Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32381
Írta 2006. november 08. - 20:27
Bar igaz jol nez ki.
#32382
Írta 2006. november 08. - 20:21
itt ez a bringa és most rakom össze épp.
Milyen bandázst tennétek rá??
fehéret vagy feketét??
és LOOK pedálból is lenne fehér is meg fekete is. melyiket??
hogy esztétikailag is yól nézzen ki.
saynos a fehér nyergen már nem tudok változtatni . nincs pénzem másoikra és elszeretném adni mayd a gépet igy plussz nyerget már nem vennék, de pedál és bandázs választásban yól yönne a segítség
köszi!
#32383
Írta 2006. november 08. - 20:16
http://www.yasec.hu/
A Mûhely szekció külön figyelemre méltó, bár netes gyûjtés, de egy helyen van.
#32384
Írta 2006. november 08. - 18:53
Vagyis nonszensz, hogy a váz anyaga (illetve bármiféle beépített varázslatok pl. Specizlized) bármit is számítson e szempontból.
Ezt élbõl cáfolom. Én elsõ körben csak a vázat cseréltem, ráadásul még csak nem is alut, hanem cromot, karbonra, minden alkatrész megegyezett (a geometriában sehol nem volt fél cm-nél nagyobb eltérés). A karbonváz kényelmesebb. Ez elsõsorban ott mutatkozik meg, hogy a nagyobb frekvenciájú rezgéseket (pl. jellemzõen a nem tükörsima, hanem szemcsésebb, de amúgy kemény út) nagyon jól csillapítja. A karbonszálak között epoxygyanta (mint ragasztó) van és ez kiváló rezgéscsillapító. A fémek ugyanakkor egyébként is szinte vezetik a rezgéseket.
A súly sem elhanyagolható szempont úgy általában a gyorsulás miatt, az viszont kétségtelen, hogy sokkal inkább számít a forgósúly (kerék) a tehetetlenség miatt és kevésbé a váz. A merevség is igen fontos, a profik között nem véletlenül tarolnak az alu vázak, amik a karbonnál is merevebbek, viszont sokkal jobban ráznak.
#32385
Írta 2006. november 08. - 16:26
#32386
Írta 2006. november 08. - 13:09
Reynolds 531 SL csõszett.
Race, no Rest!
#32387
Írta 2006. november 08. - 13:05
Amugy nekem Columbus Thron vázam van és elvileg ez pont annyi (acél)
most datam el városi/téli használatra Rigida DP18n felniket 6000ért párat (kicist használt)
direkt mondtam a srácnak hogy bár nehéz de ezer évig tart. és nem kerül a Mavic 21e sárába. (bár aszem nehezebb yóval)
#32388
Írta 2006. november 08. - 12:30
Grolsch: újfent érdekeseket írsz :-) : ~"nyereg a kormány fölé kerül" ez már régen rossz lenne, egyébként értem, az éles szögekre gondolsz, ami a az ún. "versenyvázakra" jellemzõ, az ezévi 1500-asra lehet hogy érvényes, az én pár éves 2300-asomon nem tapasztalok ilyesmit. A Bianchira írottakat visszavonom, érzékenységre tekintettel, lehet, hogy szubjektív eredõje volt...
Felnikérdés: szerintem a MAvic CXP21 nagyon jó, ha a tömeg/tartósság/ár egyaránt számít és még városi is a használat. Az open pro könnyebb és nagyon jó, de 14e Ft körül van, ha éppen lehet kapni, ez a felni szeritem kifejezetten versenyre való. Még a MAvic CXP11, 30, 33-ra lehet gondolni, vagy a MAch1-re, ami ezektõl tartósabb-masszívabb, az jóval 500 gr. felett van. Az FRM sem városba való, drága és nálunk nincs.
A Merida 880 --ha jól emlékszem-- cro-mo váz az Author A3305 alu, így más kategóriák, szerintem utóbbi jobb választás, ha az ára nem magasabb lényegesen.
