Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32341
Írta 2006. november 11. - 20:39
#32342
Írta 2006. november 11. - 20:12
ha segít a hozzáértõknek :Egy kona kona o.uti bicajról van szó. Azt írta a tulaj, hogy a váz mérete M-L körül lehet, viszont ejtett vázú. Számít hogy ejetett vagy nem?
Apróba azt írta, hogy 58"as, de szerinte ez másképp van méretezve...
Na most õ 174 cm, viszont szereti a "nagyobb-kényelmes" vázakat, és rövidebb stucnival használja a gépet.
Én 184 cm vagyok, és eléggé elbizonytalanodtam, hogy jó-e nekem méretben ez a bringa.
szóval szerintetek jó lenne?
azér belinkelem a hirdetést, hátha számít:
http://apro.bikemag....ct=39219&cat=56
Köszi!
72,5 fejcsõszög, 73 üléscsõszög, 575 mm eff felsõcsõ, 175mm head tube, 265 mm középcsapágy magsság, 72 cm átlépõ magasság, 440 mm láncvilla a geomtriai adatai...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32343
Írta 2006. november 11. - 19:29
Apróba azt írta, hogy 58"as, de szerinte ez másképp van méretezve...
Na most õ 174 cm, viszont szereti a "nagyobb-kényelmes" vázakat, és rövidebb stucnival használja a gépet.
Én 184 cm vagyok, és eléggé elbizonytalanodtam, hogy jó-e nekem méretben ez a bringa.
szóval szerintetek jó lenne?
azér belinkelem a hirdetést, hátha számít:
http://apro.bikemag....ct=39219&cat=56
Köszi!
#32344
Írta 2006. november 11. - 00:41
#32345
Írta 2006. november 10. - 17:38
#32346
Írta 2006. november 10. - 17:22
Az a festõ elég háborodott, hogy nem használ maszkot, de õ tudja. Lehet h az nem mérgezõ festék.
Arról pont nem láttunk semmit, hogy ki és mekkora odafigyeléssel rakosgatja a karbon rétegeket meg hegeszti a csöveket.
Különben meg a kézimunka az kézimunka:) Tudják õk, hogy hova kell fúrni meg hol kell levágni a csövet.
#32347
Írta 2006. november 10. - 17:07
#32348
Írta 2006. november 10. - 14:11
Éppen ezért a Tour tesztekben lehetõleg azonos méretû vázakat tesztelnek. Úgy rémlik mintha - amennyiben a méretek nem egyformák - a tömeg adatokat azonos méretre korrigálnák. Gondolom a merevséggel ezt nem teszik meg, az nem lenne olyan egyszerû. - De most nincs nálam újság, nem tudom megnézni.
#32349
Írta 2006. november 10. - 14:06
#32350
Írta 2006. november 10. - 11:24
A tömeg-merevséggel kapcsolatban: ennél számít a méret is, mivel minél kisebb annál kisebb a tömeg és nagyobb a merevség (persze utóbbi valszeg nem jelentõsen). Csak általában a gyártók nem adják meg mindkét adatot (méret/tömeg) párhuzamban (ha a tömeget meg is adják, általában nem reális).
Ha lenne "objektív" tesztelés, feltételezem érdekes dolgok derülnének ki a vázanyagok, márkák témájában...
#32351
Írta 2006. november 10. - 02:10
B+, rajtam kívül mindenki ott lesz a kiállításon?
Yobi, készíts EZER fotót a ciklokrossz gépekrõl! Biztosan lesznek.
ya hát nem sok volt a Ridley!! de abból 6-7 db
meg volt 1-2 Merdida gagyibb, iyesmi...
nagyméretü képeim lettek, de mayd szurok be..most mással vagyok foglalva.türelem.
amugy szenzációs dolgokat láttam.
a PELLIS márkára yobb ha fiygeltek:)
#32352
Írta 2006. november 10. - 00:59
Elsõsorban könnyebb, aztán a szerkezete miatt jól elnyeli a rezgéseket (kényelmesebb), és mégis nagyon merev....
Szóval a karbon villa kényelmesebbé teszi a tekerést, vagy csak a súly miatt van szerepe?
#32353
Írta 2006. november 09. - 23:22
Újra elolvastam a cikket (http://www.freeweb.h...tour/tour.html), és részben felül kell vizsgáljam azt, amit írtam (el kellett volna olvasnom, mielõtt írok). Mindenkinek ajánlom, aki tud németül. Aki nem, azok kedvéért összefoglalom:
A vak-teszt szerint igenis vannak érezhetõ különbségek a vázak között.
- A tesztelõk nagyon szerették a fordulékony bicajokat - ez geometria kérdése. A szubjektív élmény-különbségek e téren voltak messze a legnagyobbak.
- Pár tesztelõ (csak pár) menet-stabilitási élménye jól korrelált a váz merevséggel. Elsõsorban nagy sebességgel lefelé kanyarban jött ez ki.
- A kényelem és váz-anyag között nem találtak semmiféle összefüggést. Ebben a tesztben a leginkább a nyeregcsõ hossz és vastagság látszott a kényelmet befolyásolni. (Érthetõ okok miatt nem tudtak egyforma nyeregcsöveket szerelni a vázakra.)
- Nagyon kevés tesztelõ érzett rá a merevség-hajtás hatékonyság összefüggésre, de volt, aki eltalálta.
***
A merevség és hajtás-hatékonyság kérdéséhez: lehet, hogy a vázak közötti különbségek számítanak, akár fölismerhetõk is lehetnek, de mondjuk egy verseny végeredményében nem hiszem, hogy jelentõs befolyásuk legyen. Illusztrációként néhány, a TdF-en indult csapat bicajának vonatkozó mért adata (a középrészen hány Nm kell 1 fok elcsavarodáshoz?)
CSC Cervéel R3 122
T-Mobile Giant TCR Advanced ISO 114
Crédit Agricole Look 585 99
Euskatel-Euskadi Orbea Opal Replica 89
Caisse D'Epargne-Illes.. Pinarello Paris Carbon 99
Gerolsteiner Specialized S-Works Tarmac SL 100
Quick-Step Time VXRS Ulteam 89
Discovery Trek Madone 5.9 SL 97
Saunier Duval-Prodir Scott CR1 Team Issue 101
Davitamon-Lotto Ridley Damocles Replica Team 112
(volt még pár, de lusta vagyok gépelni)
És érdekességként: A Tour tesztelt 11 db 800 Euro alatti komplett bringát, 101 volt a legkisebb ilyen érték.
A csúcs vázak tömege (csak váz, villa nélkül) 1026 g (Scott) és 1542 g (Ridley) között szór, míg a kommersz amatõr vázaké 1412 g és 2178 g között. Vagyis abban sem volt igazam, hogy a vázak között fél kg. lenne a különbség Bár ez a heavy-metal bringa merevség terén megveri az összes profi gépet (127 nm/fok)
***
Amúgy pedig természetesen mindenki higyjen a saját tapasztalatának. De azért ugye mindenki tudja mi a placébó? És azt, is hogy tudományosan igazolt, hogy mûködik
#32354
Írta 2006. november 09. - 22:52
#32355
Írta 2006. november 09. - 22:43
Így nem csoda, hogy a 2550 Eurós (csak váz szet) "Pinarello Paris Carbon" minden merevség-adata (Tour tesztek) mélyen az én 800eurós (komplett bicaj) bringámé (FAT Road Project SL) alatt van. (Igaz, a Pinarello váz 20 grammal könnyebb).
#32356
Írta 2006. november 09. - 22:38
koszi de mar kineztem magamnak ezt:Grolsch láttam neked 1 Bianchi 928 fulkarbon bringát,"bagóért"(1600eu)a fahrrad.de-n,mondjuk elég kesze-kusza felszereléssel de talán nem rossz gép.
Üdv mindenkinek Gyuri
http://www.bianchi.c...Road_Y7B07.aspx
beszerzesi aron 630 font
Amugy osszehasonlitottam es ez a modell konnyebb, mint a full carbon 928...erdekes, marcsak ezert se kene fullcarbon Bia.
#32357
Írta 2006. november 09. - 22:36
pedig van, és az utóbbi 2 évben komolyan is nyomják /igaz kissé drágán/, csak sajna a digókkal gyártatják a vázakat, szal ha lesz is valaha országútim, nem kona lesz....
mondjuk azt amit linkeltél ha kisebb lenne, már megvettem volna...
akkor pl milyen márkát/márkákat favorizálsz?
hát ez a 60as méret elvileg pont jó nekem. 185cm vagyok, és 17éves, szóval nem kizát hogy még növök... :cool2:
Mondjuk csak és kizárólag hobbi szinten nyomom a bicikli sportot, szóval 1-2 tt, de fõleg [egyéni] egyre hosszabb túrák... nem "túl" jó ez a kona nekem? ez így tudom elég hülyén hangzik...
Szóval a karbon villa kényelmesebbé teszi a tekerést, vagy csak a súly miatt van szerepe?
#32358
Írta 2006. november 09. - 22:26
pedig van, és az utóbbi 2 évben komolyan is nyomják /igaz kissé drágán/, csak sajna a digókkal gyártatják a vázakat, szal ha lesz is valaha országútim, nem kona lesz....Én is a konára gondoltam. Kicsit fura ez így nekem, mert talán még nem is láttam kona o.utit...
A karbon villák milyen elõnyt nyújtanak? a súlyon kivül?
mondjuk azt amit linkeltél ha kisebb lenne, már megvettem volna...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32359
Írta 2006. november 09. - 22:20
#32360
Írta 2006. november 09. - 20:14
A karbon villák milyen elõnyt nyújtanak? a súlyon kivül?