
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33721
Írta 2006. május 08. - 14:24

Hát ja, az új építésû bicajok mint picinek tûnnek, mtb-nek. Viszont a hosszúsága meg jó, az én specim is kicike, de naon édi

#33722
Írta 2006. május 08. - 14:01

köszi szépen mindenkinek
így akkor nem postáztatok vidékrõl, mert abból csak baj lesz
majd próbálgatok ezerrel:afro:
mod: de ez a lábleérõs, tökön nem vágós módszer tetszik
tulajdonképpen miért nem mindegy, hogy kicsi vagy nagy a bringa? csak kényelem szempontjából?
így akkor nem postáztatok vidékrõl, mert abból csak baj lesz
majd próbálgatok ezerrel:afro:
mod: de ez a lábleérõs, tökön nem vágós módszer tetszik
tulajdonképpen miért nem mindegy, hogy kicsi vagy nagy a bringa? csak kényelem szempontjából?
#33723
Írta 2006. május 08. - 11:55

Én úgy választottam vázat(illetve bringát), hogy leérjen róla a lábam. Persze nem a nyeregbõl, hanem ha meg kell állni, akkor a lábam között elférjen a váz. Így ha van valami gáz, akkor nem vág t...-ön. Így nekem 57es kell és kb 185 vagyok.Nekem a 60as már necces volt. De azért függ a geometriátol is szerintem. Ki kell próbálni és amelyik kényelmes megvenni. Szerintem te 59-61 között keresgélj.
#33724
Írta 2006. május 08. - 11:46

Az 57-es neked biztos nagyon kicsi. Van egy kis különbség a vázak méretezése között, de kb. megfeleltethetõk egymásnak. Egyedüli kivétel a Giant-típusú "nõibiciklit" hajazó geometria, de itt nicns is számozás, hanem s-XL-ig tartó betûjelezés. A másik eltérés: a mostani vázaknál már nem a felsõcsõ és ülõcsõ találkozásának közepéig adják meg a méretezést (mint régebbieknél, ca. 2000 elõtt), hanem az ülõcsõ tetejéig. A slopingos vázaknál a kisebb méret kell, mint normál vázakból, az eltérés a felsõcsõ esési szögének mértékétõl függ, általában 2-3, de elõfordul, hogy 4-5-tel is kisebb méretezésû slopingos felel meg a normálnak. Neked normál geometriás vázból min. 60-as kell (190cm-hez), de a 61, 62-es sem lesz nagy. (Pontos magasságot sem árt tudni, + estleg kar- és lábhoszt) 60-as vázhoz kell vagy 120-as stucni, 61-eshez 100-110-es. De ezt a boltban, ahol veszed ki kell valamilyen formában próbálni.
#33725
Írta 2006. május 08. - 11:14

Hát az 57-essel majom a köszörûkövön effekt lenne belõle 
Ha a láb-, kar-, felsõtest hosszod arányaiban mérve átlagos, akkor a 61-62-es lenne az ideális.
De érdemes megnézni ezt, segíthet:
http://wrenchscience...WS1/default.asp
Itt válaszd a "Get fit for Road..." menüpontot jobb oldalt. Több nevezetes hosszt is kiad ponttól pontig.
Amúgy a puding legjobb próbája még mindig az evés.

Ha a láb-, kar-, felsõtest hosszod arányaiban mérve átlagos, akkor a 61-62-es lenne az ideális.
De érdemes megnézni ezt, segíthet:
http://wrenchscience...WS1/default.asp
Itt válaszd a "Get fit for Road..." menüpontot jobb oldalt. Több nevezetes hosszt is kiad ponttól pontig.
Amúgy a puding legjobb próbája még mindig az evés.

#33726
Írta 2006. május 08. - 10:41

ahha
egy ismerõs már az 57-esre is azt mondta, hogy jó nekem:chin:
tudni kéne a méretezést...hátha valaki felhomályosít
köszi a tippet
ps: használtan venném, és itt keresgélek az aprón
egy ismerõs már az 57-esre is azt mondta, hogy jó nekem:chin:
tudni kéne a méretezést...hátha valaki felhomályosít
köszi a tippet
ps: használtan venném, és itt keresgélek az aprón
#33727
Írta 2006. május 08. - 10:36

Neked elég egyszerû méretet választani. Ha megvan a márka és modell, megveszed a legnagyobbat, amit gyártanak belõle:D Aztán még kell egy jó hosszú stucni meg egy MTB nyeregcsõ...
Elvileg 62 körüli kéne alád, de majd az okosok megmondják a frankót.
Elvileg 62 körüli kéne alád, de majd az okosok megmondják a frankót.
#33728
Írta 2006. május 08. - 10:34

hello
kéne nekem egy országúti bicaj, de nem tudom milyen méret kell nekem:confused:
valahol 190 és 195 centi között vagyok
meg ha van ideje valakinek, elmagyarázná, hogyan is mûködik ez a méretezés az országútiknál?
köszi:bananadan
kéne nekem egy országúti bicaj, de nem tudom milyen méret kell nekem:confused:
valahol 190 és 195 centi között vagyok
meg ha van ideje valakinek, elmagyarázná, hogyan is mûködik ez a méretezés az országútiknál?
köszi:bananadan
#33729
Írta 2006. május 07. - 23:48

