Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34214 replies to this topic

#32861
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Jaj gyerekek ennyire sügérek ne legyetek már! Nézzétek már meg azt az Amstrong fotót! Nem puposan ül, hanem a mezébe felül be van építve a Camel Back. Durva lenne, ha a hasához képest ilyen "púpos" lenne a háta!

#32862
országutti

országutti

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
Sziasztok,

tudtok esetleg olyan patkóféket ajánlani, aminek 65 mm-es húzóútja van? (Azt hiszem, így mondják). Lehet még valahol ilyet kapni?

#32863
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,685 posts

ez meg egy tipikus Bodrogi Laci féle kormányfogás, ahogyan senki nem csinálja rajta kívül...leejtett csukló

http://www.cyclingne...vuelta065/5_06g



ha már itt tartunk: az ejtett csukló az nem javallt, ugye?
én mondjuk montizom, de szeretném tudni, hogy egyenesen, vagy hogyan tartsam a csuklóm?
ha nem figyelek, mindig "lekonyul", és késõbb veszem észre, hogy picit megfájdult, olyankor már persze késõ áfogni. ebbõl is gondolom ,hogy egyenesen jobb lehet. csak nem jut eszembe alkalmazni..

#32864
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Armstrong ennél puposabban már nem is ülhetne

Feltöltött kép



Armstrong azért ül így, mert komoly gerincproblémája van, ha valaki nem tudná... szóval kettõ (vagy több, már nem emlékszem) csigolyája nem mozdul egymáshoz képest. Ehhez képest elég jól kisakkozták az idõfutampozíciót.

#32865
trepps

trepps

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Nekem az van és nagyon nem jött be!


Mik a tapasztalatok? ha szar nem próbálom ki...
Dura Ace fékbowden 650-ft azért ez is érdekes...

#32866
fftszabi

fftszabi

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
A helyes testtartáshoz néhány vélemény:

http://www.matuzmast...ikkek_pain.html

#32867
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

Helyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen

Armstrong ennél puposabban már nem is ülhetne

Feltöltött kép

De még mielõtt megszólna valaki, hogy azért ül úgy mert idõfutam gépen van:

Feltöltött kép

helyes testtarás:

Feltöltött kép

Nos ebbõl is látszik hogy nincs pontos recept arra, hogy hogyan is kell ülni, mert még a profik is annyiféle-képpen ülnek a bicón ahányan vannak...

ez pl egy tipikus túra ülés:

http://img.tar.hu/so.../25501375.jpg#3

ez meg egy tipikus Bodrogi Laci féle kormányfogás, ahogyan senki nem csinálja rajta kívül...leejtett csukló

http://www.cyclingne...vuelta065/5_06g
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32868
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Valaki nem tudja véletlen a Dollinger(asszem újpesten van) web címét. Régen tudtam, de most valahogy nincs meg valami sky-al kezdõdött.

#32869
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Grolsch: ahogy már írták nagy váznál is elõfordul a beleérés (nekem volt egyszer 59-es vázam, ha nagyon "ügyeskedetem", akkor beleért a lábam), de igazából ha úgy teker az ember ahogy kell, akkor nem történik ilyen dolog, ugyanis csak elég éles kanyarodásnál ér bele, ha a kanyar irányával ellentétes láb fent-állásban van. Ilyen éles szögû kanyarodást pedig nem lehet nagyobb sebességnél, tekeréssel megcsinálni.
Helyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen, (aztán a váll ne legyen felhúzva, kar ne kegyen eltartva a törzstõl, a kéz ne szorongassa a kormányt) a többi tartásdolog a geometriával és beállítással is összefügg: a kéz enyhén behajlítva (sem egyenesen, sem nagyon a törzs alatt), a törzs ne zárjon túl éles szöget (és természetesen túl nagyot sem, mint más biciklifajtákon szokásos) a felsõcsõvel (az ülõcsõszögtõl is függ), a lábfej ne lógjon ("madárkaromfogás").

#32870
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Kösz a tippet felhívom õket.
[quote name='trepps']Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/quote][/quote]Nekem az van és nagyon nem jött be!

#32871
trepps

trepps

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
[quote name='voti']szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?[/QUOTE]

Nekem is az van, talán mintha a Kerékvárban lenne belõle…, viszont az érdekes hogy nem sok köszörülést látok rajta, ??!!, ha a S ezt nem tartja fontosnak talán nincs is jelentõsége?
Felrakás elõtt próbálgattam és fõleg a fékszettnél azért érzõdött hogy „érdesen” jár a bowdenházban. Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/QUOTE]

#32872
trepps

trepps

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")


Ja, igaz!!, én mondjuk arra gondoltam, ha nem mozogna a görgõ gyorsabb lenne a váltás és terhelés alatt agresszívebben rántaná át a láncot, bár nem tudom számítna-e ebben az az 1mm valamit…

