Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#32501
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Most nézem, hogy ezen fékváltókar van, pedig eredetileg alsócsöves váltókaros lehetett rajta (nem egy mai darab a váz).
Ezt bármelyik vázzal meg lehet csinálni?

Illetve a másik kérdésem az lenne, hogy a régi vázakba minden gond nélkül bele lehet tenni egy 9 sebességes kazettás agyat?
Egyáltalán megéri egy régi bringát felfejleszteni (fváltókar, új hajtás) vagy azt a pénz inkább öljem bele egy új országútiba?


Persze, a váltókarok helyére kapni bovdenütköztetõ szemeket is. Más kérdés, hogy fékváltókaros outit már akár 40-50 körül is lehet szerezni, ehhez képest nem éri meg egy edzésre használt bicajt utólag feltuningolni. Inkább tedd félre az újra a pénzt!

Kazettás agy is simán belemegy, ha megfelelõ a sarutávolság. Mondjuk 130 mm.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32502
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Yobo én is a fehér bandázsra szavazok, és akkor már fehér pedál is!
Nekem védõréteg nélküli sárga bandázs van fent és ha elkoszolódik simán lecsutakolom körömkefével.

Nagyon szép a bicaj! :cool2:

#32503
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás
Sziasztok!
Hú rendesen beindultatok váz és egyebek témában!Végülis ez a fórum lényege,köszi mindenkinek.
A Merida 880 vázgeoja megegyezik a 901-el amit használok.Szintén mtb mellé
edzõgépként került hozzám,idõközben átvéve a fõ bringa szerepét,csak jó dolgokat tudok írni róla.A gép vázanyagában is eltér,a 901 könnyebb aluból(Prolite 66 csõszett) készül.
TToma ha a büdzséd engedi,bátorkodom javasolni a karbon elsõ villát vibrációcsillapítás,kényelem,talán némi súlycsökkentés miatt,hosszabb távon megéri!2 vagy 3 tányér elöl,valahol izlés+hajtási stílus kérdése,nekem itt a Mecsekben bõven elég a 39/53-12/26,a 26-ost szinte csak arany(meghaláselötti)tartaléknak tartom alig használom.
Johnyiron milyen belépõszintü Meridád van?Csak hogy tudjam a fejlõdés helyes irányát!:)
Grolsch láttam neked 1 Bianchi 928 fulkarbon bringát,"bagóért"(1600eu)a fahrrad.de-n,mondjuk elég kesze-kusza felszereléssel de talán nem rossz gép.
Üdv mindenkinek Gyuri

#32504
RoGeR

RoGeR

    vendég

  • fórumtag
  • 236 hozzászólás
Most nézem, hogy ezen fékváltókar van, pedig eredetileg alsócsöves váltókaros lehetett rajta (nem egy mai darab a váz).
Ezt bármelyik vázzal meg lehet csinálni?

Illetve a másik kérdésem az lenne, hogy a régi vázakba (olyan 17 éves lehet a váltók és a hajtókar alapán) minden gond nélkül bele lehet tenni egy 9 sebességes kazettás agyat?
Egyáltalán megéri egy régi bringát felfejleszteni (fváltókar, új hajtás) vagy azt a pénz inkább öljem bele egy új országútiba?

#32505
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Nem adsz rá vmi világosabb cipõt? Valamelyik Vittoria biztos jól állna neki:)

#32506
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás
Nekem is nagyon tetszik ez a vaz..
Nah, szerintem ez a kurva jol el van talalva kategoria!
Miljen csobol van a vaz?
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#32507
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ha már fehér a nyereg, akkor sztem fehér bandázs - ha találsz olyat, ami tisztítható vagy van kedved/pénzed kéthavonta cserélni.

Nagyon bejön a váz festése :)

#32508
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Ha olyan bandázst veszel, amin van egy vékony mûanyagszerû bevonat (pl fizik), akkor nem nagy gáz a fehér. Nehezebben koszolódik és tisztítani is könnyebb, mint a hagyományos szivacsosat.

A fekete meg olyan semilyen...:)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#32509
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Akit érdekel elindult a yasec honlapja.
http://www.yasec.hu/
A Mûhely szekció külön figyelemre méltó, bár netes gyûjtés, de egy helyen van.


Nem régebben indult ez már?
A mûhelyes részt szerintem már olvastam anno itt.

#32510
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
A feher kormanybandazs naggyon hamar dzsuvas lesz. En nem tennek fel feher/sarga/bugyizold/egyeb hasonlo szinu bandazst megha ingyen adnak se, mert par het utan tehetnek fel masikat.

Bar igaz jol nez ki.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32511
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
kis segítségeteket szeretném kérni , bízva szépérzéketekben

itt ez a bringa és most rakom össze épp.
Milyen bandázst tennétek rá??
fehéret vagy feketét??
és LOOK pedálból is lenne fehér is meg fekete is. melyiket??
hogy esztétikailag is yól nézzen ki.
saynos a fehér nyergen már nem tudok változtatni . nincs pénzem másoikra és elszeretném adni mayd a gépet igy plussz nyerget már nem vennék, de pedál és bandázs választásban yól yönne a segítség
köszi!
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#32512
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
Akit érdekel elindult a yasec honlapja.
http://www.yasec.hu/
A Mûhely szekció külön figyelemre méltó, bár netes gyûjtés, de egy helyen van.

#32513
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Vagyis nonszensz, hogy a váz anyaga (illetve bármiféle beépített varázslatok pl. Specizlized) bármit is számítson e szempontból.


Ezt élbõl cáfolom. Én elsõ körben csak a vázat cseréltem, ráadásul még csak nem is alut, hanem cromot, karbonra, minden alkatrész megegyezett (a geometriában sehol nem volt fél cm-nél nagyobb eltérés). A karbonváz kényelmesebb. Ez elsõsorban ott mutatkozik meg, hogy a nagyobb frekvenciájú rezgéseket (pl. jellemzõen a nem tükörsima, hanem szemcsésebb, de amúgy kemény út) nagyon jól csillapítja. A karbonszálak között epoxygyanta (mint ragasztó) van és ez kiváló rezgéscsillapító. A fémek ugyanakkor egyébként is szinte vezetik a rezgéseket.

A súly sem elhanyagolható szempont úgy általában a gyorsulás miatt, az viszont kétségtelen, hogy sokkal inkább számít a forgósúly (kerék) a tehetetlenség miatt és kevésbé a váz. A merevség is igen fontos, a profik között nem véletlenül tarolnak az alu vázak, amik a karbonnál is merevebbek, viszont sokkal jobban ráznak.

#32514
országutti

országutti

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
nekem altrix spider hátsóm van. valószínûleg nehéz, ezt nem tudom, de hogy törhetetlen, az biztos :) és nagyon olcsó...

#32515
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Akkor egy 58-as crmo váz, ami 1990 gramm, milyen kategóriának számít?
Reynolds 531 SL csõszett.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32516
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
én csak anyit szólnék hozzáhoyg simán van 1400 g-os acél váz.( 54 cm-es) még iagzából keresni sem kell.
Amugy nekem Columbus Thron vázam van és elvileg ez pont annyi (acél)

most datam el városi/téli használatra Rigida DP18n felniket 6000ért párat (kicist használt)
direkt mondtam a srácnak hogy bár nehéz de ezer évig tart. és nem kerül a Mavic 21e sárába. (bár aszem nehezebb yóval)

