Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#33601
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szerintem meg mindhárom kockázatos: elõzõ kettõ bolt drága és kissé marketinges-vakító, Matúz ráadásul használt vázakkal foglalkozik (40e Ft alatt nincs semmilyen váz, még a 20éves leharcolt sem). A külföld meg csak akkor éri meg, ha valakinek amúgy is kint van dolga.

#33602
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Szerintem: kerék-váz-szett
Szerintem: Matuz, Biondo, vagy külföld.

(most vettem Olaszo.-ban 10 sebességes Dura szettet 610 Euroért. pedál és agyak nélkül- ez csak info)

#33603
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Mephis: én is a 105-ös szettet ajánlom és én sem a Gepida vázon. Nem igazán jó, ha 100-150Ft körül keresel átlagosan jó oúti kerékpárt, ilyen árban több dolog sem stimmol rajta. Elõször nézzél szét jól a kerékpárboltokban, márkaképviseletekben, mert nem könnyû döntés egy komplett bringát beszerezni. A fontossági sorrend a minõségben egy biciklin: váz-szett-kerék. A te esetedben a kerékszettnek viszonylag masszívnak kell lenni, tehát 1800gr. körül v. fölötte (de 2000gr. fölötti már nem jó) [egyébként sem tudnád az igazán könnyû kerekeket megfizetni, 200eFt+], ez a küllõszámmal nem áll arányban, vagyis nem lesz gond 20/24, v. 24/28-as küllõs kerekekkel. Szóval érdeklõdj a Vár kerékpárboltban, Nellában, Corratecben, Probikeban, Goodbikeban, Ridebikeban, Kerékvárban. Szerintem a 200-250Ft-s szintet érdemes megcélozni, leértékelés esetén egész jó gépet is ki leeht fogni.
Tömegrõl: nem kell misztikfikálni, számít valamit az igaz, de amatõr szinten csak szélsõségben, vagy pld. olyan mértékben, hogy 12-13kg helyett 8-9 kg. Ezt már megérzed hegyen felfelé, versenyen lószolásnál, de pld. síkon egyenletes tempónál már kevésbé. A gyári adatok pedig szinte sossem reálisak, mindig kevesebbet adnak meg és pedál nélkül. A vázgyártók pld. van amikor meg sem adják a tömegadatot, máskor még véletlenül sem pontos, ill. megadnak egy adatot az összes méretre és nem írják ki melyikre vonatkozik.

#33604
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Mellesleg 250-bõl építettem asszonynak Mosert. 105-el. Merida és társaihoz ne hasonlítsuk. 280-ból pedig Colnagot is lehet építeni!

#33605
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Mephisoft!

Jo a Sora, de azert megsem: anyaggyengeseg, rozsdasodas, a Tiagra-ra ugyanez vonatkozik. Persze ha csak hobbi celra kell, szaraz idoben akkor jo, vagy ha mindig takaritod... (A multkor pofozgattam egy 3 eves Sora/Tiagra bicajt.)

105 felett mar turheto.

140e egy Sora-s bicoert szerintem kicsit huzos - akkor mar inkabb hasznaltan jobbat.

Egy 903-as Merida (szerintem is jo, csak csunya) karbon villaval, 105 vagy feletti 9-es szettel ha szerencsed van, alig hasznaltan 200 alatt boven kihozhato! Legalabbis en ennyiert siman tudnek adni neked olyan bringat, hogy csak na ... Es azert az lenyegesen jobb, mint egy Sora-s. (Es tenyleg 9.2-3 kg).
BMaFTe

#33606
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Szerintetek Dobogókõre fölfelé menet mennit számít majd ez a majdnem 4kg különbség?


2,16s.:)

#33607
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Vicces, hogy a Merida honlapján az angol verzióban nem adják meg a gépek súlyát, viszont a német verzióban igen. Eszerint a 16 sebességes 901-es (Sora) 9.1kg. A 20 sebességes 904-es (Shimano 105) 8.9kg.

Azt hiszem maradok a 901-esnél. Elolvastam a http://www.roadbikereview.com-on egy csomó Sora-beszámolót, nem tûnik olyan vészesen gyengének. Ha pedig majd pár év múlva kipusztul, lecserélem 105-esre. A 901-esnek ugyanaz a váza, villája, mint a drágábbaknak. Ráadásul egy boltban most tudok csere-berélni, variálni, és így 140-ért megkapom. - Csak ne lenne olyan csúnyácska!

