Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32921
Írta 2006. augusztus 28. - 13:27
Az árával se lehet gond, jövõre lesz már 10-es is kapható.
PC-58-at 4000 Ft-ért kapsz a bicóhoz.
Ha régi a sor, cseréld le azt is!
#32922
Írta 2006. augusztus 28. - 13:20
Én a helyedben egy patentszemes Sramot vennék.
A Shimano láncokról már sok rosszat hallottam (hamar nyúlik, hogy gyakran kelljen cserélni)
A jelenlegi Dura-ace láncok 10 sebességes rendszerekhez vannak, szóval neked nem jó.
viszont állítólag a fogaskeréksorral azonos márkájú láncot érdemes... ami nem biztos hogy igaz, csak hallottam ezt is.
és ha láncot cserélsz, szükség lehet racsnicserére is. egy racsni 1 v. 2 láncot bír ki, úgy tudom.
#32923
Írta 2006. augusztus 28. - 13:20
Zsola_, a kerék tuti bírná, láccólag elég sok küllõ van benne
#32924
Írta 2006. augusztus 28. - 13:18
Én a helyedben egy patentszemes Sramot vennék.Sziasztok, van egy országútim 7-es shimano 600as szettel.(nem fék-váltókaros) És úgy érzem kéne már láncot cserélnem, amire egyébként ezek vannak írva: Dura-Ace 8Y UG. Milyen láncot vegyek? Vagy tök mindegy?
A Shimano láncokról már sok rosszat hallottam (hamar nyúlik, hogy gyakran kelljen cserélni)
A jelenlegi Dura-ace láncok 10 sebességes rendszerekhez vannak, szóval neked nem jó.
Amúgy ha Tatabánya közelében flangálsz, nekem pont van egy vadi új 7-es láncom.
#32925
Írta 2006. augusztus 28. - 13:18
Sziasztok, van egy országútim 7-es shimano 600as szettel.(nem fék-váltókaros) És úgy érzem kéne már láncot cserélnem, amire egyébként ezek vannak írva: Dura-Ace 8Y UG. Milyen láncot vegyek? Vagy tök mindegy?
én csak azért írok, hogy legyen valami válaszod... amúgy nem sokat értek hozzá.
az UG ha jól tudom, egy fontos jelzés, mert megvan, hogy melyik fogaskerék-szett melyik láncokkal képes normálisan együttmûködni. tehát UG-s láncot vegyél, vagy valami kompatibiliset, és persze 7 fokozatút. vagy a 8Y az nyolcas? mindegy, ami jó 7-esre is, olyat
#32926
Írta 2006. augusztus 28. - 13:10
#32927
Írta 2006. augusztus 28. - 13:07
#32928
Írta 2006. augusztus 27. - 23:54
nade lefelé...nincs jobb, mint lefelé jönni onnan vagy a majdnem vízszintes lejtõn, ahol normál ülésben is elõreesek majdnem és utána tovább egy olyan rázós úton, h szarrá rázza csuklóm. szörnyû ez a kecskeszarv kormány meg a merev villa az ilyen utakon. most elõször hiányoltam a teleszkópot:)
#32929
Írta 2006. augusztus 27. - 21:27
Sziasztok!, párszor szedtem már szét hátsó váltót, de csak most tûnt fel, hogy a felsõ irányító görgõnek 1mm-es holtjátéka van szemben a láncfeszítõvel ami teljesen mozdulatlan, mi ebben a logika ha a minél precízebb váltásról van szó?? a váltó elmozdulására ilyenkor csak 1mm késéssel reagál a görgõ...
A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")
#32930
Írta 2006. augusztus 27. - 12:36
#32931
Írta 2006. augusztus 24. - 19:41
#32932
Írta 2006. augusztus 24. - 19:24
sztem meg pont fordítva... a V-fékes húz több bowdent...szóval használd nyugodtan V-fékes fékkarral nekem is van így szerelt bringám, igaz, kétforgáspontos fékkel és parádésan mûködik, régebben egyforgáspontossal is ment. Inkább az a "baj", h nagyon hamar fognak a fékek, de ezek már édes gondokOrszágúti fékhez régi, canti-fékkar kell. Használni lehet Vfékkarral is, de megállni nem
#32933
Írta 2006. augusztus 24. - 13:38
#32934
Írta 2006. augusztus 24. - 09:24
Én lecserélném a féktesteket is két forgáspontosra. A bovdenhúzáshoz nem tudok hozzászólni, de Matuzék honlapján sok egyenes kormányos bringa van lefotózva nagy felbontással, hátha lehet valami ötletet lopni...Sziasztok!
Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.
A segítséget elõre is köszönöm szépen!
#32935
Írta 2006. augusztus 23. - 20:00
Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.
Nem is mondtam... De kitartok a drótkefe mellett:D
#32936
Írta 2006. augusztus 23. - 19:42
A WD-40 kiváló korrózióGÁTLÓ, mivel olajszerû réteg marad utána. (Természetesen a kezeken mindig nagyobb mértékben...) De ez nem azt jelenti, hogy kiváló korrózióMENTESÍTÕ. Lánckenésre tényleg alkalmatlan (szvsz), csavarlazításon, fúráson kívül másra nem használtam még.
Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.
Nesze:
http://www.meteor.hu...wd40/wd40a.html
#32937
Írta 2006. augusztus 23. - 18:47
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.
A segítséget elõre is köszönöm szépen!
Leginkább BMX, ill. van a shimanónak egyeneskorményos oúti szettje is, abban van MTB stílusú fékkar oúti fékhez. LX vagy XT legkisebb bowdenhúzásra állítva állítólag szintén nem rossz. Mondjuk az ott a képen egy régi középhúzós féktest... lehet hogy nem lehet sokat kihozni belõle semmilyen fékkarral, meg nem kizárt hogy más (több?) bowdenhúzást is szeret, mint a modernebbek. Nem tudom... De a bicó szép.
#32938
Írta 2006. augusztus 23. - 18:43
#32939
Írta 2006. augusztus 23. - 16:29
Az RO-55 kifejezetten rozsdamaró, akár meg is töltheted vele a vázat, aztán hagyon hogy szépen a monoblokknál kifolyjon. De én nem tökölnék a helyedben rozsdátlanítással, mivel a "száraz" fajtával van dolgod, ami nem hogy lassan, de szerintem semmilyen mértékben nem fajul tovább. Max. a nyeregcsõnél... hogy könnyû legyen szerelni.
Tényleg, az a lyuk amit találtál, milyen céllal lehet ott? Nem a monoblokk alján van, "leeresztõ" lyukként?
#32940
Írta 2006. augusztus 23. - 15:59
Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.
A segítséget elõre is köszönöm szépen!
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"