Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32881
Írta 2006. augusztus 29. - 21:33
#32882
Írta 2006. augusztus 29. - 21:31
Sajnos képet csak holnap tudok linkelni róla, ha tényleg érdekel. Nem ejtett felsõcsövû, ez egy régebbi váz (ne kérdezd mikori, és sem tudom). A tengelytõl a felsõcsõ közepéig 46 cm. Tényleg nagyon kicsi
Én még per pillanat el sem merem engedni a kormányt, hogy váltsak az egyik kezemmel, nem hogy fogás nélkül.....
Valószínûleg akkor nekem a kormányemelés lesz a nyerõ. Na majd holnap tesztelek
Nem lehet, hogy csak gyenge még a kezed? Mármint ha kicsi izomláz van benne az nem baj szerintem.
Nekem a csuklóm fájt meg zsibbadt tekerés közben, azt a nyereg dõlésszögváltoztatásával küszöböltem ki.
#32883
Írta 2006. augusztus 29. - 21:25
Én még per pillanat el sem merem engedni a kormányt, hogy váltsak az egyik kezemmel, nem hogy fogás nélkül.....
Valószínûleg akkor nekem a kormányemelés lesz a nyerõ. Na majd holnap tesztelek
#32884
Írta 2006. augusztus 29. - 21:09
De hogy lehet egy kéz lazán az országúti kormányon? Hiszen majdnem "hasalsz" a bicajon, a kezeden támaszkodsz. Nem?
öööö... az milyen az a sloppingos?
A sloppingos azt jelenti, hogy ejtett felsõ csövû. Ha azt mondod egy vázra, hogy 52-es, az azt jelenti, (azt kéne hogy jelentse), hogy a tengelytõl a nyeregbilincsig az ülõcsõ 52 cm. De ez a régi típusú vázaknál bevett szokás, amiknek a felsõcsöve nem ejtett, vagyis a földdel párhuzamos...ekkor a nyeregbilincs nagyjából a kormány magasságában van. Az ejtett felsõcsövüeknél ez a mérés nem teszi lehetõvé az összehasonlíthatóságot, mivel az üléscsõ a felsõcsõ ejtése miatt rövidebb. Szóval ha centivel mérsz egy sloppingos vázat 46 cm-re akkor lehet a valóságban egy 50-es váznak felel meg.
Csak azért fura, mert nekem az 50-es vázam olyan pici már, hogy ha rosszul van a lábam és fordítom a kormányt akkor a cipõm beleakadhat a kerékbe. Ráadásul a villám is hajlított...kíváncsi lennék annak a 46-os váznak a geometriájára amibe beletettek egy 622-es kereket...Mármint ez nem hitetlenkedés tényleg kíváncsi vagyok
Miért van lazán a kezem? Hát ha éppen a belem kihajtom, sprintelek, vagy hegyre megyek akkor éppen úgy szorítom a kormányt, hogy szíjjel tudnám törni... Sok hegymenetbe nekem is belefájdul a kezem, de normál tekersénél olyan laza, hogy ha nem lennék bizonytalan, még fogás nélkül is tekerhetném a gépet. Szinte csak simogatom a kormányt...asszem...vagyis nem nehezedik egész testsúlyom a kományra
#32885
Írta 2006. augusztus 29. - 20:49
"Nálam a kéz mindig lazán van a kormányon"
De hogy lehet egy kéz lazán az országúti kormányon? Hiszen majdnem "hasalsz" a bicajon, a kezeden támaszkodsz. Nem?
A vázat használtan vettem, állítólag amerikából hozták, Trek 1000.
622-es kerekekkel, csak kisebb vázzal. Centivel mértem a méreteit, és jól mértem.
öööö... az milyen az a sloppingos?
#32886
Írta 2006. augusztus 29. - 20:39
Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl. Nálam a kéz mindig lazán van a kormányon, vagyis nem tud izomlázas lenni. Nem támaszkodom a kezemen, vagy ilyesmi...csak ülök a nyeregben és pedálozok...mármint asszem, mert sosem gondolkodom ezen tekerés közben, hogy hogyan is van a kezem.Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni újonc országútisként. Ma tettem meg elsõ hosszabb utamat a bicajjal, és nagyon kényelmetlennek találtam a kormányfogást. Túl sok súly nehezedik a kezemre-karomra-csuklómra , most szinte izomlázam van... Lehet azért, mert még nem szoktam hozzá a más testtartáshoz (montihoz képest más), vagy a bicaj méretével lehet gond? 155 cm magas vagyok, a váz mérete 46, felsõcsõ 51 cm.
Egyáltalán: mi az ideális? Mennyire legyen hajlítva a kar?
Köszi elõre is a tanácsokat!
Lehet tényleg a váz mérete nem jó, mert egy jó vázon nem tudsz rosszul ülni.
Én 165 cm vagyok és nekem S-es vázam van, ami kb 52-50-körül van. Ehez 53 cm felsõcsõ tartozik és 6 cm-es stucni. Nekem ez így tökéletes. Régebben M-esem volt, 55centis felsõcsõvel és 12-es stucnival, de azzal is elboldogultam, de azt hosszúnak éreztem...sõt a hõskorban 60-as cangám volt de akkor sem fájt a kezem, pedig rendesen kellett nyújtózkodni. Ebbõl nemtom mi következik, csak úgy leírtam...
