt országútira. És itt jön a bibi:
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)
Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek
Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?
#33654
Írta 2006. április 21. - 19:10
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../
#33655
Írta 2006. április 21. - 12:09
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)
Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek
#33656
Írta 2006. április 20. - 19:36
#33657
Írta 2006. április 20. - 12:25
Ha meg akarod menteni a villát, akkor cseréld ki a kormánycsapágyat 1" a-headesre,majd az alábbi átalakítóval stucnira cseréld ki a kormányszárat.
Bár nem hinném, hogy 1-2ezer forintért ne tudnál egy másik krómozott villát találni, amin jó a menet. És akkor marad at eredeti setup.
Race, no Rest!
#33658
Írta 2006. április 20. - 12:21
Vegeredmenyben a sima konusz egy ilyennek felel meg, nem?
#33659
Írta 2006. április 20. - 11:50
Tömített, tömítettlen: -, RS vagy 2RS-sel jelölik, a porvédõ lemezek számát takarja, mindenképpen rendelkezzen legalább 1-gyel és azt úgy beszerelni hogy kívül legyen. Bár általában van szimmering szerü tömítés a távtartó pofánál kívül-belül, azért nem árt a tömítés.
Konstrukció: hagyományos, egysoros, golyós. Úgyis csak ez fér be...
A hengergörgõs gyakorlatilag örök + egy napJ(gondolkodtam is rajta...), viszont nagyságrendekkel jobban terheli a tengelyt, mivel sokkal több erõ megy át rajta.
'X-fokos' alatt beállót vagy kúpgörgõset értesz? A beálló az kifejezetten alkalmatlan, a kúpgörgõs meg felesleges...
Könyvet nem tudok adni de két linket igen:
http://www.gizmology.net/bearings.htm
http://www.confidenz..._muszaki_1.html
Bár vannak hiányosságaik, adott esetben bõven elég...
#33660
Írta 2006. április 20. - 08:38
Ugyanolyan meretu csapagybol is nagy akinalat: tomitett, tomitetlen, x-fokos (nem tudom a szakkifejezest). Az eredetileg benne levo szama a mervado (ra van irva?) vagy erdemes jobbat keresni?