Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33481
Írta 2006. május 31. - 11:34
Nekem Ausztriába a Grossglocknerhez felraktam a 30-11es monti racsnit és elvitte az akkori Ultegra hátsóváltóm! De ez már nagyon nagyon necces, sokat kellett buherálni és nem garantált. A 28as az valszeg el kell hogy menjen rövid kanassal.
#33482
Írta 2006. május 31. - 11:30
- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.
Elsõ váltókar?
#33483
Írta 2006. május 31. - 11:24
#33484
Írta 2006. május 31. - 10:54
A legkönnyebb áttételt használtam szinte végig, persze volt kevésbé meredek meg lejtõs rész is, ott váltogattam. A bringámon a legkönnyebb a 39/24.
Itt szeretném megkérdezni mi igaz abból amit Sipi mondott az Eurosporton, hogy erre a szakaszra 34/27-el készültek a profik? Létezik 34-es elsõ tányér, amit fel lehet tenni a Dura és a Record hajtómûvekre? Azért is fogadtam kétkedve ezt a bejelentést, mert rögtön utána mondta, hogy hátul 11 fogaskerék van . Ahogy én néztem az Ultegra hajtómûvemet nem lehetne kisebb kistányért feltenni rá mert a csavarok nagyobb kört alkotnának a tányérnál. Valamit nekem is változatnom kellene áttétel ügyben mert hosszú meredekebb hegyeket nem tudok így megmászni, persze nem a 24%-osra gondolok, de 10-18% köztieket sem. Gondolom hátra még egy 27-es felmehetne, de a nagyobbhoz, ha jól tudom hosszúkanalas váltó kellene, azt meg nem akarok!
#33485
Írta 2006. május 31. - 10:49
van most nekem ez a mali bringám, 2x7-es váltóval
mi kell ahhoz, hogy 3x7-eset csináljak belõle?
- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.
#33486
Írta 2006. május 31. - 09:29
#33487
Írta 2006. május 31. - 09:04
néhány kérdések egy amatõrtõl:
van most nekem ez a mali bringám, 2x7-es váltóval
mi kell ahhoz, hogy 3x7-eset csináljak belõle?
új tányér az ugye kell
az elsõ váltót kell cserélni vagy át kell állítani? a hátsó váltót is csak hozzá kell állítani vagy akkor már az is cserére szorul? a lánc gondolom marad
plz help
köszi:clap:
#33488
Írta 2006. május 30. - 21:21
Milyen volt a Giro? Hát felejthetetlen az biztos!
Meló után indultunk, egész éjjel mentünk. Ahogy megérkeztünk átültem a bringára és hajrá fel a Passo delle Erbe-re. Félúton elkezdett esni, majd átment szakadó hóesésbe, de abba az igazi nagy pelyhesbe . Elég gyengén muzsikáltam felfelé 1:50 alatt mentem fel, egy õszhajú és egy kopaszodó nagypapa elõzött meg kb dupla tempóval, mosolyogva ciao-ztak. Találkoztam az ördöggel, már akkor beöltözve lófrált kezében a vasvillájával . Nagyon jó helyünk volt fent (fater kocsival ment fel), vártuk a mezõnyt, a hó szakadt, de nem maradt meg az úton. Kicsit szunyókáltunk és arra ébredtünk, hogy mindenki fejvesztve menekül a hegyrõl. Kérdezõsködtünk, akkor mondták, hogy törölték a szakaszt és a Furcia lesz a befutó. Irány ezerrel lefelé, közben a sok bringás is elindult le versenytempóban, õk nem nyafogtak az idõjárás miatt mint a profik. Lentrõl aztán már nem lehetett felmenni a Furcia-ra, úgyhogy egy kisebb emelkedõn vártuk a mezõnyt, az esõ továbbra is szakadt. Sajnos a törölt hegy miatt a mezõny egy pillanat alatt elsuhant elõttünk kb 30-35-ös tempóban. Ezután jött a fekete leves, éjjel irány haza.
Nem tudom miért törölték ezt a szakaszt, ennél már sokkal durvább havak is voltak amire én emlékszem, pedig kb 12-14 éve nézem a versenyeket. Nyafogósok!
Én nagyon élveztem a hegymenetet, tervben is van egy nagyobb kiruccanás ahol egy teljes királyetapot szeretnék megcsinálni, ha valaki csatlakozna majd összebeszélünk.
Remélem bmafte is leírja mi volt, Õ a Kronplatz-ra ment fel (azt is törölték)
http://img.tar.hu/vo.../22302087.jpg#3
http://img.tar.hu/vo.../22349091.jpg#3
Sorry, ha hosszú és off voltam!
#33489
Írta 2006. május 30. - 20:45
Van jogsid?
Tanítják, hogy ha kimész az autómosóból tanácsos pár próbafékezést csinálni, hogy a fékek elpárologtassák a vizet, különben pofára eshetsz egy keresztezõdésben!
A fekete lé meg jöhet a felni-kopásból+kosz...
...szerintem
Hát ez az, hogy a felnirõl nem fog elpárologni a víz, az fix. Sõt, azt is nehezen hiszem, hogy a fékpofa letisztítja indulás után. Mikor bringázás közben átmegyek egy méretes pocsolyán, attól messze nem megy el annyira a fékerõ, mint állás közben.
A fekete lé egészen biztosan a fékpofából származik.
#33490
Írta 2006. május 30. - 20:38
#33491
Írta 2006. május 30. - 19:53
Nekem is az van, nem rossz... Viszont a fekete szutyok (állítólag szén) elég gyilkos (Eleve hogy jön ki fekete lé egy piros fékpofából?).
És ha kint áll a bicó egy darabig esõben, hidegben, akkor az elsõ fékezésnél 0 a fékhtás. Utána jobb lesz... Tök érthetetlen, de párszor majdnem ráb@sztam már.
Van jogsid?
Tanítják, hogy ha kimész az autómosóból tanácsos pár próbafékezést csinálni, hogy a fékek elpárologtassák a vizet, különben pofára eshetsz egy keresztezõdésben!
A fekete lé meg jöhet a felni-kopásból+kosz...
...szerintem
#33492
Írta 2006. május 30. - 19:43
Piros Ritchey elég jó esõben/sárban, de "levet" az is ereszt...
Nekem is az van, nem rossz... Viszont a fekete szutyok (állítólag szén) elég gyilkos (Eleve hogy jön ki fekete lé egy piros fékpofából?).
És ha kint áll a bicó egy darabig esõben, hidegben, akkor az elsõ fékezésnél 0 a fékhtás. Utána jobb lesz... Tök érthetetlen, de párszor majdnem ráb@sztam már.
#33493
Írta 2006. május 30. - 19:02
Egyébbként milyen volt a Giro? Fel tudtatok menni az Erbére, ritka szar idõ volt. Gondoltam is rád, mikor láttam a közvetítést, hogy mi lehet ottkint.
#33495
Írta 2006. május 30. - 18:35
#33496
Írta 2006. május 30. - 16:42
Sokat ereszkedtem lefelé esõben és utána azt vettem észre, hogy a fékgumi fekete levet eresztett, ami beborította a kereket, az meg szétfröcskölte az egész bringára és rám. Ráadásul nem is nagyon fogott. Mitõl lehet ez? Elöregedett volna a gumi, vagy az Ultegra ilyen szar lenne?
#33497
Írta 2006. május 29. - 19:51
Arra gondolok, h a baj az lehet, h a meghalt darabok presta szelepesek voltak, míg a felnin autószelepesnek való méretû lyuk van. Lehet ez az ok?
Igen, nekem is megölt ez a felállás jópár belsõt.
Az újabb mavic montis felnik adaptergyûrûvel jönnek autó->szingó. Barátnõm pont vett egy felnit, lenyúltam a gyûrût, és a felni belsõ oldaláról belenyomtam, mert ugye ott türemkedik be a belsõ a lyukba.
Azóta semmi gond se volt. Szerintem egy alulemezbõl is pár perc alatt megvan a gyûrû, gyorsabb mint 25c alatt autószelepes belsõt találni, mert sajna nem jellemzõ.
#33499
Írta 2006. május 29. - 18:06
És tud valaki 25 mm-es külsõhöz ótószelepes belsõt mondani valamely márkától?
#33500
Írta 2006. május 29. - 18:03
Arra gondolok, h a baj az lehet, h a meghalt darabok presta szelepesek voltak, míg a felnin autószelepesnek való méretû lyuk van. Lehet ez az ok?
Mindenképpen. Az autószelepes felnibe fölösleges presta szelepes belsõt tenni, mert ha kezded fölfújni, a belsõ betüremkedik a szelep helyére (mert ott van neki hely. Mindenképpen autószelepes belsõt tegyél bele!
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!