Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32901
Írta 2006. augusztus 28. - 20:37
#32902
Írta 2006. augusztus 28. - 20:31
Sikeresen lecseréltem a fékváltókarjaimat viszont az új szerzeményeket szerintem valami zsíroldóban lemosta az elõzõ tulaj (gondolom szebben csillogjanak). Elég szárazon járnak és nehezebben is mint az elõzõek, pedig egyel magasabb kategória. Meg szabad kenni ezeket? Ha igen mivel és hogyan?
szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?
Zsírozni szokták. Bizonyos mértékig szét lehet szedni, ekkor hozzá lehet férni a zsírzandó részekhez (http://bike.shimano....69830536821.pdf)
de nem könnyû összerakni. A 6-ossal jelölt rugó visszakínlódása a legnehezebb. Nem írtad melyik van pontosan. Rám ne hivatkozz, ha nem tudod összerakni.
#32903
Írta 2006. augusztus 28. - 20:23
#32904
Írta 2006. augusztus 28. - 20:18
#32905
Írta 2006. augusztus 28. - 20:16
Szevasztok!
Szeretnék kérni töletek linket ahol tudok nézni könyöklõket meg árakat.
pl.:http://www.biondobik...product_id=2460
http://www.biondobik...product_id=3236
Fentiek többnyire kormánnyal együtt vannak, de van 1-2 külön is, csak könyöklõ.
#32906
Írta 2006. augusztus 28. - 20:13
Látom nagy a kavar a fejekben, hogy milyen lánc is kéne Neked. Pont ezt a 600-as szettet használom én is az edzõgépemen, és bármilyen 8-as lánc jó hozzá. A 8-as és a 7-es lánc ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik. Az UG azt takarja, hogy a rögzítése a lánckerekeknek az utolsó (legkissebb) lánckerékkel történik, menetes ennek a belsõ része. A HG rendszernél egy külön "csavar" van a rögzítéshez. Én spec lecseréltem a kazettatestet a hátsóagyon Hg-sre, mert amikor nekem kellett akkor ahhoz könnyebb volt alkatrészt szerezni. Ez a mûvelet azért igényel némi ügyességet, mert szükség van egy kis sufnituningra hozzá.
Láncból én is a Sramot ajánlom. Pc 38 - 48 - 58. Valamelyiket. Jobbnak tartom mint a sh-t. Most a veresenygépemen 9-es Dura Ace van és hát alég kaki, a Pc-69-hez képest.
Ja és ha kell sor is, nekem van elfekvõben egy Ug 7-es sor. Kb. 2000km van benne, csak elég hülye kiosztású (14-23 ha jól emlékszem). Vagy Matuzm. nekik van vadiúj occson.
#32907
Írta 2006. augusztus 28. - 20:13
szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?
#32908
Írta 2006. augusztus 28. - 20:11
Pl, ha bemegyek egy boltba venni egy SH HG-91es láncot (asszem 8ashoz van) 6500ért vagy a Shram pc-58as 3500ért az jó nekem nem? Vagy cserélni kell mindent?
Na most azt lenne jó tudni, hogy a sorod UG v. HG? 7 és 8-as HG-hez valók a narrow HG láncok (a HG91 is ilyen, tehát HG7-es 600-hoz jó lenne) Super narrow lánc nem jó. A HG sor fogain oldalt 1 v. 2 helyen kialakított rámpa van, onnan lehet megismerni. Ha nem ilyen, akkor UG-s a sor, ekkor még mindig lehet szerencséd, ha régi típusú HG-kompatibilis szabadonfutón van. Ezt onnan lehet megtudni, hogy van neki a belsõ szélén menet (Ebbe menne HG-sornál a szorítógyûrû) Ekkor lehetne HG 7-es sort rátenni HG narrow lánccal.
#32909
Írta 2006. augusztus 28. - 17:57
Szeretnék kérni töletek pár linket ahol tudok nézni könyöklõket és árakat.
#32910
Írta 2006. augusztus 28. - 17:39
Rizikós. Mire egy lánc annyira elkopik, hogy cserélni kell, addigra a sor is elkopik annyira, hogy az új lánc nem fog passzolni rá. Már új (UG) láncot is nehéz lesz találni, pláne új sort. Amit lehet tenni, venni egy tényleg keveset használtat - párban, vagy HG 7-est keresni, ehhez viszont kazettatest is kell majd. 8-astól felfelé már nagyobb tengelytáv is kell (130 a 126 helyett) + váltócsere.
Pl, ha bemegyek egy boltba venni egy SH HG-91es láncot (asszem 8ashoz van) 6500ért vagy a Shram pc-58as 3500ért az jó nekem nem? Vagy cserélni kell mindent?
