Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33561
Írta 2006. június 02. - 08:32

S-es komplett MILRAM kellene akkor - megoldhato, lehet egy kicsit varni kell ra, az arat meg nem tudom, de ha lesz info rola irom!
#33562
Írta 2006. június 01. - 21:28

Megéztem gyorsan pár bringa árát Németországban és itthon: gyakorlatilag ugyanaz (szállítást nem számítva). Pl. Egy Cube Peloton 1000 Euro, itthon 265eFt. A Merida 904 Németországban 1049 Euro, itthon 269eFt. Szóval komplett bicajt egyáltalán nem érdemes külföldrõl hozni.
Év elején 900 Euróért volt full Ultegrás, 1300 Euróért full Dura Aces bringa német online boltokban. Ki kell várni a holtszezont.
#33563
Írta 2006. június 01. - 20:08

#33564
Írta 2006. június 01. - 19:53

#33565
Írta 2006. június 01. - 19:48

Grolsch köszi az összefoglalót. Azt hiszem, nekem ez tökéletes lenne. Csak kicsit húzós az ára.
Akkor még a boltban le kéne szerelteni róla pár dolgot, hogy olcsóbb legyen.
Támadható pontok:
- fékszett -itt spórolhatsz egy tizest
- esetleg hajtókar
#33566
Írta 2006. június 01. - 19:33

#33567
Írta 2006. június 01. - 19:01

Figy LóFarkas, ha gondolod, akkor síkon tegyél be könnyû, hegyre meg nehéz kereket, mer úgy is mind1.
LóFarkas igazat beszél, az idõfutam bringákat aerora optimalizálják, ez nagyobb tömeget eredményez, ami egy idõfutamon nem számít, mert közel egyenletes sebességgel mennek síkon. De abban igazad van, hogy egy ilyen bringán érezhetõ a lendkerék-hatás, és síkon, közel állandó sebssségnél ez is elõny.
#33568
Írta 2006. június 01. - 18:55

Figy LóFarkas, ha gondolod, akkor síkon tegyél be könnyû, hegyre meg nehéz kereket, mer úgy is mind1.
1 pár kerekem van és nem versenyzem... A fizikával amúgy fölösleges vitatkozni.
#33569
Írta 2006. június 01. - 18:51

Grolsch, azt mondod, az elõzõ Bringában van Merida 904 teszt? Megtennéd, hogy pár mondatban összegzed?
Bringa VII évfolyam, 2006. április, szerzõ: passz nem volt oda írva
dióhéjban:
Telitalálat a Ferrari sárga fényezés. (szerintem is brutál jól néz ki, én már élõben is láttam)
Nem egy versenyzésre optimalizált gép, hanem szabadidõs sportolásra.
Váz: magas homlokcsõ, ezért nem kötelezõ a folytonos sportos testtartás, ideális túrázáshoz is;
túl magas a felépítmény, sok a hézagoló, montis edzõgépnek kiváló, mert magas a középrésze is, így hamar meg tudják szokni a montisok;
a magasság miatt a bedõlõs kanyarokban bizonytalanság érezhetõ, ehhez hozzájárul a nyúlós láncvilla kialakítás, ezért idegeskedésre hajlamos a kerékpár hátulja, a középrész viszont brutál meg van erõsítve.
Versenyzõi szemmel lehet vele biciklizni egy bolyban, de ha sprintelésre kerül a sor, akkor már elõjönnek a hibák. Turista szemmel ezek a hibák viszont a kényelemként is felfoghatók.
Felszerelés: 10-es 105, a cikkben a Dura-hoz meg az Ultegrához hasonlítják ami szerintem hülyeség! Naná, hogy nem lesz olyan jó, mint az Ultegra! De ezt nem is várja el senki…szerintem.
Kiegészítõk: Lapított ergonómikos kormány, a nyereg imbuszkulcs nélkül is állítható
Szumma: a 904 egy hajszálnyira van attól, hogy versenygép legyen, több mint egy általános célú sport-kerépár, megbízható bringa elérhetõ áron
Személy szerint én már leszoktam a Bringáról, mert túl kritikusak a cikkei, már-már fikázós…igaz a mostani pont kivétel. Igazából nem értem miért szövegeltek a cikkben annyit a váltóról, annak semmi köze a gyártóhoz; ellenben egy szó szem esik a pl a kerekekrõl.
Meg azt szeretném megkérdezni, mi számít versenygépnek, mert ha elindulok egy amatõr bajnokságon, nehogymá' ez nem elég oda. Miért nem azt, írja, hogy profi versenyhez kevés?!
#33570
Írta 2006. június 01. - 18:33

#33571
Írta 2006. június 01. - 17:02

#33572
Írta 2006. június 01. - 15:35

Az olasz sem isten - karbon record fekvaltokarral eleg egy kis eses, sot lattam mar hogy csak ugy letort a kis kar.
Ez az amiért sohasem lesz karbon fvkar, váltótest, hajtókar a bringámon. Csak ha profi lennék(az is soha), mert akkor nem az én pénztárcám bánja, viszont akkor minden gramm számít.
Egyéni véleményem: amatõr szinten, Mo.-n, mo-i fizetésekkel a agyon-karbonozott szett felesleges rongyrázás. Viszont ha Los Angelesbe kijutok 3-4 évre, akkor nem fog izgatni hogy ha úgy van havonta 3x kell lecserélnem az egész félmilliós bringát, még akkor is maradna fél milla. (szoftverfejlesztésben van ennyi $)
#33573
Írta 2006. június 01. - 15:32