#32873
sol

sol

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Köszi a tanácsokat, kipróbálom délután a kormányfordítást. A fotón szereplõ nyerget már lecseréltem a régi jólbeváltra, azt most egyelõre nem állítom át. A fékkart még nagyon szoknom kell, fura hogy nem vízszintesen hanem függõlegesen kell húzni a kart, még nem állt rá a kezem :)
Néhány hiba akkora poén, hogy kár lenne azokat csak egyszer elkövetni. :lol1:

#32874
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Sol!
Én a helyedben megpróbálnék kb 20 fokot fordítani felfelé a kormányon, így majdnem vízszintes lenne a kormáy elõre nyúló felsõ része és merõlegesek lennének a fékkarok markolatai az alkarodra, ami nekem egy nagyon kényelmes fogási pont. Igaz, hogy így mégjobban nyújtózkodnod kellene elõre, de épp emiatt kevesebb súly kerülne a karjaidra. További tehermentesítés ha a karjaidat könyökben enyhén behajlítod.
Érdemes ellesni a profik hogyan csinálják:
http://www.sportsonl...oducts/7534.jpg

szerk: hopp közben látom Pötty is írt hasonlót. Én azért írtam a kormány fordítást a fékkar emelés helyett mert ahhoz nem kell újra bandázsolni a kormányt.

#32875
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
sol:
A kép alapján amit belinkeltél egyértelmûen a nyereg a ludas. Emelj az orrán, amíg nagyjából vízszintes nem lesz.
+ Egy pettyet a fékkart is fejjebb emelhetnéd a kormányon. Maga a kormány az elég jól áll.
Ja, ha Bp-i vagy akkor azt ajánlanám, hogy menj el bicóstól a Biondoba, Mártihoz. Õ segít neked pontosan beállítani.

#32876
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér.


Én hallottam már 60as vázról, aminek a kerekébe kanyar közben beleért a haver lába. Gondolom megvan az elõnye/hátránya a rövid tengelytávnak.:)

#32877
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

Milyen a helyes országúti tartás?

Grolsch szerint:
"Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl."

Úgy értem, hogy tekersz pl:500 km-t (nem egyhuzamban) utána rááll a tested automatikusan. Az elején szokatlan persze...pl én alig tudtam elindulni életem elsõ outijával, és nem is mertem kiállni a nyeregbõl, mert olyan bizonytalannak érzetem. De senki nem volt ott mellettem, aki mondta volna, hogy karokat így tedd, lábbal úgy tekerj, hát amúgy legyen...egyszerûen kialakul...csak tedd a kilómétereket a cangába és összeszoktok. (én 165 centi létemre meg tudtam szokni a 60-as gépet is...igaz hamar megszabadultam tõle :P)

Ez gyakorlati dolog, nem olyan amit könybõl (vagy szóban) megtanulhat az ember...ezért mondom, hogy számomra nincs értelme arról beszélni, hogy na akkor most felsõ fogás és az alsókar a felsõkarral 130 fokos szöget zár be...

De ha valakinek vannak ezirányú információi akkor okay...sorry de én sosem foglalkozom ilyenekkel, csak ülök a gépen és tolom neki...meg nézek sokat outi versenyeket és lesem a NAGYOknak hogyan van beállítva a bringájuk, hogyan tekernek...abból is lehet tanulni.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32878
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

Itt a link a bicajhoz:
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

De cuki a bringád, tetszik :)

A kép alapján nincs alacsonyan a kormány, nekem a nyergem 5 cm-rel van magasabban a kormánynál, neked meg egyvonalban van....hát ha eddig csak egyszer fordult elõ, akkor lehet meg fog még erõsödni a kezed...
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32879
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

[Grolsch felvetésére: nem a kis vázméret miatt érhet bele a láb az elsõ kerékbe, hanem a geometria miatt, kisebb rsézben hajtókarhossz és láb nagysága :-)]

Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér. Amúgy meg kicsi a lábam...37-es :P

De csak az elsõ pár hétben volt fura, azóta nem rúgtam bele a kerékbe, különben is csak nagy kormánymozdulatnál fordulhat elõ, menet közben szerencsére nem :)

Nekem 6 centis a stucnim és nincs bajom a menetstabilitással :chin: Lányoknak kisebb a kezük ezért elkerülhetetlen a rövidebb stucni...bár nem A-hedesbõl nem hiszem, hogy van 6 centis...
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32880
sol

sol

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

Sol: a karfájdalmaid oka elsõsorban a (számodra/még) szokatlan tartás, ez idõvel elmúlik, persze a helyes oúti tartás gyakorlásával. ]


Milyen a helyes országúti tartás?

Grolsch szerint:
"Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl."
Néhány hiba akkora poén, hogy kár lenne azokat csak egyszer elkövetni. :lol1: