Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34214 hozzászólás a témában

#33381
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
a) reszelõvel lekapod a festéket egy tenyérnyi részrõl, kirakod az esõre, és megvárod, rozsdásodik-e
B) mágnes

Más: jó. A montis pótbelsõ viszont nem;)

#33382
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Ha a Malid nem alu, akkor nagy valószínûséggel Team lesz, ami Oria Special tt (acél) csövekbõl készült.


hol tom megnézni, hogy alu-e? vagy azt súlyról?


más : túl vagyok az elsõ defektemen:(
jó a montis foltozó készlet ehhez is?

#33383
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Jah, CSAPATIDÕFUTAMON mennek 53v55/11el... vagy esetleg a 2007es évi Tour gyõztese, Jan:bananadan

#33384
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Bizony nem egyszerû, és nem is nagyon forgatják az amatõrök. Sõt, egyszer Bodrogi mondta, hogy amikor formában van, akkor õ is a max. 12/53,v.55ben tud rendesen forgatni. Egy átlagos amatõr a 14-tõl kisebb fogaskerekeket csak lejtõn veszi elõ. A 11-es fogas meg már szerintem elég erõltetett dolog, mert annyira kicsi, hogy a lánc nem fekszik rajta tökéletesen (leeht is hallani láncfutás hangján), valszeg a hatékonyságon is látszik. De ettõl függetlenül biztos kihozzák a 10-est is.

#33385
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A hatso valtok max fogaskerek erteke:
Total capacity : 29T(SS), 37T(GS)

Persze ennel lehet tobb, de ennyit tud hivatalosan.

A szokvanyos ertekek: 53/39 es 12-23, ez amolyan altalanos hasznalatra (Magyarorszagon elegendo). Nagy hegyekre 12-25, vagy 27 (csak Dura-Ace-bol lehet 27-es 10-es sort kapni, ami nem "junior" attetel).
Sikra meg 11-21, vagy 12-21.

Vagy elore tripla, de akkor hosszukanalas hatso es tripla elso valto.

Vagy kompakt hajtomu (50/34). Ez a legjobb megoldas talan. Vagy ha hegyen lakik valaki eleve vegyen ilyen hajtomuvet.

Minden az eronlettol fugg - azert mennek a profik ilyen kemeny attetelekkel, mert erosek. Sikon sem egyszeru 53/13-at forgatni (hat meg 55/11-et).
BMaFTe

#33386
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Köszi az eddigi hozzászólásokat, lassanként tanulok, de menet közben újabb és újab kérdéseim támadnak ...

Egy elöl háromtányéros rendszernél mennyit válthatok hátul, hogy az még OK legyen, és ne rongáljam a láncot/fogaskerekeket? Mondjuk egy új, hátul 10 sebességes 105-ös rendszeren, ha elöl a középsõn vagyok, akkor hátul végigválthatom mind a tíz fokozatot? Illetve, ha elöl a kicsin vagy a nagyon vagyok, akkor hátul meddig mehetek?

(A 3x8 sebességes trekking bicajomon elõl szinte soha nem váltok, hátul váltok 1-8 között, és ez szinte mindenre elég. Van egy 3x9-es montim, ott már az elöl közésõ, hátul legnagyobb felállás kicsit kelemetlen surrogó hangot ad.)

#33387
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás
rövidkanalas Ultegra elvitte a 30ast, RX-100 as hátsó váltóm is volt anno montiba kb 96-97 körül. (szintén 30as fogsor és szintén rövidkanalas megoldás...)

#33388
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Hát a hosszúkalanas megoldás az mindenhol jó, viszont hogy a rövid elviszi a 32es kereket... :) nekem a Record majdnem beleér a 25ösbe

#33389
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

A másik megoldás, amit írtál: dupla hajtómû montis kazettával, de mindenképpen montis hátsóváltó kell, mert az outis Shimano hátsóváltók legfeljebb 27-es fogaskerékkel használhatóak (a hosszúkanalas is!)


