Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#32401
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Hát végül is le is tölthetõ:
http://www.campagnol...hinfo.php?did=m

#32402
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Nemrég egy kedves imerõsöm, aki Spanyolországban él, küldött egy 226 oldalas, 2007-es Campagnolo katalógust. Sajnos spanyol nyelvû, de én mégis örülök neki, mert nálunk még a hatalmasságos, jóval szélesebb termékválasztékkal rendelkezõ Shimano is csak egy kisebb füzettel lep meg minket.
Bitecus, a biciklis ember.

#32403
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás

Szia!
Orbea O2 Mitis alu-karbon villa(Zeus ZicsAC2)+karbon monobox hátul
57-es méret 1530gr váz+600gr villa.Használt cucc,fekete arany szin(nem csúnya!)Erre épül a Meridáról leszerelt 9-es Ultegra(6500széria),105 karokkal
szett,SH WR-550 fekete kerekekkel.Természetesen amint összeállt lesz foto
és az 1sõ körök után teszt beszámoló.Ja a Merida vázszett keresi leendö rájderét!Üdv Gyuri

Sziasztok!
Összeállt az ORBEA,az elsõ 50km lefutottuk!Ha elmesélitek hogy lehet ide (és mekkorát illik)képet feltenni-ja és ha kiváncsiak vagytok rá-felteszem.
Szóval ami rögtön feltünt az a MEREVSÉG és mégis relativ kényelem,mintha jobb lenne ugyanaz az út ami a Meridával picit rázósabbnak éreztem,tehát
lehet valami ebben a karbon monobox mágiában,ill. valszleg a vázanyag is másként dolgozik.Noha csak 200gr a súlykülömbség(9kg pedállal) iszonyú jól
megindul a gép és kiálláskor,sprintüzemmódban,vagy hegyre fel nagyon ott van a szeren köszönhetõen a remek hátsó résznek.A legnagyobb javulást a gyors lefeléken kanyargós,nem túl jó minõségü aszfalton(a volt pécsi autós hegyi versenypályán Abaliget,Orfû felé)45-50-nel a kanyarban, 60-63a rövid egyenesekben, éreztem.Nem volt érezhetõ az a bizonytalanság a gép hátulja felöl ami a Meridánál megvolt csak az a merevség,biztos tartás és magabiztosság a váztól amirõl eddig csak hallottam és ma volt elõször szerencsém tapasztalni!Szóval már pici fogalmam kezd lenni,hogy mi a külömbség 1jó minõségü taivani és 1 ezer éve bringát gyártó jó nevû márka között.Nyilvánvaló,hogy összehasonlítani komolyan nem szabad a 2 gépet,mivel sem árban,technológiaban,kategóriában nem egy osztály,nem feledve,hogy a Merida is 1 remek bringa a maga kategóriájában(Neki köszönhetem az outi" betegségemet+!).Jó volt érzékelni azt az 1-2 lépcsõfokot amivel az Orbea magasabban van,ízt kepni abból ami a nagyfiúk játéka!Most ennyit,legyetek jók és hajtsatok sokat!Üdv Gyuri

#32404
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

kb. mintha vizes papírt tömködnél bele egy negatív mintába. Adsz rá egy kis nyomást, hogy megdolgozza magát, és kész is.


Köszi, így képzeltem el. :)

#32405
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Vágott szálkötegekbõl van. Tömör is. Az öntéses hasonlatod, jó, kb. mintha vizes papírt tömködnél bele egy negatív mintába. Adsz rá egy kis nyomást, hogy megdolgozza magát, és kész is.

"Vagy ez csak a külsõ felülete, alatta pedig jól átgondolt elrenedezés?"
Nem csak a külseje. Az elrendezés abszolut átgondolt a terhelés függvényében állnak a szálak.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32406
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Henger!

