Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32821
Írta 2006. szeptember 25. - 15:23

#32822
Írta 2006. szeptember 25. - 13:20


#32823
Írta 2006. szeptember 25. - 12:44

#32824
Írta 2006. szeptember 25. - 11:57

#32825
Írta 2006. szeptember 25. - 11:29

Persze nálam nem lesz karbonkerék, nemcsak anyagi korlátok miatt, hanem egyéb kényelmetlenségek miatt is (spec. fékbetétek, szingós, centrír nehézségei stb.), A a vázszettnek hivatalos tömegadatai : váz:1080 gr., villa: 335, nyeregcsõ 190, természetesen ez alapméretben (feltételezem S méretben), a villa végül tényleg lehet 335 gr., mert a végébõl szerintem a legtöbb esetben le kell vágni, olyan hosszú. És van még hozzá egy igencsak jó FSA kormánycsapágy.
A keréken a fékfelület alu, drótperemes, centírozni nem kellett az elmúlt 8 évben. Utóbbi adat 8 év - 32 000 km a minõségrõl is sokat elárul. Sajnos ma már nem gyártják.
A vázszett adatok hivatalosan így vannak, a villából 61 mm-t kellett levágni.
A méretezés körül volt egy kis keverés, mert "L 57-59 cm" matrica van rajta, valójában 56/56,5..57cm (tényleg kicsit több)
#32826
Írta 2006. szeptember 25. - 10:19

#32827
Írta 2006. szeptember 25. - 10:11

#32828
Írta 2006. szeptember 25. - 10:07

MAtthias: amiket belinkeltél, pont arra mondtam, hogy középkategóriásak (ez nem mindig a minõségre vonatkozik, hanem a piaci helyzetre is) és nemsokkal lehetnek "gyengébbek" (ha egyáltalán), mitn a kiemelt márkák, viszont elérhetõ árúak. Szerintem a Pinarello belépõ vagy valamivel magasabb szintû vázai is 300 körül lehetnek, olyanok, amik más márkánál 100-150e.
#32829
Írta 2006. szeptember 25. - 10:02

56/56 (üléscsõ/felsõcsõ). A villával és kormánycsapággyal együtt valamivel 1600 alatt. A villa, ha igaz 355 gr.
Jól hangzik. Egyébként akkor ez L-es és slopingos igaz?(bár merida.com-on 56/57,5 van megadva)
#32830
Írta 2006. szeptember 25. - 09:21

#32831
Írta 2006. szeptember 25. - 08:23

Lehet, hogy már volt róla szó az elõzõekben, még is megkérdezném, mivel nem régóta vagyok országútibirtokos: mekkora váz kellene egy 176 Cmes krapeknak?
Kössszz a választ!
A vázakról annyit: nekem Simplon Exos keróm lett. Majd még kiderül, hogy fog szolgálni!
Üdv.: tyito a nem hegylakó! Peace
#32832
Írta 2006. szeptember 24. - 21:34

#32833
Írta 2006. szeptember 24. - 20:56

Szép.
Mekkora a váz? Súlyát lemérted?
56/56 (üléscsõ/felsõcsõ). A villával és kormánycsapággyal együtt valamivel 1600 alatt. A villa, ha igaz 355 gr.
#32834
Írta 2006. szeptember 24. - 20:18

#32835
Írta 2006. szeptember 24. - 18:02

KArbonszakértõk!
Tud valaki valami közelebbit a MErida Scultura 909 karbonvázról, ill. az anyagáról: RCF-R6? Azon kívül, amit a honlapján lehet tudni... Milyen, mennyire jó, élettartam, stb. ÖSszehasonlításként pld. a nagy karbonosokkal: Storck, Canyon, Scott, Cervélo, Look, és fõként Trek.
Na összeraktam az enyémet.
Képek:
http://feltoltes.ext...u/?Gbk13176.jpg
http://feltoltes.ext...u/?Gak13395.jpg
(Izé, a háttér nem a legszebb.)
Az elsõ benyomás jó. Ami egybõl feltûnik, az az, hogy kényelmesebbnek tûnik, mint az elõzõ acélvázam, mintegy kisimítja a közepesen rossz utakat.
#32836
Írta 2006. szeptember 22. - 21:44

