Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32881
Írta 2006. szeptember 18. - 11:47

Mit akarsz még tudni?
#32882
Írta 2006. szeptember 18. - 11:37

A Pro idõfutamkormány a három között volt? Úgy emléxem, az 22,2. Persze tévedtem már...
Fõként modolo-k voltak. Ez milyen ez a Pro? Hol lehet kapni?
tocsa
#32883
Írta 2006. szeptember 18. - 08:22

#32884
Írta 2006. szeptember 17. - 15:29

Markolatváltót lehet tenni a kormány alsó végébe. Nem szép, de vannak rutinos bringások, akik imádják.
http://www.sheldonbr...is/bianchi.html
Nekem az a bajom, hogy idõfutam kormány végére szerettem volna markolatváltót tenni. csakhogy az idõfutam kormányoknak (hármat is megnéztem) nagyobb az átmérõje, mint egy egyenesnek, ezért a 22.2-es kormányra való markolatváltó nagyon nem akar rámenni. Ha valakinek lenne ötlete szívesen fogadnám, mert az idõfutam kézpozíciót szeretem.
Egyelõre úgy néz ki, hogy egyenes kormány+szarv lesz a megoldás, ideális esetben majdnem ekvivalens egy idõfutam kormánnyal, sõt amiatt, hogy nincs benne drop, az egynes pozíció is jól fogható. És cyclo crossos fékkar segítségével az idõfutam és az egyenes kézpozícióban is kesz fékkar!
tocsa
#32885
Írta 2006. szeptember 17. - 13:49

Lehet, hogy hagyom az egészet és felrakok egy indexes vázváltókart. Milyen esélyel és milyen árban lehet használtan beszerezni ilyet? Még sosem néztem ezeket.
Arra gondoltam, hogy eleinte úgysem fog váltogatni, késõbb meg úgyis jó ha megszokja az egykezes kormányzást és asszem ez súlyban a legjobb megoldás (könnyû bringát akarok, 22kg a gyerkõc

#32886
Írta 2006. szeptember 17. - 12:49

#32887
Írta 2006. szeptember 17. - 11:18

Sziasztok!
Ismét lenne pár kérdésem!
Jövõ tavaszra építek a fiamnak egy országúti bicajt! A váz már megvan, egy picike aranyos aluváz amibe 26"-os kerekek valók. Problémám a sebességváltással és a fékezéssel van. Arra gondoltam, hogy jó lenne fékváltókarral megoldani, hogy ne kelljen elengednie a kormányt, de nagyon pici még a keze hozzá. Kipróbáltuk és az én Dura váltómat sem tudja váltani, gondolom az alsóbb kategóriák még nehezebben mennek.
Mindenképpen koskormányt szeretnénk rá és nem szeretnék vagyonokat költeni. A monti XT váltóját tudja használni és a markolatváltót is, de gondolom ezek meg nem mennek át a kormány kanyarjain.
Erre várok ötleteket.
Pl az R600/R700 (9 ill 10 seb) fékváltókarok, ezek kisebb kezûeknek valóak, sõt állítható a fékkar távolsága is.
http://www.paul-lang...road_index.html felül a szérián kívüliek - fékváltókarok
vagy
http://www.paul-lang...indung/ST-R700/
#32888
Írta 2006. szeptember 17. - 10:50

http://www.sheldonbr...is/bianchi.html
#32889
Írta 2006. szeptember 17. - 09:40

Ismét lenne pár kérdésem!

Jövõ tavaszra építek a fiamnak egy országúti bicajt! A váz már megvan, egy picike aranyos aluváz amibe 26"-os kerekek valók. Problémám a sebességváltással és a fékezéssel van. Arra gondoltam, hogy jó lenne fékváltókarral megoldani, hogy ne kelljen elengednie a kormányt, de nagyon pici még a keze hozzá. Kipróbáltuk és az én Dura váltómat sem tudja váltani, gondolom az alsóbb kategóriák még nehezebben mennek.
Mindenképpen koskormányt szeretnénk rá és nem szeretnék vagyonokat költeni. A monti XT váltóját tudja használni és a markolatváltót is, de gondolom ezek meg nem mennek át a kormány kanyarjain.
Erre várok ötleteket.
#32890
Írta 2006. szeptember 15. - 13:41

Viszont azóta meglett a gyönyörûszép Merida Road 850-esem, amit ma már el is vittem egy rövid körre. Tény, hogy nagyon sokat fogok vele szerencsétlenkedni az elsõ idõben, elég nagy különbség egy régi, sportboltos össztelós után, amivel kb egy kocsin is át tudtam volna menni. Na meg az legalább volt 20 kg.
Mindenesetre az elsõ benyomások alapján nagyon frankó kis kétkerekû, bár igazából semmi összehasonlítási alapom NINCS.