A képen ha jól látom olyasmi a szerkezete (vagyis inkább a kinézete) a szarvnak mint a karbon hajtókaroknak: nem látszódik semmiféle szövetmintázat. Olyan érzést keltenek az ilyen random vonalak bennem mintha tömör karbon-"öntvény" :D lenne a nagy teherbírás érdekében, végülis elég passziv elem (kellene hogy legyen) a szarv és a hajtókar. Vagy ez csak a külsõ felülete, alatta pedig jól átgondolt elrenedezés? Netalán ilyen helyekre nem szövetet, hanem párhuzamos szálakat használnak?

Kérlek homályosíts fel :)

#32407
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

használt??

Igen, az apróban van, Wilier...


#32408
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Elõzõ félévben készítettünk- igazából csak besegítettem- mtb kormányra szarvat.


Itt a kép: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32409
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Pcycle, pont az a lényeg, hogy kompozit cuccoknál gyakorlatilag nincs gépsor, alig lehet gépesíteni a gyártást.
Ha sarkítani akarok, akkor pl. hogyan készítenél egyenes, sima csövet gyurmából, rongyból?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32410
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Easton Elite csõrõl tud valaki mondani nekem infót? Súly, milyen kategória, tartósság, stb.
Google-t nézem, de eddig semmi használhatót nem találtam.


az egy régen kifeyleszett csõszett aszem leg. 12-15 éve már a piacon volt. sz.tem nem lehet túl yó bár anno MTB vázakat is csináltak belõlle.
aszem a a Manitou-Easton MTB váz anno ebbõl készült.

de elvileg felsõkategóra. legalábbis az volt.

használt??

#32411
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Henger: hát akkor lesz hova fejlõdni a következõ 5e évben... EGyébként viszont nagy tere van az egyéni képességeknek, tapasztalatnak, nemcsak gépsor kérdése a vázgyártás
A Merida 901-rõl: tényleg jó a tömege, kb. netto váz kb. 1610 lehet L-ben, de az a karbonvillatömeg igen muszklis! Nekem van egy régi aluvillám (igaz Moser): 642 gr. (1" és kb. 56-os váz szerint vágott). Abból a karbonvillából valszeg csak a két villa része karbon és az is jó vastag lehet, a nyak és a szár alu.

#32412
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Henger: Köszi a kimerítõ választ! TEhát akkor csak teszteléssel lehet meghatározni a karbonváz terhelhetõségét (ha pld. valami új formát, geometriát akar valaki). Nem is létezik ilyen algoritmus, vagy a nagy gyártók titokként õrzik? Mi a helyzet az alkatrészekkel, pld. a 230 gr.os felnivel, 68 gr.-os nyeregcsõvel, vagy a 100 gr. körüli karbon fékszettel? Irreálisan kistömegûnek tûnik a fellépõ terhelésekre...


Lényegében igen. Nincs algoritmus. Max. a tervezés menetére, de ez nem kompozitanyagtól függ. PL. ha 4 rétegbõl 1 szálirányát megváltoztatod 10 fokkal, újra lehet modellezni az egészet. Megtervezel gépen egy szerinted jó geometriát, azt végeselem modellezésnek is alávetheted. A gond ott kezdõdik, ha olyan dolgokat kell megadni bemenõ adatként, mint pédául rugalmassági modulus, ami fémeknél teljesen egyszerû dolog, és tök alap. Ki kell számolni, majd összegezni a merevségi mátrixot. Kézzel elvégezni ezt reménytelen- síklap, egyszerûbb szelvények esetén még megy, egyébként felejtõs. Pl. egy 3 rétegû lemez hajlítását kiszámolni is 3 oldal.
És akkor a gép kiköp néhány adatot a feszültségekre, veszélyes helyekre, meg alakváltozásokat. A gép bármit kiszámol, ha jó a modell, és a peremfeltételek is jól vannak megadva.
Aztán, a gyártáskor mi történik, az nagyban függ a "munkás" kézügyességétõl. Rengeteg kézi munka van a kompozitoknál. Például a szálfektetést is el lehet qrni. már nem úgy viselkedik, mint a modellünk.
Szóval míg a fémeknél van többezer éves tapasztalat, szabványok írják le a leírandót, addig kompozitoknál kb. a hasból tervezés megy, amihez kell a rutin. 30 év tapasztalata áll szemben 5000 évvel. Például az "olcsó karbon" cuccok a szemléletes példa, hogyan lehet a jót elrontani. Több ilyen kormány tört.

Elõzõ félévben készítettünk- igazából csak besegítettem- mtb kormányra szarvat. Bedugós, diós rögzítésû. A dió 7075 alu, a csavar sima acél. Maga a szarv sem éppen kiskezûeknek való, mégis 120g a párja mindennel együtt. Simán le lehetne faragni 80g körülire. És merev, akár az acél. És kimondottan jó áron lehet gyártani. De ehhez kell a több éves gyakorlat, és tapasztalat, ami elengedhetetlen. Karbonos topikban van róla kép.

Az extrakönnyû alkatrészekhez nem fûznék hozzá semmit. Nem akarok hülyeségeket írkálni. Talán annyit, hogy láttam eltörni pár hónapos USE Alien nyeregcsövet.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32413
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás

Szia, mi lesz pontosan?

Szia!
Orbea O2 Mitis alu-karbon villa(Zeus ZicsAC2)+karbon monobox hátul
57-es méret 1530gr váz+600gr villa.Használt cucc,fekete arany szin(nem csúnya!)Erre épül a Meridáról leszerelt 9-es Ultegra(6500széria),105 karokkal
szett,SH WR-550 fekete kerekekkel.Természetesen amint összeállt lesz foto
és az 1sõ körök után teszt beszámoló.Ja a Merida vázszett keresi leendö rájderét!Üdv Gyuri

#32414
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

leendõ ORBEA-s.


Szia, mi lesz pontosan?

#32415
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás

Lejjebb már írtam: a 903-as 60-as (c-t) méretben 2020g, saját mérés (digit)

Az 1260g-os FAT vázat mephisoft linkelte (370Euro).

:)

szerk: közben már megtaláltad.

Sziasztok!
Tudok szolgálni hiteles vázsúlyról a Merida Road 901 (2006)ProLite66 csõanyag L méret(57-59):1730gr kormánycsapággyal együtt,villa nélkül,teljesen üres váz.(Szerintem árát,tudását nézve nem is rossz adat.)
A saját karbon villája 600gr.
Üdvözlettel 1 volt Meridás,leendõ ORBEA-s.

#32416
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Easton Elite csõrõl tud valaki mondani nekem infót? Súly, milyen kategória, tartósság, stb.
Google-t nézem, de eddig semmi használhatót nem találtam.


#32417
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Henger: Köszi a kimerítõ választ! TEhát akkor csak teszteléssel lehet meghatározni a karbonváz terhelhetõségét (ha pld. valami új formát, geometriát akar valaki). Nem is létezik ilyen algoritmus, vagy a nagy gyártók titokként õrzik? Mi a helyzet az alkatrészekkel, pld. a 230 gr.os felnivel, 68 gr.-os nyeregcsõvel, vagy a 100 gr. körüli karbon fékszettel? Irreálisan kistömegûnek tûnik a fellépõ terhelésekre...

#32418
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

A Trek honnlapja: www.trekbikes.com Van itt kis animációs "mutatvány is. PErsze túl sok infót nem árulnak el.
Még a karbontémával kapcsoaltban: mik lehetnek azok a különbségek a karbonszövetek között, ami azt a minõségben, tömegben, árban lévõ jelentõs eltéréseket produkálja, pld. egyes (fõleg német és olasz) gyártók extrém könnyû dolgai (230 gr.-os villa, 43 gr-os nyereg, 34 gr.-os elsõ agy, 860 gr.-os kerékszett) milyen minõséget adhatnak (merevség, megbízhatóság, tartósság, egyáltalán használhatóság stb.)?


Anyagban pl. a rugalmassági modulus lehet jó minõsítés. Az olcsó magyarnak (Zoltek pl.) alacsony, a spéci külföldinek meg magas. Árban akár egy nagyságrend is van négyzetméterenként.
Az extrém könnyû dolgok jók, szívesen nézegetem õket, de használni mégsem használnám. Ahhoz, hogy biztonságosan lehessen õket használni, abba rengeteget kell invesztálni. Anyagi, és szellemi tõkét egyaránt. Annyi könnyítés van, hogy lehet kapni elõre laminált szövetet (prepreg), de ettõl függetlenül fémekhez viszonyítva bonyolult, és költséges a váz.
Már rögtön a méretezésnél kezdõdnek a gondok. Én nem tudok olyanalgoritmusról, amivel jó közelítéssel lehetne modellezni egy kompozit alkatrész terhelhetõségét. Fémeknél ez már megoldott.
Aztán képzeld el, hogy gyurmaszerû anyagot kell formáznod, persze minden darabot ugyanolyanra, és szép is legyen. Egy szerszám költsége simán eléri a milliós nagyságrendet, míg fémvázhoz kis túlzással elég egy allítható sablon. Kompozitnál kb. minden darabhoz új szerszám. Nem nehéz belátni, miért nem fejlõdik olyan gyorsan ez a terület, vagy miért csak a legnagyobb tömeggyártók vállalják be a karbon technológiát. A kis cégek más tészta, az egyediség lehet kifizetõdõ.
Tehát megtervezünk kompjúteren egy darabot. Legyártunk hozzá minimum 1 szerszámot. Megvesszük az anyagot. Jön egy rutinos szakember, aki elvégzi a szálfektetést, stb. Itt lehet még jól eltolni. Aztán, ha kész, teszteljük le. Ha nem válik be, az egész addigi befektetés storno.
Egy jó minõségû kompozit cuccnál nem csak az a drága, hogy sok munkaórát öltek a tervezésbe, hanem hogy a kivitelezés során mennyire sikerül reprodkálni a számítási eredményeket. Tehát hogy pont úgy vagy közel úgy viselkedjen, ahogy szeretnénk.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32419
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A Trek honnlapja: www.trekbikes.com Van itt kis animációs "mutatvány is. PErsze túl sok infót nem árulnak el.
Még a karbontémával kapcsoaltban: mik lehetnek azok a különbségek a karbonszövetek között, ami azt a minõségben, tömegben, árban lévõ jelentõs eltéréseket produkálja, pld. egyes (fõleg német és olasz) gyártók extrém könnyû dolgai (230 gr.-os villa, 43 gr-os nyereg, 34 gr.-os elsõ agy, 860 gr.-os kerékszett) milyen minõséget adhatnak (merevség, megbízhatóság, tartósság, egyáltalán használhatóság stb.)?

#32420
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Hm. Egy jó kis lejtõn szinte minden súly az elsõ keréken van. - Nem lehet, hogy a két telo nem pont egyformán van beállítva?

Egyébként szerintem még outin is a gumi nagyságrendekkel többet csillapíthat, mint a váz. És ez nyilván még hatványozottaban igaz montira. És a gumik közti különbségekre is.

azér pár ezer kilcsit mentem már,hogy két teló különbsége ne zavarjon meg...., egyébként épp a hátsó részén érezni komfortosabbank, írhattam volna köves emelkedõt is, vagy szint utat is de aszfalton is érezhetõ a diffi....:)
de egyszerû a +oldás, nyáron egyszer ha sok idõnk lesz, becsomizom a két bringát, hogy ne lehessen a vázakat felismerni, és aki nem hisz nekem kipróbálja :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való