Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#33621
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Még egy kérdés:

A trekking bringámon ugyebár van egy - ugyan ócska - teleszkóp. A Tour de Pelso 200km-e után így is annyira elzsibbadt a kezem, hogy még most sem mozog tökéletesen a kisujjam a jobb kezemen. Ez persze részben az egyenes kormányból adódik, amit egyféleképpen lehet csak fogni - egy koskormányos outi bicaj gondolom jobb ilyen szempontból. Igen ám, de azokban nincs teló - lehet, hogy még jobban tönkrevágja a kezem?

A kérdés az, hogy igaz-e az a feltételezésem, hogy a karbon villák ilyen szempontból sokkal jobbak mint az aluk? Mert ha nem ragaszkodom a karbon vilához, akkor szélesebb a választék ...

#33622
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Ifjú koromban Favoritom volt, aztán átálltam montira, azt ellopták, vettem egy trekkinget, azzal járok munkába, viszem a gyereket az oviba, ... Egy darabig azzal jártam hegyre is, de azután kipróbáltam egy igazi montit - most már megint van olyanom is :) Mostanában egyre többet járok országúton (amikor túl nagy a dagonya az erdõben, fõleg Dobogókõ felé), és az elmúlt hét végen voltam a Tour de Pelson is. A 17 kg-os trekking bringámat erre az alkalomra lesoványítottam 14 kg-ra (leszedtem mindent szart, és kicseréltem a gumit). Egész jól szaladt így a bicaj! Viszont most vissza kell rá pakoljak mindent, újra 17 kg lesz - most, hogy 2 napig volt egy "könnyû" bringám, nagyon nem fûlik a fogam ahhoz, hogy újra 17 kg-os bicajjal tekerjek Dobogókõre ... No szóval kéne egy igazi országúti. Kinéztem egy bringát: Gepida Bandon 970 - Shimano 105-ös cucc, karbon villa, és nagyon dögösen kinézõ kerekek (Vuelta Crosser Wheel set), 9.7 kg - 244eFt. Itt a leírás: http://www.olimpia.h...letek.php?id=13

A kérdéseim:
-Tud valaki valamit a Gepidákról úgy általában? Nem nagyon találni a márkáról semit sem a Neten.
- A kerék nagyon dögösen néz ki, de errõl sem találtam semmit. Illetve 93kg vagyok, és nem tudom, az a 24 küllõ elbír-e?

Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzó :( Nem tudom, ez hány kg. lehet, de gondolom ez sincs 10 fölött, pár deka nem számít. Megér 100eFt-ot a 105-ös felszerelés és a fene tudja milyen kerék? Megérzem én egyáltalán a különbséget? (Föltve, hogy jól beállítom a váltókat.)

Vélemény, jótanács?

#33623
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne

most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...

ez így kb. mennyibe fájna nekem?


Kanál nincs külön...igen jóformán egy egész váltócsre!
És igen akkor átdobó is új kell
De szerintem sportolók nem használnak 3 tányéros rendszert. ...nekem se hiányzik, de igaz nem is járok az Alpokban ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33624
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)


Hát én se régóta tudom ezeket a dolgokat.:)

Ezek a fogak számát jelentik. Az 52 azt jelent 52 foga van. Számold meg a kissebbik lánctányér fogainak a számát, meg a fogskoszorú egyes fogaskerekeinek fogszámát(mondjuk a te esetedben a legnagyobbét, mert az még kevés akkor). És akkor majd kiderûl kell-e neked 3 tányér.

#33625
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)



A sor az a hátsó fogaskoszorú. Pl egy 9-es sor azt jelenti, hogy hátul 9 fokozat van. Ezt hívhatjuk kazettának is (ha kazettás a racsni)
A 42/23 meg a legkisebb legnagyobb jelölés. Pl egy 52/39 azt jelenti, hogy a hajtókaron a nagyobbik tányér 52, a kisebbik 39 fogas. vagyis ha megszámolod hány fog van a tányéron, megkapod a számot. Ne a feliratokat nézegesd, hanem számolj ;)
52/45/39 Ez azt jelenti, hogy 3 tányéros a hajtókar.
A soron a legkisebb fogsor a kónusz. Outin ez ált. 12 vagy 11 fogas. A legnagyobb meg 24 körül van.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33626
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
34-es lánctányért a kompaktnak nevezett hajtómûvekre lehet feltenni. Ezeknek a hagyományos 130 mm-es furatkör-átmérõ helyett 110 mm-es van, ezért lehet lemenni 38 fogszám alá.
A 28-as tányér nem biztos, hogy jó a rövid kanalas váltóhoz. Én nem rég raktam össze egy bringát eladásra, arra 11-28 kazettát raktam, de összeért a felsõ váltógörgö a 28-as tányérral, úgyhogy lecseréltem 11-24-re. Ez egy RX-100 hátsó váltó volt. Hiába állítottam rajta bármit, összeértek és ronda hangjuk volt.

