Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33621
Írta 2006. május 31. - 18:07

A trekking bringámon ugyebár van egy - ugyan ócska - teleszkóp. A Tour de Pelso 200km-e után így is annyira elzsibbadt a kezem, hogy még most sem mozog tökéletesen a kisujjam a jobb kezemen. Ez persze részben az egyenes kormányból adódik, amit egyféleképpen lehet csak fogni - egy koskormányos outi bicaj gondolom jobb ilyen szempontból. Igen ám, de azokban nincs teló - lehet, hogy még jobban tönkrevágja a kezem?
A kérdés az, hogy igaz-e az a feltételezésem, hogy a karbon villák ilyen szempontból sokkal jobbak mint az aluk? Mert ha nem ragaszkodom a karbon vilához, akkor szélesebb a választék ...
#33622
Írta 2006. május 31. - 18:00


A kérdéseim:
-Tud valaki valamit a Gepidákról úgy általában? Nem nagyon találni a márkáról semit sem a Neten.
- A kerék nagyon dögösen néz ki, de errõl sem találtam semmit. Illetve 93kg vagyok, és nem tudom, az a 24 küllõ elbír-e?
Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzó

Vélemény, jótanács?
#33623
Írta 2006. május 31. - 15:36

tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne
most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...
ez így kb. mennyibe fájna nekem?
Kanál nincs külön...igen jóformán egy egész váltócsre!
És igen akkor átdobó is új kell
De szerintem sportolók nem használnak 3 tányéros rendszert. ...nekem se hiányzik, de igaz nem is járok az Alpokban

#33624
Írta 2006. május 31. - 15:21

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D
az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész
ennyit tok:)
Hát én se régóta tudom ezeket a dolgokat.

Ezek a fogak számát jelentik. Az 52 azt jelent 52 foga van. Számold meg a kissebbik lánctányér fogainak a számát, meg a fogskoszorú egyes fogaskerekeinek fogszámát(mondjuk a te esetedben a legnagyobbét, mert az még kevés akkor). És akkor majd kiderûl kell-e neked 3 tányér.
#33625
Írta 2006. május 31. - 15:19

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D
az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész
ennyit tok:)
A sor az a hátsó fogaskoszorú. Pl egy 9-es sor azt jelenti, hogy hátul 9 fokozat van. Ezt hívhatjuk kazettának is (ha kazettás a racsni)
A 42/23 meg a legkisebb legnagyobb jelölés. Pl egy 52/39 azt jelenti, hogy a hajtókaron a nagyobbik tányér 52, a kisebbik 39 fogas. vagyis ha megszámolod hány fog van a tányéron, megkapod a számot. Ne a feliratokat nézegesd, hanem számolj

52/45/39 Ez azt jelenti, hogy 3 tányéros a hajtókar.
A soron a legkisebb fogsor a kónusz. Outin ez ált. 12 vagy 11 fogas. A legnagyobb meg 24 körül van.
#33626
Írta 2006. május 31. - 15:15

A 28-as tányér nem biztos, hogy jó a rövid kanalas váltóhoz. Én nem rég raktam össze egy bringát eladásra, arra 11-28 kazettát raktam, de összeért a felsõ váltógörgö a 28-as tányérral, úgyhogy lecseréltem 11-24-re. Ez egy RX-100 hátsó váltó volt. Hiába állítottam rajta bármit, összeértek és ronda hangjuk volt.
#33627
Írta 2006. május 31. - 14:54

Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).
Budapesti vagyok.
Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.
igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D
az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész
ennyit tok:)
#33628
Írta 2006. május 31. - 14:22

#33629
Írta 2006. május 31. - 14:00

Van benne valami amit mondasz, Mathias, az erõsödéssel-visszaváltással kapcsolatosan. Viszont a fékváltókarral sem muszáj mindig váltani -> ha nem akarod, ez sem fog magától könnyebb áttételre ugrani
szóval az egyénen múlik mikor vált.
Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.
Persze világos. Én csak olyan szemszögbõl néztem, hogy nem tragédia, ha nincs fékváltókar. Hát igen velem is volt már, hogy kiesést okozott a váltás, de szerintem ennek annyi következménye volt, hogy kicsit késõbb értem fel.


#33630
Írta 2006. május 31. - 13:52

költözz hegyre, akkor megtudod, hogy milyen jó a több sebesség...
gyondolom Bp-i vagy
Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).

Budapesti vagyok.
Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.
#33631
Írta 2006. május 31. - 13:50


Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.
#33632
Írta 2006. május 31. - 13:43


#33633
Írta 2006. május 31. - 13:31

gyondolom Bp-i vagy
#33634
Írta 2006. május 31. - 13:07


#33635
Írta 2006. május 31. - 12:17

ha fék/váltókar akkor kell, ha "tologatós" akkor nem
tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne
most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...
ez így kb. mennyibe fájna nekem?
#33636
Írta 2006. május 31. - 11:48

#33637
Írta 2006. május 31. - 11:36

#33638
Írta 2006. május 31. - 11:34

Nekem Ausztriába a Grossglocknerhez felraktam a 30-11es monti racsnit és elvitte az akkori Ultegra hátsóváltóm! De ez már nagyon nagyon necces, sokat kellett buherálni és nem garantált. A 28as az valszeg el kell hogy menjen rövid kanassal.
#33639
Írta 2006. május 31. - 11:30

- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.
Elsõ váltókar?
#33640
Írta 2006. május 31. - 11:24
