Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#33441
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Magam válaszolok a saját kérdésemre :) A http://w3.iac.net/~c...c/velocity.html oldallal játszottam, és az jött ki, hogy ha föltételezem, hogy 25 km Dobogókõ, és átlagosan 2.5 %-os az emelkedõ, akkor kicsit több mint 2 percet számít a 4kg különbség (87 helyett 85 perc). Hm. Nem túl sok...


Nem túl sok? Hát igen hiába a technika mégiscsak neked kell tekerni a bicót.
Szerintem a súly ott jön ki igazán, amikor mész fel hegyre és kiállsz a nyeregbõl ugye megdöntöd kicsit a bicót, mindig ellentétes irányba, mint amelyik lábaddal éppen tekersz.
Nos ebbõl a megdõlt állásból vissza kell hozni a bicót és újra megdönteni ellentétes irányba. És hidd el, negyed óra után marhára nem mindegy a karodnak, hogy 4 kg-al könnyebb vagy nehezebb bicó mozog alattad ;)
Sprintnél meg méginkább mozog alattad a gép...
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33442
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Azt hittem, kész bicajt egyben venni olcsóbb, mint egy kb. ugyanolyat építeni... A nagy gyárak nem olcsóbban kapják a cuccokat mondjuk a Shimanótol mint egy kiskereskedõ? Rosszul gondolom?

#33443
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Magam válaszolok a saját kérdésemre :) A http://w3.iac.net/~c...c/velocity.html oldallal játszottam, és az jött ki, hogy ha föltételezem, hogy 25 km Dobogókõ, és átlagosan 2.5 %-os az emelkedõ, akkor kicsit több mint 2 percet számít a 4kg különbség (87 helyett 85 perc). Hm. Nem túl sok...

#33444
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

1: Moser megrendelésre készült. Eljött a vázkészítõ, asszonyt lemérte, megbeszéltük a csövek anyagait, a dizájnt, kifizettem az elõleget, egy hónap múlva jött a váz. A váz DEDACCAI Cr-Mo, mérve 1390 gr, minden csõ sorszámozott+ adják hozzá a röntgenpapírokat, lifetime garancia.



De Zsír! Errõl nem is hallottam, hogy egyedi vázakat csinál a Moser. Csak a Yasec-rõl de õk úgy kb 190 körül vállalnak el egy aluvázat villa nélkül.
És így mennyi volt a váz?

De a kérdésre nem válaszoltál, hogy a Merida és tásai, meg össze se lehet hasonlítani...
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33445
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
1: Moser megrendelésre készült. Eljött a vázkészítõ, asszonyt lemérte, megbeszéltük a csövek anyagait, a dizájnt, kifizettem az elõleget, egy hónap múlva jött a váz. A váz DEDACCAI Cr-Mo, mérve 1390 gr, minden csõ sorszámozott+ adják hozzá a röntgenpapírokat, lifetime garancia.

2: a 105-ös szett új rajta. kivéve a fékek, mert azok ultegrák, ill. a hajtómû FSA

#33446
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Mellesleg 250-bõl építettem asszonynak Mosert. 105-el. Merida és társaihoz ne hasonlítsuk. 280-ból pedig Colnagot is lehet építeni!


ok, nem akarok elindítani egy sárdobálós kérdést, de ha már írtad légyszives indoklod meg, hogy miért! Mit tud többet egy Moser váz egy Meridánál. Mert speciel én nemtudom és lehet most felhomályosítasz!

És ha 250-bõl megvolt a Moser 105-el akkor gondolom használt alkatrészekbõl és azt tedd azért hozzá, mert pl én nem bízom a használt cuccokban, de ha tévedek akkor bocsi.

A Merida 901-es fehér nekem se tetszik, mert élõben a fehér olyan...hmm fehér. De a 903-as pirosra, meg a 904 sárgára nem lehet egy szavatok sem ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33447
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Laklothnál nekem mindig sikerült alkudni, árul új vázakat is.
Biondoba meg megint nem úgy érdemes menni, hogy kinéztél valamit katalógusból, hanem márti felhívja B.-t, hogy milyen vázat tud szerezni az adott keretbõl.


a dura szett az nektek lett volna inkább info. Futár hozta 2 nap alatt ért ide 4500 Ft volt.

