Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32481
Posted 2006. October 24. - 16:37
Én is innen használtan vettem a bringámat és nem cserélném el semmilyen belépõszintû új gépre...
szerk: szerintem nincs itthon olyan hegy amire ne lehetne 39-27-el felmászni.
#32482
Posted 2006. October 24. - 16:31
-Henger-: A tripla hajtómût nem tuningnak szántam, hanem ilyet szeretnék alapból. Lehet jól jön egy pár nagyobb emelkedõn [vagy plussz súly?:confused: ] Bár kishazánkban nincs túl sok "hegy". Tényleg: általában mekkora a legkisebb ill. a legnagyobb áttétel?
[a mostanin asszem 52-39 van elöl, hátul meg 28-11 (6os rendszerben) De a mostani egy csotrogány :cool2: ]
pcycle: Belépõ szintû modellre gondoltam, nem versenyre valót. A sora tényleg jó lenne, mer pl ha cserélni kell váltót vagy akármit, nem túl húzós az ára... d)
a 8as 9es rendszer meg majd lehet a boltban dõl el d)
Még van idõm, majd valószinû csak télen vagy tavasszal veszem meg az outit.
nah mégegyszer köszönöm a segítségeteket!!!
#32483
Posted 2006. October 24. - 14:14
Sac: hát az ilyen nagy ugrásos és apránkénti fejlesztés, sajnos, nem nagyon mûködik, mert nem igazán kompatibilis egy 8-as és egy 10-es rendszer (kivéve a tuningmestereknek), ezt egyszerre jó kicserélni. A másik, hogy így sokkal drágább lesz, mintha egyszerre, kompletten veszel egy jó vázú - jó felszereltségû bicajt, a különbség lehet 100e Ft is!
#32484
Posted 2006. October 24. - 09:40
#32485
Posted 2006. October 24. - 09:34
EGyetlen hátránya leeht, hogy idõvel nem lesz könnyû beszerezni 9-es sort és láncot.
Azért ennyire nem vészes a helyzet. 5-ös racsnit már tényleg nehéz beszerezni, de 7-8-9-es koszorúból van bõven választék. 8-asból is rögtön négy márkát tudok ajánlani. Szval az a Kánaán még messze van, hogy csak 10-es sor legyen a boltokban- mert a többi elavult gagyi.
De ha idõvel azt érted, hogy 5-10 év mûlva, akkor nem szóltam.
Race, no Rest!
#32486
Posted 2006. October 24. - 09:29
HA belépõ szintû bicajtól jobbat akarsz, szét lehet nézni a használtak között is (persze óvatosan), pld. 105-ös szett (vagy hasonló Campa) + egy jó acél vagy esetleg alu vázas bicaj kb. oylan árban van, mint egy új sorás.
#32487
Posted 2006. October 24. - 09:29
Mind outin, mind montin 8-as rendszert használok, és nem értem a többieket. Eddig mindenhol elég volt, 2-3. fokozatban van eltérés (két szélsõ lánckerék a soron ugyanakkora), az meg nem számottevõ. Nem ezen fog múlni, milyen gyorsan érsz a kör végére. A Sora fvkar is megbízható (5000 km tapasztalat), bár nem olyan finom a mûködése, mint egy 8-as 600/Ultegra típus.
Használtam 9-es rendszert is, de "visszafejlõdtem". Nekem nem éri meg kétszer annyi pénzt kiadni sorra, láncra, mint 15 helyett 12 % fordulatszám különbség a váltásoknál.
Race, no Rest!
#32488
Posted 2006. October 23. - 22:03
... mások elmondása alapján a 10-es rendszer érezhetõen rövidebb élettartamú a 9-eseknél, adódóan a kisebb anyagvastagságokból, pl. láncnál.
Jé tényleg! Ez eszembe sem jutott. akkor most már a 9est favorizálom! :spoko:
Ja és Köszi a segítésget!!!
#32489
Posted 2006. October 23. - 21:57
és bár 8-as rendszert használok,azt is montinál, mások elmondása alapján a 10-es rendszer érezhetõen rövidebb élettartamú a 9-eseknél, adódóan a kisebb anyagvastagságokból, pl. láncnál.
#32490
Posted 2006. October 23. - 21:52
Mondjuk tegyük fel hogy 3tárcsásat veszek, és valamiért ki akarom cserélni az elsõ váltót/váltókart. Mennyire van alkatrész ilyenhez?
Ez a 3tányér - 2tányér lehet h csak az én hülyeségem
#32491
Posted 2006. October 23. - 21:45
#32492
Posted 2006. October 23. - 21:39
Hallottam, illetve olvastam - többek között itt, a fórumon is - hogy van 9es ill 10es rendszer. Az ilyen "alapmodellekre" milyet raknak? Vagy ez ettõl független?
Az a plusz egy kerék jelent valamilyen elõnyt? Vagy hobbi szinten tök mindegy h 9es vagy 10es?
#32493
Posted 2006. October 23. - 21:30
#32494
Posted 2006. October 23. - 21:19
... és mivel shimano sora szetes így szépen lassan lehet pakolni rá a cucokat...
Ezt hogy érted? :scratchhe
Amúgy köszönöm szépen a segítséget!
#32495
Posted 2006. October 23. - 20:58
ha márkára utazol akor van természetesen ugyan ien felszereltségû Merida, Mali, Kelly's... cask azok 120-140k ... sztem anyit nem ér ha nem versenyezni akarsz vele
#32496
Posted 2006. October 23. - 20:50
Súly sem fontos, de azér nyilván ne legyen 15kiló. A szett sem lényeges annyira, csak ne a legszarabb legyen, tehát mûködjön sokáig
egyetlen kikötésem lenne: ez pedig a fékváltókar. (bár lehet hülyeséget mondtam. Gyártanak még nem fékváltós outikat? :confused: ) na mindegy.
Tudom ez így elég hülyén hangzik, de egyáltalán nem ismerem az országutikat
Segítségeteket elõre is köszönöm!!!
#32497
Posted 2006. October 23. - 15:41
#32498
Posted 2006. October 23. - 07:33
Sajnos nem találtam megoldást a 9-es rendszerhez a tizes dura(7801)kerék kompatibilissá tételében! Utolsó megoldásként a rotor cseréje jött szóba, de teljesen más mint akár a 9-es dura! :rocketmanHa kireszelgetnéd a kazetta hornyolását mélyebbre, akkor még a legnagyobb fogak tartóbakjáról is le kellene esztergáltatni 1mm-t, mivel a 10-es agy a láncvonalhoz közelebb támasztja meg a fogsort. Ezért kell a 9-es agyakra húzott 10-es fogsor alá tenni a fogsor mellé adott 1mm-es távtartót. Ha jól emlékszek, akkor a 9-es tartóbakján az az 1mm-nyi anyag egy körbefutó vonalként látható. Egyébként ha publikus, akkor mennyiért férkõzhetsz hozzá a kerékszetthez?
Publikus, habár ingyen reklámot nem akarok csinálni: a pénívósok versenykerekérõl lett volna szó. Rájadásul az általam választott példány a R. Zolié, úgyhogy tudja mennyivel kell mennie
65 e párja 10-es dura sorral + 23-as külsõvel!!!
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#32499
Posted 2006. October 23. - 06:08
a columbus Thron csõszettrõl hol találok adatokat?
http://www.nimbuscyc...html/thron.html
http://www.terraferm...us_tubesets.htm