Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#33561
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Grolsch köszi az összefoglalót. Azt hiszem, nekem ez tökéletes lenne. Csak kicsit húzós az ára.

#33562
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Figy LóFarkas, ha gondolod, akkor síkon tegyél be könnyû, hegyre meg nehéz kereket, mer úgy is mind1.


LóFarkas igazat beszél, az idõfutam bringákat aerora optimalizálják, ez nagyobb tömeget eredményez, ami egy idõfutamon nem számít, mert közel egyenletes sebességgel mennek síkon. De abban igazad van, hogy egy ilyen bringán érezhetõ a lendkerék-hatás, és síkon, közel állandó sebssségnél ez is elõny.

#33563
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Figy LóFarkas, ha gondolod, akkor síkon tegyél be könnyû, hegyre meg nehéz kereket, mer úgy is mind1.


1 pár kerekem van és nem versenyzem... A fizikával amúgy fölösleges vitatkozni.

#33564
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Grolsch, azt mondod, az elõzõ Bringában van Merida 904 teszt? Megtennéd, hogy pár mondatban összegzed?


Bringa VII évfolyam, 2006. április, szerzõ: passz nem volt oda írva

dióhéjban:
Telitalálat a Ferrari sárga fényezés. (szerintem is brutál jól néz ki, én már élõben is láttam)
Nem egy versenyzésre optimalizált gép, hanem szabadidõs sportolásra.

Váz: magas homlokcsõ, ezért nem kötelezõ a folytonos sportos testtartás, ideális túrázáshoz is;
túl magas a felépítmény, sok a hézagoló, montis edzõgépnek kiváló, mert magas a középrésze is, így hamar meg tudják szokni a montisok;
a magasság miatt a bedõlõs kanyarokban bizonytalanság érezhetõ, ehhez hozzájárul a nyúlós láncvilla kialakítás, ezért idegeskedésre hajlamos a kerékpár hátulja, a középrész viszont brutál meg van erõsítve.
Versenyzõi szemmel lehet vele biciklizni egy bolyban, de ha sprintelésre kerül a sor, akkor már elõjönnek a hibák. Turista szemmel ezek a hibák viszont a kényelemként is felfoghatók.

Felszerelés: 10-es 105, a cikkben a Dura-hoz meg az Ultegrához hasonlítják ami szerintem hülyeség! Naná, hogy nem lesz olyan jó, mint az Ultegra! De ezt nem is várja el senki…szerintem.

Kiegészítõk: Lapított ergonómikos kormány, a nyereg imbuszkulcs nélkül is állítható

Szumma: a 904 egy hajszálnyira van attól, hogy versenygép legyen, több mint egy általános célú sport-kerépár, megbízható bringa elérhetõ áron

Személy szerint én már leszoktam a Bringáról, mert túl kritikusak a cikkei, már-már fikázós…igaz a mostani pont kivétel. Igazából nem értem miért szövegeltek a cikkben annyit a váltóról, annak semmi köze a gyártóhoz; ellenben egy szó szem esik a pl a kerekekrõl.

Meg azt szeretném megkérdezni, mi számít versenygépnek, mert ha elindulok egy amatõr bajnokságon, nehogymá' ez nem elég oda. Miért nem azt, írja, hogy profi versenyhez kevés?!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33565
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Figy LóFarkas, ha gondolod, akkor síkon tegyél be könnyû, hegyre meg nehéz kereket, mer úgy is mind1.

#33566
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Grolsch, azt mondod, az elõzõ Bringában van Merida 904 teszt? Megtennéd, hogy pár mondatban összegzed?

#33567
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

Az olasz sem isten - karbon record fekvaltokarral eleg egy kis eses, sot lattam mar hogy csak ugy letort a kis kar.


Ez az amiért sohasem lesz karbon fvkar, váltótest, hajtókar a bringámon. Csak ha profi lennék(az is soha), mert akkor nem az én pénztárcám bánja, viszont akkor minden gramm számít.
Egyéni véleményem: amatõr szinten, Mo.-n, mo-i fizetésekkel a agyon-karbonozott szett felesleges rongyrázás. Viszont ha Los Angelesbe kijutok 3-4 évre, akkor nem fog izgatni hogy ha úgy van havonta 3x kell lecserélnem az egész félmilliós bringát, még akkor is maradna fél milla. (szoftverfejlesztésben van ennyi $)

#33568
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Megkerdezem, van-e M-ese, sapka nem hiszem - ha tudom hozok egyet neked a Girorol, 5 EUR volt tetszoleges csapatszinben.


