Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33381
Posted 2006. June 08. - 15:58
mágnes
Más: jó. A montis pótbelsõ viszont nem;)
#33382
Posted 2006. June 08. - 13:03
Ha a Malid nem alu, akkor nagy valószínûséggel Team lesz, ami Oria Special tt (acél) csövekbõl készült.
hol tom megnézni, hogy alu-e? vagy azt súlyról?
más : túl vagyok az elsõ defektemen:(
jó a montis foltozó készlet ehhez is?
#33383
Posted 2006. June 07. - 19:12
#33384
Posted 2006. June 07. - 10:24
#33385
Posted 2006. June 07. - 08:03
Total capacity : 29T(SS), 37T(GS)
Persze ennel lehet tobb, de ennyit tud hivatalosan.
A szokvanyos ertekek: 53/39 es 12-23, ez amolyan altalanos hasznalatra (Magyarorszagon elegendo). Nagy hegyekre 12-25, vagy 27 (csak Dura-Ace-bol lehet 27-es 10-es sort kapni, ami nem "junior" attetel).
Sikra meg 11-21, vagy 12-21.
Vagy elore tripla, de akkor hosszukanalas hatso es tripla elso valto.
Vagy kompakt hajtomu (50/34). Ez a legjobb megoldas talan. Vagy ha hegyen lakik valaki eleve vegyen ilyen hajtomuvet.
Minden az eronlettol fugg - azert mennek a profik ilyen kemeny attetelekkel, mert erosek. Sikon sem egyszeru 53/13-at forgatni (hat meg 55/11-et).
#33386
Posted 2006. June 06. - 14:17
Egy elöl háromtányéros rendszernél mennyit válthatok hátul, hogy az még OK legyen, és ne rongáljam a láncot/fogaskerekeket? Mondjuk egy új, hátul 10 sebességes 105-ös rendszeren, ha elöl a középsõn vagyok, akkor hátul végigválthatom mind a tíz fokozatot? Illetve, ha elöl a kicsin vagy a nagyon vagyok, akkor hátul meddig mehetek?
(A 3x8 sebességes trekking bicajomon elõl szinte soha nem váltok, hátul váltok 1-8 között, és ez szinte mindenre elég. Van egy 3x9-es montim, ott már az elöl közésõ, hátul legnagyobb felállás kicsit kelemetlen surrogó hangot ad.)
#33387
Posted 2006. June 06. - 14:03
#33388
Posted 2006. June 06. - 13:16
#33389
Posted 2006. June 06. - 12:13
A másik megoldás, amit írtál: dupla hajtómû montis kazettával, de mindenképpen montis hátsóváltó kell, mert az outis Shimano hátsóváltók legfeljebb 27-es fogaskerékkel használhatóak (a hosszúkanalas is!)
Ez nem igaz! 2200-as hosszúkanalas váltót használtam dupla outi, dupla és trpla mtb hajtómûvel. hozzá SRAM 5.0 montis sort, 11-32-es kiosztással. Jól mûködik a rendszer!
A másik bicajomon normál 600-as hátsó váltó kezel montis sort- itt is 32 a nagymami áttétel, ezzel is jó.
Beállítás kérdése az egész.
Szóval, a leginkább költséghatékony megoldás sztem a fogaskoszorú cseréje. Ha semmiképpen nem fér össze (ami kevésbé valószínú, mint igen), akkor cserélnék hátsó váltót. A váltónak meg a váltókar mondja meg, mennyit mozduljon.
Race, no Rest!
#33390
Posted 2006. June 06. - 09:43
#33391
Posted 2006. June 06. - 09:28
az normális, hogy ha átalakítóval fújom a kereket benzinkútnál, akkor a pumpa mérõje nem mutatja a nyomást a gumiban?
(singo szelepem van)
ps: milyen mali váz van, ami nem ironman és lehetett kapni püspöklila kivitelben? (keresem a bringám gyökereit:) )
TEAM?
