Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32401
Írta 2006. november 07. - 12:43
1500g? 1800g? 2000+g???
#32402
Írta 2006. november 07. - 12:23
No meg az azonos gyárban készülõ kerékpártípus (teljesen) más gépsoron készül még márkán belül is.
(Trabis hasonlatnál maradva: 1990-ig Trabik gördültek ki a zwickaui gyár kapuján, az átépítést követõen Volkswagenek. De sosem fogom lecserélni a Trabim egy VW-re )
#32403
Írta 2006. november 07. - 11:46
A Merida es a Specialized ugyanabban a gyarban keszul, szoval a ket bico nagyjabol hasonlo szinten van...
Nem kötözködésnek, de azért ezt így nem merném kijelenteni. Attól még hogy egy gyárban készülnek, lehet teljesen eltérõ a geometria, a tervezés, a gyártási technológia és az anyagválasztás. Gondolj csak bele. Ha a trabit legyártanák a merci gyárában, attól az még trabi marad, a merci meg merci...
#32404
Írta 2006. november 07. - 10:55
Grolsch: érdekeseket írsz... a Treknek agresszív geometriája van, mit értesz alatta? Ha oúti vázaikról beszélsz, akkor pont az a meglepõ, hogy vázaik többségénél mennyire ragaszkodnak a hagyományos geometriához (az Equinoxok talán kivétel, de azoknál is csak a már megszokott slopingos dolog van). Még attól hogy két márka egy gyárban készül, nem következik semmi, lehet tényleg hasonló és lehet eltérõ, mint pld. a MErida és Spec. (geometria!). A Bianchi már elég régen nem tartozik igazán az élvonalba és valóban nehéz, de edzõbicajnak nagyon jó lesz. A magyar utak állapota miatt valszeg egy karbonváz is rázni fog, ha olyan helyen megy az ember vele, meg aztán a kiélezett versenyvázak nem a kényelemre készültek, akármit is állítanak róluk, legfeljebb viszonylagosan azok (ahhoz képest menyire merev, milyenek a szögei stb.).
#32405
Írta 2006. november 06. - 23:23
A Trekkeknek meg agressziv a geometriaja...hosszutavon tuti nyak-gorcs...nalam legalabbis... de lehet rajtuk tolni rendesen
Nekem a Scottok tetszenek nagyon, meg a Pinarello. De most telen agy Bianchit fogok venni...azok nagyon remek bringak, csak relative nehezek.
Amugy szerintem sokat szamit, hogy Europaban, vagy Keleten rakjak-e ossze a gepeket!
#32406
Írta 2006. november 06. - 10:38
Pedig azt a modellt akartam venni...
A speckóm nekem is elöl hátul karbon, és bármennyire amatõr vagyok igenis érzem a különbséget az alu villással szemben: a "kevert"-rõl vissza nem ülnék a homogénre! Eltérõ anyagfáradás?? Sztem max 20 e km lesz benne mire erõteljesen elkezdek vágyni egy másik összeállításra, ennyi idõ alatt nem lehet probléma! Ráadásul örökgariról nem is beszélünk, ami sok gyártónál marketingfogás manapság. A mata-ról (pnévós) azt hallottam, hogy fragile. Ha most választanék orbea, olmó, speckó( ) háromasban turkálnék!
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#32407
Írta 2006. november 06. - 10:20
"Vegyes vázzal" még nem mentem, de ezekkel kapcsoaltban nekem felmerül, hogy nem gond-e a különbözõ anyagok (alu/karbon) esetleges eltérõ fáradási ideje?
#32408
Írta 2006. november 03. - 23:29
Nekem 2005-ös Protagonistem van (P-nivos), egyenes Carve támvilla, alu láncvilla, merevség szempontjából szerintem nem rossz. Ez az elsõ igazán országútinak nevezhetõ gépem, összehasonlítani csak egy 20 éves De Rosaval tudom, de hát nem érdemes... Most van benne összesen kb. 15.000 km, pár karcolást, kopást leszámítva semmi bajom vele. Azt hiszem nekem felesleges a teljesen karbon váz, viszont a hátsó szénszálas háromszögrõl nem mondanék le semmi pénzért. Ha csereérett lesz, akkor a kedvezõ ár-teljesítmény arányuk miatt az általad említett (utódja) lesz a donor (vagy egy Author 6605, esetleg Cinelli Aliante) A Merida karbonvázairól rosszat én még nem hallottam, csak a magnéziumvázasokról, de azokról annál többet.
