Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#33641
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Nekem IRC redstorm van, tobb, mint egy eve, az utobbi egy evben egy feluteses defektem volt. Azelott volt, Vittoria meg Conti Ultra 3000 - ez egy ido utan "megfaradt" es sorra elkezdte a defekteket kapni. Az IRC jobb es olcsobb valasztasnak bizonyult.
BMaFTe

#33642
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A defekt oka több dolog lehet, az egyik pld. a szerencse, hiszen itt mm-ken múlik a dolog, van aki évekig nem kap, van aki hetente. A másik a külsõ fajtája és állapota, pld. érzékelhetõ, hogy egy új külsõ alig-alig tud defektet kapni. Aztán az utak állapota, ha sok a kátyú és szemetes az út, nagyon megnõ a defekt lehetõsége. Végül a nem kellõen felfújt gumi valóban felütéses defektet okozhat, ami az útkezelõn túl a rider hibája. Ad absurdum az is lehetséges, hogy belement egy kátyúba, de nem attól kapott defektet, hanem a kátyában lévõ üvegszilánktól.

#33643
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Na igen, de a belsõn látott sérülés nem felütésre utal. A következõ 2rõl nem is beszélve.
A ragasztott belsõk meg arra jók lesznek, hogy egy csere után hazatekerjek velük. A mini pumpámmal úgyis csak 6 barig tudom fújni.
Akkor köszi, megnyugodtam, legalábbis ami a külsõt illeti.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33644
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

nos igen.


Felejtsd el az sk megolást! Nem tudod rendesen elõfeszíteni a csapágyat.
Idõközben rájöttem, hogy az átalakítóval (ami kb. 250g) sem lenne jó, mert azt a beépített villába kell csúsztatni, mint a kormányszárat. Csapágyat ez sem tud elõfeszíteni. Tehát az egyetlen út a villacsere.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#33645
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ha egy kátyútól kaptál defektet, akkor felütötted a gumit, nem? Ahhoz semmi köze a külsõnek. Egyszerûen a testsúlyodhoz meg a várható kátyútalálatokhoz mérten elég nagy nyomásra fújt / elég ballonos gumit kell használni.

#33646
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás

Egy hihetetlen pech-széria –remélem- végén tartok. Egymás után 3 defektet szedtem be.
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.

Sok sok ezer km-t mennek nekem ezek a külsõk és még soha (kopp-kopp) nem volt velük defektem! Van benne egy kevlár defektgátló szalag erõsítésként. Ragasztás?? Ha felnyomod 9 bar-ra nem életbiztosítás. Nekem nem igazán jöttek be a belsõ javítások. Biztosan nem a külsõddel van a gond!
(ha jól láttam a pnívósok is ezzel edzenek)
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33647
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Nem akarok okoskodni, de amelyik agy 9-es, arra nagy valószínûséggel felmegy a tízes. Ez szerintem nem igaz arra az agyra amelyik 8-9-es! Nekem pl. whr 540-em is van, arra a 8-as 9-es sor gond nélkül felmegy, de már a tizes sztem nem, bár igaz nem próbáltam. Van egy 199x-ben készült ultegrám (olyan kb7-8 as) a 9-es vígan figyel rajta. Shimanonál a sorok ugye szûkülnek, a szervizes azt mondta nekem, hogy amire felmegy a 9 arra a tíz is. Hm. Nem akarok kételkedni a szavában, de én nem vagyok ebben biztos.
A whr550 az 9-10-es. Ezek után dönts:D :D
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33648
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Egy hihetetlen pech-széria –remélem- végén tartok. Egymás után 3 defektet szedtem be.
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33649
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
BMaFTe