Itt pedig egy Shimano prototípus látható:
http://www.cyclingne...9/gallery-03-09
Tekintve, hogy versenykörülmények között a megbízhatóság fontosabb a kényelemnél, nem valószínû, hogy belátható idõn belül ilyeneket használnának a profik. Márpedig általában nekik fejlesztik ki a legújabb technológiákat s azt követõen adoptálják az alacsonyabb színvonalú családokban. No meg ott vannak az UCI szabályok, amiket módosítani kell - ha még nem tették meg.
Ugyanakkor nem hinném, hogy "evolúciós" zsákutca lenne, az is lehet, hogy 2010-ben általános lesz egy drágább pl. trekking gépen, mint mondjuk egy automata váltó...
http://www.cyclingne...9/gallery-03-09
Tekintve, hogy versenykörülmények között a megbízhatóság fontosabb a kényelemnél, nem valószínû, hogy belátható idõn belül ilyeneket használnának a profik. Márpedig általában nekik fejlesztik ki a legújabb technológiákat s azt követõen adoptálják az alacsonyabb színvonalú családokban. No meg ott vannak az UCI szabályok, amiket módosítani kell - ha még nem tették meg.

#33730
Írta 2006. május 07. - 22:55

A Mavicnak 94tõl volt elektromos váltója, de kétféle is (Zap és Mektronic). Aztán hogy melyik jobb meg mi a különbség az kizárt dolog mert nemtudom. De a bácsi itt leírja: http://www.sheldonbr...c-shifting.html
De valamiért (...) egyik se robbantotta fel a piacot.
De valamiért (...) egyik se robbantotta fel a piacot.
#33731
Írta 2006. május 07. - 22:25

Nem akartam hülyeséget írni, még nem láttam bizonyítékot...
http://campyonly.com...cord_10-18.html
http://campyonly.com...nic_record.html
http://campyonly.com...cord_10-18.html
http://campyonly.com...nic_record.html
#33732
Írta 2006. május 05. - 21:43

Elektromos váltás. Hmmm... Nagyon-nagyon várom, hogy megjelenjenek a márkák típuspalettáján az efféle alkatrészek, egy okból: akkor talán elérhetõbbek lesznek számomra a mostani felsõbb kategóriájú mechanikusok.
Legalábbis hosszú távon...
De azért kipróbálnék egy elektronyosat
(Bocs, off: a cseh T***a teherautók a legmegbízhatóbbak, a szaharától egészen a tundráig elmennek mindenféle átalakítás nélkül, ha kap gázolajat meg levegõt. A motortérben csak az önindító meg az izzítógyertya elektromos...)

De azért kipróbálnék egy elektronyosat

(Bocs, off: a cseh T***a teherautók a legmegbízhatóbbak, a szaharától egészen a tundráig elmennek mindenféle átalakítás nélkül, ha kap gázolajat meg levegõt. A motortérben csak az önindító meg az izzítógyertya elektromos...)
#33733
Írta 2006. május 05. - 20:33

Én nem értek hozzá ezért kérdeznék: Miért jó az elektromos? Nem csak eggyel több hibalehetõség?
#33734
Írta 2006. május 05. - 19:14

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy próbált-e már valaki Mavic elektromos fékváltókart és váltót. Most láttam egyet élõben. Egy kicsit elbizonytalanított. Ha jó akkor lehet, hogy megveszem. A Mavic név nem hanzik rosszul. Válaszotokat elõre is kösz.
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy próbált-e már valaki Mavic elektromos fékváltókart és váltót. Most láttam egyet élõben. Egy kicsit elbizonytalanított. Ha jó akkor lehet, hogy megveszem. A Mavic név nem hanzik rosszul. Válaszotokat elõre is kösz.
#33735
Írta 2006. május 04. - 15:38

A Shimano és Campa hajtásrendszerek nem igazán kompatibilisek, de --mondják többen-- elmegy éppen teljesen keverve is, ha valaki elég ügyes, hogy a fékváltó-bowdenek-váltók vonalán buheráljon. Egyet azért abszolút nem lehet: Campa agyra (rotorra) Shimano fogast tenni és vica versa.
A 10-es rendszerben nagyon el van vékonyítva a lánc, alattunk persze nem nagyon szakad el így sem, csak valszeg jobban kopik és emellett ráadásul drágább + a 10 fogas szintén. Végül az értelme sem sok...
A 10-es rendszerben nagyon el van vékonyítva a lánc, alattunk persze nem nagyon szakad el így sem, csak valszeg jobban kopik és emellett ráadásul drágább + a 10 fogas szintén. Végül az értelme sem sok...
#33736
Írta 2006. május 04. - 08:44

