Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#32801
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
A váltót arra rögzíted fel. Általában cserélhetõ, kis alu lapka, ami meg van gyengítve, hogy ha a váltó ütést kap, ne az törjön el, hanem a váltófül hajoljon el.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#32802
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Mathias! Most jut eszembe. Nekem is volt ilyen problémám (9-es sornál, de MTB), és a megoldás az elhajlott váltópapucs volt. 600 HUF-ért kicseréltem és tökéletes lett megint minden.



És mi az a váltópapucs?

#32803
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Találtam még egy bicót LanceloT-nak

Orbea 162ért: http://bikeart.hu/te...&kategoria_id=2

#32804
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Mathias! Most jut eszembe. Nekem is volt ilyen problémám (9-es sornál, de MTB), és a megoldás az elhajlott váltópapucs volt. 600 HUF-ért kicseréltem és tökéletes lett megint minden.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#32805
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

nyúlott láncnál is kellett volna ugrálnia.


Visszaraktam a régi láncot azzal nem ugrál.

#32806
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
huhh annak a Giantnak kriminálisan áll a kormánya...nemtom ki válogatta össze :wtf:
A Treknél meg Sora váltókar, Tiagra hátsó váltóval...hmm hát ha már gyári, lehetne szerencsésebb párosítás is...szerintem, mivel nem ugyanannyit tud a két alkatrész...oké, hogy ha én raknám össze no problem, de így nem tetszik
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32807
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Sziasztok!

Arra kezdek vetemedni hogy vennék egy országútit! Örülnék neki hogyha segítenétek! olyan 170e volna a határ És még annyit hogy esetleg összerakni itthon érdemes vagyinkább a boltban rakják össze?



170ért a már említett meridán kívül van még mondjuk trek, mondjuk ez 177e http://www.trek.hu/Bringak/1000.htm
meg 154ért Giant http://ebike.hu/term.../orszaguti/1125
de ezek kicsit rosszabbúl vannak szerelve viszont talán "márkásabbak".
Aztán ott van a Kelly's 170ért http://kerekpar.hu/t.../orszaguti/1907
Vagy az author 110ért akcióban http://bikeland.hu/w...lyik=1&azon=234

A legjobban felszerelt szerintem a merida. Ár/értékben meg az author a nyerõ.

#32808
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Hát nem tudom mit jelent, hogy ütemesen zakatol, szóval gondolom nem ez a baja, mert akkor tuti tudnám.:)
És a váltógörgõk is egymás alattinak tûnnek, talán mm-en belüli az eltérés.

A váltó állítgatásával jobb lett a helyzet, de még így is ugrál 2-3 lánckeréken csak nem olyan nagyon.
Lehet efi99nek meg scottraidernek van igaza és tényleg kopott a sor, bár én nem látom olyannak mint matuzék oldalán a képen, inkább csak a fogak nem egyenesen állnak, hanem kicsit ferdén.

Asszem az lesz a legolcsóbb/legkönnyebb megoldás, ha veszek egy ug-s sort, mert ha HG-set kell felrakni, akkor ahhoz kell kazettatest is, meg barkácsolás és annyira nincsen tapasztalatom a szerelésben(szerszámom sincs sok) és lehet ha szétszedek egy agyat akkor nem valószínû hogy össze tudom rakni, bár legalább akkor meg lenne tisztítva az agy.

#32809
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Hát, ha hosszirányban ugrál akkor sorcsere (nem rossz dolog egy új lánchoz), de akkor már az elõzõ, nyúlott láncnál is kellett volna ugrálnia.
Ha viszont csak ütemesen "zakatol", akkor bovdenfeszesség-hangolás.
Továbbá még nézd meg, hogy szerelés közben esetleg nem ferdült-e el a váltó konzolja: felülrõl szemlélve egy vonalba essen a két váltógörgõ.

#32810
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

efi99:
Bocsi, nem tudtam, hogy a Sh!mano másképp ajánlja. A SRAM 6 mm-t mond: [http://www.sram.com/...5_4_3__7_04.PDF
Én oldalirányra értettem az ugrálás, mivel hosszirányban még nem láttam ilyet...


Hosszirányú ugrálás, erre gondoltam:
http://www.matuzmast...ikkek_lanc.html utolsó elõtti ábra

#32811
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Igen, a 3. csavarral (B) egyfajta elõfeszítését lehet állítani a karnak. Minél bejjebb csavarod (órával egy irányba), annál közelebb kerül a sorhoz a felsõ görgõ. 23-as lánckeréknél sajnos tövig becsavarva is elviselne még néhány mm-t. (Minél közelebb van a sorhoz a felsõ görgõ, értelemszerûen annál gyorsabb, hangtalanabb a váltás, beállításakor a legnagyobb átmérõjû lánckerék alatti pozícióban kell hogy legyen, úgy hogy a görgõ ne közelítse meg 2-3mm-nél jobban azt.)

#32812
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
efi99:
Bocsi, nem tudtam, hogy a Sh!mano másképp ajánlja. A SRAM 6 mm-t mond: [http://www.sram.com/...5_4_3__7_04.PDF
Én oldalirányra értettem az ugrálás, mivel hosszirányban még nem láttam ilyet...
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#32813
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Ja és mivel alighanem a 4 alsón használtad legtöbbet, azok koptak el jobban, a felsõkön ezért jó.

