Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32801
Írta 2006. szeptember 03. - 16:12
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#32802
Írta 2006. szeptember 03. - 16:08
Mathias! Most jut eszembe. Nekem is volt ilyen problémám (9-es sornál, de MTB), és a megoldás az elhajlott váltópapucs volt. 600 HUF-ért kicseréltem és tökéletes lett megint minden.
És mi az a váltópapucs?
#32803
Írta 2006. szeptember 03. - 16:07
#32804
Írta 2006. szeptember 03. - 16:01
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#32805
Írta 2006. szeptember 03. - 15:58
nyúlott láncnál is kellett volna ugrálnia.
Visszaraktam a régi láncot azzal nem ugrál.
#32806
Írta 2006. szeptember 03. - 15:26
A Treknél meg Sora váltókar, Tiagra hátsó váltóval...hmm hát ha már gyári, lehetne szerencsésebb párosítás is...szerintem, mivel nem ugyanannyit tud a két alkatrész...oké, hogy ha én raknám össze no problem, de így nem tetszik
#32807
Írta 2006. szeptember 03. - 13:47
Sziasztok!
Arra kezdek vetemedni hogy vennék egy országútit! Örülnék neki hogyha segítenétek! olyan 170e volna a határ És még annyit hogy esetleg összerakni itthon érdemes vagyinkább a boltban rakják össze?
170ért a már említett meridán kívül van még mondjuk trek, mondjuk ez 177e http://www.trek.hu/Bringak/1000.htm
meg 154ért Giant http://ebike.hu/term.../orszaguti/1125
de ezek kicsit rosszabbúl vannak szerelve viszont talán "márkásabbak".
Aztán ott van a Kelly's 170ért http://kerekpar.hu/t.../orszaguti/1907
Vagy az author 110ért akcióban http://bikeland.hu/w...lyik=1&azon=234
A legjobban felszerelt szerintem a merida. Ár/értékben meg az author a nyerõ.
#32808
Írta 2006. szeptember 03. - 12:30
És a váltógörgõk is egymás alattinak tûnnek, talán mm-en belüli az eltérés.
A váltó állítgatásával jobb lett a helyzet, de még így is ugrál 2-3 lánckeréken csak nem olyan nagyon.
Lehet efi99nek meg scottraidernek van igaza és tényleg kopott a sor, bár én nem látom olyannak mint matuzék oldalán a képen, inkább csak a fogak nem egyenesen állnak, hanem kicsit ferdén.
Asszem az lesz a legolcsóbb/legkönnyebb megoldás, ha veszek egy ug-s sort, mert ha HG-set kell felrakni, akkor ahhoz kell kazettatest is, meg barkácsolás és annyira nincsen tapasztalatom a szerelésben(szerszámom sincs sok) és lehet ha szétszedek egy agyat akkor nem valószínû hogy össze tudom rakni, bár legalább akkor meg lenne tisztítva az agy.
#32809
Írta 2006. szeptember 03. - 12:03
Ha viszont csak ütemesen "zakatol", akkor bovdenfeszesség-hangolás.
Továbbá még nézd meg, hogy szerelés közben esetleg nem ferdült-e el a váltó konzolja: felülrõl szemlélve egy vonalba essen a két váltógörgõ.
#32810
Írta 2006. szeptember 03. - 11:42
efi99:
Bocsi, nem tudtam, hogy a Sh!mano másképp ajánlja. A SRAM 6 mm-t mond: [http://www.sram.com/...5_4_3__7_04.PDF
Én oldalirányra értettem az ugrálás, mivel hosszirányban még nem láttam ilyet...
Hosszirányú ugrálás, erre gondoltam:
http://www.matuzmast...ikkek_lanc.html utolsó elõtti ábra
#32811
Írta 2006. szeptember 03. - 11:35
#32812
Írta 2006. szeptember 03. - 11:09
Bocsi, nem tudtam, hogy a Sh!mano másképp ajánlja. A SRAM 6 mm-t mond: [http://www.sram.com/...5_4_3__7_04.PDF
Én oldalirányra értettem az ugrálás, mivel hosszirányban még nem láttam ilyet...
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#32813
Írta 2006. szeptember 03. - 11:06
#32814
Írta 2006. szeptember 03. - 11:02
Vettem egy sram pc-58as láncot a 7es SH 600-as UG-s rendszeremhez. Az elõzõ lánc egy Dura-Ace UG-s lánc volt. A Sram láncból levettem pár szemet, hogy pont ugyanannyi legyen mint az elõzõ DA láncon.(nagyjából a váltó két görgõje egymás alatt áll, ha elõl a nagytányyéron hátul a legkissebb fogaskereken van) Így pont egy szemmel hosszabb a DA lánc, gondolom vagy ennyire megnyúlt, vagy sajna a sram lánc nem ez a méret. Fel is szereltem(külsõket is cseréltem meg megtisztítottam az egész bicót), de sajna nem jó az alsó 4 fogaskereken. Ott ugrál. A felsõ 3 fogaskereken viszont teljesen jó.