46-os vázad van? Az igen, honnan szerezted? Abba is rendes, 622-es kerekek valók?
Kicsit furán hangzik a 46cm nyeregcsõ, meg 51 cm felsõcsõ...nekem furák az arányok...centivel mérted (mert ha igen és sloppingos akkor világos)? vagy tényleg ez a mérete?
A kormány-emelés tényleg bejöhet...bár ha túl alacsonyan van a kormány, akkor talán a nyakad fájna elõsször...nekem az szokott.
potty! A nyeregnek nem mindig vízszintesen kell állnia?
#32887
Írta 2006. augusztus 29. - 20:28
-A nyergen állíts. Konkrétan az orrát emeld feljebb.
-Ha régi típusú a stucni rögzítése (nem ahedes hanem diós), akkor emeld feljebb a kormányt.
-Nekem régebben az is gond volt, hogy nem volt egyenes a csuklóm (az alkarhoz képest). Kicsit feljebb emeltem a kormányon a fékkart, illetve döntöttem a kormányon (felfelé döntöttem).
Ezek illetve ezek kombinációja szokott segíteni. Egyszerre csak egy valamit változtass, hogy tud milyen hatása van.
Nekem kb. 1 évbe telt és több alkatrész cserébe, mire sikerült belõnöm a számomra kényelmes pozíciót. Szóval csak türelem.
#32888
Írta 2006. augusztus 29. - 20:13
Egyáltalán: mi az ideális? Mennyire legyen hajlítva a kar?
Köszi elõre is a tanácsokat!
#32889
Írta 2006. augusztus 29. - 19:45
2 éve voltam az Árkádban a RideBike-ban...akkor egy fehér/kék Giant idõfutamgép volt a kirakatban...hát legalább 15 percig úgy álltam ott mint kisgyerek a cukorbolt elõtt. Megbabonázott.Tegnap láttam pár könyöklõt az Árkád RideBikeban. Nemtom milyen volt, ha bemész megtudod. Van ott egy fullextrás idõfutambicó is, asszem telekerékkel. Na azt biztos nem adják el még a héten:D
#32890
Írta 2006. augusztus 29. - 19:36
#32891
Írta 2006. augusztus 29. - 19:14
Szevasztok!
Kéne egy kis segítségszeretnék kérni töletek pár linket ahol tudok nézni könyöklöket meg árakat.
szerintem ilyen link nincs...
Nem azért nem válaszolunk mert nem tudunk olvasni...
A Velotradesek tudtommal csak triatlon kormányt forgalmaznak, Mali katalógusban nem látni...más honlapokról sem rémlik...passz!
Menj be egy jó boltba és kérdezd meg.
Korábban efi99 javasolta neked, hogy nézd meg Biondóéknál...megnézted? Szerintem ennél jobbat nem találsz, ha interneten keresel.
#32893
Írta 2006. augusztus 29. - 15:28
Itt van egy.Hali!
Tudna nekem valaki mutatni régebbi Mali Ironman-röl képet?Köszi
(Bár nem igazán értem. Tudtommal nincs régebbi és újabb Mali Ironman, csak Mali Ironman.)
#32894
Írta 2006. augusztus 29. - 14:35
#32895
Írta 2006. augusztus 29. - 13:16
#32896
Írta 2006. augusztus 29. - 09:56
Azért ennyire nem egyszerû: Elõször ki kell szedni a tengelyt, a golyókat,a porvédõket és a kónuszokat, mert csak így férsz hozzá ahhoz a 10-es imbusz csavarhoz, ami rögzíti a kazettát az agytesten. Maga a rögzítés mindkét típus esetében azonos. Azzal nincs gond. De amikor összerakod az agyat, akkor a porvédõ mérete nem fog stimmelni. Azon kell tuningolni a fent leírt módon.
#32897
Írta 2006. augusztus 29. - 08:18
#32898
Írta 2006. augusztus 28. - 22:42
#32899
Írta 2006. augusztus 28. - 20:47
Az Ug-ben ugye belül nem volt menet. És a kazi test belsõ átmérõje egy kicsivel (nem emlékszem már pontosan mennyivel) nagyobb, mint a Hg-s (ugye az menetes itt). Van egy belsõ tömítõ mûanyag gyûrû, amit át kellett rakni, hogy továbbra is távoltartsa a port a csapágytól. Na ennek a külsõ részébõl kellett 0,X mm-ert leesztergálni (persze lehettet volna reszelni is, de ha már hozzáfértem az esztregához...) Szóval ennyi volt a tuning. És asszem a hosszából is kellett valamenyit leszedni, mert a menetes részbe Hg- nél bele kell csavarni a rögzítõ csavart, így kell egy kis hely a kónusz és a rögzítõ csavar közé, amit a porvédõbõl lehet csak nyerni.
potty, nem értem, de ne bontsd szét. Én úgy értelmeztem, hogy UG test le HG-föl (itt gondoltam problémákra az agyra való rögzítésnél) ! Most akkor mi volt az UG testen és mi van a HG testen?