Ez nem igaz! 2200-as hosszúkanalas váltót használtam dupla outi, dupla és trpla mtb hajtómûvel. hozzá SRAM 5.0 montis sort, 11-32-es kiosztással. Jól mûködik a rendszer!
A másik bicajomon normál 600-as hátsó váltó kezel montis sort- itt is 32 a nagymami áttétel, ezzel is jó.
Beállítás kérdése az egész.

Szóval, a leginkább költséghatékony megoldás sztem a fogaskoszorú cseréje. Ha semmiképpen nem fér össze (ami kevésbé valószínú, mint igen), akkor cserélnék hátsó váltót. A váltónak meg a váltókar mondja meg, mennyit mozduljon.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#33390
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Ha a Malid nem alu, akkor nagy valószínûséggel Team lesz, ami Oria Special tt (acél) csövekbõl készült.

#33391
g_prefect

g_prefect

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

az normális, hogy ha átalakítóval fújom a kereket benzinkútnál, akkor a pumpa mérõje nem mutatja a nyomást a gumiban?
(singo szelepem van)


ps: milyen mali váz van, ami nem ironman és lehetett kapni püspöklila kivitelben? (keresem a bringám gyökereit:) )


TEAM?

#33392
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Akkor rossz a pumpa nyomásmérõje. Ha csak rátolod a csonkot a szelepre (adapterre), akkor nem fog semmit mutatni, mert a szingószelep alapból zárva marad. Viszont miközben fújod, mutatnia kell a nyomást.

#33393
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
az normális, hogy ha átalakítóval fújom a kereket benzinkútnál, akkor a pumpa mérõje nem mutatja a nyomást a gumiban?
(singo szelepem van)


ps: milyen mali váz van, ami nem ironman és lehetett kapni püspöklila kivitelben? (keresem a bringám gyökereit:) )

#33394
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás
kb 96-98 as Gepida jó kis középkategóriás váz volt, de monti, ami azért nem ugyanaz mint az országuti. Ettõl függetlenül nem lehetetlen hogy jót vagy rosszat csináltak volna most, én még nem próbáltam, nem is láttam ilyen oguti vázat.
Ha megveszed, majd írd meg a tapasztalatokat ;)

#33395
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Hát, a Gepida (Asgard) csinált legalább olyan vázat a régi idõkben, mint egy Trek, pl 990. Aki bicajozott 96-98 körül az tudja, mirõl beszélek. Csak a Trek-et felkatpák, a Gepidát meg nem.

#33396
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás

Szerintem a Gepida márka még gyerekcipõben jár, sõt egy bringaboltos ismerõsöm nyomdafestéket nem tûrõ jelzõket használ rá,
de én ezennel befejezem a le, meg rábeszélõs hozzászólásaimat a témával kapcsolatban! :)
Jó lenne ha másvki is hozzászólna a Gepida mizériához!


Szerintem a váz merevségét nem lehet megnézni. Max annyit, hogy a középrész milyen vastag, széles.


Akkor a felsõ idézetre:A Gepida egy teljesen remek,kifogásolhatatlan márka,amíg városi közlekedésen bellül is arra használod hogy elmenj vásárolni,meg haza.Ha jártál már Komárom felé elég sok bringással találkozhatsz.És egyre több gepida márkával ellátottal!Nincs azzal gond.Jobb mint a T**** Gazdis!jah és már tárcsafékes agyakat is gyárt.Kívánom nekik hogy csak így tovább!