#32911
Írta 2006. augusztus 28. - 17:24
Kösz srácok az infókat! Majd akkor veszek valamit!
Szerintem sort nem kell cserélni az nincs elkopva. Egyébként nincs egy éve meg a bicó szóval nem tudom elõtte hányszor cseréltek láncot(én 3500kmet mentem vele).
Grolsch: Köszi az ajánlatot, de sajna nem járok Tatabányafelé.
Rizikós. Mire egy lánc annyira elkopik, hogy cserélni kell, addigra a sor is elkopik annyira, hogy az új lánc nem fog passzolni rá. Már új (UG) láncot is nehéz lesz találni, pláne új sort. Amit lehet tenni, venni egy tényleg keveset használtat - párban, vagy HG 7-est keresni, ehhez viszont kazettatest is kell majd. 8-astól felfelé már nagyobb tengelytáv is kell (130 a 126 helyett) + váltócsere.
#32912
Írta 2006. augusztus 28. - 15:19
Még egy lehetõség: 1, 2 és 3 pontok közül választasz egyet, a mostani szettet meg meghagyod edzõ/jáccós keréknek. Vagy már elhasználódtak?
Ha én majd egyszer fûzök egy könnyebbfajta kereket, akkor szerintem a mostani Phantom megmarad jáccósnak kinyírhatatlan volta miatt.
#32913
Írta 2006. augusztus 28. - 15:05
Én Tatabánya környékén kerékpározom. Nekem 2 éve 20-as külsõm van. (jó tegyük hozzá, hogy 50 kg vagyok)Szóval van aki nem érti a 20-as problémát... Az biztosan Elbától nyugatra kerékpározik... LAssan már a 23-as is keskeny lesz a magyar utakra.
Az égvilágon semmi bajom vele. Nem ráz szét...nem volt soha defektem.
Continental Sport 1000. 8 bar-on használom.
Mondták már többen, hogy ilyen külsõ max versenyzésre ajánlot...engem nem érdekel, nekem nincs vele bajom, én ugyan le nem cserélem szélesebbre. :victory:
#32914
Írta 2006. augusztus 28. - 15:05
#32915
Írta 2006. augusztus 28. - 14:53
1. Mavic CXP33/Open Pro felni, 105-ös agyak, DT küllõk
55-60ezer
2. Shimano WHR (550)560
45ezer
3. edzõszettnek: régi agyak újrafûzése valami betonerõs felnivel
versenyszettnek: Sun Assault + Novatech/Am. Classic
40-60 ezer
Kérdéses a Shimano 16/20 küllõs kereke mellé nem e kéne még egy edzõszett is ?
(70 kilós ismerõsömé bírja még)
Akkor pedig érdemesebb a 3. megoldás.
#32916
Írta 2006. augusztus 28. - 14:12
A Sun assult felnirõl csak annyit, hogy rá lehet éppen ülni, de persze közel sem olyan merev és tartós, mint egy MAvic. Ez a felni kifejezetten versenyfelni. NAgyon valószínû, hogy peremes felninél nem nagyon lehet "büntetlenül" áttörni (a jövõben sem) 400 gr.-os határt (a Sun is 410 gr., de létezik 3-4 400 gr. alatti felni), legalábbis, ha merevet és többször használatosat akarunk.
#32917
Írta 2006. augusztus 28. - 14:05
#32918
Írta 2006. augusztus 28. - 14:02
Szerintem sort nem kell cserélni az nincs elkopva. Egyébként nincs egy éve meg a bicó szóval nem tudom elõtte hányszor cseréltek láncot(én 3500kmet mentem vele).
Grolsch: Köszi az ajánlatot, de sajna nem járok Tatabányafelé.
#32919
Írta 2006. augusztus 28. - 13:47
Zsola_, a kerék tuti bírná, láccólag elég sok küllõ van benne
Hát nemtom
A felnit jobban szemügyrevéve úgynézki mint valami játékszer vagy makett
Komolyan mondom félnék ráülni
#32920
Írta 2006. augusztus 28. - 13:30
Nekem Tiagra rendszerem van és SRAM láncom.viszont állítólag a fogaskeréksorral azonos márkájú láncot érdemes... ami nem biztos hogy igaz, csak hallottam ezt is.
és ha láncot cserélsz, szükség lehet racsnicserére is. egy racsni 1 v. 2 láncot bír ki, úgy tudom.
Soha nem tennék fel Shimano láncot...kivétel persze, ha pl Dura-Acem lenne, akkor persze Dura-Ace lenne a láncom is
t-works: Attól mert régi a rendszer nem biztos hogy annyit volt használva, hogy indokolt lett volna a lánccsere...
De én is együt cserélném a sort a lánccal, ha nem tudnám a gép elõéletét.