Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32341
Írta 2006. december 07. - 19:14
#32342
Írta 2006. december 07. - 11:08
700x30C kerület=2170 mm
700x40C kerület=2200 mm
Forrás ... bármelyik kerékpárkomuter leírása (Cateye például)
Ha ezek jó adatok akkor virul a fejem. Ha nem, akkor legrosszabb esetben lereszelem a keresztmerevítõk gumi felõli részét.
#32343
Írta 2006. december 07. - 10:27
A vázat ingyé kaptam, egy használt Kona Caldera.
Az hogy 20-23as gumit tesz fel az ember +/- 5-6mm-t számíthat átmérõben, nem 3centit! Ja, és én 30-40es gumit szeretnék használni.
Szóval várom a használható válaszokat, vázcserére meg ne akarjatok rábeszélni mert nem fog menni. Elhatároztam h. gányolok, valami szórakozás nekem is kell.
Méricskéltem még egy keveset, 704mm átmérõ kerék még éppen elfér a keresztmerevítõktõl.
700x30C kerület=2170 mm
700x40C kerület=2200 mm
Forrás ... bármelyik kerékpárkomuter leírása (Cateye például)
#32344
Írta 2006. december 07. - 09:34
Olyan jo a vaz? Nem lenne erdemesebb vmi hasznalt cx vagy trekking-et venni par ezer forintert?
670-700 mm 20-23-as gumival (gumitol fugg).
A vázat ingyé kaptam, egy használt Kona Caldera.
Az hogy 20-23as gumit tesz fel az ember +/- 5-6mm-t számíthat átmérõben, nem 3centit! Ja, és én 30-40es gumit szeretnék használni.
Szóval várom a használható válaszokat, vázcserére meg ne akarjatok rábeszélni mert nem fog menni. Elhatároztam h. gányolok, valami szórakozás nekem is kell.
Méricskéltem még egy keveset, 704mm átmérõ kerék még éppen elfér a keresztmerevítõktõl.
#32345
Írta 2006. december 07. - 09:22
#32346
Írta 2006. december 07. - 09:22
670-700 mm 20-23-as gumival (gumitol fugg).
#32347
Írta 2006. december 07. - 07:23
Monti vázat szeretnék megerõszakolni 28"as kerékkel. A fékkel nem lesz gond mivel csak tárcsafékes a váz, így oda hegesztetet rá féktüskéket ahova kedvem tartja. A nagyobb gond h. nem tudom mekkora egy 28as kerék tényleges külsõ átmérõje gumival együtt.
Szóval, a 622 a felni külsõ átmérõje lenne mm-ben?
A 700as méret az elõzõ alapján gumival együtt mért átmérõ lehetne, csak azt nem tudom h. mekkora gumival??? Szélességben ahogy nézegettem a vázat 35-40mm-es guminak el kellene férnie a láncvilláknál is, ha valamibe beleér az a keresztmerevítõ lenne. Ez ha jól mértem 355mm-re van a hátsóagy tengely vonalától.
#32348
Írta 2006. december 06. - 22:22
#32349
Írta 2006. december 06. - 17:45
Na most majd jól megkapjuk, hogy nem szabad.
#32350
Írta 2006. december 06. - 17:35
#32351
Írta 2006. december 05. - 19:54
Asszem a félretett pénzbõl inkább tuningolom a bringám és a régi vázból meg fölös alkatrészekbõl összedobok egy városi öszvért.
Mégegyszer: Köszi a segítséget!
Durung forever!
#32352
Írta 2006. december 05. - 17:24
#32353
Írta 2006. december 05. - 17:08
nem lehet outis hajtást tenni montira? valami régebbit? akkor már 52-11, és az már elég mindenhova:D
Hali!
Dede, amikor meg nem volt outim probaltam ezt a koncepciot kovetni, ugyhogy a "flat"bikeomon tripla tiagra hajtja a 11-23-as ultegra sort.
#32354
Írta 2006. december 05. - 11:17
Jaja az már elég . Biztos lehet is, de nem érdekel különösebben, mert már majdnem kész a városi bicajom!nem lehet outis hajtást tenni montira? valami régebbit? akkor már 52-11, és az már elég mindenhova:D
#32355
Írta 2006. december 04. - 17:30
Sziasztok!
Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
Szívesen nyúznád a montid a városban? Ha igen, akkor virsli gumi, lámpa stb.
Ha inkább túrára tartogatod, akkor valami használt egyszerûbb trekking vagy oúti a megoldás, ezzel kíméled a kis kedvenced, nem lopják el stb.
Karbantartás tekintetében: minél egyszerûbb, annál igénytelenebb, tehát nem az dönt, hogy monti-e vagy oúti.
Kényelem: valszeg megszokás kérdése, de sztem monti után kényelmetlenebbnek fogod érezni, viszont kárpótol a suhanás
Tartósság: használattól függ, ha tapasztalt vagy, jó eséllyel sokáig bírja egy országúti kerékszett is. Mondjuk ha naponta a Thököly macskaövein kell menned...
Végszó: mivel aszfaltos km-gyûjtést is emlegettél, ezért szerintem jobb a két bicó, és mivel az aszfaltos bringát fõleg városban használnád, ezért sztem valami használt régi magasabb kategóriás országútit nézzél, amit leegyszerûsítesz (pölö 1×7 seb) és városiasítol
#32356
Írta 2006. december 04. - 17:23
egy 1,3-as slickkel Bp-Fót közt a dombokon nekem kevés a 44-12 (igaz Pesten elég).
nem lehet outis hajtást tenni montira? valami régebbit? akkor már 52-11, és az már elég mindenhova:D
#32357
Írta 2006. december 04. - 13:22
Szia!Sziasztok!
Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
Én viszont alapvetõen országútis vagyok Pestre is azzal kezdtem járni (munka ügyben). Egészen addig jó választásnak gondoltam, amíg ki nem vasalt egy autó. Azóta Pesten szinte kizárólag kerékpárúton és járdán közlekedek, erre viszont szerintem tökéletesen alkalmatlan egy oúti. Ezen kívül én sárvédõt is használok a melósbringán, mivel esõben és hóban is menni kell, az oútira viszont nem tennék sárvédõt. Ezért megpróbálkoztam egy könnyû montival is, tulajdonképpen nem rossz választás, de nem is tökéletes mert rossz idõben túl sok karbantartást igényel (mondjuk ez igaz az oútira is) és egy 1,3-as slickkel Bp-Fót közt a dombokon nekem kevés a 44-12 (igaz Pesten elég).
Megoldás szerintem:
- városba városi bicaj, egysebi vagy fixi, oúti vázzal, ballonosabb gumikkal, sárvédõvel, lámpákkal stb...
- km gyûjtésre apróhirdetõbõl olcsó használt oúti.
#32358
Írta 2006. december 04. - 13:11
Az egy max kettõ fogáspont nem gond, mert alapvetõen montis vagyok, hozzászoktam a kevés fogáshoz. Csak rövidtávon használnám. max 10-15km és elsõsorban városban.Azt azért vedd figyelembe, hogy ha mégoly kényelmesre is sikerül beállítani, csak egy pozicióban lesz használható és egy hosszabb távon (mármint amiatt, hogy nem lehet cserélgetni a fogásokat) szerintem igen kényelmetlen lesz. Nem véletlen, hogy csak rövidtávon használják, ahol nem a kényelem, hanem a gyorsaság a cél.
#32359
Írta 2006. december 04. - 01:27
Azt azért vedd figyelembe, hogy ha mégoly kényelmesre is sikerül beállítani, csak egy pozicióban lesz használható és egy hosszabb távon (mármint amiatt, hogy nem lehet cserélgetni a fogásokat) szerintem igen kényelmetlen lesz. Nem véletlen, hogy csak rövidtávon használják, ahol nem a kényelem, hanem a gyorsaság a cél.
két pozícióban:D féknél és stucniközelben, igaz ott nem tudsz fékezni:D
#32360
Írta 2006. december 04. - 01:26
Sziasztok!
Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
nem jársz rosszul a virsligumival sem. egy 44-11 áttétellel már szépen lehet aszfalton is zúzni. a bp-i utakra meg nem árt a teló
viszont! teljesen más fíling országútizni, mint montizni. szépen siklani az úton, nem lehet padkázni, gödrözni stb...
ha olcsón akarod megúszni, akkor virsligumi bõven jó. ha van egy kis pénzed rá fölösben, akkor innen az apróról simán vehetsz 20-25-ért egy jó kis munkába járós outit. jobb erre a célra nem kell. nem rossz az ha kétféle bicód van:)
én dobok egy poz. szavazatot a kétbringás kalapba