Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33581
Írta 2006. június 01. - 13:49

Sprintekre, meg hegyre föl kell a könnyû. szerintem.
#33582
Írta 2006. június 01. - 13:45

Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.
Ööööö, nem. Könnyû kereket is ugyanannyi energiába (zéró) kerül forgásban tartani. A légellenállást meg a súrlódást kell leküzdeni; mindkettõ független a tömegtõl. Azért mennek nehezebb kerékkel síkon, mert az aerodinamikusabb/merevebb/megbízhatóbb.
#33583
Írta 2006. június 01. - 13:44

Mellesleg ha már mtb világkupa, akkor Gunn Rita-nak kurvára mindegy lenne, hogy mivel megy. Õ egy 30 kilós montival is megverné a mezõny 70%-át.
Szerinted Armstrongnak nem lett volna mindegy, hogy milyen márkán ül?
Ne menjünk már ebbe bele. poén volt. Mindenki azt veszi, amire pénze van.
Én kéthetente járok Olaszországba. Ott vannak azok a boltok, ahol lemérik a megrendelõket. De úgy egy hónapot kb. várni kell a vázra. Raktáron eleve csak egy két darab van.
Illetve Mo.-n, ha Biondot akarsz. azt is méretre, egyedileg készítik teljesen normális áron.
Óbarokról Bicske felé keresztbe kell csak átmenni a 100-ason.
Nagybátyámnak piros Malija van sárga felirattal.
#33584
Írta 2006. június 01. - 13:41

Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat!
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!
A magnéziumos az állítólag(...) egy évet bír, többen mondták, hogy meg ne próbáljak olyat venni. Szerintem az alumínium technológiájuk azért már sokkal kiforrottabb, az azért bírhatja... Nagyon sokáig 105-ös Meridára akartam váltani, utána meg Authorra ácsingóztam.
Aztán végül kevesebb(-50) pénzbõl vettem egy fél éves profit, aminél már látná az ember a gyengeségeket(a vételkor). Bár abszolút nem vagyok elfogult, lsd. fent, ez melleselg a kulacstartót leszámítva végig olasz.

#33585
Írta 2006. június 01. - 13:21

Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más
Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat!

Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!
Engem ez az olasz miszticzmus ki tudna kergetni a világból! A Giant is szar, mert azt is Taiwan-on gyártják? Meg ha jól tudom a Colnagonak is van már pár szériája ami ott készül! Meg kihagytam a Trek-et, Specializedet!
Tudom ez mind olyan márka amire ti fel nem ülnétek, de egy hobbi-bringásnak azért még elmennek!
#33586
Írta 2006. június 01. - 13:01

Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.
Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más
#33587
Írta 2006. június 01. - 12:07

Melyik cégnél vetted? És komolyan kiment hozzátok lemérni az asszonyt? Csak ámulok bámulok!
Ha tudsz rakjál be légyszi képet a bringáról!
Igen én is szeretnék címet és képet a bringáról! Mert durván jól hangzik!

#33588
Írta 2006. június 01. - 11:54

#33589
Írta 2006. június 01. - 11:47

#33590
Írta 2006. június 01. - 11:08

Moser megrendelésre készült. Eljött a vázkészítõ, asszonyt lemérte, megbeszéltük a csövek anyagait, a dizájnt, kifizettem az elõleget, egy hónap múlva jött a váz. A váz DEDACCAI Cr-Mo, mérve 1390 gr, minden csõ sorszámozott+ adják hozzá a röntgenpapírokat, lifetime garancia.
Melyik cégnél vetted? És komolyan kiment hozzátok lemérni az asszonyt? Csak ámulok bámulok!

#33591
Írta 2006. június 01. - 10:56

Nagybátyámmal szoktam tekerni, aki eleve Szárligeti.
Mellesleg miért csak Óbarokig tekersz??? Onnan már csak 8 km Bicske.
Nagybátyádnak nem egy sárga Mailja van? mert igazából én is félig szárligeti vagyok

Azért nem megyek el Bicskéig ,pedig arrafele van Zsámbék...bizti jó, mert mint írtam nem szeretek/merek a 100-ason menni. Fõleg, mert mindig egyedül (sajnos) egyedül bicózom és nincs aki húzzon, meg ha már többen lennénk akkor az autósok is jobban odafigyelnek, és akkor már nem is félnék annyira...szóval minden mindennel összefügg

Bár ez technikai fórum igaz az a topic neve, hogy országútiról mindent:D de a többit priviben
#33592
Írta 2006. június 01. - 10:50

Kedvenc útvonalam: Tb-Szárliget-Óbarok
arra gondolsz amire én?
Ja meg Tata-Komárom, Tata-Kömlõd
De a 100-ason nem közlekedek...így is sok a suttyó!
szerintem arra!