Megkerdezem, van-e M-ese, sapka nem hiszem - ha tudom hozok egyet neked a Girorol, 5 EUR volt tetszoleges csapatszinben.
Húú köszi! De ha már rákérdezel kérdezd meg van-e S-es. És akkor talán lenne egy bicósruha ami rendesen feszül rajtam

A sapiról meg lemaradtam...1000 átok és pokol! No de sebaj!
Furi amúgy! Amikor 2 éve voltam Tour de Francon azt hittem majd harácsolok pár jó dolgot, de semmi nem volt a csapatokkal kapcsolatban. Volt sárga meg zöld trikó...meg TdF-es kütyük csillagászati áron, de semmi érdekes

#33574
Írta 2006. június 01. - 15:25

#33575
Írta 2006. június 01. - 15:17

Grolsch
MILRAM-os mez kellene? Kompletten, gatyaval egyutt egy ismerosomnek van.
Meret?
Igen-igen! Gyûjtöm a Zabel-os ereklyéket

165 cm vagyok 55 kg, szóval pici vagyok. Bár T-mobilos mezbõl M-esem van, azért nem elég passzentos, jobb lenne S-es. De semmibõl nincs nagyon S-es szóval már belenyugodtam...a lycra úgy is felveszi mindenek az alakját!
Van hozzá olyan édi bicós-sapka is?
#33576
Írta 2006. június 01. - 15:03

MILRAM-os mez kellene? Kompletten, gatyaval egyutt egy ismerosomnek van.
Meret?
#33577
Írta 2006. június 01. - 15:00

En nem tartok meg egy vazat mondjuk ot evnel tovabb, egyszeruen lesz addigra szebb, jobb, olcsobb, trendibb stb.
Merida: ha starpabiro olcso alu kell, arra tokeletes. Nekem karbon van - es szinten semmi bajom vele, meg szep is (Genesi). Ha nagyot buksz vele az mar mas - akkor a CR1 ugyanugy szarra megy, mint c50 vagy minden, ami nem acelbol van. A karbon reped, a kolasdoboz-alu behorpad stb.
High-end cuccokkal ne kezdjen az ember, ha csak nem tele van penzzel.
Az olasz sem isten - karbon record fekvaltokarral eleg egy kis eses, sot lattam mar hogy csak ugy letort a kis kar.
Masreszt ha magamnak kellene vennem (legkozelebb): sajat meret, Deda vagy Columbus, vagy Easton csoszett (hidroforming alu), elso, hatso karbon, es mar csak egy jo hegeszto kell, meg festo.
Minden valamirevalo kerekpargyarto ezt csinalja, amikor nem sorozatgyartast csinal! Es minden komoly gyartotol lehet meretre rendelni.
#33578
Írta 2006. június 01. - 14:53

#33579
Írta 2006. június 01. - 14:51


Csak azért kukacoskodom, mert itt gyakran írnak olyanokat, hogy csak az olasz jó, meg merevség...van egy ismerõsöm, aki 150 ezer Ft-os Neuzer bicóval nyer outi versenyeket.
Meg írták, az ezelõtti Bringában, hogy a Merida 904 nem elég merev. Nem tudom...én a piros lámpánál olyan simán legyorsulom az autókat, hogy csak úgy porzik!

De nem akarok itt paranoiáskodni csak elkap az írhatnék, ha vki azt írja nem venne, akkor már had írjam le, hogy én meg vennék

De Peace! Szeretek mindenkit!
Olee 2 hetente jársz Olaszba? De jóóó neked!! Lehet ott kapni Milramos cuccokat? Mert ha igen meg kéne nekünk ismernünk egymást!!! :-)
ja amúgy ha sok pénzem lesz én egy Pinarellot fogok venni és akkor majd rám is lehet mondani, hogy mániákus!!! :-D
#33580
Írta 2006. június 01. - 14:50

Nos... az autóknál az alapkoncepció a könnyûfémfelni esetén: könnyebb felni következtében kisebb a kiszámítható teta(?) értéke, ami azt fogja jelenteni a gyakorlatban hogy az autó könnyebben fog gyorsulni, könnyebben lehet majd fékezni is (nem lesz akkora a kerék lendítõ hatása).
Más kérdés, hogy egy csomó alufelni csak csicsás és dögnehéz...

Legalábbis én így tudom.
ON
Tegyük fel hogy egy kissé göröngyös, zötykölõdõs úton megyünk (mondjuk rossz minõségû térkõ, vagy jó macskakõ). Ekkor ahogy haladunk elõre a kis bukkanók leküzdése ugyebár energiát emészt fel, amit a kerék tangenciális gyorsulásából(sebességébõl) vesz el, illetve közvetett módon az egész tömegrendszer haladási sebességébõl. Nagyobb tömegû keréknél sokkal kevesebbet, mivel az könnyebben "átbukik" rajta. Ezért érezzük nehezebb kerékkel, ha már egyszer elkaptuk a fordulatot, hogy megállíthatatlanok vagyunk.:bananadan Síkon!!! De ez igaz ritka széllökésekre is...
A fenti példa csak a lendítõ hatást és annak hasznosságát vázolja. De szerintem sem kell több energiát befektetni egy nehezebb kerék fordulaton tartásához. Aztán kitudja :chin:
Hegyes, sprintes szakaszon az autós példa igazolja a könnyû kerekek egyértelmû fölényét.