#32837
Írta 2006. szeptember 22. - 10:26

Sajnos 500e Ft-ból már nem lehet venni jobb colnagokat, Pinarellokat
Hmm, hát lehet. De én pl nem érzem, hogy egy pinarello galileo, vagy egy Colnago active plus2 olyan szar lenne, igaz vannak drágább vázaik is, az biztos(olcsóbb is van), de nem biztos ettõl hogy ezek nem jók.
Valahogy nekem valahogy jobban tetszenek ezek:
http://bikeart.hu/ad.../termek/492.jpg
http://bikeart.hu/ad.../termek/491.jpg
mint ezek:
http://www.corratec....HYDRO_CARBO.jpg
http://www.corratec....ldcup_weiss.jpg
A hydro carbo-nál, nagyon érdekes a támvilla és az üléscsõ, felsõcsõ találkozása, nekem nem tetszik:) Akkor inkább a Wordcup:)
De a kerekek se nagyon tetszenek. A súly meg érdekes, hogy a hydro 7,8kg a full karbon meg 8,1kg. Kicsit kevésnek tûnik.
De lehet elfogult vagyok, olasz országúti ügyben.
#32838
Írta 2006. szeptember 22. - 10:23

És építeni nem akarsz? Akkor tuti belefér a jó kerék.
Mata váz http://bikeexpress.h...n&productID=122
Ultegra
http://bikeexpress.h...on&productID=43
Mavic kerék
http://bikeexpress.h...n&productID=131
+ apróságok
(150+165+120=435+amaradék)
Ha a keréktõl eltekintünk, ill. ezen már az apróságok is rajtvannak: http://bikeexpress.h...n&productID=162
És egy hasonló Colnago 450-ért:
http://bikeexpress.h...n&productID=297
#32839
Írta 2006. szeptember 22. - 09:35

Elég szomorú, hogy ezek a felsõkategóriás nyergek ilyen hamar tönkremennek,
Erõsen azon gondolkodom, hogy egyenes kormányt és MTB f.váltókarokat szeretnék rá. Ez pl. erre a bicajra hogyan lenne megoldható? Kellene cserélnem agyat meg fogaskeréksort, láncot is? Egyáltalán a monti agy belemegy egy ilyen vázba?
Lehet, hogy azt az SLR-t montin használták, például.
A másra: hány fokozatú? 6-7 esetén keress 7-es LX-et. Arra figyelj, hogy a fékkar kantifékhez való legyen, mert az mûködik jól az outi fékkel. De ehhez keresni kell, nem fog gyorsan menni.
Többet ne nagyon költs rá (pl. kerékcsere, sor+váltókar miatt), ha olcsón akarsz kijönni.
Bár szerintem a legjobb megoldás, egy pár kiegészítõ fékkar lenne. Olcsó (kb. 4ezer), és a koskormány is megmarad. /Azt meg ne mesélje be nekem senki, hogy munkábajárós bringára nem jó az alsócsöves váltókar./
Race, no Rest!
#32840
Írta 2006. szeptember 22. - 09:26

A felsõkategóriás nyergekrõl: azért a helyzet nem ilyen súlyos, az én tapasztalatom pld. pont ellentétes: az olcsó, komersz nyergeim jpbban szétmennek teljesen kímélõ használat mellett is, míg a felsõkategóriások nem: Arámit 3 éve használom, a 135gr.-os slr 2 éve, alig látszik rajtuk a használat. Igaz nem egyet nyúzok csak. Azt a bikemagos slr-t én is láttam, hát biztos hogy nem normál használattól lett olyan.