Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33601
Írta 2006. június 01. - 10:02

#33602
Írta 2006. június 01. - 09:50

Szerintem: Matuz, Biondo, vagy külföld.
(most vettem Olaszo.-ban 10 sebességes Dura szettet 610 Euroért. pedál és agyak nélkül- ez csak info)
#33603
Írta 2006. június 01. - 09:45

Tömegrõl: nem kell misztikfikálni, számít valamit az igaz, de amatõr szinten csak szélsõségben, vagy pld. olyan mértékben, hogy 12-13kg helyett 8-9 kg. Ezt már megérzed hegyen felfelé, versenyen lószolásnál, de pld. síkon egyenletes tempónál már kevésbé. A gyári adatok pedig szinte sossem reálisak, mindig kevesebbet adnak meg és pedál nélkül. A vázgyártók pld. van amikor meg sem adják a tömegadatot, máskor még véletlenül sem pontos, ill. megadnak egy adatot az összes méretre és nem írják ki melyikre vonatkozik.
#33604
Írta 2006. június 01. - 09:31

#33605
Írta 2006. június 01. - 09:23

Jo a Sora, de azert megsem: anyaggyengeseg, rozsdasodas, a Tiagra-ra ugyanez vonatkozik. Persze ha csak hobbi celra kell, szaraz idoben akkor jo, vagy ha mindig takaritod... (A multkor pofozgattam egy 3 eves Sora/Tiagra bicajt.)
105 felett mar turheto.
140e egy Sora-s bicoert szerintem kicsit huzos - akkor mar inkabb hasznaltan jobbat.
Egy 903-as Merida (szerintem is jo, csak csunya) karbon villaval, 105 vagy feletti 9-es szettel ha szerencsed van, alig hasznaltan 200 alatt boven kihozhato! Legalabbis en ennyiert siman tudnek adni neked olyan bringat, hogy csak na ... Es azert az lenyegesen jobb, mint egy Sora-s. (Es tenyleg 9.2-3 kg).
#33606
Írta 2006. május 31. - 23:53

Szerintetek Dobogókõre fölfelé menet mennit számít majd ez a majdnem 4kg különbség?
2,16s.

#33607
Írta 2006. május 31. - 23:11

Azt hiszem maradok a 901-esnél. Elolvastam a http://www.roadbikereview.com-on egy csomó Sora-beszámolót, nem tûnik olyan vészesen gyengének. Ha pedig majd pár év múlva kipusztul, lecserélem 105-esre. A 901-esnek ugyanaz a váza, villája, mint a drágábbaknak. Ráadásul egy boltban most tudok csere-berélni, variálni, és így 140-ért megkapom. - Csak ne lenne olyan csúnyácska!
A Gepida gyönyörû, de túl drága és lutri is. - Ha legalább valakinek lenne, és elmondaná tényleg milyen szuper, az más lenne ...
Egyébként megmértem a (még sovány

#33608
Írta 2006. május 31. - 22:21

ja és még valami:
miben különbözika két forgópontos fék a mezeitõl? jobb? mitõl jobb? egyszerre húzza a bowden a 2 fékpofát?
ill. a kazettás racsni mit takar? van olyan meg mentes?
Wáá most megfogtál! Mindent én sem tudok

A kétforgáspontos fék a jobb, szerintem azért, mert könnyebb húzni!
A kazettás racsnit szerintem könnyebb szétszedni meg variálni vele. Manapság az a menõ, modern...kérdezz rá a meghajtás topickban, a kazetta nem csak az outi sajátja!
#33609
Írta 2006. május 31. - 21:51

ja és még valami:
miben különbözika két forgópontos fék a mezeitõl? jobb? mitõl jobb? egyszerre húzza a bowden a 2 fékpofát?
ill. a kazettás racsni mit takar? van olyan meg mentes?
#33610
Írta 2006. május 31. - 19:49

De igazából a Trek-et sem tapasztaltam még, de mégis jobb a neve, mint a Gepidának