Második idézetre:
Vázad merevségét úgy lehet megnézni(jól fûzött kerekekkel,mert ha lazák a küllõk akkor már nem pontos a mérés) hogy a bringád mellé álva a pedált 6óra irányába állítod,a bringát megdöntöd egy picit és közepes erõteljességgel(mármint ne rúgj rá nagyot :D ) a lábaddal megnyomod a pedált.
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#33397
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Az a kérdésem, meg lehet-e azt csinálni, hogy outi gépre monti racsnit teszek föl? Ez megoldaná az áttételezési bajmat. Nyilván kilences helyébe kilencest. Müxene ez így? Persze még kevésbé lenne szabad keresztbe váltani, mert az outi váltónak rövidebb a láncfeszítõje. Ha ez nem menne e láncfeszítõ-hossz miatt, akkor föltennék hátra egy monti váltót. Szerintetek ez kompatibilis lenne az outi fékváltókarokkal?


Nekem a régi outimon Sora mellett monti hátsó váltó volt. Ráadásul úgy, hogy a fékkar 3*8-at tudott, nekem meg csak 2*7-em volt, és a racsnim is monti volt, mert hajtókaron a kisebbik tányér 42-es volt.

Amúgy én is megfigyeltem, hogy montival hegymenetben pörget az ember, outival meg kiállok a nyeregbõl és úgy megyek fel. (mármint attól függ milyen hosszú a hegy :) )
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33398
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Megoldás lehet egy tripla hajtómû is. Ezzel 30/27-es áttételt lehet kihozni tisztán outis alkatrészekkel.
A másik megoldás, amit írtál: dupla hajtómû montis kazettával, de mindenképpen montis hátsóváltó kell, mert az outis Shimano hátsóváltók legfeljebb 27-es fogaskerékkel használhatóak (a hosszúkanalas is!). Az így elérhetõ legkisebb áttétel 39/34 normál 130 mm-es osztókörû hajtómûvel vagy 34/34 kompakt (110 mm-es) hajtómûvel.
30/27=1,11
39/34=1,15
34/34=1,00
Bármelyik a fenti háromból elég kell legyen bármilyen aszfalt útra 80-90-es pedálfordulatnál.
A montis hátsó váltók teljesen kompatibilisek az outi fékváltókarokkal.

#33399
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Van egy dilemmám. Eddig egy trekking és egy monti gépem van. Az áttételezésük hasonló, a falon is föl lehet velük menni úgy, hogy közben a pedál fordulatszámot az optimum közelében tartom. Az outi gépeknél viszont hátul a legnagyobb fogaskerék is sokkal kisebb, mint egy montin, és elõl a kisebb/legkisebb is kisebb mint egy montin. Ez azt jelenti, hogy mondjuk Dobogókõre fölfelé menet úgy le fog lassulni a pedál, hogy ki kell majd álljak a nyeregbõl. - Nem értem, miért van ez így az outi gépeken. 80-90-es pedálfordulatnál dolgozunk a legjobb hatásfokkal, miért nem olyan az áttételezés, hogy így lehessen hegyre föl tekerni? Ráadásul nekem ócska a térdem. Ha nem erõltetem túl, akkor a világ végéig is elmegyek, de nem tesz neki jót a nagy terhelõ erõ.

Az a kérdésem, meg lehet-e azt csinálni, hogy outi gépre monti racsnit teszek föl? Ez megoldaná az áttételezési bajmat. Nyilván kilences helyébe kilencest. Müxene ez így? Persze még kevésbé lenne szabad keresztbe váltani, mert az outi váltónak rövidebb a láncfeszítõje. Ha ez nem menne e láncfeszítõ-hossz miatt, akkor föltennék hátra egy monti váltót. Szerintetek ez kompatibilis lenne az outi fékváltókarokkal?

#33400
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A májusi Tour/Rennrad Magazinban van 800 Euro alatti bringák tesztje. Ezek is többnyire 105-ös szettel vannak szerelve, a tesztelõk kellemesen meglepõdtek. Két hónapja ultegrás szintû gépeket teszteltek, a mostani teszt legjobbjai jobbak, mint az ultegrás teszt átlaga. Szóval most éppen a Poison Cyanid a nyerõ nálam: http://www.poison-bi...C-20000121.htm# Magyarországra is szállítanak, 30 Euro a szállítási költség.