Nagybátyámmal szoktam tekerni, aki eleve Szárligeti.
Mellesleg miért csak Óbarokig tekersz??? Onnan már csak 8 km Bicske.
#33593
Írta 2006. június 01. - 10:45

GROLSCH Te merre szoktál tekerni????
Én bicskei vagyok és majdnem mindig Tatabánya felé megyek.
Kedvenc útvonalam: Tb-Szárliget-Óbarok

Ja meg Tata-Komárom, Tata-Kömlõd
De a 100-ason nem közlekedek...így is sok a suttyó!
#33594
Írta 2006. június 01. - 10:41

Én bicskei vagyok és majdnem mindig Tatabánya felé megyek.
#33595
Írta 2006. június 01. - 10:40

Azt hittem, kész bicajt egyben venni olcsóbb, mint egy kb. ugyanolyat építeni... A nagy gyárak nem olcsóbban kapják a cuccokat mondjuk a Shimanótol mint egy kiskereskedõ? Rosszul gondolom?
Nagyon jól gondolod! CSAK: amíg a magyar kereskedõk ekkora haszonkulccsal dolgoznak, hogy úgy dobálóznak az 50-60 % árengedményekkel, hogy csak na, addig ne csodálkozz, ha külföldön MINDENT olcsóbban be lehet szerezni.
És amikor 50-60% -al akcióznak valamit, még akkor sem bukós.
Pölö szerinted mennyi a récseiben egy akkora üzlethelyiség bérletije+rezsije??
Valakikkel ki kell azt ám fizettetni!
#33596
Írta 2006. június 01. - 10:38

Ja, és szerintem az országúti az olasz!!!!!!!
![]()
De ízlések és pofonok.
Sejtettem hogy innen fúj a szél!!!
Én meg szkeptikus vagyok a beskatujázással szemben!
#33597
Írta 2006. június 01. - 10:33

Azt hittem, kész bicajt egyben venni olcsóbb, mint egy kb. ugyanolyat építeni... A nagy gyárak nem olcsóbban kapják a cuccokat mondjuk a Shimanótol mint egy kiskereskedõ? Rosszul gondolom?
Nem ez tévhit. Én 40 ezerrel olcsóbban építettem ugyanazt a bicót, mint ami a katalógusban volt
Igaz pár helyen nem ugyanaz a márka, de minõségben igen.
#33598
Írta 2006. június 01. - 10:32

Ja 80 ért a Biondo is készít egyedi vázat + egyedi festés 5000.
És ez karbon villával, csapival és bil.-el van.
Én egy egyedileg méretre készített, minõségi, ellenõrzött anyagokból válogatott vázat lifetime garanciával, amit tetszés szerint kézzel festenek, azt nem akartam összehasonlítani egy tajvanon sorozatban gyártott vázzal.
Ja, és szerintem az országúti az olasz!!!!!!!

De ízlések és pofonok.

#33599
Írta 2006. június 01. - 10:32

Magam válaszolok a saját kérdésemre
A http://w3.iac.net/~c...c/velocity.html oldallal játszottam, és az jött ki, hogy ha föltételezem, hogy 25 km Dobogókõ, és átlagosan 2.5 %-os az emelkedõ, akkor kicsit több mint 2 percet számít a 4kg különbség (87 helyett 85 perc). Hm. Nem túl sok...
Nem túl sok? Hát igen hiába a technika mégiscsak neked kell tekerni a bicót.
Szerintem a súly ott jön ki igazán, amikor mész fel hegyre és kiállsz a nyeregbõl ugye megdöntöd kicsit a bicót, mindig ellentétes irányba, mint amelyik lábaddal éppen tekersz.
Nos ebbõl a megdõlt állásból vissza kell hozni a bicót és újra megdönteni ellentétes irányba. És hidd el, negyed óra után marhára nem mindegy a karodnak, hogy 4 kg-al könnyebb vagy nehezebb bicó mozog alattad

Sprintnél meg méginkább mozog alattad a gép...
#33600
Írta 2006. június 01. - 10:29
