Mavic, Mavic, Mavic, csak azt szereti, másra rá se néz:krol:
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33361
Írta 2006. június 14. - 16:00
#33362
Írta 2006. június 13. - 11:19
Ha már márkák... akkor a Shimanokat én sem ajánlom, a kerekeik nem túl jók, csak a legfelsõ kategória, a szettagyak sem. Gipiemme, Campa, Bontrager Race, v. Select, MAvic: cxp33-ból építve, vagy valamelyik masszívabb gyári, esetleg Fir. Ha 92kg-ból nem "adsz le", akkor a legkisebb küllõszám: 20/24-be érdemes lemenni gyári kerék esetén, de azt is elég masszív felnivel. Különben meg építve leginkább a MAvic cxp33 felnit ajánlom, lehetõleg nem Shimano aggyal és min 2.0-s küllõkkel.
#33363
Írta 2006. június 12. - 20:43
Az 550es nekem bejött, bár a porvédõt elveszítettem valahol Galyán Annyira nem profi, de viszonylag merev, nem is nehéz - 1.8, meg szép is. Egyszer belezakkantam vele egy kib@szott nagy kátyuba, aszittem széttörik a felni, de simán centírozható volt.
A karbonbicajban SSC SL van... kalsszissal jobb, merevebb, erõsebb, könnyebb, gyorsabb. Baba.
A helyedben inkább Maviccal próbálkoznék, az Elite is nagyon jó volt, kicsit drágább, mint az 550es 43ezerért, BikeArt-on asszem 91e
A karbonbicajban SSC SL van... kalsszissal jobb, merevebb, erõsebb, könnyebb, gyorsabb. Baba.
A helyedben inkább Maviccal próbálkoznék, az Elite is nagyon jó volt, kicsit drágább, mint az 550es 43ezerért, BikeArt-on asszem 91e
#33364
Írta 2006. június 12. - 13:55
Nekem 550-es van, es van a kornyezetemben 560-as. Az 550-es agyai egy kalap kakit ernek (egy sima 105-os agy jobb). Ha ilyet veszel rogton szet kell szedni, normalis zsirral, normalisan bezsirozni es szepen beallitani a konuszokat - akkor talan jo. Amugy 16/20 kullos, jol nez ki - azert 92 kg-hoz nem biztos, hogy jo ... (en 75-tel hasznalom)
Az 560-asat meg nem szedtem szet - nem tudom a kulonbseget - talan az, hogy az agyatest mas anyagbol van, az al porvedok femek, nem muanyagok, csak ezustben kaphato ...
Ventot is neztem a multkor, az agy sokkal szebben fut mint a Shimano.
Bar meg egyszer mondom nagyon franyo bicot tudnek neked osszerakni ...
Az 560-asat meg nem szedtem szet - nem tudom a kulonbseget - talan az, hogy az agyatest mas anyagbol van, az al porvedok femek, nem muanyagok, csak ezustben kaphato ...
Ventot is neztem a multkor, az agy sokkal szebben fut mint a Shimano.
Bar meg egyszer mondom nagyon franyo bicot tudnek neked osszerakni ...
BMaFTe
#33365
Írta 2006. június 12. - 11:39
A Biondo-ban a net szerint 37e a WHR550es, szerintem ennyiért elég jó vétel, bár nem tudom miben különbözik a 560astól, de szerintem sokban nem.
#33366
Írta 2006. június 12. - 08:58
Tudják kezelni ezeket a kevésküllõsöket, bár leginkább a néhány oútis boltban (Probike, Nella, Corratec, Vár, stc.). Ezekkel a kerekekkel sincs több gond, mint egy átlagos építettel, centrírozni sem kell többet, ermt a felnijük erõs, a küllõk pedig "alkalmazkodnak" az ütésekhez. (Léteznek kevés küllõsek között is naygon könnyû kerekek, de ezekrõl kár is szólni áruk és elérhetõségük miatt) A te esetedben egy strapabíróbb, nehezebb kerékszettet kell venned (min. 1800-1900gr./szett), amit írtal, azok olyanok. És ezek alig drágábbak, mint ha hasonlót építtetsz. PErsze nem árt kerülni a nagyon rossz utakat és fogyni is, mert olyan gödrök vannak, hogy azokba beleszállva komoly esetek lehetnek.
#33367
Írta 2006. június 11. - 22:59
Még mindig a kerékpár-vásárlási dilemmánál tartok. Most éppen kerekrõl gondolkodom...
