Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#33721
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
ahha
egy ismerõs már az 57-esre is azt mondta, hogy jó nekem:chin:
tudni kéne a méretezést...hátha valaki felhomályosít

köszi a tippet

ps: használtan venném, és itt keresgélek az aprón

#33722
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Neked elég egyszerû méretet választani. Ha megvan a márka és modell, megveszed a legnagyobbat, amit gyártanak belõle:D Aztán még kell egy jó hosszú stucni meg egy MTB nyeregcsõ...
Elvileg 62 körüli kéne alád, de majd az okosok megmondják a frankót.

#33723
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
hello

kéne nekem egy országúti bicaj, de nem tudom milyen méret kell nekem:confused:
valahol 190 és 195 centi között vagyok
meg ha van ideje valakinek, elmagyarázná, hogyan is mûködik ez a méretezés az országútiknál?

köszi:bananadan

#33724
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Itt pedig egy Shimano prototípus látható:
http://www.cyclingne...9/gallery-03-09

Tekintve, hogy versenykörülmények között a megbízhatóság fontosabb a kényelemnél, nem valószínû, hogy belátható idõn belül ilyeneket használnának a profik. Márpedig általában nekik fejlesztik ki a legújabb technológiákat s azt követõen adoptálják az alacsonyabb színvonalú családokban. No meg ott vannak az UCI szabályok, amiket módosítani kell - ha még nem tették meg. :) Ugyanakkor nem hinném, hogy "evolúciós" zsákutca lenne, az is lehet, hogy 2010-ben általános lesz egy drágább pl. trekking gépen, mint mondjuk egy automata váltó...

#33725
transzporter

transzporter

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 363 hozzászólás
A Mavicnak 94tõl volt elektromos váltója, de kétféle is (Zap és Mektronic). Aztán hogy melyik jobb meg mi a különbség az kizárt dolog mert nemtudom. De a bácsi itt leírja: http://www.sheldonbr...c-shifting.html
De valamiért (...) egyik se robbantotta fel a piacot.

#33726
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Nem akartam hülyeséget írni, még nem láttam bizonyítékot...

http://campyonly.com...cord_10-18.html

http://campyonly.com...nic_record.html

#33727
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Elektromos váltás. Hmmm... Nagyon-nagyon várom, hogy megjelenjenek a márkák típuspalettáján az efféle alkatrészek, egy okból: akkor talán elérhetõbbek lesznek számomra a mostani felsõbb kategóriájú mechanikusok. ;) Legalábbis hosszú távon...
De azért kipróbálnék egy elektronyosat :)
(Bocs, off: a cseh T***a teherautók a legmegbízhatóbbak, a szaharától egészen a tundráig elmennek mindenféle átalakítás nélkül, ha kap gázolajat meg levegõt. A motortérben csak az önindító meg az izzítógyertya elektromos...)

#33728
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Én nem értek hozzá ezért kérdeznék: Miért jó az elektromos? Nem csak eggyel több hibalehetõség?

#33729
xwolf

xwolf

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy próbált-e már valaki Mavic elektromos fékváltókart és váltót. Most láttam egyet élõben. Egy kicsit elbizonytalanított. Ha jó akkor lehet, hogy megveszem. A Mavic név nem hanzik rosszul. Válaszotokat elõre is kösz.

#33730
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A Shimano és Campa hajtásrendszerek nem igazán kompatibilisek, de --mondják többen-- elmegy éppen teljesen keverve is, ha valaki elég ügyes, hogy a fékváltó-bowdenek-váltók vonalán buheráljon. Egyet azért abszolút nem lehet: Campa agyra (rotorra) Shimano fogast tenni és vica versa.
A 10-es rendszerben nagyon el van vékonyítva a lánc, alattunk persze nem nagyon szakad el így sem, csak valszeg jobban kopik és emellett ráadásul drágább + a 10 fogas szintén. Végül az értelme sem sok...

#33731
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A SRAM mar csinal 10-es Shimano komp. lancot! Csak meg nem kaphato ...
A Campagnolo-nal meg most ujabban kicsit keskenyebb a Record meg a Chorus lanca, tovabba a Recordeban a kis csapok is lyukasak (c-10 ultra narrow, ultra light azt hiszem).
A szelessege: 5.9 mm (elozo 6.1)
A Shimano 9spd-nek 6.6mm
Shimano 10spd 6.1mm (ezek szerint siman jo ra a Campy lanc?)
SRAM PC89-R: 6.2 mm (azt mondjak a Campagnolo 10-es rendszereken megy, Shimanora ki kellene probalni)
SRAM 10spd: 5.9mm - ezek szerint a campy lancokra szepen ra lehet majd tenni a SRAM uj, jol megszokott konnektorat?

