Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33381
Írta 2006. július 03. - 12:30

Csak esztétikai okokból sztem nagy hiba lenne oúti cipõt venni. Megevtted az SPD pedált, ami lehetõséget ad rá, hogy normálisan tudj járni patentcipõben. Mi a fenéért rúgnád magad seggbe azzal, hogy veszel olyan cipõt, aminek a betonmerev talpából majd úgyis kiáll a stopli, és tipeghetsz, mint pingvin a tükörjégen? Hogy ne nézzenek ki maguk küzül a májer oútisok? Ne má... Akkor miért nem vettél oúti pedált is, hogy tényleg kihasználd az elõnyeit?
11000 körül már vannak korrekt SPD cipõk. Szerény és teljesen tudománytalan becslésem szerint a hajlékonyabb talp miatt elvesztett energia pár tized, legföljebb 1 mp-et jelent kilométerenként. Kurvára mindegy... Az SPD cipõk talpa amúgy is inkább csak fölfelé hajlik (lásd: járás), arra se sokat. Lefelé (a pedál taposásakor) nemigen.
11000 körül már vannak korrekt SPD cipõk. Szerény és teljesen tudománytalan becslésem szerint a hajlékonyabb talp miatt elvesztett energia pár tized, legföljebb 1 mp-et jelent kilométerenként. Kurvára mindegy... Az SPD cipõk talpa amúgy is inkább csak fölfelé hajlik (lásd: járás), arra se sokat. Lefelé (a pedál taposásakor) nemigen.
#33382
Írta 2006. július 03. - 12:17

hello
köszi a hozzászólásokat, sejtettem, hogy megálmodni könnyebb, mint megszerezni:)
ez esetben sztem outis cipõt veszek, amire reámegy a pedálom stoplija
még egy hetem úgyis van, amíg megjön a lóvé, addig keresek:)
ja és még annyi, hogy mez és mez között mi a különbség? az árakon kívül
köszi a hozzászólásokat, sejtettem, hogy megálmodni könnyebb, mint megszerezni:)
ez esetben sztem outis cipõt veszek, amire reámegy a pedálom stoplija
még egy hetem úgyis van, amíg megjön a lóvé, addig keresek:)
ja és még annyi, hogy mez és mez között mi a különbség? az árakon kívül
#33383
Írta 2006. július 03. - 09:11

520 as montis pedálja van .....Mykonzerv: ezek a szempontok egyértelmûen montis cipõre mutatnak a oúti kinézetet leszámítva. Minden együtt nem lehet, el kell dönteni mit akarsz valójában. Ha oúton akarsz tekerni komolyabban a "puha" talp hátrány, a montis cipõ-oúti pedál nem tudom hogy oldható meg. Ha inkább túrázás lesz a kerékpározásodból, akkor még a klipszes megoldáson is lehet gonodlkodni, mert a Diadorának van ilyen cipõje, amiben rendesen leeht járni, de azért elég szilárd a cipõ a hajtáshoz is. VAgy trekking, esetleg oúti hibrid...
de amugy az elvárások még magasabb áron sem teljesíthetõk sztem sem....a puha talpu süllyesztett stoplis a scott boulder, tán a speci taho de mind2 távol áll az outi kinézettõl, és 20 as árszinten van.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#33384
Írta 2006. július 03. - 09:09

Mykonzerv: ezek a szempontok egyértelmûen montis cipõre mutatnak a oúti kinézetet leszámítva. Minden együtt nem lehet, el kell dönteni mit akarsz valójában. Ha oúton akarsz tekerni komolyabban a "puha" talp hátrány, a montis cipõ-oúti pedál nem tudom hogy oldható meg. Ha inkább túrázás lesz a kerékpározásodból, akkor még a klipszes megoldáson is lehet gonodlkodni, mert a Diadorának van ilyen cipõje, amiben rendesen leeht járni, de azért elég szilárd a cipõ a hajtáshoz is. VAgy trekking, esetleg oúti hibrid...
#33385
Írta 2006. július 03. - 01:17