A tekeréssel (és annak elmaradásával) kapcsolatosan írtam neked pm-t.
#32409
Írta 2006. november 03. - 19:26
Köszönöm mindenkinek az értékes infokat kérdéseimre.Én idén tavasszal kezdtem el ouitzni egy Merida 901-el,a monti mellett edzésként,erõnlét,km.gyüjtésként.Na olyan szinten bolondultam meg az ouit-tól,hogy szegény mtb szinte háttérbe szorult.A kis mezei 901-bõl egész kis
tökös gép lett(Ultegra 9-es 6500széria szett,Sh-550 kerékszett)szóval elkapott a gépszíj rendesen.Sikerült 3 amatõr versenyen is részt venni (TuordePécs),óriási élmény volt egy mezõnyben hajtani a P-Betonos és Cornixos profikkal,tanulni tõlük és a többi tapasztaltabb bringástól az országúti kerékpározás mûvészetét!
A vázakkal kapcsolatos kérdéseim azért vetõdtek fel,mert nem tudom miben
lenne jobb bringám ha lelke (a váz)nem a fennti volna,hanem egy igazi olasz
telivér vagy egyébb más neves cégtõl származó.Szimpatikus a Mata protag.M2,ha valakinek volna infója megköszönném.Érdekes még az efi99 és a pcycle Merida 909 Scultura karbon gépe is(árban is majdnem összevethetõ a Mata-val).Az Orbeák is nagyon tetszenek,bár ott az alu-karbon hibrid vázak talán valamivel drágábbak.Köszi elõre is mindenkinek a hozzászólását.
Üdv:Gyuri
#32410
Írta 2006. november 03. - 11:24
Egy egyedi váz szerintem nem hagyományos értelemben jobb, azaz nem könnyebb, merevebb, max szebb mint egy gyári váz....EGyébként nem minden esetben jobb a handmade, mint a gyári elõállítás, van amikor csak szebb, kimunkáltabb...
Az elõnye abban van, hogy teljesen egyedi méretet rendelhetsz, vagyis úgy rádszabják mint egy öltönyt. Ha a vázgeometria jól be van lõve, azt egy amatõr is észreveszi szerintem.
Egy egyedi váz méreteit viszont nem lehet, vagy nem érdemes "kb-ra" belõni, szal aki ilyenben gondolkozik szerintem mindenképpen keressen fel egy szakembert, aki rendelkezik jópár év országútis háttérrel, és konyít a biomechanikához is. Sajna ilyenbõl még itt is nagyon kevés van, de egyre nõ az igény az egyedi bringákra, szal gondolom majd a kínálat is követi idõvel.
#32411
Írta 2006. november 03. - 10:22
Az "igazi olasz váz" témában: ez a nimbusz már inkább csak történeti jellegû, mivel régen szinte kizárólag õk gyártottak minõségi, profi vázakat és alkatrészeket is. De ma már ez így nem igaz, inkább az van, hogy a világon sok helyen gyártanak viszonylag jó vázat (sorozatban, Távol-Keleten), és szintén sok országban helyben, kisipari módszerrel, kézimunkával tartós, "ipari mûalkotásokat", de ezek beszerzése nemcsak hogy drága (2e$ körül kezdõdik egy acélváz), hanem esetlegesen bonyolult (sorbaállás, hozzánk nem postáz, stb.) EGyébként nem minden esetben jobb a handmade, mint a gyári elõállítás, van amikor csak szebb, kimunkáltabb. A nüansznyi különbségek is számíthatnak, ezek a különféle szempontok közötti játékok: kényelem/versenygeometria, sloping mértéke/klasszikus, merevség/kényelem, csõhossz arányok/használat módja stb. Persze kérdés mennyit és kinek számítanak. Szeritnem egy amatõrnek csak a szélsõségek igazán jelentõs különbség vagy hzadék: pld. egy oria csöves acél és egy airplane csöves alu, alunál egy PEugeot típusú vagy egy sima 7075-ös és egy karbon váz viszonylatban.
#32412
Írta 2006. november 03. - 07:17
Évi 10 e km-et megyek. Középkategóriás vázamat cseréltem most. (nemmondommegmilyet). Kipróbáltam (nem1x) giant trek, végül specialized allez comp-ot vettem karbon hátsó villákkal. Elképesztõ különbségek vannak, sztem. A speckó egy álom a többihez képest, ebben az árkategóriában (úgy 150-200 e közötti vázszett áron). Nekem pl. a trek egy csalódás, pedig a lelkem azt akart venni....
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#32413
Írta 2006. november 03. - 01:39
Na akkor tegyük tisztába a dolgokat. "Igazi olasz" országúti váz manapság alig-alig akad. Az általad felsorolt márkák hírneve régre nyúlik vissza, anno a digóknál hegesztették õket nagy mûgonddal, manapság viszont ugyanúgy a Távol-keleten készülnek, mint pl egy Trek.Sziasztok!
Tapasztaltabb országútis s(p)orstársaktól szeretném kérdezni,hogy miben
nyilvánul meg 1 taivani(pl.Merida) és 1"igazi"olasz outi bringa(pl.Colnago,DeRosa,Wilier,Olmo,Cinelli stb)közötti külömbség?
Van-e valóban érzékelhetõ eltérés pl. menettulajdonságoknál,mivel a vázak
paramétereit nézve számomra csak nüasznyi eltérések láthatók.(Lehet,hogy
pont itt a lényeg?!) Mi a valóság alapja,hogy az igazi outi csak olasz lehet?
...
Ettõl persze nem feltétlenül rosszabbabbak, de jobbak se mint más gyártók vázai.
Ha észrevehetõ különbséget akarsz, akkor meg kell keresni Dario Pegorettit a napfényes Itáliában, és legyártatni egy vázat... de ennek ára van;)
#32414
Írta 2006. november 02. - 22:53
#32415
Írta 2006. november 02. - 22:40
#32416
Írta 2006. november 02. - 21:59
Ezzel együtt könnyen elképzelhetõnek tartom, hogy mondjuk félrebeszélek, mert mondjuk egy Colnago v. egy DeRosa karbon maga a mennyország, de 15 éves oúti múlttal úgy érzem, ehhez képest olyan sokkal-sokkal nagyobb különbség nem lehet. Akkor már magától menne...
#32417
Írta 2006. november 02. - 21:10
Tapasztaltabb országútis s(p)orstársaktól szeretném kérdezni,hogy miben
nyilvánul meg 1 taivani(pl.Merida) és 1"igazi"olasz outi bringa(pl.Colnago,DeRosa,Wilier,Olmo,Cinelli stb)közötti külömbség?
Van-e valóban érzékelhetõ eltérés pl. menettulajdonságoknál,mivel a vázak
paramétereit nézve számomra csak nüasznyi eltérések láthatók.(Lehet,hogy
pont itt a lényeg?!) Mi a valóság alapja,hogy az igazi outi csak olasz lehet?
Egy tiszteségesen megépitett nem olasz nem lehet ugyanolyan jó?
Aki már eljutott az outis evolúció eme fokára,van tapasztalata kérem írjátok
meg.Elõre is köszi minden ezirányú értékes infót.
Üdv:Gyuri
#32418
Írta 2006. október 31. - 15:04
A Biondó dollárban árul? Kíváncsi lennék, hogy végül is foritnban mennyiért lehet elvinni...
Nem dollárban számol.
De mivel szinte mindent Európából szerez be ezért Euróban adja meg az árakat és abból számolja ki a forintosat.
Én azért számoltam át dollárra, hogy könnyebben lehessen viszonyítani az online boltok áraihoz.
#32419
Írta 2006. október 31. - 14:04
A Biondó dollárban árul? Kíváncsi lennék, hogy végül is foritnban mennyiért lehet elvinni...
Ha megnézed akkor forintban van kiírva, persze kérdés tényleg ennyi-e, mert pl a Campa Veloce 07 se tûnik soknak 123e-ért. Lehet rosszul számoltak valamit.