A SRAM mar csinal 10-es Shimano komp. lancot! Csak meg nem kaphato ...
A Campagnolo-nal meg most ujabban kicsit keskenyebb a Record meg a Chorus lanca, tovabba a Recordeban a kis csapok is lyukasak (c-10 ultra narrow, ultra light azt hiszem).
A szelessege: 5.9 mm (elozo 6.1)
A Shimano 9spd-nek 6.6mm
Shimano 10spd 6.1mm (ezek szerint siman jo ra a Campy lanc?)
SRAM PC89-R: 6.2 mm (azt mondjak a Campagnolo 10-es rendszereken megy, Shimanora ki kellene probalni)
SRAM 10spd: 5.9mm - ezek szerint a campy lancokra szepen ra lehet majd tenni a SRAM uj, jol megszokott konnektorat?
A Wippermann nevezetu ceg (regen a Campy lancait gyartottak) gyart meg alternativakat = Connex lancok (6-6.05, 6.2mm, kezzel oldhato kotesek, titanium alkatreszes lancok stb.). Kaphato itthon?
Nekem SRAm, Shimano volt eddig, PC89-R 9-es rendszeren, talan ez volt a legjobb.
A Campagnolo-nal meg most ujabban kicsit keskenyebb a Record meg a Chorus lanca, tovabba a Recordeban a kis csapok is lyukasak (c-10 ultra narrow, ultra light azt hiszem).
A szelessege: 5.9 mm (elozo 6.1)
A Shimano 9spd-nek 6.6mm
Shimano 10spd 6.1mm (ezek szerint siman jo ra a Campy lanc?)
SRAM PC89-R: 6.2 mm (azt mondjak a Campagnolo 10-es rendszereken megy, Shimanora ki kellene probalni)
SRAM 10spd: 5.9mm - ezek szerint a campy lancokra szepen ra lehet majd tenni a SRAM uj, jol megszokott konnektorat?
A Wippermann nevezetu ceg (regen a Campy lancait gyartottak) gyart meg alternativakat = Connex lancok (6-6.05, 6.2mm, kezzel oldhato kotesek, titanium alkatreszes lancok stb.). Kaphato itthon?
Nekem SRAm, Shimano volt eddig, PC89-R 9-es rendszeren, talan ez volt a legjobb.
BMaFTe
#33737
Írta 2006. május 03. - 23:44

#33738
Írta 2006. május 03. - 18:10

Hát, az a baj, hogy tudomásom szerint a Sram nem csinál 10es láncot, viszont a Record az elgondolkodtató... Nemtom, hogy a Shimano hajtás mennyire barátkozna vele, lehet, hogy ki kéne próbálni

#33739
Írta 2006. május 03. - 17:29

Igen-igen Pcycle mondta a tutit!
Sramra szavazok, fele annyi a lánc-fogsor összeállítás, és lássatok csodát: vagy kétszer annyit ment, mint a shimano. Adnak hozzá patentot: nem utcsó szempont. Csak összenyomod és már mehet is a brigéciolba. Miután kiázott használt(!) fogkefével adok neki, majd jöhet a szuper lötyivel kenegetés, amit mindenki találjon meg maga. Egyébként jól mûködik a motoros márkabóban kapható láncadalékokkal is, nem:D
Igen, igazat szólva 4xfél fordulatról beszétem.
Sramra szavazok, fele annyi a lánc-fogsor összeállítás, és lássatok csodát: vagy kétszer annyit ment, mint a shimano. Adnak hozzá patentot: nem utcsó szempont. Csak összenyomod és már mehet is a brigéciolba. Miután kiázott használt(!) fogkefével adok neki, majd jöhet a szuper lötyivel kenegetés, amit mindenki találjon meg maga. Egyébként jól mûködik a motoros márkabóban kapható láncadalékokkal is, nem:D
Igen, igazat szólva 4xfél fordulatról beszétem.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33740
Írta 2006. május 03. - 16:02

Szerintem a SRAM lánc a legjobb az ár/tartósság/tömeg szempontjait figyelembe véve (igaz csak Shimano kompatibilis), a csúcskategórája 11e Ft, 271 gr. és többet bír, mint a Shimano láncok (az Ultegránál biztos). A Campa Record vsizont lehet, mindent ver, mert van titán változata a lánc-fogsor kombónak, igaz az ára horribilis (54e Ft a fogsor!!).