ami puha talpú (tehát lehessen járni benne jól), süllyesztett stoplijú ill. külsõre outis
kb. ennyi az igény (tudom, nem kevés, de tuti van szintézis rá)
Szerintem erre egyszerû válasz: ilyen cipó nem létezik.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#33386
Írta 2006. július 03. - 00:28

hello!:wazuuup:
no megvan az spd pedál (shimano pd-m520), már csak a megfelelõ cipõ kéne nekem. ebben kéne a segítség.
14 ezernél többet nem szánok rá, de olyan kell nekem, ami puha talpú (tehát lehessen járni benne jól), süllyesztett stoplijú ill. külsõre outis
kb. ennyi az igény (tudom, nem kevés, de tuti van szintézis rá)
akár cipõtípust, akár (web)boltot ilyenekkel szívesen fogadok. Bp-i vagyok.
köszi:) :clap:
no megvan az spd pedál (shimano pd-m520), már csak a megfelelõ cipõ kéne nekem. ebben kéne a segítség.
14 ezernél többet nem szánok rá, de olyan kell nekem, ami puha talpú (tehát lehessen járni benne jól), süllyesztett stoplijú ill. külsõre outis
kb. ennyi az igény (tudom, nem kevés, de tuti van szintézis rá)
akár cipõtípust, akár (web)boltot ilyenekkel szívesen fogadok. Bp-i vagyok.
köszi:) :clap:
#33387
Írta 2006. július 02. - 15:10

Nekem is volt már hasonló recsegés, 2-szer szétszedtem a közepét és semmi. Majd meghúztam a pedálokat és láss csodát megszünt a nyikogás.
#33388
Írta 2006. július 02. - 10:40

A váz erõsíti a hangot. Meg nem mondod, hol a recsegés eredete. Lehet, hogy nem a középrész, hanem a nyeregcsõ a vázban, vagy a nyereg maga. Ezt a gyanút erõsíti az is, hogy ha "ugrálsz" az ülésen, akkor jelentkezik. Ha a nyeregcsõ, akkor asszem kicsit be kell zsírozni és úgy visszatenni. Próba szerencse. Nálam végül a nyeregcsõ a vázban volt a ludas.
#33389
Írta 2006. július 02. - 10:12

helo
nem lene yobb ha garanciális cserére küldenéd a Fondriest?
mert gondolom töb mint 2 év a garancia ráyuk
nem lene yobb ha garanciális cserére küldenéd a Fondriest?
mert gondolom töb mint 2 év a garancia ráyuk

#33390
Írta 2006. július 02. - 00:01

egyébként azért is vagyok biztos a váz problémakörben, mert nem is kell erõvel nyomnom a pedált a recsegéshez, elég, ha "ugrálok" az ülésen, és attól is jön a recsgés lentrõl. és bazi hangos.
#33391
Írta 2006. július 01. - 23:14

Hááááát... nem irigyellek, egy ilyen kategóriájú cucc elkezd recsegni... stressz a javából.
Nagyon alap dolog, de: próbáld meg a monoblokkot teflonszalaggal körbetekerve behajtani, a kar(oka)t meg zsírral bekenve feltenni.
De ha a szerelõk a vázat mondták, akkor eléggé reménytelennek igérkezik...
Nagyon alap dolog, de: próbáld meg a monoblokkot teflonszalaggal körbetekerve behajtani, a kar(oka)t meg zsírral bekenve feltenni.
De ha a szerelõk a vázat mondták, akkor eléggé reménytelennek igérkezik...
#33392
Írta 2006. július 01. - 17:28

Elõfrdulhat, hogy a középcsapágynál a jobb és bal oldali menet nem teljesen párhuzamos. Bár egy ilyen szintû bringánál azért ez nem valószinû.
#33393
Írta 2006. július 01. - 17:12

