Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#32821
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Persze, ezt nyilván nem lehet centrírozni, de a poén az, hogy nem is kell. Az ilyen 3-4 küllõsök úgy vannak megépítve. Enek az ára a kicsit magasabb tömeg, de ez bejön az aerodinamika vonalán. Tényleg, ennek mennyi a netto tömege? Egyetlen hátulütõje a hegymenet lehet, meg a sok lószolásos dolog. Az külön könnyebbség hogy a fékezõfelülete alu és peremes.

#32822
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Én is úgy tudom... max hõlégfúvóval :D De azért tényleg nem rossz, hogy 8 éve / 32E km óta nincs baja!

#32823
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Ezt hogyan centrírozzák?

Szerintem sehogy!

#32824
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Ezt hogyan centrírozzák?

#32825
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Persze nálam nem lesz karbonkerék, nemcsak anyagi korlátok miatt, hanem egyéb kényelmetlenségek miatt is (spec. fékbetétek, szingós, centrír nehézségei stb.), A a vázszettnek hivatalos tömegadatai : váz:1080 gr., villa: 335, nyeregcsõ 190, természetesen ez alapméretben (feltételezem S méretben), a villa végül tényleg lehet 335 gr., mert a végébõl szerintem a legtöbb esetben le kell vágni, olyan hosszú. És van még hozzá egy igencsak jó FSA kormánycsapágy.


A keréken a fékfelület alu, drótperemes, centírozni nem kellett az elmúlt 8 évben. Utóbbi adat 8 év - 32 000 km a minõségrõl is sokat elárul. Sajnos ma már nem gyártják.
A vázszett adatok hivatalosan így vannak, a villából 61 mm-t kellett levágni.
A méretezés körül volt egy kis keverés, mert "L 57-59 cm" matrica van rajta, valójában 56/56,5..57cm (tényleg kicsit több)

#32826
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szerintem az 57-es akkor sem lesz feltétlen nagy, ha nem aránytalanul nagyok a végtagjaid, mert nemcsak az ülõcsõ mérete döntõ, hanem az egész váz geometriája. Aztán a mérés helye sem mindegy, az újabb vázaknál nem az ülõcsõ végéig méretezik (monoblokkház közepétõl), hanem a felsõ és ülõcsõ találkozásának közepéig. HAgyományos felsõcsövûnél jó az 57-es is, de leginkább 56. Ha slopingos, akkor 57 talán nagy lehet (Giantnél biztosan).

#32827
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A Scultura enyhén slopingos, saját mérésem szerint: 56/57cm. A felsõcsõ és fõleg a hátsó támvilla kimunkáltsága szenzációsan jó: mesteri "csavarok" vannak benne (valszeg ez okozza a nagyon jó rezgéscsillapítást a merevség mellett).

#32828
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Efi99: ez igen, szép lett! Az a hátsó Spinergy karbonkerék még hab a tortán. Szóval nekem is kb. így fog kinézni majd készen... Persze nálam nem lesz karbonkerék, nemcsak anyagi korlátok miatt, hanem egyéb kényelmetlenségek miatt is (spec. fékbetétek, szingós, centrír nehézségei stb.), a meglévõ MAvic open pro/AmClassic kombó lesz applikálva. A a vázszettnek hivatalos tömegadatai : váz:1080 gr., villa: 335, nyeregcsõ 190, természetesen ez alapméretben (feltételezem S méretben), a villa végül tényleg lehet 335 gr., mert a végébõl szerintem a legtöbb esetben le kell vágni, olyan hosszú. És van még hozzá egy igencsak jó FSA kormánycsapágy.
MAtthias: amiket belinkeltél, pont arra mondtam, hogy középkategóriásak (ez nem mindig a minõségre vonatkozik, hanem a piaci helyzetre is) és nemsokkal lehetnek "gyengébbek" (ha egyáltalán), mitn a kiemelt márkák, viszont elérhetõ árúak. Szerintem a Pinarello belépõ vagy valamivel magasabb szintû vázai is 300 körül lehetnek, olyanok, amik más márkánál 100-150e.

#32829
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

56/56 (üléscsõ/felsõcsõ). A villával és kormánycsapággyal együtt valamivel 1600 alatt. A villa, ha igaz 355 gr.



Jól hangzik. Egyébként akkor ez L-es és slopingos igaz?(bár merida.com-on 56/57,5 van megadva)

#32830
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
A klasszikus geometriát figyelembe véve tipikusan 55-56-os, de ha aránytalanul hosszabbak a végtagjaid, ahogy nekem is, az 57 sem lesz nagy. (178->57)

#32831
Tyito

Tyito

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.067 hozzászólás
Sziasztok!

Lehet, hogy már volt róla szó az elõzõekben, még is megkérdezném, mivel nem régóta vagyok országútibirtokos: mekkora váz kellene egy 176 Cmes krapeknak?

Kössszz a választ!

A vázakról annyit: nekem Simplon Exos keróm lett. Majd még kiderül, hogy fog szolgálni!

Üdv.: tyito a nem hegylakó! Peace ;)


#32832
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Grat. :) Szép kis darab, bár az elsõ kerék kilóg, gondolom nemsokáig. :D

#32833
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Szép.

Mekkora a váz? Súlyát lemérted?


