Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#33581
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Igen-igen Pcycle mondta a tutit!
Sramra szavazok, fele annyi a lánc-fogsor összeállítás, és lássatok csodát: vagy kétszer annyit ment, mint a shimano. Adnak hozzá patentot: nem utcsó szempont. Csak összenyomod és már mehet is a brigéciolba. Miután kiázott használt(!) fogkefével adok neki, majd jöhet a szuper lötyivel kenegetés, amit mindenki találjon meg maga. Egyébként jól mûködik a motoros márkabóban kapható láncadalékokkal is, nem:D
Igen, igazat szólva 4xfél fordulatról beszétem.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33582
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szerintem a SRAM lánc a legjobb az ár/tartósság/tömeg szempontjait figyelembe véve (igaz csak Shimano kompatibilis), a csúcskategórája 11e Ft, 271 gr. és többet bír, mint a Shimano láncok (az Ultegránál biztos). A Campa Record vsizont lehet, mindent ver, mert van titán változata a lánc-fogsor kombónak, igaz az ára horribilis (54e Ft a fogsor!!).

#33583
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
4 félforudulat, vagy egész? Már a fél is szép, barétom. :D

Amúgy az eredeti, "ragadós" anyag az zsír, de tényleg rendesen ragad. Jó is, amíg nem poros az út :P
Én speciel fûrészlánc-olajba dobom bele brigéciolozást követõen, összerázom, lecsöpögtetem, törlöm vagy 10 percig. A fürdetés miatt mindenhova jut, ahova nagyon kell, a sûrû, viszkózus szerkezet miatt ott is marad, a törölgetés következtében meg nem piszkolódik jobban, mint más kenõanyag esetén. Ja és... occsó :bananadan

#33584
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Oké :)

#33585
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Spityu!
Félreértettél.
Úgy fogalmaztam, hogy "azt mondta..."
Én nem cserélem, úgy megy 5-6 ezret.
Ekkor a fogaskoszorúval együtt cserélem. Igazából nem a lánc miatt, hanem a fogak miatt van cserére szükség... Viszont alaposan gondozom a láncot.
A végén már igen erõsen oldalirányba is lötyög, volt hogy saját tengelye körül a lánc amikor levettem négyszer tudtam az egyik végét csavarni, amíg a másik vége fixen volt rögzítve:scared: :D
Az már nyúlt egy kicsit, nem???:bell:
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33586
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Johnyiron: 5-6 ezer km, 3 láncra: ekkor mennyire kopott? Szarul vált már nagyon? Szóval megnyúláson kívül már jelentõs az oldalirányú lötyögés is?
Az jó dolog egyébként, hogy cseréled a láncokat, én így akartam eredetileg, csak aztán láttam, hogy nem érdemes (meg a szokásos pénzhiány :D).

t-works: elhiszem hogy ennyit bír az Ultegra, de szerintem most akkor ne ilyet, hanem Dura-Ace-t vegyél. Nem akarom elhinni, hogy ne bírna többet.

Campánál meg egységes lánc van, legalábbis ugyanaz van a dobozban :D, de még mindig nem értem miért lehet Chorus meg Record láncot külön rendelni, holott még a Centaur is ugyanaz, és persze ugyanannyiba kerülnek.

Ja még valami, ami fontos: egy 3000 Ft-os fogsorral sokkal kevesebbet bír ugyebár a lánc, mivel hamarabb elkopnak a fogak -> hamarabb bekövetkezik, hogy (szinte) csak egy láncszem feszes a soron. Bár feltételezem nem errõl van szó ;)

#33587
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Mikor kivettem a láncot a zacsiból, elég sûrû anyaggal volt kenve, majdhogynem "ragadt". Az elsõ komolyabb esõig bírta is. Hozzáteszem, trutyis idõbe nem veszem elõ, akkor ez így jött össze. Utána meg egy Motorex anyaggal kentem, ami elég drága, szal jónak kellene hogy legyen...

Extrém terhelés? Hát, a Mátrába járok vele, hegyen résztávozok, pfffff, az szerinem nem vészes.

Most veszek egy másik Ultegrát, ha az se bírja, akkor egy Recordot, majd lesz valami :)

#33588
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Hi!
Tud vki Bp-n konkrét helyet ahol lehet kapni fehér kormányszalagot?
elõre is kösz,
bye


corratec.hu Egy fél éve volt náluk hívd fel õket.

