Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33541
Írta 2006. június 01. - 17:02
#33542
Írta 2006. június 01. - 15:35
Az olasz sem isten - karbon record fekvaltokarral eleg egy kis eses, sot lattam mar hogy csak ugy letort a kis kar.
Ez az amiért sohasem lesz karbon fvkar, váltótest, hajtókar a bringámon. Csak ha profi lennék(az is soha), mert akkor nem az én pénztárcám bánja, viszont akkor minden gramm számít.
Egyéni véleményem: amatõr szinten, Mo.-n, mo-i fizetésekkel a agyon-karbonozott szett felesleges rongyrázás. Viszont ha Los Angelesbe kijutok 3-4 évre, akkor nem fog izgatni hogy ha úgy van havonta 3x kell lecserélnem az egész félmilliós bringát, még akkor is maradna fél milla. (szoftverfejlesztésben van ennyi $)
#33543
Írta 2006. június 01. - 15:32
Megkerdezem, van-e M-ese, sapka nem hiszem - ha tudom hozok egyet neked a Girorol, 5 EUR volt tetszoleges csapatszinben.
Húú köszi! De ha már rákérdezel kérdezd meg van-e S-es. És akkor talán lenne egy bicósruha ami rendesen feszül rajtam
A sapiról meg lemaradtam...1000 átok és pokol! No de sebaj!
Furi amúgy! Amikor 2 éve voltam Tour de Francon azt hittem majd harácsolok pár jó dolgot, de semmi nem volt a csapatokkal kapcsolatban. Volt sárga meg zöld trikó...meg TdF-es kütyük csillagászati áron, de semmi érdekes
#33544
Írta 2006. június 01. - 15:25
#33545
Írta 2006. június 01. - 15:17
Grolsch
MILRAM-os mez kellene? Kompletten, gatyaval egyutt egy ismerosomnek van.
Meret?
Igen-igen! Gyûjtöm a Zabel-os ereklyéket
165 cm vagyok 55 kg, szóval pici vagyok. Bár T-mobilos mezbõl M-esem van, azért nem elég passzentos, jobb lenne S-es. De semmibõl nincs nagyon S-es szóval már belenyugodtam...a lycra úgy is felveszi mindenek az alakját!
Van hozzá olyan édi bicós-sapka is?
#33546
Írta 2006. június 01. - 15:03
MILRAM-os mez kellene? Kompletten, gatyaval egyutt egy ismerosomnek van.
Meret?
#33547
Írta 2006. június 01. - 15:00
En nem tartok meg egy vazat mondjuk ot evnel tovabb, egyszeruen lesz addigra szebb, jobb, olcsobb, trendibb stb.
Merida: ha starpabiro olcso alu kell, arra tokeletes. Nekem karbon van - es szinten semmi bajom vele, meg szep is (Genesi). Ha nagyot buksz vele az mar mas - akkor a CR1 ugyanugy szarra megy, mint c50 vagy minden, ami nem acelbol van. A karbon reped, a kolasdoboz-alu behorpad stb.
High-end cuccokkal ne kezdjen az ember, ha csak nem tele van penzzel.
Az olasz sem isten - karbon record fekvaltokarral eleg egy kis eses, sot lattam mar hogy csak ugy letort a kis kar.
Masreszt ha magamnak kellene vennem (legkozelebb): sajat meret, Deda vagy Columbus, vagy Easton csoszett (hidroforming alu), elso, hatso karbon, es mar csak egy jo hegeszto kell, meg festo.
Minden valamirevalo kerekpargyarto ezt csinalja, amikor nem sorozatgyartast csinal! Es minden komoly gyartotol lehet meretre rendelni.
#33548
Írta 2006. június 01. - 14:53
#33549
Írta 2006. június 01. - 14:51
Csak azért kukacoskodom, mert itt gyakran írnak olyanokat, hogy csak az olasz jó, meg merevség...van egy ismerõsöm, aki 150 ezer Ft-os Neuzer bicóval nyer outi versenyeket.
Meg írták, az ezelõtti Bringában, hogy a Merida 904 nem elég merev. Nem tudom...én a piros lámpánál olyan simán legyorsulom az autókat, hogy csak úgy porzik!
De nem akarok itt paranoiáskodni csak elkap az írhatnék, ha vki azt írja nem venne, akkor már had írjam le, hogy én meg vennék
De Peace! Szeretek mindenkit!
Olee 2 hetente jársz Olaszba? De jóóó neked!! Lehet ott kapni Milramos cuccokat? Mert ha igen meg kéne nekünk ismernünk egymást!!! :-)
ja amúgy ha sok pénzem lesz én egy Pinarellot fogok venni és akkor majd rám is lehet mondani, hogy mániákus!!! :-D
#33550
Írta 2006. június 01. - 14:50
Nos... az autóknál az alapkoncepció a könnyûfémfelni esetén: könnyebb felni következtében kisebb a kiszámítható teta(?) értéke, ami azt fogja jelenteni a gyakorlatban hogy az autó könnyebben fog gyorsulni, könnyebben lehet majd fékezni is (nem lesz akkora a kerék lendítõ hatása).