#33650
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Na kicserélte a szervíz az ipari csapágyakat!
Ezt nem mérni, hanem már érezni a különbséget.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a réginek semmi de semmi gondja nem volt, csak ha már a kazettát cseréltettem, akkor miért ne??
Az új csapágyak: SKF!
Álom ahogy forognak! Mindenkinek csak ajánlani tudom!
Tudom már kérdeztem, de az edzõkerekeimben is váltanék iparis agyra. Tud valaki valamilyen márkát. Talán a Mavicnak van ha jól emlkszewm, vagy az american classicnak??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33651
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
nos igen.
Ezen agyaltam én is ,csak kérdés tudok -e szerválni egy u.ilyen villát, bár nem túl különleges darabról van szó, csak szeretném, ha megmaradna a /közel/ eredeti állapot. Ami abszolút elriaszt, az az átalakító, sztem beteg dolog, meg plusz mittomén hány gramm. Szal, az ahead rendszert egy s.k. imbuszos bilincs rögzítené/feszítené, s így mehetne bele az eredeti stucni. Nem lenne fontos a villa nyakhossz.
megkérdem itt-ott hátha lenne egy jó villa.

#33652
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

még mindig kormánycsapágy nyûûg:
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../


Cseréld ki akkor a csapágyat- a villa menet nélkül 1" külsõ átmérõjû, ebbe vágják a menetet, tehát bele fog menni. A gond, hogy a csapágy felett véget fog érni, és nem fogná semmi a stucnit, és nem feszíti elõ ezzel a csapágyat. Ekkor jön az átalakító, és hoppá, mûködik! :)
Kiadsz 7+2+3ezret, helyette vehetnél egy másik villát max. 2ezerért, amin jó a menet.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#33653
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Felmerült bennem, hogy a fõképp országúton használt bringámon le kellene cserélni az egyenes kormányt országútira. És itt jön a bibi:
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)

Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek :)


Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?

#33654
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
még mindig kormánycsapágy nyûûg:
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../

#33655
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Felmerült bennem, hogy a fõképp országúton használt bringámon le kellene cserélni az egyenes kormányt országútira. És itt jön a bibi:
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)

Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek :)



#33656
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
bekukkantok a retro topicba, hátha vki tud tippet.
matúzmaster rlz! :-O

#33657
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Gabi!

Ha meg akarod menteni a villát, akkor cseréld ki a kormánycsapágyat 1" a-headesre,majd az alábbi átalakítóval stucnira cseréld ki a kormányszárat.
Bár nem hinném, hogy 1-2ezer forintért ne tudnál egy másik krómozott villát találni, amin jó a menet. És akkor marad at eredeti setup.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#33658
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
X-fokoson, megvan az "angular contact"-ot ertettem volna, a kormanycsapagyaknal van ilyen (36, 45-fokos stb).
Vegeredmenyben a sima konusz egy ilyennek felel meg, nem?
BMaFTe

#33659
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Szerintem nem érdemes egybõl kicserléni a zsír újat, még akkor sem ha a valami nagyon alap, megvárod míg elöregszik, addig ugyanúgy meg fog felelni.
Tömített, tömítettlen: -, RS vagy 2RS-sel jelölik, a porvédõ lemezek számát takarja, mindenképpen rendelkezzen legalább 1-gyel és azt úgy beszerelni hogy kívül legyen. Bár általában van szimmering szerü tömítés a távtartó pofánál kívül-belül, azért nem árt a tömítés.
Konstrukció: hagyományos, egysoros, golyós. Úgyis csak ez fér be...
A hengergörgõs gyakorlatilag örök + egy napJ(gondolkodtam is rajta...), viszont nagyságrendekkel jobban terheli a tengelyt, mivel sokkal több erõ megy át rajta.
'X-fokos' alatt beállót vagy kúpgörgõset értesz? A beálló az kifejezetten alkalmatlan, a kúpgörgõs meg felesleges...
Könyvet nem tudok adni :D de két linket igen:

http://www.gizmology.net/bearings.htm
http://www.confidenz..._muszaki_1.html


Bár vannak hiányosságaik, adott esetben bõven elég...

#33660
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Ipari csapagy tema: egy olcsobb (Novatec, B+) ipari csapagyas agyban milyen csapagyak vannak? Ha nem a top-kozeli, akkor erdemes egybol lecserelni SKF-szinture?
Ugyanolyan meretu csapagybol is nagy akinalat: tomitett, tomitetlen, x-fokos (nem tudom a szakkifejezest). Az eredetileg benne levo szama a mervado (ra van irva?) vagy erdemes jobbat keresni?
BMaFTe