#33589
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Én úgy csinálom, hogy figyizem a fogsort, nyilván egy-két fogaskerék kopik jobban. Ha azok kezdenek nagyon gyászos állapotba kerölni akkor lánc-fogsor kombó csere egyszerre. Ez kb 5-6 e km-t jelent. Megvan az ezres havonta, durva lenne cserélni minden második hónapban a láncot! Ja és rendszeresen leveszem tisztítani kb 500 km-ként, 2-3 tekerésenként pedig kenem.
Azt mondta nekem egy srác, hogy vegyek 3(!) láncot: menjek eggyel 300 km-t az új fogason, utána a másik kettõt váltsam 500-anként. Õ annyit megy, hogy ezt egy hét alatt kb meg is teszi a bitang:scared:
Egy Ultegra lánc nálam ennyit megy.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33590
Balint-dt-

Balint-dt-

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Hi!
Tud vki Bp-n konkrét helyet ahol lehet kapni fehér kormányszalagot?
elõre is kösz,
bye

#33591
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Én úgy tudom, hogyha a gyártók által megadott nyúláshatártnál lecseréled a láncot, akkor még pont nem fogja oválissá csiszolni a fogakat, ekkor még elhanyagolható a csapok középpontjainak eltávolodása, de ezt csak sejtem, (majd ha nagyon ráérek kiszerkesztem :D) Ez kb. 3 ezer km-t jelent, na de ki bírja ezt megfizetni?! 2-3 havonta új lánc? Áhhhh... (legalábbis én biztos hogy nem)
1500 km alatt szétgyakni egy Ultegrát? Mûvészet. Az akkor tuti hogy nem kapott tisztítást, kenést ezalatt és/vagy állandóan agresszív körülmények között volt: csak verseny, k.va sok k.va kemény áttétel stb.
Ha Dura-Ace-t (biztos, hogy többet bír) sem akarsz, akkor jó alternatíva lehet a Connex bár az tipikusan kb. 12 ropi asszem.
Campa C10: 7-8 ezer km, vegyes körülmények mellett, igaz sokat tisztítom. Bár nem volt, szerintem egy Dura-Ace is kibírna _nálam_ ennyit.

#33592
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Nem, sajnos ez van. Gondolkoztam, hogy DuraAce lesz, de ha az Ultegra 2000et megy, akkor szerintem az se sokkal többet.
Most lánconként egy 10es, hoppp, szerencsepercek... :wtf:

#33593
csardi

csardi

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Hallottam ma valamit. Ha kicsapódik a só a mezeden, akkor az azt jelenti, hogy rossz formában vagy. Sajnos siettem, úgyhogy nem tudtam az illetõvel, errõl bõvebben beszélni.
Szóval? Igaz vagy hamis? :)


Hát, amikor életem egyik legrosszabb formájában voltam, akkor tényleg erõsen kicsapódott rajtam a só, a fekete nadrágom is szürke volt tõle..... de szerintem ez inkább azzal függ össze hogy az év legmelegebb napja volt......

Szóval érdekelne hogy mi a fiziológiai magyarázata a pillanatnyi forma és a só összefüggésének.....

#33594
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Hallottam ma valamit. Ha kicsapódik a só a mezeden, akkor az azt jelenti, hogy rossz formában vagy. Sajnos siettem, úgyhogy nem tudtam az illetõvel, errõl bõvebben beszélni.
Szóval? Igaz vagy hamis? :)
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33595
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás

Szerintem egy 60-as legalább, de inkább 62-es! Nekem régi outi vázból 64-es volt, de viszonylag kicsi, mert monti nyeregcsövet kellett hozzá vennem. (202 cm vagyok)Feltöltött kép


köszi!
Autist Team:)



#33596
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
1500-2000km egy ultegra lánccal??? Ki koptatja el ennyi alatt, aki amatõr? Ezt a gyártók szokták mondani, hogy minél többet vegyen a kerós. Esetleg a legerõsebb profik nyúzzák szét ennyi alatt versenyeken.

#33597
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás

sziasztok

arra lennék kiváncsi, hogy egy 80-as évek-beli régi országúti vázból egy 193cm magas embernek kb milyen méret kellene?

azért írtam hogy jó régi, mert gondolom más geometriája volt a vázaknak akkoriban, és nem tudom mekkorát keressek:)
ja és ha az számít, akkor egyenes kormányosra lenne átalakítva valószínûleg

szóval tippek?


Szerintem egy 60-as legalább, de inkább 62-es! Nekem régi outi vázból 64-es volt, de viszonylag kicsi, mert monti nyeregcsövet kellett hozzá vennem. (202 cm vagyok)Feltöltött kép

#33598
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Johnyiron, a cipõt mindenképpen az ebike-ról rendeld meg. Sokat meg lehet spórolni, fõleg, ha a pedált is most rendeled meg hozzá. Ha van készleten akár másnap is hozhatják. Olasz márkákat mondjuk a biondonál, shimanot pl a Récsei Centerben tudsz felpróbálni. Sokan dicsérik a Speci cipõket, én csak a Kálvin téren tudok egy üzletet.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33599
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
sziasztok

arra lennék kiváncsi, hogy egy 80-as évek-beli régi országúti vázból egy 193cm magas embernek kb milyen méret kellene?

azért írtam hogy jó régi, mert gondolom más geometriája volt a vázaknak akkoriban, és nem tudom mekkorát keressek:)
ja és ha az számít, akkor egyenes kormányosra lenne átalakítva valószínûleg

szóval tippek?
Autist Team:)



#33600
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Nem tudja valaki, hogy Mach1 CFX felnibe milyen széles felniszalag való? Van 10mm széles Velox, az már túl keskeny?


Nekem 16-os van a CFX-emben. Szvsz a 10 kevés, a téli kerekeim trekking felnisek, raktam bele 16-os szalagot, de a harmadik defekt után kicseréltem szélesebbre.