Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34209 hozzászólás a témában

#32541
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 hozzászólás

apa halod vigyázz magadra mert 60+ nal mar mocskos nagyokat lehet zakozni.. es akor már hót mindegy hogy van e buksind vagy nincs ...

Nem az a kemény csávesz aki gyorsan tud menni hanem aki tudja mikor kell fékezni


Oké, értelek. Nem is azér kérdeztem ezt, mer 2tizeddel gyorsabban akarok menni, vagy mer h megmutassam milyen király vagyok. Nem. Azér kérdeztem mer egyszerüen nem mertem jobban hajtani nagyobb lejtökön, ahol akár kis kezdeti sebességrõl szinte tekerés nélkül 60 fölé lehet gyorsulni...

outival nem éreztem azt a biztonságot (már ha ilyen sebességnél lehet biztonságról beszélni), mint amit montival igen (aszfalton)
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32542
Nitr-O

Nitr-O

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.122 hozzászólás
Bianchi-zöld bandázst Magyarországon hol lehet kapni? Próbáltam a Bringavilágban is, de ott sem találtam. Tippet please!!!

"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/


#32543
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
apa halod vigyázz magadra mert 60+ nal mar mocskos nagyokat lehet zakozni.. es akor már hót mindegy hogy van e buksind vagy nincs ...

Nem az a kemény csávesz aki gyorsan tud menni hanem aki tudja mikor kell fékezni

#32544
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 hozzászólás

Én alul elõredõlök ahogz tudok a szegycsontom mar majdnem a kormanyon van minel kisebb legyen a legellenalas kicsit hajlítva a könyököm néh ki is alok a nyeregbõl enyhén rogyasztva


Köszi!
Legközelebb megpróbálom így! :spoko:

Bár sajna egyre szarabb lesz az idõ :(
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32545
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Elég kezdõ vagyok az országuti témában, ezért lenne szükségem egy kis segítségre. Lehet elég majom kérdés, na di mindegy.
Tehát: nagyobb sebességnél -pl hegyen lefele- Ti hol fogjátok a kormányt? Eddig alul fogtam, de így nem éreztem elég biztosnak. Lehet azér mer szélesebb/nagyobb kormány kellene? :confused:



Én alul elõredõlök ahogz tudok a szegycsontom mar majdnem a kormanyon van minel kisebb legyen a legellenalas kicsit hajlítva a könyököm néh ki is alok a nyeregbõl enyhén rogyasztva

#32546
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 hozzászólás
Elég kezdõ vagyok az országuti témában, ezért lenne szükségem egy kis segítségre. Lehet elég majom kérdés, na di mindegy.
Tehát: nagyobb sebességnél -pl hegyen lefele- Ti hol fogjátok a kormányt? Eddig alul fogtam, de így nem éreztem elég biztosnak. Lehet azér mer szélesebb/nagyobb kormány kellene? :confused:
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32547
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.


Nekem is volt anno ez a típus. Beállítani tényleg csak úgy lehet, hogy rögzítõ csavar kilazít, majd ha stimmel újra beszorít.
2 tipp: én úgy szoktam beszorítani, hogy közben behúzom a féket, nehogy a csavar a meghúzása közben elforgassa. A másik, a feszítõrugónak azt a részét, ami csúszkál fékezéskor a féktest megfelelõ részén, ajánlatos zsírozni, mert ha megtapad, fordítja magával az egész féktestet és oda a beállítás.

#32548
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
hehe, akkor az 1. pont lép életbe.

(gondolom biztos lehet az 1fpontost is billenteni...)

#32549
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.


Ilyen állítócsavar csak a két forgáspontos fékeken van, az Exage meg egy forgáspontos, nem csoda ha nem találod rajta.http://forum.bikemag...icons/icon7.gif
Smile

#32550
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.336 hozzászólás

Nem követem, h ez azóta megoldódott-e... Nehéz elhinni, de ha télleg nincs, akkor rögzítõcsavar lelazít, fékkar meghúz és úgy tart, rögzítõcsavar másik kézzel közben visszaszorít.
Ha az eredmény nem kielégítõ, akkor a féktest rángatása mindenféle csavarfeszesség mellett elõbb-utóbb sikerre vezet:)
Edit: 1 csavar szok lenni, ami "billenti" az egész féket (nem egészen, de mind1).


Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.

#32551
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

http://www.specializ...k/rib_cage_pro/


Chippolini Team, muhahaha! :)
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32552
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Kulacstartókról: a mûanyag kulacstartók tényleg alig nehezebbek (10-25 gr.), mint a karbonosok (leszámítva a 10-15 gr.-os extrakönnyûeket extra árért), viszont töredéke az ára, hátránya mindössze annyi, hogy feltételezhetõen valamivel kevesebb idõt bír ki, de a karbon is elfáradhat (errõl szerintem még nincs elég tapasztalat). Esztétikailag sem mindegyik karbonos szebb, mint a mûanyagosak. A lekönnyített alutartókat sem tudnék ajánlani, nagyon gyengék egy évadot sem bírnak el. Nekem ilyen tört le egy versenyen, ami miatt több percig kellett keresgélnem a kulacsomat...
A váltókar-konzol: létezhet még olyan régi váz, amin nincs még ilyen sem? A probléma fordított esetben szokott lenni: ha újabb vázakra akarnak tenni alsócsöves váltókart a fékváltó helyett, mert erre nincs ott lehetõség.

#32553
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Ja meg a fránya Exage féken még nincsennek hernyócsavarok a fékpofák külön-külön való álításához:(


Nem követem, h ez azóta megoldódott-e... Nehéz elhinni, de ha télleg nincs, akkor rögzítõcsavar lelazít, fékkar meghúz és úgy tart, rögzítõcsavar másik kézzel közben visszaszorít.
Ha az eredmény nem kielégítõ, akkor a féktest rángatása mindenféle csavarfeszesség mellett elõbb-utóbb sikerre vezet:)

Edit: 1 csavar szok lenni, ami "billenti" az egész féket (nem egészen, de mind1). Ez e:
Feltöltött kép

Edit2: Wazze, átléptem a bûvös ezret és észre se vettem.

#32554
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Köszi Tigger ez tényleg jól néz ki! Sziklás terepen nem szeretném használni :) Ha beugrik hol akciós dobj egy privit légyszi! Ja és a hozzá való Cippolini Team kulacs is klassz!

#32555
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Karbon kulacstartó vásárlás ügyben szeretnék egy kis segítséget kérni!

A meglévõ alunál meguntam, hogy befeketíti az összes kulacsot, de valahogy nagyon sajnálnék kiadni 20-40 ezret egy pár normális karbon tartóra. E-bikeon láttam BBB-t ~6 ezerért (igaz piros kosaras), annál meg nem tudom mennyire tartaná a kulacsot. Nem látott valaki valami jó vételt valahol?

nekem ilyen van és egész jó...
http://www.specializ...k/rib_cage_pro/
sziklás terpen rázatva is tartja a kulacsot /bár a literes zéfal után a 0,75ös trek lötyögött benne/ tán mintha akciós is lenne valahol....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32556
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Feketére fújt aluminium "csõbõl" hajlított kulacstartó, 700Ft. A festék sem színezi a kulacsot. Bár tény, hogy átmenetinek vettem. Karbon helyett inkább mûanyagból öntöttet vennék, az is tart úgy, nem is nehéz, olcsó, viszont nem olyan látványos. Kinek a pap kinek a paplan. :)

#32557
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Karbon kulacstartó vásárlás ügyben szeretnék egy kis segítséget kérni!

A meglévõ alunál meguntam, hogy befeketíti az összes kulacsot, de valahogy nagyon sajnálnék kiadni 20-40 ezret egy pár normális karbon tartóra. E-bikeon láttam BBB-t ~6 ezerért (igaz piros kosaras), annál meg nem tudom mennyire tartaná a kulacsot. Nem látott valaki valami jó vételt valahol?

#32558
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Köszi a tanácsokat.
Henger: a váltókar pozícionált, és eddig cserélni akartam kormányváltóra, de most találtam 9-es rendszerhez vázváltó-kart, szóval lehet hogy amellett döntök, és így már nem is kellene a bowdenház-ütközõ. Azért utánanézek, hogy hol lehet kapni ilyen becsavarozható pöcköt, de végsõ esetben a végigbowdenházazás is jó ötlet :)
potty: a váz tutyibiztos alu.


Hát én ezt most nem értem.
Ha a 9-es váltókart fel lehet tenni az alsócsõre, akkor a bowdenházütközõt (ez most akkor mi is akar lenni?) miért nem? Én idáig azt hittem, hogy bilincses volt az elõzõ váltókar, az újak meg ugye nem azok és mivel nem volt tartókonzol az alsócsövön, nem volt hova tenni a pöcköt amibe bele kell csavarozni az állítócsavart (fékváltókaros megoldás esetén) ill. magát a váltókat (alsócsöves váltók esetén). Vagy esetleg ez egy bilincses 9-es?

#32559
sol

sol

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Köszi a tanácsokat.
Henger: a váltókar pozícionált, és eddig cserélni akartam kormányváltóra, de most találtam 9-es rendszerhez vázváltó-kart, szóval lehet hogy amellett döntök, és így már nem is kellene a bowdenház-ütközõ. Azért utánanézek, hogy hol lehet kapni ilyen becsavarozható pöcköt, de végsõ esetben a végigbowdenházazás is jó ötlet :)
potty: a váz tutyibiztos alu.
Néhány hiba akkora poén, hogy kár lenne azokat csak egyszer elkövetni. :lol1:

#32560
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Hogyan tudnám kicserélni a 7-es rendszert 9-esre? Van valakinek ötlete?


Elsõ kérdésem, hogy pozicionált-e a váltókar? Második: maradhat alsócsöves?

Ha nem pozicionált, és jó az alsócsöves váltókar, akkor csak sort kell cserélni (természetesen, ha az agyra feltehetõ), hozzáállítani a váltót, és kész.

Egyik ismerõsöm használ 8-as rendszert, elsõ generációs 105 (6 fokozatú frikciós) szettel.

Pozicionált kar esetén cserélni kell a jobbos kart is.
Ha fékváltókar _kell_, akkor csak pénztárca függvénye, mit szeretnél. A váltókarok helyére meg lehet kapni bovdenvég ütközõt, amit csak fel kell csavarozni.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!