#32891
Írta 2006. szeptember 15. - 11:29

#32892
Írta 2006. szeptember 15. - 11:19

#32893
Írta 2006. szeptember 15. - 02:22


Igen, én is félek hogy néhol ahol járdázásra vagyok kényszerítve hogy fogok haladni, nameg a mámoros éjszakákon (mert hogy bulizni is szigorúan bringával járok:) ) hogy hogy fogok vele tekerni, de szeretem a kihívásokat, és biztos vagyok benne, hogy egy idõ után meg lehet szokni a dolgot.

#32894
Írta 2006. szeptember 14. - 19:02

#32895
Írta 2006. szeptember 14. - 16:12

#32896
Írta 2006. szeptember 14. - 16:09

Ne lovald bele magad




Választásom 1 Altrix Whirlwind 1.0 lett megnézük majd mittud
#32897
Írta 2006. szeptember 14. - 11:47

Üdv mindenkinek!Egyetlen dolog aggaszt csak, az pedig az, hogy én Budaörsrõl járok be pestre mindennap, és bizony vannak olyan helyek (Sasadi után) ahol nincs bringa út, és kénytelen vagyok 15-20 centis padkákon le-föl ugrálni. Mennyire kényesek a virsligumik, illetve a kerék?
Kizárólag a kerékfûzés színvonala, ill. kerékpározási technika kérdése (+testsúly).
Ha hozzáértõ ember fûzte, vagy a gyári kereket centírozta, akkor bírni fogja.
Az oúti nem olyan, mint az össztelós, hogy belemész a padkába mint a vadbarom, és megoldja... nem javítja ki a technikai hibáidat helyetted. A virsligumissal tudni kell menni. Padkára lágyan ráemelni az elsõt is, hátsót is, kátyú fölött szintén áthúzni.
Ha macskakövön/földúton is kell menni, az már gázos. Akkor jobb a cross váz, amibe befér egy 30 as rücskösgumi is akár.
#32898
Írta 2006. szeptember 14. - 11:27

továbbra is irigyelni fogom az oútisokat a stílusért, de valszeg sosem vennék olyan biciklit, mert mifelénk alkalmatlanok rá az utak.
(illetve túlságosan behatárolt, hogy hol használhatom)
Üdv mindenkinek!
Elterveztem, hogy eddigi össztelós biciklimet országútira cserélném, ugyanis semmi értelme az alattam himbálózó telóknak ha én dh-zom meg semmi hasonló, sokkal inkább fontos számomra hogy minél gyorsabban eljussak a városban A pontból B-be.
Sok tapasztalatom nincs még az országútik terén, éppen ezért szeretném megkérdezni, hogy mi a vélemény a Merida Road 850-esrõl?
Egyetlen dolog aggaszt csak, az pedig az, hogy én Budaörsrõl járok be pestre mindennap, és bizony vannak olyan helyek (Sasadi után) ahol nincs bringa út, és kénytelen vagyok 15-20 centis padkákon le-föl ugrálni. Mennyire kényesek a virsligumik, illetve a kerék?
Elõre is köszönöm a felvilágosítást!
#32899
Írta 2006. szeptember 14. - 09:53

Hát én lefele max 5 centi eltérésû "padkát" szoktam bekínálni, azt is ésszel, felfele az 5 centi már tényleg felsõ határ, efölött már mindenképp leszállok... általánosságban: 15-20 centis padkák nem országúti (kerekeknek) valók, még ha mondjuk 6bar van a gumikban akkor se, hát ha még az optimális 8-10bar.
Igen, tulajdonképpen én is ettõl félek, hogy az már kicsit sok neki. Kénytelen leszek bevállalni a le-fölszállást olyankor. Viszont mindenképpen országútit szeretnék, még ha macerás is az a 3 padka befelé menet. Nehogymár 3 padka szabja meg a bringaválasztásom.

Valakinek valami vélemény a Merida Road 850-esrõl?
#32900
Írta 2006. szeptember 14. - 09:47
