Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#33521
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Tudnék 4000 Ft/db áron, annyit megér?

#33522
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

Continental Ultra 3000-et ismeri valaki?

Nekem az elõdjébõl, az Ultra 2000-bõl van egy pár, piros-szürke színû. Többezer km után is vadiújnak néz ki :)
192 g mérve (persze lehet, h már lekopott belõle néhány g...)
Egy kapitális hibája van: vizes felületen iszonyat csúszik. A Bükk fennsíkról leereszkedtem vele csuromvizes úton... idõnként lépésben is halálfélelmem volt.

#33523
transzporter

transzporter

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 363 hozzászólás

Continental Ultra 3000-et ismeri valaki?

Ez egy már-már versenysúlyban lévõ külsõ a Conti edzõgumipalettájának tetejérõl :)
teccikérteni.
Szerintem jó választás nekünk földi halandóknak, ha nincs pénz a GP3000/4000re

#33524
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Continental Ultra 3000-et ismeri valaki?

#33525
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Nézegettem sárvédõket oútira. Fekete pattintós vackok ugye kizárva. Talán itt olvastam az SKS Raceblade-rõl, biker.hu-n látható is. Pálcás, de nem kell hozzá csomagtartó szem (nekem nincs sajna), ehelyett a hátsót a támvillákra, az elsõt meg a villára kell rögzíteni. Vettem egy nagy lélegzetet az ajánlott árát látva (11900 HUF), és itthon körbekérdeztem pár boltot. Sehol nem volt.

Viszont találtam egy kellemes meglepetést: Luongo-ban van Zéfal Protector nevû termék, ami olyan mint az SKS Raceblade, de 5780 HUF, fele annyiba kerül. :)
Csak mondom. Ugyan még nem szereltem fel. De a Luongóban még volt pár.
--
tocsa

#33526
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

majd a tiedet megkapargatom:mad: :)


Akkor haragban leszünk...:P

#33527
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

a) reszelõvel lekapod a festéket egy tenyérnyi részrõl, kirakod az esõre, és megvárod, rozsdásodik-e
B) mágnes

Más: jó. A montis pótbelsõ viszont nem;)




áááááááááááááááááááá
majd a tiedet megkapargatom:mad: :)

és a pótbelsõt is sejtettem...
de a többi infót köszi

#33528
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
a) reszelõvel lekapod a festéket egy tenyérnyi részrõl, kirakod az esõre, és megvárod, rozsdásodik-e
B) mágnes

Más: jó. A montis pótbelsõ viszont nem;)

#33529
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Ha a Malid nem alu, akkor nagy valószínûséggel Team lesz, ami Oria Special tt (acél) csövekbõl készült.


hol tom megnézni, hogy alu-e? vagy azt súlyról?


más : túl vagyok az elsõ defektemen:(
jó a montis foltozó készlet ehhez is?

#33530
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Jah, CSAPATIDÕFUTAMON mennek 53v55/11el... vagy esetleg a 2007es évi Tour gyõztese, Jan:bananadan

#33531
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Bizony nem egyszerû, és nem is nagyon forgatják az amatõrök. Sõt, egyszer Bodrogi mondta, hogy amikor formában van, akkor õ is a max. 12/53,v.55ben tud rendesen forgatni. Egy átlagos amatõr a 14-tõl kisebb fogaskerekeket csak lejtõn veszi elõ. A 11-es fogas meg már szerintem elég erõltetett dolog, mert annyira kicsi, hogy a lánc nem fekszik rajta tökéletesen (leeht is hallani láncfutás hangján), valszeg a hatékonyságon is látszik. De ettõl függetlenül biztos kihozzák a 10-est is.

#33532
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A hatso valtok max fogaskerek erteke:
Total capacity : 29T(SS), 37T(GS)

Persze ennel lehet tobb, de ennyit tud hivatalosan.

A szokvanyos ertekek: 53/39 es 12-23, ez amolyan altalanos hasznalatra (Magyarorszagon elegendo). Nagy hegyekre 12-25, vagy 27 (csak Dura-Ace-bol lehet 27-es 10-es sort kapni, ami nem "junior" attetel).
Sikra meg 11-21, vagy 12-21.