#33611
Írta 2006. május 31. - 19:23

No szóval kéne egy igazi országúti. Kinéztem egy bringát: Gepida Bandon 970 - Shimano 105-ös cucc, karbon villa, és nagyon dögösen kinézõ kerekek (Vuelta Crosser Wheel set), 9.7 kg - 244eFt. Itt a leírás: http://www.olimpia.h...letek.php?id=13
Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzóNem tudom, ez hány kg. lehet, de gondolom ez sincs 10 fölött, pár deka nem számít. Megér 100eFt-ot a 105-ös felszerelés és a fene tudja milyen kerék? Megérzem én egyáltalán a különbséget? (Föltve, hogy jól beállítom a váltókat.)
Vélemény, jótanács?
Én nem vennék Gepidát. Fõleg nem 244 ezer Ftért!
Ha ennyi pénzt szánsz rá vegyél Merida Road904-et! Az is 105-el van szerelve, karbonvillás, és garantáltan nincs 10 kg! Vagy ott van még a Merida Road 903, 219 ezerért. Ugyanaz a váz, csak Tiagrával szerelve.
Szerintem, és most lehet megkövezni a Meridának vannak a legjobb ár/érték arányú vázai. 55-ezer Ft, karbonvilla, duplacsöves alu-váz, pehely súllyal.
És egyáltalán nem gagyik!
Meg ott van még a Decathlon! Azokat annyira nem ismerem, de pár hete voltam egy boltjukban és csorgattam a nyálam rendesen. Azok is elég jó áron vannak! Ha jól emlékszem 230 körül volt egy 105-el szerelt karbonvillás gépük. Meg + karbon támvillásat is kapsz már elfogadható áron de arra nem emlékszem mennyi.
Nem lehet olyan rossz a Decathlon, ha az Ag2R pro tour csapat ezzel a márkával nyomul.
Ja és ragaszkodj nyugodtan a karbonvillához, mert sokkal jobb! Fõleg ha a támvillád is abból van...

#33612
Írta 2006. május 31. - 18:40

Köszi, de sajnos ez nem sokat segített. Azt hiszem ez a bemutatósdi nem az a mûfaj, amiben bármi kritikusat mondanának...
Tudom sajna. De teszten se hallottam még rosszat bringáról.

#33613
Írta 2006. május 31. - 18:31


Lehet rossz a tartásod.
http://matuzmaster.h...ikkek_pain.html
#33614
Írta 2006. május 31. - 18:27

#33615
Írta 2006. május 31. - 18:10

#33616
Írta 2006. május 31. - 18:07

A trekking bringámon ugyebár van egy - ugyan ócska - teleszkóp. A Tour de Pelso 200km-e után így is annyira elzsibbadt a kezem, hogy még most sem mozog tökéletesen a kisujjam a jobb kezemen. Ez persze részben az egyenes kormányból adódik, amit egyféleképpen lehet csak fogni - egy koskormányos outi bicaj gondolom jobb ilyen szempontból. Igen ám, de azokban nincs teló - lehet, hogy még jobban tönkrevágja a kezem?
A kérdés az, hogy igaz-e az a feltételezésem, hogy a karbon villák ilyen szempontból sokkal jobbak mint az aluk? Mert ha nem ragaszkodom a karbon vilához, akkor szélesebb a választék ...
#33617
Írta 2006. május 31. - 18:00


A kérdéseim:
-Tud valaki valamit a Gepidákról úgy általában? Nem nagyon találni a márkáról semit sem a Neten.
- A kerék nagyon dögösen néz ki, de errõl sem találtam semmit. Illetve 93kg vagyok, és nem tudom, az a 24 küllõ elbír-e?
Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzó

Vélemény, jótanács?
#33618
Írta 2006. május 31. - 15:36

tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne
most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...
ez így kb. mennyibe fájna nekem?
Kanál nincs külön...igen jóformán egy egész váltócsre!
És igen akkor átdobó is új kell
De szerintem sportolók nem használnak 3 tányéros rendszert. ...nekem se hiányzik, de igaz nem is járok az Alpokban

#33619
Írta 2006. május 31. - 15:21

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D
az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész
ennyit tok:)
Hát én se régóta tudom ezeket a dolgokat.

Ezek a fogak számát jelentik. Az 52 azt jelent 52 foga van. Számold meg a kissebbik lánctányér fogainak a számát, meg a fogskoszorú egyes fogaskerekeinek fogszámát(mondjuk a te esetedben a legnagyobbét, mert az még kevés akkor). És akkor majd kiderûl kell-e neked 3 tányér.
#33620
Írta 2006. május 31. - 15:19

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D
az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész
ennyit tok:)
A sor az a hátsó fogaskoszorú. Pl egy 9-es sor azt jelenti, hogy hátul 9 fokozat van. Ezt hívhatjuk kazettának is (ha kazettás a racsni)
A 42/23 meg a legkisebb legnagyobb jelölés. Pl egy 52/39 azt jelenti, hogy a hajtókaron a nagyobbik tányér 52, a kisebbik 39 fogas. vagyis ha megszámolod hány fog van a tányéron, megkapod a számot. Ne a feliratokat nézegesd, hanem számolj

52/45/39 Ez azt jelenti, hogy 3 tányéros a hajtókar.
A soron a legkisebb fogsor a kónusz. Outin ez ált. 12 vagy 11 fogas. A legnagyobb meg 24 körül van.