A Wippermann nevezetu ceg (regen a Campy lancait gyartottak) gyart meg alternativakat = Connex lancok (6-6.05, 6.2mm, kezzel oldhato kotesek, titanium alkatreszes lancok stb.). Kaphato itthon?

Nekem SRAm, Shimano volt eddig, PC89-R 9-es rendszeren, talan ez volt a legjobb.
BMaFTe

#33732
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás

köszi!

Egészségedre!

#33733
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Hát, az a baj, hogy tudomásom szerint a Sram nem csinál 10es láncot, viszont a Record az elgondolkodtató... Nemtom, hogy a Shimano hajtás mennyire barátkozna vele, lehet, hogy ki kéne próbálni :)

#33734
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Igen-igen Pcycle mondta a tutit!
Sramra szavazok, fele annyi a lánc-fogsor összeállítás, és lássatok csodát: vagy kétszer annyit ment, mint a shimano. Adnak hozzá patentot: nem utcsó szempont. Csak összenyomod és már mehet is a brigéciolba. Miután kiázott használt(!) fogkefével adok neki, majd jöhet a szuper lötyivel kenegetés, amit mindenki találjon meg maga. Egyébként jól mûködik a motoros márkabóban kapható láncadalékokkal is, nem:D
Igen, igazat szólva 4xfél fordulatról beszétem.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33735
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szerintem a SRAM lánc a legjobb az ár/tartósság/tömeg szempontjait figyelembe véve (igaz csak Shimano kompatibilis), a csúcskategórája 11e Ft, 271 gr. és többet bír, mint a Shimano láncok (az Ultegránál biztos). A Campa Record vsizont lehet, mindent ver, mert van titán változata a lánc-fogsor kombónak, igaz az ára horribilis (54e Ft a fogsor!!).

#33736
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
4 félforudulat, vagy egész? Már a fél is szép, barétom. :D

Amúgy az eredeti, "ragadós" anyag az zsír, de tényleg rendesen ragad. Jó is, amíg nem poros az út :P
Én speciel fûrészlánc-olajba dobom bele brigéciolozást követõen, összerázom, lecsöpögtetem, törlöm vagy 10 percig. A fürdetés miatt mindenhova jut, ahova nagyon kell, a sûrû, viszkózus szerkezet miatt ott is marad, a törölgetés következtében meg nem piszkolódik jobban, mint más kenõanyag esetén. Ja és... occsó :bananadan

#33737
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Oké :)

#33738
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Spityu!
Félreértettél.
Úgy fogalmaztam, hogy "azt mondta..."
Én nem cserélem, úgy megy 5-6 ezret.
Ekkor a fogaskoszorúval együtt cserélem. Igazából nem a lánc miatt, hanem a fogak miatt van cserére szükség... Viszont alaposan gondozom a láncot.
A végén már igen erõsen oldalirányba is lötyög, volt hogy saját tengelye körül a lánc amikor levettem négyszer tudtam az egyik végét csavarni, amíg a másik vége fixen volt rögzítve:scared: :D
Az már nyúlt egy kicsit, nem???:bell:
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33739
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Johnyiron: 5-6 ezer km, 3 láncra: ekkor mennyire kopott? Szarul vált már nagyon? Szóval megnyúláson kívül már jelentõs az oldalirányú lötyögés is?
Az jó dolog egyébként, hogy cseréled a láncokat, én így akartam eredetileg, csak aztán láttam, hogy nem érdemes (meg a szokásos pénzhiány :D).

t-works: elhiszem hogy ennyit bír az Ultegra, de szerintem most akkor ne ilyet, hanem Dura-Ace-t vegyél. Nem akarom elhinni, hogy ne bírna többet.

Campánál meg egységes lánc van, legalábbis ugyanaz van a dobozban :D, de még mindig nem értem miért lehet Chorus meg Record láncot külön rendelni, holott még a Centaur is ugyanaz, és persze ugyanannyiba kerülnek.

Ja még valami, ami fontos: egy 3000 Ft-os fogsorral sokkal kevesebbet bír ugyebár a lánc, mivel hamarabb elkopnak a fogak -> hamarabb bekövetkezik, hogy (szinte) csak egy láncszem feszes a soron. Bár feltételezem nem errõl van szó ;)

#33740
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Mikor kivettem a láncot a zacsiból, elég sûrû anyaggal volt kenve, majdhogynem "ragadt". Az elsõ komolyabb esõig bírta is. Hozzáteszem, trutyis idõbe nem veszem elõ, akkor ez így jött össze. Utána meg egy Motorex anyaggal kentem, ami elég drága, szal jónak kellene hogy legyen...

Extrém terhelés? Hát, a Mátrába járok vele, hegyen résztávozok, pfffff, az szerinem nem vészes.

Most veszek egy másik Ultegrát, ha az se bírja, akkor egy Recordot, majd lesz valami :)