Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#33421
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Ja igen magnézium Merida, annál még a ropi is tartósabb, még jó hogy kivonták a forgalomból :D
Csak azért kukacoskodom, mert itt gyakran írnak olyanokat, hogy csak az olasz jó, meg merevség...van egy ismerõsöm, aki 150 ezer Ft-os Neuzer bicóval nyer outi versenyeket.
Meg írták, az ezelõtti Bringában, hogy a Merida 904 nem elég merev. Nem tudom...én a piros lámpánál olyan simán legyorsulom az autókat, hogy csak úgy porzik! :D

De nem akarok itt paranoiáskodni csak elkap az írhatnék, ha vki azt írja nem venne, akkor már had írjam le, hogy én meg vennék :)
De Peace! Szeretek mindenkit!

Olee 2 hetente jársz Olaszba? De jóóó neked!! Lehet ott kapni Milramos cuccokat? Mert ha igen meg kéne nekünk ismernünk egymást!!! :-)

ja amúgy ha sok pénzem lesz én egy Pinarellot fogok venni és akkor majd rám is lehet mondani, hogy mániákus!!! :-D
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33422
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
OFF
Nos... az autóknál az alapkoncepció a könnyûfémfelni esetén: könnyebb felni következtében kisebb a kiszámítható teta(?) értéke, ami azt fogja jelenteni a gyakorlatban hogy az autó könnyebben fog gyorsulni, könnyebben lehet majd fékezni is (nem lesz akkora a kerék lendítõ hatása).
Más kérdés, hogy egy csomó alufelni csak csicsás és dögnehéz... :P
Legalábbis én így tudom.
ON

Tegyük fel hogy egy kissé göröngyös, zötykölõdõs úton megyünk (mondjuk rossz minõségû térkõ, vagy jó macskakõ). Ekkor ahogy haladunk elõre a kis bukkanók leküzdése ugyebár energiát emészt fel, amit a kerék tangenciális gyorsulásából(sebességébõl) vesz el, illetve közvetett módon az egész tömegrendszer haladási sebességébõl. Nagyobb tömegû keréknél sokkal kevesebbet, mivel az könnyebben "átbukik" rajta. Ezért érezzük nehezebb kerékkel, ha már egyszer elkaptuk a fordulatot, hogy megállíthatatlanok vagyunk.:bananadan Síkon!!! De ez igaz ritka széllökésekre is...

A fenti példa csak a lendítõ hatást és annak hasznosságát vázolja. De szerintem sem kell több energiát befektetni egy nehezebb kerék fordulaton tartásához. Aztán kitudja :chin:

Hegyes, sprintes szakaszon az autós példa igazolja a könnyû kerekek egyértelmû fölényét.

#33423
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Szerintem nehezebb kerekekkel könnyebb sík terepen tartani a tempót.
Sprintekre, meg hegyre föl kell a könnyû. szerintem.

#33424
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.


Ööööö, nem. Könnyû kereket is ugyanannyi energiába (zéró) kerül forgásban tartani. A légellenállást meg a súrlódást kell leküzdeni; mindkettõ független a tömegtõl. Azért mennek nehezebb kerékkel síkon, mert az aerodinamikusabb/merevebb/megbízhatóbb.

#33425
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Jézusom! Ne legyél már paranoiás! Persze, hogy mindenki olyan bicóval megy, amivel akar. Senki nem mondta, hogy a többi mind szar.
Mellesleg ha már mtb világkupa, akkor Gunn Rita-nak kurvára mindegy lenne, hogy mivel megy. Õ egy 30 kilós montival is megverné a mezõny 70%-át.
Szerinted Armstrongnak nem lett volna mindegy, hogy milyen márkán ül?
Ne menjünk már ebbe bele. poén volt. Mindenki azt veszi, amire pénze van.

