Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33421
Írta 2006. június 01. - 14:51
Csak azért kukacoskodom, mert itt gyakran írnak olyanokat, hogy csak az olasz jó, meg merevség...van egy ismerõsöm, aki 150 ezer Ft-os Neuzer bicóval nyer outi versenyeket.
Meg írták, az ezelõtti Bringában, hogy a Merida 904 nem elég merev. Nem tudom...én a piros lámpánál olyan simán legyorsulom az autókat, hogy csak úgy porzik!
De nem akarok itt paranoiáskodni csak elkap az írhatnék, ha vki azt írja nem venne, akkor már had írjam le, hogy én meg vennék
De Peace! Szeretek mindenkit!
Olee 2 hetente jársz Olaszba? De jóóó neked!! Lehet ott kapni Milramos cuccokat? Mert ha igen meg kéne nekünk ismernünk egymást!!! :-)
ja amúgy ha sok pénzem lesz én egy Pinarellot fogok venni és akkor majd rám is lehet mondani, hogy mániákus!!! :-D
#33422
Írta 2006. június 01. - 14:50
Nos... az autóknál az alapkoncepció a könnyûfémfelni esetén: könnyebb felni következtében kisebb a kiszámítható teta(?) értéke, ami azt fogja jelenteni a gyakorlatban hogy az autó könnyebben fog gyorsulni, könnyebben lehet majd fékezni is (nem lesz akkora a kerék lendítõ hatása).
Más kérdés, hogy egy csomó alufelni csak csicsás és dögnehéz...
Legalábbis én így tudom.
ON
Tegyük fel hogy egy kissé göröngyös, zötykölõdõs úton megyünk (mondjuk rossz minõségû térkõ, vagy jó macskakõ). Ekkor ahogy haladunk elõre a kis bukkanók leküzdése ugyebár energiát emészt fel, amit a kerék tangenciális gyorsulásából(sebességébõl) vesz el, illetve közvetett módon az egész tömegrendszer haladási sebességébõl. Nagyobb tömegû keréknél sokkal kevesebbet, mivel az könnyebben "átbukik" rajta. Ezért érezzük nehezebb kerékkel, ha már egyszer elkaptuk a fordulatot, hogy megállíthatatlanok vagyunk.:bananadan Síkon!!! De ez igaz ritka széllökésekre is...
A fenti példa csak a lendítõ hatást és annak hasznosságát vázolja. De szerintem sem kell több energiát befektetni egy nehezebb kerék fordulaton tartásához. Aztán kitudja :chin:
Hegyes, sprintes szakaszon az autós példa igazolja a könnyû kerekek egyértelmû fölényét.
#33423
Írta 2006. június 01. - 13:49
Sprintekre, meg hegyre föl kell a könnyû. szerintem.
#33424
Írta 2006. június 01. - 13:45
Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.
Ööööö, nem. Könnyû kereket is ugyanannyi energiába (zéró) kerül forgásban tartani. A légellenállást meg a súrlódást kell leküzdeni; mindkettõ független a tömegtõl. Azért mennek nehezebb kerékkel síkon, mert az aerodinamikusabb/merevebb/megbízhatóbb.
#33425
Írta 2006. június 01. - 13:44
Mellesleg ha már mtb világkupa, akkor Gunn Rita-nak kurvára mindegy lenne, hogy mivel megy. Õ egy 30 kilós montival is megverné a mezõny 70%-át.
Szerinted Armstrongnak nem lett volna mindegy, hogy milyen márkán ül?
Ne menjünk már ebbe bele. poén volt. Mindenki azt veszi, amire pénze van.
Én kéthetente járok Olaszországba. Ott vannak azok a boltok, ahol lemérik a megrendelõket. De úgy egy hónapot kb. várni kell a vázra. Raktáron eleve csak egy két darab van.
Illetve Mo.-n, ha Biondot akarsz. azt is méretre, egyedileg készítik teljesen normális áron.
Óbarokról Bicske felé keresztbe kell csak átmenni a 100-ason.
Nagybátyámnak piros Malija van sárga felirattal.
#33426
Írta 2006. június 01. - 13:41
Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat!
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!
A magnéziumos az állítólag(...) egy évet bír, többen mondták, hogy meg ne próbáljak olyat venni. Szerintem az alumínium technológiájuk azért már sokkal kiforrottabb, az azért bírhatja... Nagyon sokáig 105-ös Meridára akartam váltani, utána meg Authorra ácsingóztam.
Aztán végül kevesebb(-50) pénzbõl vettem egy fél éves profit, aminél már látná az ember a gyengeségeket(a vételkor). Bár abszolút nem vagyok elfogult, lsd. fent, ez melleselg a kulacstartót leszámítva végig olasz. (tajvanöccázforint)
#33427
Írta 2006. június 01. - 13:21
Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más
Jó engem meg meggyõz az, hogy karbon Merida montival nyerik az olimpiákat, meg világbajnokságokat!
Lehet, hogy a régebbi Meridák tényleg kicsit silányabbak, pl mondjuk a magnéziumos széria, de azért õk is minden évben fejlõdnek!
Engem ez az olasz miszticzmus ki tudna kergetni a világból! A Giant is szar, mert azt is Taiwan-on gyártják? Meg ha jól tudom a Colnagonak is van már pár szériája ami ott készül! Meg kihagytam a Trek-et, Specializedet!
Tudom ez mind olyan márka amire ti fel nem ülnétek, de egy hobbi-bringásnak azért még elmennek!
