Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33621
Írta 2006. április 26. - 10:04
A gumifeltevésnél a belsõt mindig ellenõrizni kell, hogy nincs-e becsípve, mert különben már a felfújásnál akkorát tud robbani, hogy 10 perces fülcsengés mellett még ráadásul szétviheti a külsöt is és a felnibe is bele tehet egy 8-ast!
#33622
Írta 2006. április 25. - 20:19
Még nagyon képlékeny, mi lesz belõle. Eredetileg az a megoldás tetszett volna (noha még nem próbáltam), de annyiért én is ki fogom hagyni. Én beértem volna alsóbb kategóriával is, ennyit nekem nem ér meg...
Ez az, hogy nincs alsóbb kategóriás. A fékváltókarok megjelenése kiírtotta a kínálatból, csak a Dura Ace-t tartották meg az idõfutamosok kedvéért. Szopacs.
#33623
Írta 2006. április 25. - 19:29
Tekertem ma egy 100ast és no defekt.
Kezd kitisztulni a kép. A kátyúnál (is) való igaz én betliztem, mert nem volt elég nyomás a belsõben. De mivel akkor még nem is volt mûhelypumpám így… A következõ 2 szvsz meg azért, mivel eddig én csak montin cseréltem belsõt. Ott sokkal olajozottabban, ment a csere. Outinál már a cserében is megizzadtam. Szóval, amikor a gumileszedõvel raktam vissza a külsõt, a belsõt oda csíptem. Persze lekopogtam. :icon_wink
Egyébként 9bar-ra fújtam a gumát, gyárilag 8 van engedélyezve. Remélem nem lesz gond.
#33624
Írta 2006. április 25. - 18:36
Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?
Még nagyon képlékeny, mi lesz belõle. Eredetileg az a megoldás tetszett volna (noha még nem próbáltam), de annyiért én is ki fogom hagyni. Én beértem volna alsóbb kategóriával is, ennyit nekem nem ér meg...
#33625
Írta 2006. április 25. - 14:52
#33626
Írta 2006. április 25. - 14:49
IRC Redstorm a legkirályabb gumi
12.000 -et nyomtam bele
Bontrager nyomába sem ér
És hol lehet ilyet olcsón kapni?
#33627
Írta 2006. április 25. - 14:27
12.000 -et nyomtam bele
Bontrager nyomába sem ér
#33628
Írta 2006. április 25. - 11:55
#33629
Írta 2006. április 25. - 11:53
#33630
Írta 2006. április 25. - 11:02
#33631
Írta 2006. április 25. - 10:51
Másrészt valószínû, hogy félreérthetõen fogalmaztam, de a belsõ ott sérült, ahol a felni széle, pereme van.
Mindenesetre már tanultam, mert a szalagra és sose figyeltem.
Most még megpróbálom még egyszer ezzel a felállással, ha gáz lesz, akkor megmutatom egy szakavatott embernek.
#33632
Írta 2006. április 25. - 10:32
Ha a rider egyedül hajt, vagy 1-2 ember szinte mindig hátsó defekt van, csak bolyban szokott elsõ (is ) lenni. 1. a hátsó keréken van a súly, 2. jobban látod az utat, elsõvel kikerülöd a szilánkot, a hátsó kerékkel nem biztos.
#33633
Írta 2006. április 25. - 09:28
Akkor tehat 10-es kazetta + spacer = 9-es kazetta (szelessegben). A kullozes meg nem lesz utban, hiszen a spacert a kullo feloli oldalra kell tenni.
Na majd meglatjuk.
A belsovedo szalagnal olyan a jo, ami 10 barnal nagyobb nyomast is elvisel. Az ilyenen is lesznek benyomodasok a kullolyukaknal, de nem szakadnak at. Hacsak nem nagyon rossz meretezesu kullok vannak a kerekben, azaz a kullo vege kier egeszen a belsovedo szalagig, vagy kozeleig.
Ezek belsovedok nem is inkabb szakadnak, hanem repednek, az is lehet, hogy egy kullolyuknal atreped es az csipi ki stb.
#33634
Írta 2006. április 25. - 07:55
Nekem is volt ezzel komoly gondom: hosszú-hosszú lejtmenetben (nem MO-n) úgy átforrósodott a felnim, hogy defektet kaptam lefelé. Szétboncoltam és a belsõvédõ szalag MEGOLVADT, és több helyen a küllõ látszott ki, egy ilyen helyen a küllõ nem átszúrta, hanem megégette a belsõt.
Nézd csak át azt a szalagot! Hoztak már hozzám úgy edzõkereket, hogy amikor szétszedtem szalag helyett egyszerû szigszalag volt pár menetben rátekerve. Az nem ugyanaz! Egy kis púp a szalagon már gyanús lehet...
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33635
Írta 2006. április 24. - 21:48
Használsz Te belsõ védõ szalagot bakker? Tudod amit a felnire kell ráhúzni, hogy ne karcoljon 3 mm-es karcolásokat a belsõre. Szerintem nem.
#33636
Írta 2006. április 24. - 20:38
Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
A 8-9-10 agyak és kazetták oda-vissza kompatibilisek egymással az alábbi kivételekkel: az FH-7800 agyra, a WH-R7801 és R600 kerekekre csak a 11-es és 12-es záró-lánckerekû, 10-es Dura Ace (CS-7800), Ultegra (CS-6600) és 105 (CS-5600) kazetták mennek fel.
Én használtam a 9-es agyamat 8-as és 10-es kazettával is, pont 9-essel nem.
#33637
Írta 2006. április 24. - 19:34
...Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?...
Hali
Én sem hiszem, h errõl lenne szó. Én használtam a jobbat, a Stelvio-t, az agyon volt könnyítve (215g) és tényleg ki is vágta egy éles kõ... bosszúság. Megragasztani nem sikerült, de ha van vkinek módszere rá, az jól esne.
Most fél éve nyomom a Blizzard-dal, az meg se nyekken, bármi is van, pedig elég durva utakra is rámegyek, ráadásul a 20 mm-es változattal. És már kaptam defektet úgy a hátsóval (az egy Conti ultra 3000), hogy az elsõvel elõtte átmentem ugyanazon, és nem lett baja. Szóval nem rossz külsõ az...
#33638
Írta 2006. április 24. - 19:08
#33639
Írta 2006. április 24. - 16:52
Mind1, megfoltoztam. Mindez Békásnál történt, onnan intervalloztam haza. Legalábbis, amíg a nyomás tartott, mert a Gellért-tértõl már csak a bringa úton gurultam haza.
#33640
Írta 2006. április 24. - 16:39
Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
Nem vagyok nagy orszaguti guru, de ha jol tudom akkor a 9-es agyakra egy tavtarto gyuru segitsegevel lehet rendesen felrakni a 10-es sort. Tolts le valami pdf segedletet (agyhoz, sorhoz) a shimano.com-rol, azokban benne ven.