Én kéthetente járok Olaszországba. Ott vannak azok a boltok, ahol lemérik a megrendelõket. De úgy egy hónapot kb. várni kell a vázra. Raktáron eleve csak egy két darab van.
Illetve Mo.-n, ha Biondot akarsz. azt is méretre, egyedileg készítik teljesen normális áron.

Óbarokról Bicske felé keresztbe kell csak átmenni a 100-ason.

Nagybátyámnak piros Malija van sárga felirattal.

#33426
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat! :)
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!


A magnéziumos az állítólag(...) egy évet bír, többen mondták, hogy meg ne próbáljak olyat venni. Szerintem az alumínium technológiájuk azért már sokkal kiforrottabb, az azért bírhatja... Nagyon sokáig 105-ös Meridára akartam váltani, utána meg Authorra ácsingóztam.
Aztán végül kevesebb(-50) pénzbõl vettem egy fél éves profit, aminél már látná az ember a gyengeségeket(a vételkor). Bár abszolút nem vagyok elfogult, lsd. fent, ez melleselg a kulacstartót leszámítva végig olasz. :) (tajvanöccázforint)

#33427
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más


Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat! :)
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!

Engem ez az olasz miszticzmus ki tudna kergetni a világból! A Giant is szar, mert azt is Taiwan-on gyártják? Meg ha jól tudom a Colnagonak is van már pár szériája ami ott készül! Meg kihagytam a Trek-et, Specializedet!

Tudom ez mind olyan márka amire ti fel nem ülnétek, de egy hobbi-bringásnak azért még elmennek!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33428
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Huhuhuhúúú, olvastam az elõzõ pár oldal "termését", nem egyszerû. Maradjunk annyiba, hogy ha két kulacs van betéve, azt is cipelni kell felfelé, annyival is lassabb leszel, akár egy profi - jó nála nem 2km-en jön ki - akár egy vasárnapi bicajos, nem még ha 4kiló a különbség!
Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.

Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más

#33429
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Melyik cégnél vetted? És komolyan kiment hozzátok lemérni az asszonyt? Csak ámulok bámulok!:) Ha tudsz rakjál be légyszi képet a bringáról!


Igen én is szeretnék címet és képet a bringáról! Mert durván jól hangzik! :)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33430
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Memphis: a hegymeneti idõ- és energianyerést / tömeg, merevség nem lehet objektíve kiszámolni, mert amit pld. írtál, az az átlagos emelkedés, ráadául Pomáztól számolva. Amíg nem jön a kiskovácsi meredek, meg a pilissztkereszti, addig nincs különbség, de aztán megugrik a 8 és a 6%-os részeken, ami kb. összesen 7 km. Arról nem beszélve, hogy kevésbé is fáradsz. ÉS ahogy írtam nemcsak a tömeg számít, hanem a bicaj merevsége, ami akár a mozgó alkatrészekig lebontva is tényezõ.

#33431
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Olee: hát elképedtem, biciklizek már egy ideje, de ilyenrõl nem hallottam, akárkinek kijönnek házhoz, leveszik a méretet és legyártják csak neki 1 db.-ot, ráadásul ilyen olcsón!!? Szóval ha tudsz írj már errõl bõvebben. Ilyen szempontból valóban nem lehet összehasonlítani más vázzal sem... Az olasz vázak most is jók, de már azért máshol is vannak jó vázak, egyedi gyártók (német, USA, spanyol, új-zéland, stb.)

#33432
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Moser megrendelésre készült. Eljött a vázkészítõ, asszonyt lemérte, megbeszéltük a csövek anyagait, a dizájnt, kifizettem az elõleget, egy hónap múlva jött a váz. A váz DEDACCAI Cr-Mo, mérve 1390 gr, minden csõ sorszámozott+ adják hozzá a röntgenpapírokat, lifetime garancia.


Melyik cégnél vetted? És komolyan kiment hozzátok lemérni az asszonyt? Csak ámulok bámulok!:) Ha tudsz rakjál be légyszi képet a bringáról!

#33433
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Nagybátyámmal szoktam tekerni, aki eleve Szárligeti.
Mellesleg miért csak Óbarokig tekersz??? Onnan már csak 8 km Bicske.


Nagybátyádnak nem egy sárga Mailja van? mert igazából én is félig szárligeti vagyok ;) jelenleg is szárligetrõl pötyögök

Azért nem megyek el Bicskéig ,pedig arrafele van Zsámbék...bizti jó, mert mint írtam nem szeretek/merek a 100-ason menni. Fõleg, mert mindig egyedül (sajnos) egyedül bicózom és nincs aki húzzon, meg ha már többen lennénk akkor az autósok is jobban odafigyelnek, és akkor már nem is félnék annyira...szóval minden mindennel összefügg :)

Bár ez technikai fórum igaz az a topic neve, hogy országútiról mindent:D de a többit priviben
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33434
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás

Kedvenc útvonalam: Tb-Szárliget-Óbarok :D arra gondolsz amire én?
Ja meg Tata-Komárom, Tata-Kömlõd
De a 100-ason nem közlekedek...így is sok a suttyó!




szerintem arra!:) hú de titokzatosan hangzik!:)

Nagybátyámmal szoktam tekerni, aki eleve Szárligeti.
Mellesleg miért csak Óbarokig tekersz??? Onnan már csak 8 km Bicske.

#33435
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

GROLSCH Te merre szoktál tekerni????
Én bicskei vagyok és majdnem mindig Tatabánya felé megyek.


Kedvenc útvonalam: Tb-Szárliget-Óbarok :D arra gondolsz amire én?
Ja meg Tata-Komárom, Tata-Kömlõd
De a 100-ason nem közlekedek...így is sok a suttyó!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33436
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
GROLSCH Te merre szoktál tekerni????
Én bicskei vagyok és majdnem mindig Tatabánya felé megyek.

#33437
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás

Azt hittem, kész bicajt egyben venni olcsóbb, mint egy kb. ugyanolyat építeni... A nagy gyárak nem olcsóbban kapják a cuccokat mondjuk a Shimanótol mint egy kiskereskedõ? Rosszul gondolom?



Nagyon jól gondolod! CSAK: amíg a magyar kereskedõk ekkora haszonkulccsal dolgoznak, hogy úgy dobálóznak az 50-60 % árengedményekkel, hogy csak na, addig ne csodálkozz, ha külföldön MINDENT olcsóbban be lehet szerezni.
És amikor 50-60% -al akcióznak valamit, még akkor sem bukós.

Pölö szerinted mennyi a récseiben egy akkora üzlethelyiség bérletije+rezsije??
Valakikkel ki kell azt ám fizettetni!

#33438
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Ja, és szerintem az országúti az olasz!!!!!!!:)
De ízlések és pofonok.:)


Sejtettem hogy innen fúj a szél!!!
Én meg szkeptikus vagyok a beskatujázással szemben!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33439
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Azt hittem, kész bicajt egyben venni olcsóbb, mint egy kb. ugyanolyat építeni... A nagy gyárak nem olcsóbban kapják a cuccokat mondjuk a Shimanótol mint egy kiskereskedõ? Rosszul gondolom?



Nem ez tévhit. Én 40 ezerrel olcsóbban építettem ugyanazt a bicót, mint ami a katalógusban volt
Igaz pár helyen nem ugyanaz a márka, de minõségben igen.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33440
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
80 volt villával, korm csapival, karbon nyeregcsõvel.

Ja 80 ért a Biondo is készít egyedi vázat + egyedi festés 5000.
És ez karbon villával, csapival és bil.-el van.



Én egy egyedileg méretre készített, minõségi, ellenõrzött anyagokból válogatott vázat lifetime garanciával, amit tetszés szerint kézzel festenek, azt nem akartam összehasonlítani egy tajvanon sorozatban gyártott vázzal.
Ja, és szerintem az országúti az olasz!!!!!!!:)
De ízlések és pofonok.:)