#33428
Írta 2006. június 01. - 13:01
Viszont amit igazán megérzel, a kerék, na az legyen nagyon könnyû. Forgó tömeg... fizika. Még síkon is észreveszed, hogy nagyon könnyen gyorsul, viszont sokkal rosszabb forgásban tartani. Ezér kint is sík szakaszon valamivel nehezebb bicajjal mennek, nehezebb kerekekkel.
Merida kontra akármi más? Láttam kettészakadt karbon meridát, szal nem nagyon kéne semmilyen. Oké, elõfordulhat, hogy egy CR1 szétszakad, de azé az más
#33429
Írta 2006. június 01. - 12:07
Melyik cégnél vetted? És komolyan kiment hozzátok lemérni az asszonyt? Csak ámulok bámulok! Ha tudsz rakjál be légyszi képet a bringáról!
Igen én is szeretnék címet és képet a bringáról! Mert durván jól hangzik!
#33430
Írta 2006. június 01. - 11:54
#33431
Írta 2006. június 01. - 11:47
#33432
Írta 2006. június 01. - 11:08
Moser megrendelésre készült. Eljött a vázkészítõ, asszonyt lemérte, megbeszéltük a csövek anyagait, a dizájnt, kifizettem az elõleget, egy hónap múlva jött a váz. A váz DEDACCAI Cr-Mo, mérve 1390 gr, minden csõ sorszámozott+ adják hozzá a röntgenpapírokat, lifetime garancia.
Melyik cégnél vetted? És komolyan kiment hozzátok lemérni az asszonyt? Csak ámulok bámulok! Ha tudsz rakjál be légyszi képet a bringáról!
#33433
Írta 2006. június 01. - 10:56
Nagybátyámmal szoktam tekerni, aki eleve Szárligeti.
Mellesleg miért csak Óbarokig tekersz??? Onnan már csak 8 km Bicske.
Nagybátyádnak nem egy sárga Mailja van? mert igazából én is félig szárligeti vagyok jelenleg is szárligetrõl pötyögök
Azért nem megyek el Bicskéig ,pedig arrafele van Zsámbék...bizti jó, mert mint írtam nem szeretek/merek a 100-ason menni. Fõleg, mert mindig egyedül (sajnos) egyedül bicózom és nincs aki húzzon, meg ha már többen lennénk akkor az autósok is jobban odafigyelnek, és akkor már nem is félnék annyira...szóval minden mindennel összefügg
Bár ez technikai fórum igaz az a topic neve, hogy országútiról mindent:D de a többit priviben
#33434
Írta 2006. június 01. - 10:50
Kedvenc útvonalam: Tb-Szárliget-Óbarok arra gondolsz amire én?
Ja meg Tata-Komárom, Tata-Kömlõd
De a 100-ason nem közlekedek...így is sok a suttyó!
szerintem arra! hú de titokzatosan hangzik!
Nagybátyámmal szoktam tekerni, aki eleve Szárligeti.
Mellesleg miért csak Óbarokig tekersz??? Onnan már csak 8 km Bicske.
#33435
Írta 2006. június 01. - 10:45
GROLSCH Te merre szoktál tekerni????
Én bicskei vagyok és majdnem mindig Tatabánya felé megyek.
Kedvenc útvonalam: Tb-Szárliget-Óbarok arra gondolsz amire én?
Ja meg Tata-Komárom, Tata-Kömlõd
De a 100-ason nem közlekedek...így is sok a suttyó!
#33436
Írta 2006. június 01. - 10:41
Én bicskei vagyok és majdnem mindig Tatabánya felé megyek.
#33437
Írta 2006. június 01. - 10:40
Azt hittem, kész bicajt egyben venni olcsóbb, mint egy kb. ugyanolyat építeni... A nagy gyárak nem olcsóbban kapják a cuccokat mondjuk a Shimanótol mint egy kiskereskedõ? Rosszul gondolom?
Nagyon jól gondolod! CSAK: amíg a magyar kereskedõk ekkora haszonkulccsal dolgoznak, hogy úgy dobálóznak az 50-60 % árengedményekkel, hogy csak na, addig ne csodálkozz, ha külföldön MINDENT olcsóbban be lehet szerezni.
És amikor 50-60% -al akcióznak valamit, még akkor sem bukós.
Pölö szerinted mennyi a récseiben egy akkora üzlethelyiség bérletije+rezsije??
Valakikkel ki kell azt ám fizettetni!
#33438
Írta 2006. június 01. - 10:38
Ja, és szerintem az országúti az olasz!!!!!!!
De ízlések és pofonok.
Sejtettem hogy innen fúj a szél!!!
Én meg szkeptikus vagyok a beskatujázással szemben!
#33439
Írta 2006. június 01. - 10:33
Azt hittem, kész bicajt egyben venni olcsóbb, mint egy kb. ugyanolyat építeni... A nagy gyárak nem olcsóbban kapják a cuccokat mondjuk a Shimanótol mint egy kiskereskedõ? Rosszul gondolom?
Nem ez tévhit. Én 40 ezerrel olcsóbban építettem ugyanazt a bicót, mint ami a katalógusban volt
Igaz pár helyen nem ugyanaz a márka, de minõségben igen.
#33440
Írta 2006. június 01. - 10:32
Ja 80 ért a Biondo is készít egyedi vázat + egyedi festés 5000.
És ez karbon villával, csapival és bil.-el van.
Én egy egyedileg méretre készített, minõségi, ellenõrzött anyagokból válogatott vázat lifetime garanciával, amit tetszés szerint kézzel festenek, azt nem akartam összehasonlítani egy tajvanon sorozatban gyártott vázzal.
Ja, és szerintem az országúti az olasz!!!!!!!
De ízlések és pofonok.