Természetesen!
Teljesen mechanikusan, simán szorul rá, mint minden valamire való gördülõcsapágy bárhol az életben.
Az a lényege!!! Vagyis hogy a külsõ és a belsõ felület fixen legyen a tengelyen ill. az ágyon és a golyók kopjanak, ill. belül a csészék. Ha már elforog (tipikusan a tengelyen, a golyók berágódása következtében -> pl. ha sokáig vársz a cserével), az már régen rossz!
A gördülõcsapágy többek között azért lett kitalálva, hogy cseréjével minden olyan legyen mint újan
Neten vannak 2-3 körmös húzók, azzal lehet profin dolgozni, bár ezek eléggé kis átmérõjû csapágyak, amihez nehéz beszerezni, ezért érdemesebb a szevizbe vinni - és akkor mondd nekik hogy karbon
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33681
Írta 2006. április 19. - 12:04
#33682
Írta 2006. április 19. - 11:56
:cegly:
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33683
Írta 2006. április 19. - 11:56
Alumínium agynál nyugodtan lehet kopogatni, karbonnál legyél óvatos, vagy inkább ne. Nekem alu iparis van: régik kiütve, újak meg behúzva.
De szerintem vidd el egy szervizbe nekik van csapágylehúzójuk és behúzójuk egyaránt (jobb helyeken). Max. 2000 Ft munkaköltségbõl megúszod, összesen természetesen és õk valószínûleg nem 1x csinálják.
Persze ha tudsz le/behúzót szerezni(venni eléggé drága...), abszolut nem nehéz.
Ha a saját erõbõl oldod meg akkor értelemszerûen az agyakra vigyázz, beszerelésnél pedig arra hogy mindig a megfelelõ részén üsd a csapágyat, hogy ne menjen szarrá a golyósor.
De szerintem vidd el egy szervizbe nekik van csapágylehúzójuk és behúzójuk egyaránt (jobb helyeken). Max. 2000 Ft munkaköltségbõl megúszod, összesen természetesen és õk valószínûleg nem 1x csinálják.
Persze ha tudsz le/behúzót szerezni(venni eléggé drága...), abszolut nem nehéz.
Ha a saját erõbõl oldod meg akkor értelemszerûen az agyakra vigyázz, beszerelésnél pedig arra hogy mindig a megfelelõ részén üsd a csapágyat, hogy ne menjen szarrá a golyósor.
#33684
Írta 2006. április 19. - 11:49
:scared: Karbon kereket ütni!? :scared:
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33685
Írta 2006. április 19. - 11:45
Nem az agytest a karbon, hanem a kerék. Biztosan ismered spinergy revx.
Ugye ott különösen vigyázni kell a küllõk épségére.
Üssem ki??
Ugye ott különösen vigyázni kell a küllõk épségére.
Üssem ki??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33686
Írta 2006. április 19. - 11:36
karbon az agytest? mert akkor óvatosan. de igen, iparis agyaknál kb ennyi. a csapágy megszorul a tengelyen illetve az agytest belsõ részén. mondjuk konkrét típus?
#33687
Írta 2006. április 19. - 11:25
Pontosítanád???
Úgy érted a karbon kerékbõl üssem ki a csapágyat, és verjek bele másikat??
Ilyen egyszerûen oldanák meg, semmi kötés?
Úgy érted a karbon kerékbõl üssem ki a csapágyat, és verjek bele másikat??
Ilyen egyszerûen oldanák meg, semmi kötés?
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33688
Írta 2006. április 19. - 10:37
#33689
Írta 2006. április 19. - 10:34
Nem tudjátok, "ipari" csapágyas agyban lehet cserélni a csapágyat??
Ahogy nézegetem, nem jövök rá, hogyan is van az belegyógyítva, látszólag ugye nem fogja semmi...
Ahogy nézegetem, nem jövök rá, hogyan is van az belegyógyítva, látszólag ugye nem fogja semmi...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33690
Írta 2006. április 19. - 08:37
A grammokról: általában a gyári adatok pontatlanok, és nagyjából lefele csalnak, így van a gumiknál is, egy peremes szingónál nagyon szoros lenne a 160 gr., bár a szingóban állítólag létezik 100 gr.-os is. Ettõl függetlenül egy elit Tufo biztos nagyon jó, csak ha egyszer defektes lesz...
#33691
Írta 2006. április 14. - 14:39
#33692
Írta 2006. április 14. - 14:27
Szevasz Druszám! BBB 11fogas váltógörgõk , király,sirály szuper, occsó, tartós,...stb.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#33693
Írta 2006. április 14. - 14:11
Sziasztok!
Campa láncfeszítõmben a görgõk cserésnek tûnnek... már túlzottan kotyog, ill. fogak is már csak nyomokban emlékeztetnek az újra
Kérdésem a következõ lenne: konkrétan tud valaki, hogy hol lehet venni külön javítószettet (lényegében a két görgõt)?
Campa láncfeszítõmben a görgõk cserésnek tûnnek... már túlzottan kotyog, ill. fogak is már csak nyomokban emlékeztetnek az újra
Kérdésem a következõ lenne: konkrétan tud valaki, hogy hol lehet venni külön javítószettet (lényegében a két görgõt)?
#33694
Írta 2006. április 14. - 13:20
#33695
Írta 2006. április 14. - 09:24
Nem mindig,van hogy a két csavar szerepe megvan fordítva és ami másnál az alsó állásért felel az a felsõt igazítja egy szintén másik váltón.Sose lehet tudni!
Állítsd be nagytányérre aztán csá!
Állítsd be nagytányérre aztán csá!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33696
Írta 2006. április 14. - 09:23
Hatso valtonal a felso allitja a legkisebb fogaskereknel a veghelyzetet, az also a legnagyobbnal.
De egyszerubben is lehet: amelyik csavarasara mozdul a veghelyzetben levo valto - csak ekkor figyeld, mennyit forditottal, mert ha rossz csavart tekersz, vissza is kell allitani eredeti helyzetebe.
De egyszerubben is lehet: amelyik csavarasara mozdul a veghelyzetben levo valto - csak ekkor figyeld, mennyit forditottal, mert ha rossz csavart tekersz, vissza is kell allitani eredeti helyzetebe.
BMaFTe
#33697
Írta 2006. április 14. - 08:51
köszi
hmmm
most hogy nézem a shimano doksikat lehet hogy rosszul tudtam
nem a felsõ csavar állítja a felsõ pozícióban (legnagyobb fogaskerék) meddig engedi a váltót ?
hmmm
most hogy nézem a shimano doksikat lehet hogy rosszul tudtam
nem a felsõ csavar állítja a felsõ pozícióban (legnagyobb fogaskerék) meddig engedi a váltót ?
#33698
Írta 2006. április 14. - 08:22
zsola_: nem a valto veghelyzete van rosszul beallitva? Huzna a kar csak a valto nem megy, mert a kis veghelyzetallito csavarka nem engedi tovabb.
BMaFTe
#33699
Írta 2006. április 14. - 08:14
Sora fékváltókar:
Nem akar felváltani a legfelsõ fokozatba akárhogy próbálom.
Feszül mint az állat, mozdít is rajta de nem kattanik a következõ fokozat.
Mit lehet vele csinálni ?
Köszi
Nem akar felváltani a legfelsõ fokozatba akárhogy próbálom.
Feszül mint az állat, mozdít is rajta de nem kattanik a következõ fokozat.
Mit lehet vele csinálni ?
Köszi
#33700
Írta 2006. április 13. - 21:28
nekem most C jet pro van! (295 gramm) Eredetileg C- Hi composite Carbont szerettem volna de sajna nem jött meg...