Vagy elore tripla, de akkor hosszukanalas hatso es tripla elso valto.

Vagy kompakt hajtomu (50/34). Ez a legjobb megoldas talan. Vagy ha hegyen lakik valaki eleve vegyen ilyen hajtomuvet.

Minden az eronlettol fugg - azert mennek a profik ilyen kemeny attetelekkel, mert erosek. Sikon sem egyszeru 53/13-at forgatni (hat meg 55/11-et).
BMaFTe

#33533
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Köszi az eddigi hozzászólásokat, lassanként tanulok, de menet közben újabb és újab kérdéseim támadnak ...

Egy elöl háromtányéros rendszernél mennyit válthatok hátul, hogy az még OK legyen, és ne rongáljam a láncot/fogaskerekeket? Mondjuk egy új, hátul 10 sebességes 105-ös rendszeren, ha elöl a középsõn vagyok, akkor hátul végigválthatom mind a tíz fokozatot? Illetve, ha elöl a kicsin vagy a nagyon vagyok, akkor hátul meddig mehetek?

(A 3x8 sebességes trekking bicajomon elõl szinte soha nem váltok, hátul váltok 1-8 között, és ez szinte mindenre elég. Van egy 3x9-es montim, ott már az elöl közésõ, hátul legnagyobb felállás kicsit kelemetlen surrogó hangot ad.)

#33534
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás
rövidkanalas Ultegra elvitte a 30ast, RX-100 as hátsó váltóm is volt anno montiba kb 96-97 körül. (szintén 30as fogsor és szintén rövidkanalas megoldás...)

#33535
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Hát a hosszúkalanas megoldás az mindenhol jó, viszont hogy a rövid elviszi a 32es kereket... :) nekem a Record majdnem beleér a 25ösbe

#33536
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

A másik megoldás, amit írtál: dupla hajtómû montis kazettával, de mindenképpen montis hátsóváltó kell, mert az outis Shimano hátsóváltók legfeljebb 27-es fogaskerékkel használhatóak (a hosszúkanalas is!)


Ez nem igaz! 2200-as hosszúkanalas váltót használtam dupla outi, dupla és trpla mtb hajtómûvel. hozzá SRAM 5.0 montis sort, 11-32-es kiosztással. Jól mûködik a rendszer!
A másik bicajomon normál 600-as hátsó váltó kezel montis sort- itt is 32 a nagymami áttétel, ezzel is jó.
Beállítás kérdése az egész.

Szóval, a leginkább költséghatékony megoldás sztem a fogaskoszorú cseréje. Ha semmiképpen nem fér össze (ami kevésbé valószínú, mint igen), akkor cserélnék hátsó váltót. A váltónak meg a váltókar mondja meg, mennyit mozduljon.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#33537
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Ha a Malid nem alu, akkor nagy valószínûséggel Team lesz, ami Oria Special tt (acél) csövekbõl készült.

#33538
g_prefect

g_prefect

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

az normális, hogy ha átalakítóval fújom a kereket benzinkútnál, akkor a pumpa mérõje nem mutatja a nyomást a gumiban?
(singo szelepem van)


ps: milyen mali váz van, ami nem ironman és lehetett kapni püspöklila kivitelben? (keresem a bringám gyökereit:) )


TEAM?

#33539
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Akkor rossz a pumpa nyomásmérõje. Ha csak rátolod a csonkot a szelepre (adapterre), akkor nem fog semmit mutatni, mert a szingószelep alapból zárva marad. Viszont miközben fújod, mutatnia kell a nyomást.

#33540
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
az normális, hogy ha átalakítóval fújom a kereket benzinkútnál, akkor a pumpa mérõje nem mutatja a nyomást a gumiban?
(singo szelepem van)


ps: milyen mali váz van, ami nem ironman és lehetett kapni püspöklila kivitelben? (keresem a bringám gyökereit:) )