#32814
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Vettem egy sram pc-58as láncot a 7es SH 600-as UG-s rendszeremhez. Az elõzõ lánc egy Dura-Ace UG-s lánc volt. A Sram láncból levettem pár szemet, hogy pont ugyanannyi legyen mint az elõzõ DA láncon.(nagyjából a váltó két görgõje egymás alatt áll, ha elõl a nagytányyéron hátul a legkissebb fogaskereken van) Így pont egy szemmel hosszabb a DA lánc, gondolom vagy ennyire megnyúlt, vagy sajna a sram lánc nem ez a méret. Fel is szereltem(külsõket is cseréltem meg megtisztítottam az egész bicót), de sajna nem jó az alsó 4 fogaskereken. Ott ugrál. A felsõ 3 fogaskereken viszont teljesen jó.

A kérdés, hogy mit szúrtam el?

1. Nem jó a sram lánc az UG-hez?
2. Elálítódott a váltó(vagy esetleg már régebben el volt állítódva, csak a régi lánc viselte, mert szélesebbre kopott)?
3.Valamit elszúrtam szerelés közben?


Mathias attól félek itt arról lesz szó, amit #1299-ben írtam.
Amit PTamás ír az az oldalirányú beállításra vonatkozik, de gondolom a te láncod "hosszában" ugrál. Annyiban kiegészíteném a 3. pontját, hogy a Shimano szerint inkább minél kevesebb legyen az a távolság. A beállítások ábrán:
http://bike.shimano....69830538387.pdf

#32815
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
OFF
A váltó beállítása:
1. Vedd le a láncot.
2. Vedd le a bovdent.
3. Van egy csavar (nem a 2-õ egymás mellett), amivel a felsõ váltógörgõ és a fogaskoszorú közti távolságot tudod állítani. A távolság legyen ~ 6 mm, vagy több.
4. A két csavar segítségével határold be a váltót (ne menjen túl a legnagyobb fogaskereken, se a legkisebben, pont alattuk álljon a felsõ váltógörgõ; a kezeddel kell a váltót benyomnod a küllõk felé)
5.A váltónál lévõ finomállítót tekerd be. (Ha a váltókarnál is van, azt pedig 3-4 fordulatot tekerd ki)
6. Fûzd be a bovdent és húzd meg. Lehetõleg a feszeshez közel legyen, hogy ne kelljen sokat tekerni az állítón.
7. Tedd fel a láncot. (A váltó legyen a legkisebb fogaskeréknél)
8. Váltogass össze-vissza, le-föl és a finomállító segítségével húzz a bovdenen, amig a váltás nem lesz tökéletes.
Elvileg így kéne beállítani. Csúnyán hangzik, de nagyon könnyû :)
ON
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#32816
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Feltöltött kép

Halványan be van karikázva...ott kell lennie egy mûanyag tekerõnek...azt tekerd egyik irányba, ha nem jó vissza és a másik irányba.
Ez a finom állítás...a csavarokhoz én is csak elméletben értek, de a finom állítás elég szokott lenni a pattogás megszûntetéséhez.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32817
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Milyen jellegü az ugrálás?
Lehetséges hogy kicsit kopottak a kis fogaskerekeid akkor az uj lánc szinte azonnal megugrik rajta,de ez csak akkor van igy ha terheled.
Ha terheletlenül csak ugy pörgetve is ugrál akkor más a betegség.
Ehez nem értek de kétlem hogy ne lenne jo a sram lánc DA rendszerhez.



Nem azon van a hangsúly hogy a sram nem jó a DA-hoz, hanem, hogy a sram pc-58 jó-e a 7es UG-s(nem HG nem IG) rendszerhez.

Terhelés alatt ugrál rendesen szinte tekerni sem lehet. Terhelés nélkül(megfordítottam a bicót) is van gond de nem olyan látványos, de ott is ugrál, illetve akadozik mikor fel kéne mennie a váltó(illetve a váltógörgõk) után a lánckerékre.

Csak nem akarok váltót állítgatni(és nem is értek hozzá:(), ha a lánc a baj, és nem akarok láncot venni ha csak be kellene állítani a váltót.

A váltóállítást én is meg tudom csinálni kis segítséggel tõletek? Vagy azért annál bonyolultabb?

#32818
scottraider

scottraider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 405 hozzászólás
Milyen jellegü az ugrálás?
Lehetséges hogy kicsit kopottak a kis fogaskerekeid akkor az uj lánc szinte azonnal megugrik rajta,de ez csak akkor van igy ha terheled.
Ha terheletlenül csak ugy pörgetve is ugrál akkor más a betegség.
Ehez nem értek de kétlem hogy ne lenne jo a sram lánc DA rendszerhez.
Az alkohol nem válasz,de legalább elfelejted a kérdést:cheers:
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:

#32819
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Szerintem elállítódott a váltó!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32820
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Vettem egy sram pc-58as láncot a 7es SH 600-as UG-s rendszeremhez. Az elõzõ lánc egy Dura-Ace UG-s lánc volt. A Sram láncból levettem pár szemet, hogy pont ugyanannyi legyen mint az elõzõ DA láncon.(nagyjából a váltó két görgõje egymás alatt áll, ha elõl a nagytányyéron hátul a legkissebb fogaskereken van) Így pont egy szemmel hosszabb a DA lánc, gondolom vagy ennyire megnyúlt, vagy sajna a sram lánc nem ez a méret. Fel is szereltem(külsõket is cseréltem meg megtisztítottam az egész bicót), de sajna nem jó az alsó 4 fogaskereken. Ott ugrál. A felsõ 3 fogaskereken viszont teljesen jó.

A kérdés, hogy mit szúrtam el?

1. Nem jó a sram lánc az UG-hez?
2. Elálítódott a váltó(vagy esetleg már régebben el volt állítódva, csak a régi lánc viselte, mert szélesebbre kopott)?
3.Valamit elszúrtam szerelés közben?