#33448
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szerintem meg mindhárom kockázatos: elõzõ kettõ bolt drága és kissé marketinges-vakító, Matúz ráadásul használt vázakkal foglalkozik (40e Ft alatt nincs semmilyen váz, még a 20éves leharcolt sem). A külföld meg csak akkor éri meg, ha valakinek amúgy is kint van dolga.

#33449
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Szerintem: kerék-váz-szett
Szerintem: Matuz, Biondo, vagy külföld.

(most vettem Olaszo.-ban 10 sebességes Dura szettet 610 Euroért. pedál és agyak nélkül- ez csak info)

#33450
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Mephis: én is a 105-ös szettet ajánlom és én sem a Gepida vázon. Nem igazán jó, ha 100-150Ft körül keresel átlagosan jó oúti kerékpárt, ilyen árban több dolog sem stimmol rajta. Elõször nézzél szét jól a kerékpárboltokban, márkaképviseletekben, mert nem könnyû döntés egy komplett bringát beszerezni. A fontossági sorrend a minõségben egy biciklin: váz-szett-kerék. A te esetedben a kerékszettnek viszonylag masszívnak kell lenni, tehát 1800gr. körül v. fölötte (de 2000gr. fölötti már nem jó) [egyébként sem tudnád az igazán könnyû kerekeket megfizetni, 200eFt+], ez a küllõszámmal nem áll arányban, vagyis nem lesz gond 20/24, v. 24/28-as küllõs kerekekkel. Szóval érdeklõdj a Vár kerékpárboltban, Nellában, Corratecben, Probikeban, Goodbikeban, Ridebikeban, Kerékvárban. Szerintem a 200-250Ft-s szintet érdemes megcélozni, leértékelés esetén egész jó gépet is ki leeht fogni.
Tömegrõl: nem kell misztikfikálni, számít valamit az igaz, de amatõr szinten csak szélsõségben, vagy pld. olyan mértékben, hogy 12-13kg helyett 8-9 kg. Ezt már megérzed hegyen felfelé, versenyen lószolásnál, de pld. síkon egyenletes tempónál már kevésbé. A gyári adatok pedig szinte sossem reálisak, mindig kevesebbet adnak meg és pedál nélkül. A vázgyártók pld. van amikor meg sem adják a tömegadatot, máskor még véletlenül sem pontos, ill. megadnak egy adatot az összes méretre és nem írják ki melyikre vonatkozik.

#33451
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Mellesleg 250-bõl építettem asszonynak Mosert. 105-el. Merida és társaihoz ne hasonlítsuk. 280-ból pedig Colnagot is lehet építeni!

#33452
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Mephisoft!

Jo a Sora, de azert megsem: anyaggyengeseg, rozsdasodas, a Tiagra-ra ugyanez vonatkozik. Persze ha csak hobbi celra kell, szaraz idoben akkor jo, vagy ha mindig takaritod... (A multkor pofozgattam egy 3 eves Sora/Tiagra bicajt.)

105 felett mar turheto.

140e egy Sora-s bicoert szerintem kicsit huzos - akkor mar inkabb hasznaltan jobbat.

Egy 903-as Merida (szerintem is jo, csak csunya) karbon villaval, 105 vagy feletti 9-es szettel ha szerencsed van, alig hasznaltan 200 alatt boven kihozhato! Legalabbis en ennyiert siman tudnek adni neked olyan bringat, hogy csak na ... Es azert az lenyegesen jobb, mint egy Sora-s. (Es tenyleg 9.2-3 kg).
BMaFTe

#33453
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Szerintetek Dobogókõre fölfelé menet mennit számít majd ez a majdnem 4kg különbség?


2,16s.:)

#33454
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Vicces, hogy a Merida honlapján az angol verzióban nem adják meg a gépek súlyát, viszont a német verzióban igen. Eszerint a 16 sebességes 901-es (Sora) 9.1kg. A 20 sebességes 904-es (Shimano 105) 8.9kg.

Azt hiszem maradok a 901-esnél. Elolvastam a http://www.roadbikereview.com-on egy csomó Sora-beszámolót, nem tûnik olyan vészesen gyengének. Ha pedig majd pár év múlva kipusztul, lecserélem 105-esre. A 901-esnek ugyanaz a váza, villája, mint a drágábbaknak. Ráadásul egy boltban most tudok csere-berélni, variálni, és így 140-ért megkapom. - Csak ne lenne olyan csúnyácska!