#32389
Írta 2006. november 08. - 09:41
Lehet, hogy én nem olvastam el figyelmesen, de nekem az jött le, hogy vannak azért eltérések.
Meg kell még említeni, hogy akármilyen hiteles is az újság, azért én inkább a saját tapasztalataimban bízok. Pl. Ha van egy azonos kategóriás full alu váz és egy alu- karbon háromszöggel, akkor gondolkodás nélkül az utóbbit fogom választani (a kulcsszavak az azonos kategóriás). Mondjuk ha a full alura Pegoretti van írva, akkor inkább azt, de azzal nehéz hasonló kategóriásat találni. :-)
#32390
Írta 2006. november 08. - 07:56
A specialized vázszett amit vettem salt lake cityben készült, made in usa. Az nem taiwan. A garázsomban 4 váz pihen ill. némi használatban (görgõ) van. mindegyik alu + van még egy krómmolibdén acél vázam (imádom). Mindegyik világmárka, talán a peugeot nem, de a geometriája miatt talán ez a legjobb. Óriási a különbség! A specialized az ejtett vázgeoval, a karbon hátsó villával, a fullkarbon elsõ villával, a karbon nyeregcsõval, a hátsó villákban található kurflikkal teljesen más kategória. Ráadásul rezgéselnyelõ zselé mindegyikben. Nem cak rezgést nyel el, de az átadott energiára ugrik, mint egy csikó. a meridám belépõszint (bocsi), a trek viszont nem adott semmi különöset, csalódtam benne. Az asszonynak treket vettem ( ) neki 50-es méretben, kihúzott nyeregcsõvel: eszméletlenül merev és pille. Ha a varratokat nézzük, hmm. Ezek a dolgok nekem meggyõzõek, nem csak izlések és pofonok. Ugyan oda az én autómmal (francia) és az asszonyéval (német) is el tudunk jutni, mégis az enyémmel megyek. más az érzés. ez szubjektív. vagy nem ??
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#32391
Írta 2006. november 08. - 00:38
A legtöbb cég a méretekkel együtt a szögeket is változtatja. Pl.: http://www.fat-cycles.de/ vagy: http://www.merida.co...drace&bikeId=90
#32392
Írta 2006. november 08. - 00:32
ok ez tetszikA Bianchi már elég régen nem tartozik igazán az élvonalba és valóban nehéz, de edzõbicajnak nagyon jó lesz.
Akkor versenyezni masik markat vegyek?
#32393
Írta 2006. november 07. - 23:52
Mondjuk a FR vázam sokkal rugalmassab mint az országotim:D:)
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:
#32394
Írta 2006. november 07. - 23:51
#32395
Írta 2006. november 07. - 23:46
Karbon contra alu hmmm szerintem min 1 kg (persze figyelembe kell venni a jobb alkatreszeket is)A végletektõl eltekintve amatõr szinten szerintem szinte mindegy. Egy nagyon drága karbon váz és egy szimpla alu váz között se nagyon van fél kilónál nagyobb különbség. .
Rengeteg energia elvesz. Egy rossz vaz olyan lassan es lomhan gyorsul, hogy egy jo bico utan fajdalom visszaulni ra.c) Õszintén szólva nem tudom, mennyit számít, mennyi energia vész el egy kevésbé merev váz hajlítgatásával tekerés közben. Gyanítom, nem sok. .
Akkor ulj ra egy Cannondale alu vazra, meg egy Specialized alu vazra es erezni fogod a jobb minosegu alu adta elonyoket. Fele akkora suly, es a bico csak suhan, semmi razkodas.Vagyis nonszensz, hogy a váz anyaga (illetve bármiféle beépített varázslatok pl. Specizlized) bármit is számítson e szempontból..
Es ha a tamvilla meg van hajlitva akkor is kevesebb razkodast tovabbit mint egy egyenes, szoval a forma is lenyeg.