Vannak ezek az új csoda kerekek, alig van küllõjük. Pl. Shimano WH-R 560, vagy valami még egzotikusabb: Campagnolo Vento. Szépek, könnyûek, és ezek még számomra éppen hogy csak megfizethetõek. (És éppen ezeket most tesztelték a Tour/Rennrad magazinban.)
A kérdés az, hogy a hazai útviszonyok mellett, a 92 kilómmal mire számíthatok? Remélhetem-e, hogy elmennek gond nélkül évekig? Kis centírozás persze belefér. És ha mégis baj van, hova tudok velük menni? Van szervíz, amki ilyenekkel foglakozik?
Vannak ezek az új csoda kerekek, alig van küllõjük. Pl. Shimano WH-R 560, vagy valami még egzotikusabb: Campagnolo Vento. Szépek, könnyûek, és ezek még számomra éppen hogy csak megfizethetõek. (És éppen ezeket most tesztelték a Tour/Rennrad magazinban.)
A kérdés az, hogy a hazai útviszonyok mellett, a 92 kilómmal mire számíthatok? Remélhetem-e, hogy elmennek gond nélkül évekig? Kis centírozás persze belefér. És ha mégis baj van, hova tudok velük menni? Van szervíz, amki ilyenekkel foglakozik?
#33368
Írta 2006. június 10. - 22:06
Tudnék 4000 Ft/db áron, annyit megér?
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#33369
Írta 2006. június 10. - 21:32
Nekem az elõdjébõl, az Ultra 2000-bõl van egy pár, piros-szürke színû. Többezer km után is vadiújnak néz kiContinental Ultra 3000-et ismeri valaki?
192 g mérve (persze lehet, h már lekopott belõle néhány g...)
Egy kapitális hibája van: vizes felületen iszonyat csúszik. A Bükk fennsíkról leereszkedtem vele csuromvizes úton... idõnként lépésben is halálfélelmem volt.
#33370
Írta 2006. június 10. - 21:24
Ez egy már-már versenysúlyban lévõ külsõ a Conti edzõgumipalettájának tetejérõlContinental Ultra 3000-et ismeri valaki?
teccikérteni.
Szerintem jó választás nekünk földi halandóknak, ha nincs pénz a GP3000/4000re
#33371
Írta 2006. június 10. - 21:15
Continental Ultra 3000-et ismeri valaki?
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#33372
Írta 2006. június 10. - 14:54
Nézegettem sárvédõket oútira. Fekete pattintós vackok ugye kizárva. Talán itt olvastam az SKS Raceblade-rõl, biker.hu-n látható is. Pálcás, de nem kell hozzá csomagtartó szem (nekem nincs sajna), ehelyett a hátsót a támvillákra, az elsõt meg a villára kell rögzíteni. Vettem egy nagy lélegzetet az ajánlott árát látva (11900 HUF), és itthon körbekérdeztem pár boltot. Sehol nem volt.
Viszont találtam egy kellemes meglepetést: Luongo-ban van Zéfal Protector nevû termék, ami olyan mint az SKS Raceblade, de 5780 HUF, fele annyiba kerül.
Csak mondom. Ugyan még nem szereltem fel. De a Luongóban még volt pár.
Viszont találtam egy kellemes meglepetést: Luongo-ban van Zéfal Protector nevû termék, ami olyan mint az SKS Raceblade, de 5780 HUF, fele annyiba kerül.
Csak mondom. Ugyan még nem szereltem fel. De a Luongóban még volt pár.
--
tocsa
tocsa
#33373
Írta 2006. június 09. - 09:02
#33374
Írta 2006. június 08. - 16:44
a) reszelõvel lekapod a festéket egy tenyérnyi részrõl, kirakod az esõre, és megvárod, rozsdásodik-e
mágnes
Más: jó. A montis pótbelsõ viszont nem;)
áááááááááááááááááááá
majd a tiedet megkapargatom:mad:
és a pótbelsõt is sejtettem...
de a többi infót köszi
#33375
Írta 2006. június 08. - 15:58
a) reszelõvel lekapod a festéket egy tenyérnyi részrõl, kirakod az esõre, és megvárod, rozsdásodik-e
mágnes
Más: jó. A montis pótbelsõ viszont nem;)
mágnes
Más: jó. A montis pótbelsõ viszont nem;)
#33376
Írta 2006. június 08. - 13:03
Ha a Malid nem alu, akkor nagy valószínûséggel Team lesz, ami Oria Special tt (acél) csövekbõl készült.
hol tom megnézni, hogy alu-e? vagy azt súlyról?
más : túl vagyok az elsõ defektemen:(
jó a montis foltozó készlet ehhez is?
