Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#33621
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Aladdin: nem ajánlom a túlfújást tartósan, mert szétmegy a gumi (elõször az oldalfal), sõt egyes, könnyû felniknél is elõírják a gumi nyomásmaximumát, emrt a felnit is deformálhatja (persze ez utóbbi kevéssé érint bennünket, mert kevés ilyen felnit, kerekeket lehet nálunk kapni, és az is erõsen drága). Általában a peremeseknél érdemes betartani a 8,5 maxot, de aki 70 kg alatt van elég ha 7,5-8-at fúj bele, hogy ne pattogjon annyira, ennyinél még nem üti fel.
A gumifeltevésnél a belsõt mindig ellenõrizni kell, hogy nincs-e becsípve, mert különben már a felfújásnál akkorát tud robbani, hogy 10 perces fülcsengés mellett még ráadásul szétviheti a külsöt is és a felnibe is bele tehet egy 8-ast!

#33622
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Még nagyon képlékeny, mi lesz belõle. Eredetileg az a megoldás tetszett volna (noha még nem próbáltam), de annyiért én is ki fogom hagyni. Én beértem volna alsóbb kategóriával is, ennyit nekem nem ér meg...


Ez az, hogy nincs alsóbb kategóriás. A fékváltókarok megjelenése kiírtotta a kínálatból, csak a Dura Ace-t tartották meg az idõfutamosok kedvéért. Szopacs.

#33623
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Csak, hogy nyugodt szívvel hajtsátok ma este a párnára a fejeteket. :)
Tekertem ma egy 100ast és no defekt.
Kezd kitisztulni a kép. A kátyúnál (is) való igaz én betliztem, mert nem volt elég nyomás a belsõben. De mivel akkor még nem is volt mûhelypumpám így… A következõ 2 szvsz meg azért, mivel eddig én csak montin cseréltem belsõt. Ott sokkal olajozottabban, ment a csere. Outinál már a cserében is megizzadtam. Szóval, amikor a gumileszedõvel raktam vissza a külsõt, a belsõt oda csíptem. Persze lekopogtam. :icon_wink
Egyébként 9bar-ra fújtam a gumát, gyárilag 8 van engedélyezve. Remélem nem lesz gond.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33624
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?


Még nagyon képlékeny, mi lesz belõle. Eredetileg az a megoldás tetszett volna (noha még nem próbáltam), de annyiért én is ki fogom hagyni. Én beértem volna alsóbb kategóriával is, ennyit nekem nem ér meg...



#33625
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
szalag egy l

#33626
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

IRC Redstorm a legkirályabb gumi
12.000 -et nyomtam bele

Bontrager nyomába sem ér


És hol lehet ilyet olcsón kapni?

#33627
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
IRC Redstorm a legkirályabb gumi
12.000 -et nyomtam bele

Bontrager nyomába sem ér

#33628
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Belsõvédõ szallagnak a pántolószallag is megteszi. Elég merev, emiatt nem deformálódik. Természetesen a gyári jobb megoldás, de most ezt voltam kénytelen használni, mert a B+ felnibe nem ment bele a nálunk kapható szalag. Keskenyebbre vágni nem sok értelmét láttam. Inkább a pántoló szallagot vágtam el. Sima szigetelõszallaggal rögzítettem (egyszer körbetekertem a szallagot vele).

#33629
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Vettem Schwalbe BlizzardSport 622x23 külsõ gumit meg semperit belsõt és lecseréltem a régi 19-es gumikat. De szerintem nagyon szar ez a 23-mas nyúlik, meg hiába fújom fel amennyire csak bírom, úgy is puha(legalábbis az én izlésemnek), legalábbis olyan mintha hungarocelen tekernék nem aszfalton. Ja és nehéz is. és nagyobb sokkal a gördülési ellenállása, legalábbis érzésre.

#33630
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Nem állnak ki a drótperem szálai a gumiból? Ha felrakáskor lenyúztad a gumiréteget, a drót talán szétgyilkolhatta a belsõt.

#33631
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Megnéztem a belsõvédõ szalagot, de semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Vmi Hutchinson van ráírva. :) Nem tudom, hogy ez jónak számit-e, vagy esetleg kerülni kell. A szalag új, akárcsak a felni.
Másrészt valószínû, hogy félreérthetõen fogalmaztam, de a belsõ ott sérült, ahol a felni széle, pereme van.
Mindenesetre már tanultam, mert a szalagra és sose figyeltem.
Most még megpróbálom még egyszer ezzel a felállással, ha gáz lesz, akkor megmutatom egy szakavatott embernek.

Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33632
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A belsõvédõ szalagokat idõnként jó cserélni, amikor már teljesen ráépült a felni küllõlyukaira, végül már ettõl is lehet kapni defektet, de azért ha még csak kis púp van, nem érdemes cserélni, mert párszáz kilométer után az újon is lesz. Egyébként a könnyû versenygumik mindenképpen könnyebben kapnak defektet (mondjanak róla akármilyen jó defektvédelmet), akár az úton heverõ fémtárgytól is, mint egy 300 gr. körüli kevláros edzõgumi.
Ha a rider egyedül hajt, vagy 1-2 ember szinte mindig hátsó defekt van, csak bolyban szokott elsõ (is ) lenni. 1. a hátsó keréken van a súly, 2. jobban látod az utat, elsõvel kikerülöd a szilánkot, a hátsó kerékkel nem biztos.

#33633
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A Shimano a kazettakhoz (Ultegra eseten) azt irja, hogy spacer kell, ha nem wh7800 vagy fh7800 -ra rakod.
Akkor tehat 10-es kazetta + spacer = 9-es kazetta (szelessegben). A kullozes meg nem lesz utban, hiszen a spacert a kullo feloli oldalra kell tenni.
Na majd meglatjuk.

A belsovedo szalagnal olyan a jo, ami 10 barnal nagyobb nyomast is elvisel. Az ilyenen is lesznek benyomodasok a kullolyukaknal, de nem szakadnak at. Hacsak nem nagyon rossz meretezesu kullok vannak a kerekben, azaz a kullo vege kier egeszen a belsovedo szalagig, vagy kozeleig.
Ezek belsovedok nem is inkabb szakadnak, hanem repednek, az is lehet, hogy egy kullolyuknal atreped es az csipi ki stb.
BMaFTe

#33634
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
"Nagynyomású", jó minõségû belsõvédõ szalagot kell használni!
Nekem is volt ezzel komoly gondom: hosszú-hosszú lejtmenetben (nem MO-n) úgy átforrósodott a felnim, hogy defektet kaptam lefelé. Szétboncoltam és a belsõvédõ szalag MEGOLVADT, és több helyen a küllõ látszott ki, egy ilyen helyen a küllõ nem átszúrta, hanem megégette a belsõt.
Nézd csak át azt a szalagot! Hoztak már hozzám úgy edzõkereket, hogy amikor szétszedtem szalag helyett egyszerû szigszalag volt pár menetben rátekerve. Az nem ugyanaz! Egy kis púp a szalagon már gyanús lehet...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33635
Técs

Técs

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Aladdin !
Használsz Te belsõ védõ szalagot bakker? Tudod amit a felnire kell ráhúzni, hogy ne karcoljon 3 mm-es karcolásokat a belsõre. Szerintem nem.

#33636
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?


A 8-9-10 agyak és kazetták oda-vissza kompatibilisek egymással az alábbi kivételekkel: az FH-7800 agyra, a WH-R7801 és R600 kerekekre csak a 11-es és 12-es záró-lánckerekû, 10-es Dura Ace (CS-7800), Ultegra (CS-6600) és 105 (CS-5600) kazetták mennek fel.
Én használtam a 9-es agyamat 8-as és 10-es kazettával is, pont 9-essel nem.

#33637
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

...Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?...


Hali
Én sem hiszem, h errõl lenne szó. Én használtam a jobbat, a Stelvio-t, az agyon volt könnyítve (215g) és tényleg ki is vágta egy éles kõ... bosszúság. Megragasztani nem sikerült, de ha van vkinek módszere rá, az jól esne.
Most fél éve nyomom a Blizzard-dal, az meg se nyekken, bármi is van, pedig elég durva utakra is rámegyek, ráadásul a 20 mm-es változattal. És már kaptam defektet úgy a hátsóval (az egy Conti ultra 3000), hogy az elsõvel elõtte átmentem ugyanazon, és nem lett baja. Szóval nem rossz külsõ az...

#33638
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Nekem az 550es kerék volt ilyen, látszólag poénból kapott defektet, ott, ahol a belsõ a felnivel találkozik, mint nálad. Tettem oda egy nagyon kevés - ilyen fura kötszeres anyagot, mintha kis "sál" lenne :bananadan és azóta OK :)

#33639
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Hát srácok. A mai edzésemet is tönkre vágta egy defekt. Ugyanúgy, mint tegnap egy 20as után. Sajnos a múltkoriakat nem figyeltem meg. Szóval ez biztos nem a külsõ hibája. Most megnéztem, hogy hol van a belsõn a lyuk, és semmit nem találtam a felnin. Ugyanis nem a futófelületén keletkezett, hanem ott, ahol a belsõ és a felni találkozik. Két kis 3mm-es karcolás egymás mellett, és az egyik egyiknél át is lyukadt.
Mind1, megfoltoztam. Mindez Békásnál történt, onnan intervalloztam haza. Legalábbis, amíg a nyomás tartott, mert a Gellért-tértõl már csak a bringa úton gurultam haza.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33640
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?


Nem vagyok nagy orszaguti guru, de ha jol tudom akkor a 9-es agyakra egy tavtarto gyuru segitsegevel lehet rendesen felrakni a 10-es sort. Tolts le valami pdf segedletet (agyhoz, sorhoz) a shimano.com-rol, azokban benne ven.