A Gepida gyönyörû, de túl drága és lutri is. - Ha legalább valakinek lenne, és elmondaná tényleg milyen szuper, az más lenne ...

Egyébként megmértem a (még sovány :) trekking bringámat pontosabban: 13 kg. Szerintetek Dobogókõre fölfelé menet mennit számít majd ez a majdnem 4kg különbség?

#33608
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

ja és még valami:
miben különbözika két forgópontos fék a mezeitõl? jobb? mitõl jobb? egyszerre húzza a bowden a 2 fékpofát?

ill. a kazettás racsni mit takar? van olyan meg mentes?


Wáá most megfogtál! Mindent én sem tudok :D:D

A kétforgáspontos fék a jobb, szerintem azért, mert könnyebb húzni!
A kazettás racsnit szerintem könnyebb szétszedni meg variálni vele. Manapság az a menõ, modern...kérdezz rá a meghajtás topickban, a kazetta nem csak az outi sajátja!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33609
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
köszi Grolsch és Mathias:prosze:



ja és még valami:
miben különbözika két forgópontos fék a mezeitõl? jobb? mitõl jobb? egyszerre húzza a bowden a 2 fékpofát?

ill. a kazettás racsni mit takar? van olyan meg mentes?

#33610
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Vagy mondjuk 250 ezerbõl kijön egy Trek 1500-as vázra (106 ezer) épített Tiagra rendszer.
De igazából a Trek-et sem tapasztaltam még, de mégis jobb a neve, mint a Gepidának ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33611
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

No szóval kéne egy igazi országúti. Kinéztem egy bringát: Gepida Bandon 970 - Shimano 105-ös cucc, karbon villa, és nagyon dögösen kinézõ kerekek (Vuelta Crosser Wheel set), 9.7 kg - 244eFt. Itt a leírás: http://www.olimpia.h...letek.php?id=13

Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzó :( Nem tudom, ez hány kg. lehet, de gondolom ez sincs 10 fölött, pár deka nem számít. Megér 100eFt-ot a 105-ös felszerelés és a fene tudja milyen kerék? Megérzem én egyáltalán a különbséget? (Föltve, hogy jól beállítom a váltókat.)

Vélemény, jótanács?


Én nem vennék Gepidát. Fõleg nem 244 ezer Ftért!

Ha ennyi pénzt szánsz rá vegyél Merida Road904-et! Az is 105-el van szerelve, karbonvillás, és garantáltan nincs 10 kg! Vagy ott van még a Merida Road 903, 219 ezerért. Ugyanaz a váz, csak Tiagrával szerelve.

Szerintem, és most lehet megkövezni a Meridának vannak a legjobb ár/érték arányú vázai. 55-ezer Ft, karbonvilla, duplacsöves alu-váz, pehely súllyal.
És egyáltalán nem gagyik!

Meg ott van még a Decathlon! Azokat annyira nem ismerem, de pár hete voltam egy boltjukban és csorgattam a nyálam rendesen. Azok is elég jó áron vannak! Ha jól emlékszem 230 körül volt egy 105-el szerelt karbonvillás gépük. Meg + karbon támvillásat is kapsz már elfogadható áron de arra nem emlékszem mennyi.
Nem lehet olyan rossz a Decathlon, ha az Ag2R pro tour csapat ezzel a márkával nyomul.

Ja és ragaszkodj nyugodtan a karbonvillához, mert sokkal jobb! Fõleg ha a támvillád is abból van...:D Nekem volt aluvillás gépem is és az általad említett kézzsibbadás nem volt jellemzõ, szóval lehet tényleg tartásbeli hiba lesz!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33612
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Köszi, de sajnos ez nem sokat segített. Azt hiszem ez a bemutatósdi nem az a mûfaj, amiben bármi kritikusat mondanának...


Tudom sajna. De teszten se hallottam még rosszat bringáról.:( Ez van, vigyáznak mit írnak, nehogy ne kapjan tesztelésre bicót.

#33613
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Hát nem tudom hogy zsibbadt el úgy a kezed.:) Egyálltalán nem gáz a merev villa szerintem, nekem acél vázam és villám van és csak akkor kezd el fájni a csuklóm, ha több mint 50kmert tekerek, de ha kicsit mozgatom, akkor elmúlik.
Lehet rossz a tartásod.

http://matuzmaster.h...ikkek_pain.html

#33614
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Köszi, de sajnos ez nem sokat segített. Azt hiszem ez a bemutatósdi nem az a mûfaj, amiben bármi kritikusat mondanának...