A Gepida gyönyörû, de túl drága és lutri is. - Ha legalább valakinek lenne, és elmondaná tényleg milyen szuper, az más lenne ...

Egyébként megmértem a (még sovány :) trekking bringámat pontosabban: 13 kg. Szerintetek Dobogókõre fölfelé menet mennit számít majd ez a majdnem 4kg különbség?

#33455
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

ja és még valami:
miben különbözika két forgópontos fék a mezeitõl? jobb? mitõl jobb? egyszerre húzza a bowden a 2 fékpofát?

ill. a kazettás racsni mit takar? van olyan meg mentes?


Wáá most megfogtál! Mindent én sem tudok :D:D

A kétforgáspontos fék a jobb, szerintem azért, mert könnyebb húzni!
A kazettás racsnit szerintem könnyebb szétszedni meg variálni vele. Manapság az a menõ, modern...kérdezz rá a meghajtás topickban, a kazetta nem csak az outi sajátja!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33456
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
köszi Grolsch és Mathias:prosze:



ja és még valami:
miben különbözika két forgópontos fék a mezeitõl? jobb? mitõl jobb? egyszerre húzza a bowden a 2 fékpofát?

ill. a kazettás racsni mit takar? van olyan meg mentes?

#33457
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Vagy mondjuk 250 ezerbõl kijön egy Trek 1500-as vázra (106 ezer) épített Tiagra rendszer.
De igazából a Trek-et sem tapasztaltam még, de mégis jobb a neve, mint a Gepidának ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33458
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

No szóval kéne egy igazi országúti. Kinéztem egy bringát: Gepida Bandon 970 - Shimano 105-ös cucc, karbon villa, és nagyon dögösen kinézõ kerekek (Vuelta Crosser Wheel set), 9.7 kg - 244eFt. Itt a leírás: http://www.olimpia.h...letek.php?id=13

Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzó :( Nem tudom, ez hány kg. lehet, de gondolom ez sincs 10 fölött, pár deka nem számít. Megér 100eFt-ot a 105-ös felszerelés és a fene tudja milyen kerék? Megérzem én egyáltalán a különbséget? (Föltve, hogy jól beállítom a váltókat.)

Vélemény, jótanács?


Én nem vennék Gepidát. Fõleg nem 244 ezer Ftért!

Ha ennyi pénzt szánsz rá vegyél Merida Road904-et! Az is 105-el van szerelve, karbonvillás, és garantáltan nincs 10 kg! Vagy ott van még a Merida Road 903, 219 ezerért. Ugyanaz a váz, csak Tiagrával szerelve.

Szerintem, és most lehet megkövezni a Meridának vannak a legjobb ár/érték arányú vázai. 55-ezer Ft, karbonvilla, duplacsöves alu-váz, pehely súllyal.
És egyáltalán nem gagyik!

Meg ott van még a Decathlon! Azokat annyira nem ismerem, de pár hete voltam egy boltjukban és csorgattam a nyálam rendesen. Azok is elég jó áron vannak! Ha jól emlékszem 230 körül volt egy 105-el szerelt karbonvillás gépük. Meg + karbon támvillásat is kapsz már elfogadható áron de arra nem emlékszem mennyi.
Nem lehet olyan rossz a Decathlon, ha az Ag2R pro tour csapat ezzel a márkával nyomul.

Ja és ragaszkodj nyugodtan a karbonvillához, mert sokkal jobb! Fõleg ha a támvillád is abból van...:D Nekem volt aluvillás gépem is és az általad említett kézzsibbadás nem volt jellemzõ, szóval lehet tényleg tartásbeli hiba lesz!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33459
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Köszi, de sajnos ez nem sokat segített. Azt hiszem ez a bemutatósdi nem az a mûfaj, amiben bármi kritikusat mondanának...


Tudom sajna. De teszten se hallottam még rosszat bringáról.:( Ez van, vigyáznak mit írnak, nehogy ne kapjan tesztelésre bicót.

#33460
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Hát nem tudom hogy zsibbadt el úgy a kezed.:) Egyálltalán nem gáz a merev villa szerintem, nekem acél vázam és villám van és csak akkor kezd el fájni a csuklóm, ha több mint 50kmert tekerek, de ha kicsit mozgatom, akkor elmúlik.
Lehet rossz a tartásod.

http://matuzmaster.h...ikkek_pain.html