A kérdés, hogy mit szúrtam el?
1. Nem jó a sram lánc az UG-hez?
2. Elálítódott a váltó(vagy esetleg már régebben el volt állítódva, csak a régi lánc viselte, mert szélesebbre kopott)?
3.Valamit elszúrtam szerelés közben?
Mathias attól félek itt arról lesz szó, amit #1299-ben írtam.
Amit PTamás ír az az oldalirányú beállításra vonatkozik, de gondolom a te láncod "hosszában" ugrál. Annyiban kiegészíteném a 3. pontját, hogy a Shimano szerint inkább minél kevesebb legyen az a távolság. A beállítások ábrán:
http://bike.shimano....69830538387.pdf
#32815
Írta 2006. szeptember 03. - 10:40
A váltó beállítása:
1. Vedd le a láncot.
2. Vedd le a bovdent.
3. Van egy csavar (nem a 2-õ egymás mellett), amivel a felsõ váltógörgõ és a fogaskoszorú közti távolságot tudod állítani. A távolság legyen ~ 6 mm, vagy több.
4. A két csavar segítségével határold be a váltót (ne menjen túl a legnagyobb fogaskereken, se a legkisebben, pont alattuk álljon a felsõ váltógörgõ; a kezeddel kell a váltót benyomnod a küllõk felé)
5.A váltónál lévõ finomállítót tekerd be. (Ha a váltókarnál is van, azt pedig 3-4 fordulatot tekerd ki)
6. Fûzd be a bovdent és húzd meg. Lehetõleg a feszeshez közel legyen, hogy ne kelljen sokat tekerni az állítón.
7. Tedd fel a láncot. (A váltó legyen a legkisebb fogaskeréknél)
8. Váltogass össze-vissza, le-föl és a finomállító segítségével húzz a bovdenen, amig a váltás nem lesz tökéletes.
Elvileg így kéne beállítani. Csúnyán hangzik, de nagyon könnyû
ON
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#32816
Írta 2006. szeptember 03. - 10:15
Halványan be van karikázva...ott kell lennie egy mûanyag tekerõnek...azt tekerd egyik irányba, ha nem jó vissza és a másik irányba.
Ez a finom állítás...a csavarokhoz én is csak elméletben értek, de a finom állítás elég szokott lenni a pattogás megszûntetéséhez.
#32817
Írta 2006. szeptember 03. - 10:01
Milyen jellegü az ugrálás?
Lehetséges hogy kicsit kopottak a kis fogaskerekeid akkor az uj lánc szinte azonnal megugrik rajta,de ez csak akkor van igy ha terheled.
Ha terheletlenül csak ugy pörgetve is ugrál akkor más a betegség.
Ehez nem értek de kétlem hogy ne lenne jo a sram lánc DA rendszerhez.
Nem azon van a hangsúly hogy a sram nem jó a DA-hoz, hanem, hogy a sram pc-58 jó-e a 7es UG-s(nem HG nem IG) rendszerhez.
Terhelés alatt ugrál rendesen szinte tekerni sem lehet. Terhelés nélkül(megfordítottam a bicót) is van gond de nem olyan látványos, de ott is ugrál, illetve akadozik mikor fel kéne mennie a váltó(illetve a váltógörgõk) után a lánckerékre.
Csak nem akarok váltót állítgatni(és nem is értek hozzá), ha a lánc a baj, és nem akarok láncot venni ha csak be kellene állítani a váltót.
A váltóállítást én is meg tudom csinálni kis segítséggel tõletek? Vagy azért annál bonyolultabb?
#32818
Írta 2006. szeptember 03. - 09:47
Lehetséges hogy kicsit kopottak a kis fogaskerekeid akkor az uj lánc szinte azonnal megugrik rajta,de ez csak akkor van igy ha terheled.
Ha terheletlenül csak ugy pörgetve is ugrál akkor más a betegség.
Ehez nem értek de kétlem hogy ne lenne jo a sram lánc DA rendszerhez.
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:
#32819
Írta 2006. szeptember 03. - 09:39
#32820
Írta 2006. szeptember 03. - 09:29
A kérdés, hogy mit szúrtam el?
1. Nem jó a sram lánc az UG-hez?
2. Elálítódott a váltó(vagy esetleg már régebben el volt állítódva, csak a régi lánc viselte, mert szélesebbre kopott)?
3.Valamit elszúrtam szerelés közben?