#33615
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
itt írnak egy kicsit errõl a bringáról:

http://velo.hu/index...Hash=9a70f0cb80

#33616
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Még egy kérdés:

A trekking bringámon ugyebár van egy - ugyan ócska - teleszkóp. A Tour de Pelso 200km-e után így is annyira elzsibbadt a kezem, hogy még most sem mozog tökéletesen a kisujjam a jobb kezemen. Ez persze részben az egyenes kormányból adódik, amit egyféleképpen lehet csak fogni - egy koskormányos outi bicaj gondolom jobb ilyen szempontból. Igen ám, de azokban nincs teló - lehet, hogy még jobban tönkrevágja a kezem?

A kérdés az, hogy igaz-e az a feltételezésem, hogy a karbon villák ilyen szempontból sokkal jobbak mint az aluk? Mert ha nem ragaszkodom a karbon vilához, akkor szélesebb a választék ...

#33617
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Ifjú koromban Favoritom volt, aztán átálltam montira, azt ellopták, vettem egy trekkinget, azzal járok munkába, viszem a gyereket az oviba, ... Egy darabig azzal jártam hegyre is, de azután kipróbáltam egy igazi montit - most már megint van olyanom is :) Mostanában egyre többet járok országúton (amikor túl nagy a dagonya az erdõben, fõleg Dobogókõ felé), és az elmúlt hét végen voltam a Tour de Pelson is. A 17 kg-os trekking bringámat erre az alkalomra lesoványítottam 14 kg-ra (leszedtem mindent szart, és kicseréltem a gumit). Egész jól szaladt így a bicaj! Viszont most vissza kell rá pakoljak mindent, újra 17 kg lesz - most, hogy 2 napig volt egy "könnyû" bringám, nagyon nem fûlik a fogam ahhoz, hogy újra 17 kg-os bicajjal tekerjek Dobogókõre ... No szóval kéne egy igazi országúti. Kinéztem egy bringát: Gepida Bandon 970 - Shimano 105-ös cucc, karbon villa, és nagyon dögösen kinézõ kerekek (Vuelta Crosser Wheel set), 9.7 kg - 244eFt. Itt a leírás: http://www.olimpia.h...letek.php?id=13

A kérdéseim:
-Tud valaki valamit a Gepidákról úgy általában? Nem nagyon találni a márkáról semit sem a Neten.
- A kerék nagyon dögösen néz ki, de errõl sem találtam semmit. Illetve 93kg vagyok, és nem tudom, az a 24 küllõ elbír-e?

Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzó :( Nem tudom, ez hány kg. lehet, de gondolom ez sincs 10 fölött, pár deka nem számít. Megér 100eFt-ot a 105-ös felszerelés és a fene tudja milyen kerék? Megérzem én egyáltalán a különbséget? (Föltve, hogy jól beállítom a váltókat.)

Vélemény, jótanács?

#33618
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne

most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...

ez így kb. mennyibe fájna nekem?


Kanál nincs külön...igen jóformán egy egész váltócsre!
És igen akkor átdobó is új kell
De szerintem sportolók nem használnak 3 tányéros rendszert. ...nekem se hiányzik, de igaz nem is járok az Alpokban ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33619
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)


Hát én se régóta tudom ezeket a dolgokat.:)

Ezek a fogak számát jelentik. Az 52 azt jelent 52 foga van. Számold meg a kissebbik lánctányér fogainak a számát, meg a fogskoszorú egyes fogaskerekeinek fogszámát(mondjuk a te esetedben a legnagyobbét, mert az még kevés akkor). És akkor majd kiderûl kell-e neked 3 tányér.

#33620
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)



A sor az a hátsó fogaskoszorú. Pl egy 9-es sor azt jelenti, hogy hátul 9 fokozat van. Ezt hívhatjuk kazettának is (ha kazettás a racsni)
A 42/23 meg a legkisebb legnagyobb jelölés. Pl egy 52/39 azt jelenti, hogy a hajtókaron a nagyobbik tányér 52, a kisebbik 39 fogas. vagyis ha megszámolod hány fog van a tányéron, megkapod a számot. Ne a feliratokat nézegesd, hanem számolj ;)
52/45/39 Ez azt jelenti, hogy 3 tányéros a hajtókar.
A soron a legkisebb fogsor a kónusz. Outin ez ált. 12 vagy 11 fogas. A legnagyobb meg 24 körül van.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg