Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32381
Írta 2006. december 03. - 18:39

#32382
Írta 2006. december 03. - 18:32

Valakinek van valamilyen tapasztalata idõfutamkormánnyal kapcsolatban? Városi futkosó bringára raknék ilyet. Milyen elõnyei, hátrányai vannak?
remélem megfelel a levágott-megfordított outi kormány tapazstalat is, bár nem ugyanaz...
nem lehet sztem olyan jól rádõlni, ha száguldozni akarsz, az outi kormányt, ha alul (érted a végét) fogod meg, akkor sokkal lejjebb tudsz hajolni és áarmvonalasabb leszel valamivel. viszont én személy szerint jobban tudok vele hegyre menni, mert ahogy kicsit felfelé áll a vége, úgy olyan, mint a szarv a montikon. jobban tudsz bele kapaszkodni:)
ez csak az én véleményem, hallgass meg sztem másokat is
#32383
Írta 2006. december 03. - 18:28

#32384
Írta 2006. november 30. - 16:26

En, ha tehetem, megyek Monzaba, legalabb megnezem a gyarat is...
Van mas szempont is: kinezel egy jo vazat, jo meretet, gyartot arat, szerelem kerdese ... megveszed, hajtod, par ev es masba leszel szerelmes. Ez meg az olcso, de jo vazak nagy elonye. Egyszeruen levaltod, vagy kidobod.
Amugy nekem carbon merida-m van (genesi 2003, szep is, jo is), de mar vagyom egy jobbra, korszerubbre - attol fuggetlenul, hogy kifogastalanul mukodik.
#32385
Írta 2006. november 30. - 15:04


Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32386
Írta 2006. november 30. - 12:20

YASEC? (Bár látni nem láttam, csak halottam róla

#32387
Írta 2006. november 30. - 12:07

#32388
Írta 2006. november 30. - 00:56

Viszont bármennyire ultra hiper szuper király a robot azt õ sem látja ám, hogy teszem azt a belétáplált tecnológia hibás,vagy mondjuk minden környezeti tényezõ tökéletese -e, nincs -e valami meghibásodás? (épp azért van szükség mindig fejlesztésre, hogy ezek a dolgok megoldódjanak, MI meg ilyesmi...)
Pont ma hegesztettünk kicsit spéci acéllemezt. AWI géppel. Kipróbáltunk 14 féle beállítást (áram, sebesség stb.). Ki is választottuk, melyik a legjobb. Erre jött a hegesztõmérnök, és mondott egy 15. lehetõséget, amivel még jobb lett a varrat. Csak ennyit számít az ember.
Race, no Rest!
#32389
Írta 2006. november 30. - 00:05

én pl nagyobbra értélelek egy csúcstecnikás robothegesztést /és a robotot nem Hong Csinek hívják mint a tömeggy. vázak nagyrészénél, hanem valóban robot/ mint egy hand made bárholt....a robotnak ugyanis nem remeg a keze attól függõen hogy 2szer vagy 3 szor szopták le, meg nem másnapos, és nincs rossz napja, mig Joe-nak akár.....persze a presztízse nagyobb a hm-nek, de az élettartama 1általán nem biztos....
Viszont bármennyire ultra hiper szuper király a robot azt õ sem látja ám, hogy teszem azt a belétáplált tecnológia hibás,vagy mondjuk minden környezeti tényezõ tökéletese -e, nincs -e valami meghibásodás? (épp azért van szükség mindig fejlesztésre, hogy ezek a dolgok megoldódjanak, MI meg ilyesmi...)
Szóval véleményem szerint maradjunk annyiban, hogy mindkét lehetõségnek van elõnye és hátránya. (arról akkor még nem is beszéltünk, hogy ahol robotot használnak ott nagy valószínûséggel a profit a cél, így a robotnak az "ideális" beállításokat adják meg, rosszabb esetben még spórolnak itt ott a technológián, míg egy mester, aki tényleg ezzel foglalkozik egy életen át, az szívét lelkét beleteszi egy vázba és ha elb....a, kukázza, fog egy másikat és újrakezdi, mondjuk nézz meg egy Pegoretti vázat.)
#32390
Írta 2006. november 29. - 10:50

Henger: a kompozitot meg én nem mondtam, eddig úgy tudtam, hogy a karbonszövetet az "öntõformában" kisütik (ezt szót jobb híjján csak én használtam), pontosan nem tudom, de magas hõmérsékleten. Szóval már ez sem így van...
#32391
Írta 2006. november 29. - 01:12

A karbonvázakat meg eleve csak így lehet gyártani, nem? (a szövetet kézzel kell beletenni az öntõformába, pontosabban "sütõformába"), ahogy már fent Henger taglalta.
A karbon kompozitot nem kell sütni, nem pogácsa.

Race, no Rest!
#32392
Írta 2006. november 28. - 21:25

Úraim egy bringapróbáról szoló beszámoló miatt nehogy már egymásnak essünk-hogy hendméd nem hendméd-orbea merida vagy tudomisénmi,elvégre
nem vagyunk a parlamentbe, a szardobálást hagyjuk meg az ottani ...-nak,
elvégre minket talán összeköt valami, a bringázás szeretete!
Kedves Pcycle rövid beszámolómat nem annak szántam,hogy bántsam a Meridát és egyébb távolkeleti gyártót,távol álljon tõlem!Csupán azt próbáltam leirní mit éreztem külömbséget,miben jobb,és ebbõl fakadó örömömet,tapasztalatomat igyekeztem megosztani.Egyébként az orbea tudtommal nem hendméd nem ettõl jobb a 901-töl,hanem attól ,hogy egy másik kategória.(Kb VW-BMW).Nyilván az orbea asphalt fulalu és a 901 között nincs számottevõ érzékelhetö külömbség.Ha az általad használt Merida Scultura karbon
szépséget lett volna szerencsém kipróbálni,valszeg hasonló vagy mégjobb pozitívumokról tudtam volna beszámolni.A merida minõségét senki nem kérdõjelezi meg a robothegesztés számomra is bizalomgerjesztöbb,mint a másnapos melós taknyolása,a hendméd marketingrizsa mitsem ér ha a bringa nem úgy szalad veled,mint ahogy elképzelted és valahol itt lehet a lényeg.
Az hogy mi van ráfestve ki gyártja milyen a dizájnja izlés,márka iránti szimpátia kérdés de az jó dolog hogy sok jó márka közül lehet ma már választani.Nekem az orbea Neked a merida másnak trek specko bianchi stb.
a legföbb hogy minnél többet hajthassuk Õket!
Baráti üdvözlettel,Gyuri
#32393
Írta 2006. november 28. - 17:06

Azaz, hogy altalaban aki a sajat gyaraban szereli, hegeszti, akarmicsinalja a gepeket az hirdeti is ezt magarol.
Arra akartam utalni, hogy a gyartok nagy resze a vazait a nagy vazgyartoktol (taiwan vagy lehet akarhol is) veszik es szepen lefestik ...
A mernoki munkat esetleg ok maguk vegzik, de magat a gyartast (olcson kell es sokat) szinte biztos, hogy nem.
A csoveket alatalaban veszik a tenyleg maguk gyartok is (deda, columbus, easton ...)
A robot is siman olyan jo, mint az ember, csak hat a robot nem tud olyan szepen hegeszteni, mint a casati embere. (200 szamozott darab keszul a csucsvazakbol evente ...)
A legnagyobbak egyenesen veled egyutt gyartjak le a vazadat, arra is hangsulyt fektetnek, hogy megismerjek azt az embert, akinek keszitik a bicajt - mondjuk ezek az egyszemelyes manufakturak.
#32394
Írta 2006. november 28. - 16:56

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32395
Írta 2006. november 28. - 16:50

EGyébként meg mint szó volt róla, önmagában még a kézzelghyártás nem feltétlen jobb, mint a gépsor, fõleg aluvázaknál.
A Casati tényleg jó kis acélvázakat gyárt, de már újra mások is , divat lett: Ciöcc, DeRosa, Olmo, Gios, Battaglin, és fõleg a Carrera, Moser, Hillmann, Strongframes. Áraik nem alacsonyabbak, mint az alu/karbonvázaké.
#32396
Írta 2006. november 28. - 16:31

#32397
Írta 2006. november 28. - 15:31

Melyik nagy gyarto, milyen vazaira vannak ezek rairva? Aki tenyleg sajat kezuleg gyartja a karbon vazakat az ra is irja, igy is hirdeti - ekkora marketing-fogast nem lehetne kihagyni ...
Nezzetek meg a casati-t (apropo ott van jo acel vaz is 1450gr).
Meg a dedacciai sem irja, hol gyartjak a karbon csoveit vazait ...
#32398
Írta 2006. november 28. - 10:42

#32399
Írta 2006. november 27. - 15:46

Gyuri: hát ilyen az új bringa heurisztikus élménye... :-)
Szerintem viszont nem mindig a "taiwani gépsor-váz" és a "míveskezû fehérember handmade-váza" között húzódnak a frontok. Aztán az ORbea nem régibb mint a Merida. És biztosan tudjuk ki és hol gyártja az Orbea vázakat és az alu részét nem gépsorok...?
Orbea: Orbea started off as a family business in 1840, but it was in 1930 that Orbea focused its efforts on the production and development of bicycles and within ten years it had become the national market leader with a workforce of a thousand.
Merida: Who are Merida? Merida is one of the top bike manufacturers in the world, making bikes on behalf of many of the most powerful brands.The factory was established in 1972 and the Merida brand was launched in 1986, and now Makes 1,200,000 bikes a year.
Ez persze semmit sem jelent ...
#32400
Írta 2006. november 27. - 10:17

Szerintem viszont nem mindig a "taiwani gépsor-váz" és a "míveskezû fehérember handmade-váza" között húzódnak a frontok. Aztán az ORbea nem régibb mint a Merida. És biztosan tudjuk ki és hol gyártja az Orbea vázakat és az alu részét nem gépsorok...?