Húú köszi! De ha már rákérdezel kérdezd meg van-e S-es. És akkor talán lenne egy bicósruha ami rendesen feszül rajtam :D
A sapiról meg lemaradtam...1000 átok és pokol! No de sebaj!
Furi amúgy! Amikor 2 éve voltam Tour de Francon azt hittem majd harácsolok pár jó dolgot, de semmi nem volt a csapatokkal kapcsolatban. Volt sárga meg zöld trikó...meg TdF-es kütyük csillagászati áron, de semmi érdekes :(
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33569
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Megkerdezem, van-e M-ese, sapka nem hiszem - ha tudom hozok egyet neked a Girorol, 5 EUR volt tetszoleges csapatszinben.
BMaFTe

#33570
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Grolsch

MILRAM-os mez kellene? Kompletten, gatyaval egyutt egy ismerosomnek van.

Meret?


Igen-igen! Gyûjtöm a Zabel-os ereklyéket :)
165 cm vagyok 55 kg, szóval pici vagyok. Bár T-mobilos mezbõl M-esem van, azért nem elég passzentos, jobb lenne S-es. De semmibõl nincs nagyon S-es szóval már belenyugodtam...a lycra úgy is felveszi mindenek az alakját!

Van hozzá olyan édi bicós-sapka is?
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33571
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Grolsch

MILRAM-os mez kellene? Kompletten, gatyaval egyutt egy ismerosomnek van.

Meret?
BMaFTe

#33572
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Kisse ertelmetlen ez a vazvita.
En nem tartok meg egy vazat mondjuk ot evnel tovabb, egyszeruen lesz addigra szebb, jobb, olcsobb, trendibb stb.

Merida: ha starpabiro olcso alu kell, arra tokeletes. Nekem karbon van - es szinten semmi bajom vele, meg szep is (Genesi). Ha nagyot buksz vele az mar mas - akkor a CR1 ugyanugy szarra megy, mint c50 vagy minden, ami nem acelbol van. A karbon reped, a kolasdoboz-alu behorpad stb.

High-end cuccokkal ne kezdjen az ember, ha csak nem tele van penzzel.

Az olasz sem isten - karbon record fekvaltokarral eleg egy kis eses, sot lattam mar hogy csak ugy letort a kis kar.

Masreszt ha magamnak kellene vennem (legkozelebb): sajat meret, Deda vagy Columbus, vagy Easton csoszett (hidroforming alu), elso, hatso karbon, es mar csak egy jo hegeszto kell, meg festo.
Minden valamirevalo kerekpargyarto ezt csinalja, amikor nem sorozatgyartast csinal! Es minden komoly gyartotol lehet meretre rendelni.
BMaFTe

#33573
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Minél nehezebb egy kerék, annál inkább olyan mint egy lendkerék. Szóval nehezebb gyorsítani és lassítani, tehát változatni a sebességén. Szerintem(nincs fizikusi diplomám) egyeletes tekerésnél mindegy nehéz, vagy könnyû. De ha kihagysz egy ütemet, akkor elméletileg könnyû kerékkel nagyobb lesz a sebességvesztésed, mint nehezebb kerékkel. Szerintem.

#33574
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Ja igen magnézium Merida, annál még a ropi is tartósabb, még jó hogy kivonták a forgalomból :D
Csak azért kukacoskodom, mert itt gyakran írnak olyanokat, hogy csak az olasz jó, meg merevség...van egy ismerõsöm, aki 150 ezer Ft-os Neuzer bicóval nyer outi versenyeket.
Meg írták, az ezelõtti Bringában, hogy a Merida 904 nem elég merev. Nem tudom...én a piros lámpánál olyan simán legyorsulom az autókat, hogy csak úgy porzik! :D

De nem akarok itt paranoiáskodni csak elkap az írhatnék, ha vki azt írja nem venne, akkor már had írjam le, hogy én meg vennék :)
De Peace! Szeretek mindenkit!