#33392
Posted 2006. June 06. - 09:21
#33393
Posted 2006. June 06. - 00:32
(singo szelepem van)
ps: milyen mali váz van, ami nem ironman és lehetett kapni püspöklila kivitelben? (keresem a bringám gyökereit:) )
#33394
Posted 2006. June 05. - 22:42
Ha megveszed, majd írd meg a tapasztalatokat
#33395
Posted 2006. June 05. - 18:42
#33396
Posted 2006. June 04. - 11:33
Szerintem a Gepida márka még gyerekcipõben jár, sõt egy bringaboltos ismerõsöm nyomdafestéket nem tûrõ jelzõket használ rá,
de én ezennel befejezem a le, meg rábeszélõs hozzászólásaimat a témával kapcsolatban!
Jó lenne ha másvki is hozzászólna a Gepida mizériához!
Szerintem a váz merevségét nem lehet megnézni. Max annyit, hogy a középrész milyen vastag, széles.
Akkor a felsõ idézetre:A Gepida egy teljesen remek,kifogásolhatatlan márka,amíg városi közlekedésen bellül is arra használod hogy elmenj vásárolni,meg haza.Ha jártál már Komárom felé elég sok bringással találkozhatsz.És egyre több gepida márkával ellátottal!Nincs azzal gond.Jobb mint a T**** Gazdis!jah és már tárcsafékes agyakat is gyárt.Kívánom nekik hogy csak így tovább!
Második idézetre:
Vázad merevségét úgy lehet megnézni(jól fûzött kerekekkel,mert ha lazák a küllõk akkor már nem pontos a mérés) hogy a bringád mellé álva a pedált 6óra irányába állítod,a bringát megdöntöd egy picit és közepes erõteljességgel(mármint ne rúgj rá nagyot ) a lábaddal megnyomod a pedált.
#33397
Posted 2006. June 04. - 11:15
Az a kérdésem, meg lehet-e azt csinálni, hogy outi gépre monti racsnit teszek föl? Ez megoldaná az áttételezési bajmat. Nyilván kilences helyébe kilencest. Müxene ez így? Persze még kevésbé lenne szabad keresztbe váltani, mert az outi váltónak rövidebb a láncfeszítõje. Ha ez nem menne e láncfeszítõ-hossz miatt, akkor föltennék hátra egy monti váltót. Szerintetek ez kompatibilis lenne az outi fékváltókarokkal?
Nekem a régi outimon Sora mellett monti hátsó váltó volt. Ráadásul úgy, hogy a fékkar 3*8-at tudott, nekem meg csak 2*7-em volt, és a racsnim is monti volt, mert hajtókaron a kisebbik tányér 42-es volt.
Amúgy én is megfigyeltem, hogy montival hegymenetben pörget az ember, outival meg kiállok a nyeregbõl és úgy megyek fel. (mármint attól függ milyen hosszú a hegy )
#33398
Posted 2006. June 03. - 22:22
A másik megoldás, amit írtál: dupla hajtómû montis kazettával, de mindenképpen montis hátsóváltó kell, mert az outis Shimano hátsóváltók legfeljebb 27-es fogaskerékkel használhatóak (a hosszúkanalas is!). Az így elérhetõ legkisebb áttétel 39/34 normál 130 mm-es osztókörû hajtómûvel vagy 34/34 kompakt (110 mm-es) hajtómûvel.
30/27=1,11
39/34=1,15
34/34=1,00
Bármelyik a fenti háromból elég kell legyen bármilyen aszfalt útra 80-90-es pedálfordulatnál.
A montis hátsó váltók teljesen kompatibilisek az outi fékváltókarokkal.
#33399
Posted 2006. June 03. - 21:22
Az a kérdésem, meg lehet-e azt csinálni, hogy outi gépre monti racsnit teszek föl? Ez megoldaná az áttételezési bajmat. Nyilván kilences helyébe kilencest. Müxene ez így? Persze még kevésbé lenne szabad keresztbe váltani, mert az outi váltónak rövidebb a láncfeszítõje. Ha ez nem menne e láncfeszítõ-hossz miatt, akkor föltennék hátra egy monti váltót. Szerintetek ez kompatibilis lenne az outi fékváltókarokkal?