Sziasztok! Van egy Fondriest Megalu bicajom, kb 2 és fél éves. (én építettem, fõként Dura-Ace cucokkal van díszítve). Már régóta elkezdett enyhe recsegés-ropogás jönni a középcsapágy környékérõl, ami idén olyannyira felerõsödött, hogy már élvezhetetlen vele a bicajozás. Többször szétszedettem a középrészt idén szervízekben, és mindenki egyöntetûen a vázat jelölte meg okként. Kb 2000 km van a bicajban, és én sem vagyok több 70 kilónál, nagyon megkímélt a rendszer. Nem tudom, lehet-e valamit tenni a recsegés ellen, minden megoldás érdekelne. Ha van valakinek bármilyen tippje, ötlete, írja meg. köszönöm elõre is!
#33394
Írta 2006. július 01. - 16:32

Váltáskönnyítõ, de nem a szegecsek, hanem a bemarások, spirálisan emelkedve a fogaskoszorún, ill. a hajtómûn.
http://www.branfordb...cog4.html#item2
http://www.branfordb...cog4.html#item2
#33395
Írta 2006. július 01. - 15:56

Hali
Mit jelent a Campagnolo lánctányérokon az EXA Drive felirat??
ya köszi megtaláltam váltáskönyitõ szegecs...
Mit jelent a Campagnolo lánctányérokon az EXA Drive felirat??
ya köszi megtaláltam váltáskönyitõ szegecs...
#33396
Írta 2006. július 01. - 15:43

Kuka. Bár nekem csak a porvédõ veszett el az 550bõl, nem lehetett szerezni. Szal inkább csináltam. Azé a küllõvel ne próbálkozz.
#33397
Írta 2006. június 30. - 14:45

A helyzet nem túl rózsás kerék ügyben:
Kiderült, hogy Matuzéknak Dunakeszin mégsincs küllõjük hozzá
Kiderült az is, hogy 20-ért csak a 40 ezres Moserbe számítaná be, az meg nekem nem nagyon tetszik ennyiért.
Felhívtam a Ridebike-ot, tényleg rendeltek anno egyet, de annyira sokat kellett várni rá, hogy mégegyszer nem rendelnek.
Tehát ismét kérnék segítséget azügyben, hogy hol lehetne beszerezni küllõt ehhez a WH-R535-höz. Ja és lehet, hogy egy anya is fog kelleni, mert a törött darab benne van, még nem próbáltam kiszedni.
A bringám kerekek nélkül hever ebben a szép idõben:cry:
Kiderült, hogy Matuzéknak Dunakeszin mégsincs küllõjük hozzá

Kiderült az is, hogy 20-ért csak a 40 ezres Moserbe számítaná be, az meg nekem nem nagyon tetszik ennyiért.
Felhívtam a Ridebike-ot, tényleg rendeltek anno egyet, de annyira sokat kellett várni rá, hogy mégegyszer nem rendelnek.
Tehát ismét kérnék segítséget azügyben, hogy hol lehetne beszerezni küllõt ehhez a WH-R535-höz. Ja és lehet, hogy egy anya is fog kelleni, mert a törött darab benne van, még nem próbáltam kiszedni.
A bringám kerekek nélkül hever ebben a szép idõben:cry:
#33398
Írta 2006. június 30. - 08:32

Szerintem nem az agyak súlylimitáltak, hanem a kerékszett egésze. A csak a peremnek kell bírnia a súlyt és azt nem csinálják karbonból (kivétel itt is van, pl. Obermayer, de ezt nem tudjuk megfizetni különben sem). EGyébként is a 80 kg. alatti kategória nagyon ritkán esik a súlylimitbe, csak az extrakönnyû dolgoknál (1000 gr, alatti vázak, 1300gr. alatti kerékszettek, 100 gr. alatti nyergek, nyeregcsövek, stb.)
Gsüveg: nyereg alatt repedés, hát nem egy tipikus vázrepedési hely, nemcsak karc? Ha nem, akkor inkább a nyeregcsõ túlzott meghúzásától lehet...
Gsüveg: nyereg alatt repedés, hát nem egy tipikus vázrepedési hely, nemcsak karc? Ha nem, akkor inkább a nyeregcsõ túlzott meghúzásától lehet...
#33399
Írta 2006. június 30. - 00:50

#33400
Írta 2006. június 29. - 22:16