Más kérdés, hogy egy csomó alufelni csak csicsás és dögnehéz...
Legalábbis én így tudom.
ON
Tegyük fel hogy egy kissé göröngyös, zötykölõdõs úton megyünk (mondjuk rossz minõségû térkõ, vagy jó macskakõ). Ekkor ahogy haladunk elõre a kis bukkanók leküzdése ugyebár energiát emészt fel, amit a kerék tangenciális gyorsulásából(sebességébõl) vesz el, illetve közvetett módon az egész tömegrendszer haladási sebességébõl. Nagyobb tömegû keréknél sokkal kevesebbet, mivel az könnyebben "átbukik" rajta. Ezért érezzük nehezebb kerékkel, ha már egyszer elkaptuk a fordulatot, hogy megállíthatatlanok vagyunk.:bananadan Síkon!!! De ez igaz ritka széllökésekre is...
A fenti példa csak a lendítõ hatást és annak hasznosságát vázolja. De szerintem sem kell több energiát befektetni egy nehezebb kerék fordulaton tartásához. Aztán kitudja :chin:
Hegyes, sprintes szakaszon az autós példa igazolja a könnyû kerekek egyértelmû fölényét.
#33551
Írta 2006. június 01. - 13:49
Sprintekre, meg hegyre föl kell a könnyû. szerintem.
#33552
Írta 2006. június 01. - 13:45
Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.
Ööööö, nem. Könnyû kereket is ugyanannyi energiába (zéró) kerül forgásban tartani. A légellenállást meg a súrlódást kell leküzdeni; mindkettõ független a tömegtõl. Azért mennek nehezebb kerékkel síkon, mert az aerodinamikusabb/merevebb/megbízhatóbb.
#33553
Írta 2006. június 01. - 13:44
Mellesleg ha már mtb világkupa, akkor Gunn Rita-nak kurvára mindegy lenne, hogy mivel megy. Õ egy 30 kilós montival is megverné a mezõny 70%-át.
Szerinted Armstrongnak nem lett volna mindegy, hogy milyen márkán ül?
Ne menjünk már ebbe bele. poén volt. Mindenki azt veszi, amire pénze van.
Én kéthetente járok Olaszországba. Ott vannak azok a boltok, ahol lemérik a megrendelõket. De úgy egy hónapot kb. várni kell a vázra. Raktáron eleve csak egy két darab van.
Illetve Mo.-n, ha Biondot akarsz. azt is méretre, egyedileg készítik teljesen normális áron.
Óbarokról Bicske felé keresztbe kell csak átmenni a 100-ason.
Nagybátyámnak piros Malija van sárga felirattal.
#33554
Írta 2006. június 01. - 13:41
Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat!
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!
A magnéziumos az állítólag(...) egy évet bír, többen mondták, hogy meg ne próbáljak olyat venni. Szerintem az alumínium technológiájuk azért már sokkal kiforrottabb, az azért bírhatja... Nagyon sokáig 105-ös Meridára akartam váltani, utána meg Authorra ácsingóztam.
Aztán végül kevesebb(-50) pénzbõl vettem egy fél éves profit, aminél már látná az ember a gyengeségeket(a vételkor). Bár abszolút nem vagyok elfogult, lsd. fent, ez melleselg a kulacstartót leszámítva végig olasz. (tajvanöccázforint)
#33555
Írta 2006. június 01. - 13:21
Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más
Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat!
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!
Engem ez az olasz miszticzmus ki tudna kergetni a világból! A Giant is szar, mert azt is Taiwan-on gyártják? Meg ha jól tudom a Colnagonak is van már pár szériája ami ott készül! Meg kihagytam a Trek-et, Specializedet!
Tudom ez mind olyan márka amire ti fel nem ülnétek, de egy hobbi-bringásnak azért még elmennek!
#33556
Írta 2006. június 01. - 13:01
Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.
Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más
#33557
Írta 2006. június 01. - 12:07
Melyik cégnél vetted? És komolyan kiment hozzátok lemérni az asszonyt? Csak ámulok bámulok! Ha tudsz rakjál be légyszi képet a bringáról!
Igen én is szeretnék címet és képet a bringáról! Mert durván jól hangzik!
#33558
Írta 2006. június 01. - 11:54
#33559
Írta 2006. június 01. - 11:47
#33560
Írta 2006. június 01. - 11:08
Moser megrendelésre készült. Eljött a vázkészítõ, asszonyt lemérte, megbeszéltük a csövek anyagait, a dizájnt, kifizettem az elõleget, egy hónap múlva jött a váz. A váz DEDACCAI Cr-Mo, mérve 1390 gr, minden csõ sorszámozott+ adják hozzá a röntgenpapírokat, lifetime garancia.
Melyik cégnél vetted? És komolyan kiment hozzátok lemérni az asszonyt? Csak ámulok bámulok! Ha tudsz rakjál be légyszi képet a bringáról!