#32396
Írta 2006. november 07. - 23:34
Azt ertem agressziv geo alatt, hogy relative rovid a homlokcso es ezert alacsony a bringa es altalaban akinek 52-es vaz kell, Trekbol 54-es kell. A nyereg joval a kormany fole kerul vagyis hatekonyabb a pedalozas, viszont a nyakat jobban terheli.Grolsch: érdekeseket írsz... a Treknek agresszív geometriája van, mit értesz alatta? Ha oúti vázaikról beszélsz, akkor pont az a meglepõ, hogy vázaik többségénél mennyire ragaszkodnak a hagyományos geometriához (az Equinoxok talán kivétel, de azoknál is csak a már megszokott slopingos dolog van). Még attól hogy két márka egy gyárban készül, nem következik semmi, lehet tényleg hasonló és lehet eltérõ, mint pld. a MErida és Spec. (geometria!). A Bianchi már elég régen nem tartozik igazán az élvonalba és valóban nehéz, de edzõbicajnak nagyon jó lesz. A magyar utak állapota miatt valszeg egy karbonváz is rázni fog, ha olyan helyen megy az ember vele, meg aztán a kiélezett versenyvázak nem a kényelemre készültek, akármit is állítanak róluk, legfeljebb viszonylagosan azok (ahhoz képest menyire merev, milyenek a szögei stb.).
Ne izguljon senki...a Merida gyarban nem szerelik at az egesz csarnokot, csak mert mas marka kerul a szalagra...ugyanazok a robotok hegeszit a ket markat. Amugy lehet sokan nem tudjak, de a Merida egy tajwani ceg akik sokaig vazgyartassal foglalkoztak/nak es piacra dobtak egy sajat markat. Ennyi. A geometria termeszetesen mas, de a technoligia ...hmmm.
Amugy meg nem magyar urakon probaltam oket.
Ja es meg egy apro eszrevetel. Altalaban a vazaknal ahogy novekszik a meret, csak a csovek hosszat valtoztatjak meg, a cso szogeket nem, ezert egy kisebb vazon mashogy ul az ember mint egy nagyobbon es ez nem jo. Tobb olasz vazepito erre odafigyel es a merettel egyut valtoztatjak a szogeket is, hogy barmekkora a vazon, mindig ugyanolyan pozicioban uljon rajta a megfelelo ember.
#32397
Írta 2006. november 07. - 23:29
De szinte biztos, hogy gyorsabban felérnél egy kisebb áttétellel. Ráadásul ahhoz nem kell vastag, és nehéz combokat növeszteni: könnyebb maradsz: ettõl még gyorsabban felérsz.
Az izületeknek viszont egészen biztosan nem tesz jót a nagy erõkifejtés.
#32398
Írta 2006. november 07. - 23:24
A vázaknak szerintem a következõk a fontos paramétereik:
a) festés: design és tartósság
súly
c) merevség
d) geometria
e) tartósság
f) rezgéscsillapítás - kényelem
a) A Designban az olaszok biztos jók - bár ez egyéni ízlés kérdése.
A végletektõl eltekintve amatõr szinten szerintem szinte mindegy. Egy nagyon drága karbon váz és egy szimpla alu váz között se nagyon van fél kilónál nagyobb különbség. Amúgy azonos árkategórián belül a nehezebbek többnyire merevebbek, vagyis nehezebb kerékpáros lehet, hogy jobban jár egy nehezebb, de erõsebb vázzal. (A német Tour magazin tesztjeibõl vontam le ez utóbbi következtetést. Õk nem elmélkednek a merevségrõl (mint a magyar magazinok), hanem megmérik.)
c) Õszintén szólva nem tudom, mennyit számít, mennyi energia vész el egy kevésbé merev váz hajlítgatásával tekerés közben. Gyanítom, nem sok. Ezt abból gondolom, hogy a TdF mezõny bicajainak tesztjei (szintén Tour magazin) éppenséggel nem mutattak túl magas értékeket. Jó pár TdF-et megjárt bicajt simán megver merevségben jó pár szimpla olcsó bringa. (Persze sokkal nehezebbek is.)
d) Szerintem itt - az extrém hülyeségeket leszámítva - nincs olyan, hogy jó, vagy rossz. Az a kérdés, hogy Neked milyen. Nyilván nyerõ a testre szabott bringa. Az biztos, hogy legközelebb csak úgy fogok bicajt menni, hogy elmegyek Németországabn egy bazo nagy boltba, ahol több bringát is kipróbálhatok (értsd: mehetek vele egy pár kört), és azt veszem meg, amelyik tuti passzol. (Most Internetrõl vásároltam, és küzdök a stucnik cserélgetésével, a kormány és fékkarok állítgatásával, ...)
e) Ez lutri. Csak gyanítom, hogy a szuper könnyû vázak nem a legtartósabbak. De valószínû, hogy - az extrém, 4-5 kilós bringákat leszámítva - kibírják amit kell.
f) No emiatt ragadtam billentyûzetet. Szerintem a vázak kényelmességérõl szóló értékelések, elmélkedéseknek semmi köze a valósághoz.
Elõször is a mérnöki intuícióm súgja, hogy egy, a mai kerékpárok geometriáját követõ felépítésû váz (dupla héromszög) a függõleges síkban (ebben a síkban jönnek a rezgések, ütések) nagyon-nagyon merev, nagyságrendekkel merevebb, mint az akár mégoly keményre is felfújt gumi. Egyébként ezen (egyszerû) gondolatmenetemet más források is megerõsítik (pl. a Cervelo Web lapján is feszegetik ezt a kérdést). Vagyis nonszensz, hogy a váz anyaga (illetve bármiféle beépített varázslatok pl. Specizlized) bármit is számítson e szempontból.
Másodszor: szép dolog az elmélet, de ha rengeteg-rengeteg gyakorlati tapasztalat szól ellene? - Nos a már említett Tour magazin gondolt egy nagyot, fogott egy csomó vázat (20 éves acéltól mai karbonig), a vázakat begöngyölte valami fehér, átlátszatlan fóliába, kis ólomszúlyokkal kiegyenlítette a súlykülönbségeket, és azonos alkatrész készlettekkel épített belõlük bicajokat. Vagyis a bicajok között az egyetlen különbség a váz, de arról ránézésre semmi sem lehetett megállapítani, mert nem látszott. Nos elmentek azt hiszem Mallorcára egy csomó kerékpárossal kb. egy hétre, és az emberkék váltott lovakkal kerekezgettek, majd minden túra után ki kellett tölteniük egy adatlapot, milyennek érezték a gépeket. Ezután otthon szépen számítógéppel kielemezték a válaszokat. Mit gondoltok mi jött ki? Nos csak annyit mindok, jót nevettem
***
Annyit el tudok képzelni, hogy a nyeregcsõ - mivel nem hosszirányban megy benne az erõ, hanem hajlításra van igénybe véve - valóban elnyelhet némi rezgést, és minél hoszabb, annál többet. Ha ez igaz, akkor a kisebb váz, hoszabb nyeregcsõ valóban nyerõ lehet. Ez azt is jelenti, hogy az ejtett felsõcsövû vázak - mert a felsõcsõ lejtését a jobban kihúzott nyeregcsõ kompenzálja - is elõnyösebbek. Mindazonáltal továbbra is azt tippelem, hogy fél bar nyomáskülönbség a gumikban meghaladja az ilyesmibõl (esetlegesen) fakadó különbséget.
Azt is el tudom képzelni (helyesebben: nem tudom kizárni), hogy az (elsõ) villának lehet ilyen szerepe. A bandázsnak, és az esetleg az alá tett zselének, valamint a kesztyûnek pedig szerintem szinte biztosan van szerep a kérdésben.
#32399
Írta 2006. november 07. - 23:07
#32400
Írta 2006. november 07. - 22:38
Ha mégis csak két tányérosat veszel (mert az a +10deka számít, vagy mert mégiscsak úgy gondolof, hogy ciki a hármas), akkor a kompaktot ajánlom.
Én már Dobogókõre is 30/27-ben pörgetek fel.