56/56 (üléscsõ/felsõcsõ). A villával és kormánycsapággyal együtt valamivel 1600 alatt. A villa, ha igaz 355 gr.

#32834
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Szép.

Mekkora a váz? Súlyát lemérted?

#32835
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

KArbonszakértõk!
Tud valaki valami közelebbit a MErida Scultura 909 karbonvázról, ill. az anyagáról: RCF-R6? Azon kívül, amit a honlapján lehet tudni... Milyen, mennyire jó, élettartam, stb. ÖSszehasonlításként pld. a nagy karbonosokkal: Storck, Canyon, Scott, Cervélo, Look, és fõként Trek.


Na összeraktam az enyémet.
Képek:
http://feltoltes.ext...u/?Gbk13176.jpg
http://feltoltes.ext...u/?Gak13395.jpg
(Izé, a háttér nem a legszebb.)
Az elsõ benyomás jó. Ami egybõl feltûnik, az az, hogy kényelmesebbnek tûnik, mint az elõzõ acélvázam, mintegy kisimítja a közepesen rossz utakat.

#32836
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Az alsókategóriás bicaj, lásd Active, már nem olasz...

#32837
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Sajnos 500e Ft-ból már nem lehet venni jobb colnagokat, Pinarellokat


Hmm, hát lehet. De én pl nem érzem, hogy egy pinarello galileo, vagy egy Colnago active plus2 olyan szar lenne, igaz vannak drágább vázaik is, az biztos(olcsóbb is van), de nem biztos ettõl hogy ezek nem jók.

Valahogy nekem valahogy jobban tetszenek ezek:
http://bikeart.hu/ad.../termek/492.jpg
http://bikeart.hu/ad.../termek/491.jpg
mint ezek:
http://www.corratec....HYDRO_CARBO.jpg
http://www.corratec....ldcup_weiss.jpg

A hydro carbo-nál, nagyon érdekes a támvilla és az üléscsõ, felsõcsõ találkozása, nekem nem tetszik:) Akkor inkább a Wordcup:)
De a kerekek se nagyon tetszenek. A súly meg érdekes, hogy a hydro 7,8kg a full karbon meg 8,1kg. Kicsit kevésnek tûnik.
De lehet elfogult vagyok, olasz országúti ügyben.

#32838
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

És építeni nem akarsz? Akkor tuti belefér a jó kerék.
Mata váz http://bikeexpress.h...n&productID=122
Ultegra
http://bikeexpress.h...on&productID=43
Mavic kerék
http://bikeexpress.h...n&productID=131
+ apróságok
(150+165+120=435+amaradék)


Ha a keréktõl eltekintünk, ill. ezen már az apróságok is rajtvannak: http://bikeexpress.h...n&productID=162

És egy hasonló Colnago 450-ért:
http://bikeexpress.h...n&productID=297

#32839
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Elég szomorú, hogy ezek a felsõkategóriás nyergek ilyen hamar tönkremennek,

Erõsen azon gondolkodom, hogy egyenes kormányt és MTB f.váltókarokat szeretnék rá. Ez pl. erre a bicajra hogyan lenne megoldható? Kellene cserélnem agyat meg fogaskeréksort, láncot is? Egyáltalán a monti agy belemegy egy ilyen vázba?


Lehet, hogy azt az SLR-t montin használták, például.


A másra: hány fokozatú? 6-7 esetén keress 7-es LX-et. Arra figyelj, hogy a fékkar kantifékhez való legyen, mert az mûködik jól az outi fékkel. De ehhez keresni kell, nem fog gyorsan menni.
Többet ne nagyon költs rá (pl. kerékcsere, sor+váltókar miatt), ha olcsón akarsz kijönni.
Bár szerintem a legjobb megoldás, egy pár kiegészítõ fékkar lenne. Olcsó (kb. 4ezer), és a koskormány is megmarad. /Azt meg ne mesélje be nekem senki, hogy munkábajárós bringára nem jó az alsócsöves váltókar./
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32840
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Sajnos 500e Ft-ból már nem lehet venni jobb colnagokat, Pinarellokat, legalábbis újonnan nem, legfeljebb csak a vázaikat, irreálisan drágák, ld. bringavilág boltban kitettek, Biondó. UGyanis ezek már un. osztályon felüli kategóriás vázak, kb. 300e körül kezdõdnek, a karbonmodelleik 500-800e ig mennek (Trek, ORbea valamivel olcsóbb 400e körül). Szerintem érdemes középszintû márkákban gondolkodni, nem sokkal roszabbak ezek sem, vagy esetleg bátrabbaknak neten rendelni, mert pld. Storckot nagyon jó áron leeht kapni, és nagyon jó váz (de még van ilyen több márka).
A felsõkategóriás nyergekrõl: azért a helyzet nem ilyen súlyos, az én tapasztalatom pld. pont ellentétes: az olcsó, komersz nyergeim jpbban szétmennek teljesen kímélõ használat mellett is, míg a felsõkategóriások nem: Arámit 3 éve használom, a 135gr.-os slr 2 éve, alig látszik rajtuk a használat. Igaz nem egyet nyúzok csak. Azt a bikemagos slr-t én is láttam, hát biztos hogy nem normál használattól lett olyan.