#32517
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Jó sok midnen merült itt fel, néhány reagálás: A vázak különbségérõl: ha a végleteket nézzük, akkor akár több mint 1 kg különbség is leeht (Litespeed 770 gr. körül, SCott csúcskarbonja 840 gr. körül, a legnehezebb aluk 1800-2100 gr., a manapság is gyártott acélváz 2,3-2,5 kg), de pont arról volt szó, hogy ettõl eltekintve, a nagy átlagot érdemes figyelni, mivel kicsi az esély akármelyik véglet választására (ugyanis pl. árban 20-szorostól is több lehet a különbség...). VAlójában arról van szó, hogy több szempont együttese dönt arról, hogy milyen egy váz (ahogy memphisoft leírta), és a manapság gyártott akármilyen anyagú nagyjából egy szintre sorolhatóak között nincs akkora különbség (ha több dolgot is nézünk egyszerre), mint mondják-írják. Ez inkább mítosz meg marketing.
Grolsch: újfent érdekeseket írsz :-) : ~"nyereg a kormány fölé kerül" ez már régen rossz lenne, egyébként értem, az éles szögekre gondolsz, ami a az ún. "versenyvázakra" jellemzõ, az ezévi 1500-asra lehet hogy érvényes, az én pár éves 2300-asomon nem tapasztalok ilyesmit. A Bianchira írottakat visszavonom, érzékenységre tekintettel, lehet, hogy szubjektív eredõje volt...
Felnikérdés: szerintem a MAvic CXP21 nagyon jó, ha a tömeg/tartósság/ár egyaránt számít és még városi is a használat. Az open pro könnyebb és nagyon jó, de 14e Ft körül van, ha éppen lehet kapni, ez a felni szeritem kifejezetten versenyre való. Még a MAvic CXP11, 30, 33-ra lehet gondolni, vagy a MAch1-re, ami ezektõl tartósabb-masszívabb, az jóval 500 gr. felett van. Az FRM sem városba való, drága és nálunk nincs.
A Merida 880 --ha jól emlékszem-- cro-mo váz az Author A3305 alu, így más kategóriák, szerintem utóbbi jobb választás, ha az ára nem magasabb lényegesen.

#32518
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Az említett cikk: http://www.freeweb.h.../tour/tour.html

Lehet, hogy én nem olvastam el figyelmesen, de nekem az jött le, hogy vannak azért eltérések.
Meg kell még említeni, hogy akármilyen hiteles is az újság, azért én inkább a saját tapasztalataimban bízok. Pl. Ha van egy azonos kategóriás full alu váz és egy alu- karbon háromszöggel, akkor gondolkodás nélkül az utóbbit fogom választani (a kulcsszavak az azonos kategóriás). Mondjuk ha a full alura Pegoretti van írva, akkor inkább azt, de azzal nehéz hasonló kategóriásat találni. :-)

#32519
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Több kérdésben nem értünk egyet.
A specialized vázszett amit vettem salt lake cityben készült, made in usa. Az nem taiwan. A garázsomban 4 váz pihen ill. némi használatban (görgõ) van. mindegyik alu + van még egy krómmolibdén acél vázam (imádom). Mindegyik világmárka, talán a peugeot nem, de a geometriája miatt talán ez a legjobb. Óriási a különbség! A specialized az ejtett vázgeoval, a karbon hátsó villával, a fullkarbon elsõ villával, a karbon nyeregcsõval, a hátsó villákban található kurflikkal teljesen más kategória. Ráadásul rezgéselnyelõ zselé mindegyikben. Nem cak rezgést nyel el, de az átadott energiára ugrik, mint egy csikó. a meridám belépõszint (bocsi), a trek viszont nem adott semmi különöset, csalódtam benne. Az asszonynak treket vettem (:D :D ) neki 50-es méretben, kihúzott nyeregcsõvel: eszméletlenül merev és pille. Ha a varratokat nézzük, hmm. Ezek a dolgok nekem meggyõzõek, nem csak izlések és pofonok. Ugyan oda az én autómmal (francia) és az asszonyéval (német) is el tudunk jutni, mégis az enyémmel megyek. más az érzés. ez szubjektív. vagy nem ?? :D
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#32520
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Ez nincs így.

A legtöbb cég a méretekkel együtt a szögeket is változtatja. Pl.: http://www.fat-cycles.de/ vagy: http://www.merida.co...drace&bikeId=90