#33627
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).:)
Budapesti vagyok.

Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.



igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)

#33628
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
EGy átlagos oúti áttétellel (39/25, v.27) is sok helyre fel lehet menni, nálunk meg mindenhova, de a legkeményebb alpesi meg egyéb nagy hegyek emelekdõire nem, ide hármas meghajtás kell. Van egy csomó emelkedõ aminek az átlagos emelkedése 10% fölött van, vagy még erõsebb, pld. Speikkogel nem is olyan messze innen 12% átlagos tizenvalahány kilométeren keresztül!!, itt azért beáll a lába akármilyen erõs embernek 39/25-tel is. EGyébként pont a budapesti kerósok mehetnek az ország legerõsebb emelkedõin! Budán kb. féltucat utca van, ami 20%, vagy feletti, és scak azért leeht rajta felmenni 39-23,25-ben, mert rövidek.

#33629
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Van benne valami amit mondasz, Mathias, az erõsödéssel-visszaváltással kapcsolatosan. Viszont a fékváltókarral sem muszáj mindig váltani -> ha nem akarod, ez sem fog magától könnyebb áttételre ugrani :) szóval az egyénen múlik mikor vált.
Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.


Persze világos. Én csak olyan szemszögbõl néztem, hogy nem tragédia, ha nincs fékváltókar. Hát igen velem is volt már, hogy kiesést okozott a váltás, de szerintem ennek annyi következménye volt, hogy kicsit késõbb értem fel.:) De ettõl nem lettem edzettebb, vagy kevésbé edzett szerintem. De én még nem vagyok tapasztalt bringás, szóval szóljatok rám ha hülyeségeket beszélek.:)

#33630
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

költözz hegyre, akkor megtudod, hogy milyen jó a több sebesség...

gyondolom Bp-i vagy


Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).:)
Budapesti vagyok.

Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.

#33631
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Van benne valami amit mondasz, Mathias, az erõsödéssel-visszaváltással kapcsolatosan. Viszont a fékváltókarral sem muszáj mindig váltani -> ha nem akarod, ez sem fog magától könnyebb áttételre ugrani :) szóval az egyénen múlik mikor vált.
Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.

#33632
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Igen, DuraAce-ék már tervezik a compact hajtókart. A jelenlegi, normál furatosra nem megy fel kisebb lánckerék, mert más a kiosztás. FSA-ék csinálják elõszeretettel a compact-ot, ha valaki hegyi manó akar lenni :) de van a Campának is

#33633
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
költözz hegyre, akkor megtudod, hogy milyen jó a több sebesség...

gyondolom Bp-i vagy

#33634
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Én nem olyan rég országutizom, de nekem még nem hiányzott se a fékváltókar, se a 3 tányér. Asszem nekem 39/25 a legkissebb és igaz, hogy nehezebb(nyílván az edzettebbeknek nem annyira nehéz) emelkedõn nem az ideális lábfordulattal megyek fel, de legalább erõsödik a lábam(leagalábbis így fogom fel:) ). Meg nem váltok csak nagyon ritkán, valaki már egy kisebb emelkedõ miatt is visszavált, ami szerintem azért erõsödés szempontjából nem túl jó. A fékváltókar pont emiatt nem hiányzik.:) Lehet gyorsab fékváltókkarral váltani, de hobby szinten tök mindegy, hogy 3mp-el késõbb érek haza. Az edzettségem nem változik. Persze aki versenyzik, az már más.

#33635
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

ha fék/váltókar akkor kell, ha "tologatós" akkor nem


tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne

most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...

ez így kb. mennyibe fájna nekem?

#33636
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Hát komplett hajtómûvet nem szívesen cserélnék, inkább kipróbálom a 30-ast vagy 28-ast hátra.

#33637
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás

Elsõ váltókar?

ha fék/váltókar akkor kell, ha "tologatós" akkor nem

#33638
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás
FSA is gyárt 50/34 es hajtómûvet, egyes Meridákon gyárilag ilyen van.
Nekem Ausztriába a Grossglocknerhez felraktam a 30-11es monti racsnit és elvitte az akkori Ultegra hátsóváltóm! De ez már nagyon nagyon necces, sokat kellett buherálni és nem garantált. A 28as az valszeg el kell hogy menjen rövid kanassal.

#33639
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.


Elsõ váltókar?

#33640
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Létezik 34es tányér. Azt hogy fel lehet-e rakni egy normás méretû hajtómûre nem tom. De vannak olyanok amik alapból 50/34-esek. http://campagnolo.co...1&cid=7&pid=210