#33377
Írta 2006. június 07. - 19:12
Jah, CSAPATIDÕFUTAMON mennek 53v55/11el... vagy esetleg a 2007es évi Tour gyõztese, Jan:bananadan
#33378
Írta 2006. június 07. - 10:24
Bizony nem egyszerû, és nem is nagyon forgatják az amatõrök. Sõt, egyszer Bodrogi mondta, hogy amikor formában van, akkor õ is a max. 12/53,v.55ben tud rendesen forgatni. Egy átlagos amatõr a 14-tõl kisebb fogaskerekeket csak lejtõn veszi elõ. A 11-es fogas meg már szerintem elég erõltetett dolog, mert annyira kicsi, hogy a lánc nem fekszik rajta tökéletesen (leeht is hallani láncfutás hangján), valszeg a hatékonyságon is látszik. De ettõl függetlenül biztos kihozzák a 10-est is.
#33379
Írta 2006. június 07. - 08:03
A hatso valtok max fogaskerek erteke:
Total capacity : 29T(SS), 37T(GS)
Persze ennel lehet tobb, de ennyit tud hivatalosan.
A szokvanyos ertekek: 53/39 es 12-23, ez amolyan altalanos hasznalatra (Magyarorszagon elegendo). Nagy hegyekre 12-25, vagy 27 (csak Dura-Ace-bol lehet 27-es 10-es sort kapni, ami nem "junior" attetel).
Sikra meg 11-21, vagy 12-21.
Vagy elore tripla, de akkor hosszukanalas hatso es tripla elso valto.
Vagy kompakt hajtomu (50/34). Ez a legjobb megoldas talan. Vagy ha hegyen lakik valaki eleve vegyen ilyen hajtomuvet.
Minden az eronlettol fugg - azert mennek a profik ilyen kemeny attetelekkel, mert erosek. Sikon sem egyszeru 53/13-at forgatni (hat meg 55/11-et).
Total capacity : 29T(SS), 37T(GS)
Persze ennel lehet tobb, de ennyit tud hivatalosan.
A szokvanyos ertekek: 53/39 es 12-23, ez amolyan altalanos hasznalatra (Magyarorszagon elegendo). Nagy hegyekre 12-25, vagy 27 (csak Dura-Ace-bol lehet 27-es 10-es sort kapni, ami nem "junior" attetel).
Sikra meg 11-21, vagy 12-21.
Vagy elore tripla, de akkor hosszukanalas hatso es tripla elso valto.
Vagy kompakt hajtomu (50/34). Ez a legjobb megoldas talan. Vagy ha hegyen lakik valaki eleve vegyen ilyen hajtomuvet.
Minden az eronlettol fugg - azert mennek a profik ilyen kemeny attetelekkel, mert erosek. Sikon sem egyszeru 53/13-at forgatni (hat meg 55/11-et).
BMaFTe
#33380
Írta 2006. június 06. - 14:17
Köszi az eddigi hozzászólásokat, lassanként tanulok, de menet közben újabb és újab kérdéseim támadnak ...
Egy elöl háromtányéros rendszernél mennyit válthatok hátul, hogy az még OK legyen, és ne rongáljam a láncot/fogaskerekeket? Mondjuk egy új, hátul 10 sebességes 105-ös rendszeren, ha elöl a középsõn vagyok, akkor hátul végigválthatom mind a tíz fokozatot? Illetve, ha elöl a kicsin vagy a nagyon vagyok, akkor hátul meddig mehetek?
(A 3x8 sebességes trekking bicajomon elõl szinte soha nem váltok, hátul váltok 1-8 között, és ez szinte mindenre elég. Van egy 3x9-es montim, ott már az elöl közésõ, hátul legnagyobb felállás kicsit kelemetlen surrogó hangot ad.)
Egy elöl háromtányéros rendszernél mennyit válthatok hátul, hogy az még OK legyen, és ne rongáljam a láncot/fogaskerekeket? Mondjuk egy új, hátul 10 sebességes 105-ös rendszeren, ha elöl a középsõn vagyok, akkor hátul végigválthatom mind a tíz fokozatot? Illetve, ha elöl a kicsin vagy a nagyon vagyok, akkor hátul meddig mehetek?
(A 3x8 sebességes trekking bicajomon elõl szinte soha nem váltok, hátul váltok 1-8 között, és ez szinte mindenre elég. Van egy 3x9-es montim, ott már az elöl közésõ, hátul legnagyobb felállás kicsit kelemetlen surrogó hangot ad.)