Olee 2 hetente jársz Olaszba? De jóóó neked!! Lehet ott kapni Milramos cuccokat? Mert ha igen meg kéne nekünk ismernünk egymást!!! :-)

ja amúgy ha sok pénzem lesz én egy Pinarellot fogok venni és akkor majd rám is lehet mondani, hogy mániákus!!! :-D
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33575
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
OFF
Nos... az autóknál az alapkoncepció a könnyûfémfelni esetén: könnyebb felni következtében kisebb a kiszámítható teta(?) értéke, ami azt fogja jelenteni a gyakorlatban hogy az autó könnyebben fog gyorsulni, könnyebben lehet majd fékezni is (nem lesz akkora a kerék lendítõ hatása).
Más kérdés, hogy egy csomó alufelni csak csicsás és dögnehéz... :P
Legalábbis én így tudom.
ON

Tegyük fel hogy egy kissé göröngyös, zötykölõdõs úton megyünk (mondjuk rossz minõségû térkõ, vagy jó macskakõ). Ekkor ahogy haladunk elõre a kis bukkanók leküzdése ugyebár energiát emészt fel, amit a kerék tangenciális gyorsulásából(sebességébõl) vesz el, illetve közvetett módon az egész tömegrendszer haladási sebességébõl. Nagyobb tömegû keréknél sokkal kevesebbet, mivel az könnyebben "átbukik" rajta. Ezért érezzük nehezebb kerékkel, ha már egyszer elkaptuk a fordulatot, hogy megállíthatatlanok vagyunk.:bananadan Síkon!!! De ez igaz ritka széllökésekre is...

A fenti példa csak a lendítõ hatást és annak hasznosságát vázolja. De szerintem sem kell több energiát befektetni egy nehezebb kerék fordulaton tartásához. Aztán kitudja :chin:

Hegyes, sprintes szakaszon az autós példa igazolja a könnyû kerekek egyértelmû fölényét.

#33576
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Szerintem nehezebb kerekekkel könnyebb sík terepen tartani a tempót.
Sprintekre, meg hegyre föl kell a könnyû. szerintem.

#33577
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.


Ööööö, nem. Könnyû kereket is ugyanannyi energiába (zéró) kerül forgásban tartani. A légellenállást meg a súrlódást kell leküzdeni; mindkettõ független a tömegtõl. Azért mennek nehezebb kerékkel síkon, mert az aerodinamikusabb/merevebb/megbízhatóbb.

#33578
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Jézusom! Ne legyél már paranoiás! Persze, hogy mindenki olyan bicóval megy, amivel akar. Senki nem mondta, hogy a többi mind szar.
Mellesleg ha már mtb világkupa, akkor Gunn Rita-nak kurvára mindegy lenne, hogy mivel megy. Õ egy 30 kilós montival is megverné a mezõny 70%-át.
Szerinted Armstrongnak nem lett volna mindegy, hogy milyen márkán ül?
Ne menjünk már ebbe bele. poén volt. Mindenki azt veszi, amire pénze van.

Én kéthetente járok Olaszországba. Ott vannak azok a boltok, ahol lemérik a megrendelõket. De úgy egy hónapot kb. várni kell a vázra. Raktáron eleve csak egy két darab van.
Illetve Mo.-n, ha Biondot akarsz. azt is méretre, egyedileg készítik teljesen normális áron.

Óbarokról Bicske felé keresztbe kell csak átmenni a 100-ason.

Nagybátyámnak piros Malija van sárga felirattal.

#33579
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat! :)
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!


A magnéziumos az állítólag(...) egy évet bír, többen mondták, hogy meg ne próbáljak olyat venni. Szerintem az alumínium technológiájuk azért már sokkal kiforrottabb, az azért bírhatja... Nagyon sokáig 105-ös Meridára akartam váltani, utána meg Authorra ácsingóztam.
Aztán végül kevesebb(-50) pénzbõl vettem egy fél éves profit, aminél már látná az ember a gyengeségeket(a vételkor). Bár abszolút nem vagyok elfogult, lsd. fent, ez melleselg a kulacstartót leszámítva végig olasz. :) (tajvanöccázforint)

#33580
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más


Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat! :)
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!

Engem ez az olasz miszticzmus ki tudna kergetni a világból! A Giant is szar, mert azt is Taiwan-on gyártják? Meg ha jól tudom a Colnagonak is van már pár szériája ami ott készül! Meg kihagytam a Trek-et, Specializedet!

Tudom ez mind olyan márka amire ti fel nem ülnétek, de egy hobbi-bringásnak azért még elmennek!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg