Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32141
Posted 2007. January 05. - 14:10
#32142
Posted 2007. January 05. - 14:10
9-es alsócsöves váltókart már láttam (akinek kell kérdezze meg MAtúzékat), de 10-est nem, biztos csak néhány példányt gyártanak. Egyébként minél több a fogszám, vagyis a váltási lehetõség, annyival kevesebb értelme ennek a váltókarnak, és különben sem lehet feltenni egy, mostani (és közelmúltban) gyártott vázra sem (nincs váltófül)! Kíváncsi vagyok, az újabban gyártott néhány acélvázon van-e ("nyugaton" mostanában acélváz-reneszánsz van: Casati, Carrera, Moser, Hillman, Strongframes, Gios, De Rosa, stb.).
Hacsak nem egyedi alakú (általában karbon) alsócsõrõl van szó, amelyikben belül futnak a bowdenek, kell lennie váltófülnek, mert STI esetén ott végzõdik a váltóhüvely és azt rögzíteni kell.
#32143
Posted 2007. January 05. - 13:40
http://www.ciclicasa...o_linea-oro.htm
#32144
Posted 2007. January 05. - 10:59
#32145
Posted 2007. January 04. - 17:08
Rosszul tudod! :-) Durából van 9-es és még 10-es is, csak aranyáron mérik!
#32146
Posted 2007. January 04. - 17:06
A RD-6400as hátsóváltót elég jól ismerem, sokáig használtam és most is megyek eggyel. Próbáltam már mindenhogyan. A hátsó LÁNCkerekekbõl a 7 -et simán viszi (erre van tervezve), 8-at is gond nélkül visz. 9- et már macerásan, ott már nagyon feszül benne a rugó. Felfelé még végigvált, de lefelé a legnagyobb kerékrõl kettõt ugrik egy pöckölésre. Nálam legalábbis. A 10 szerintem már sok lehet neki, bár azzal nem próbáltam.
A honlapomon kicsit macerálni kellett, szóval a mûködõ link:
http://www.freeweb.h...erel/ug_hg.html
Ha jól tuidom a "tízes" kerekekre (kivéve Dura Ace) fel lehet rakni 7/8/9/10-es sort (de akár egy lánckerék is lehet fennt, egy csomó távtartóval kihézagolva).
A váltás meg a váltókartól és a hézagológyûrûk szélességétõl függ a legnagyobb mértékben. Nekem például volt olyan, hogy a 6400-as, 7-es hátsó racsnin volt fenn 8 db lánckerék 9-es szélességû hézagológyûrûkkel, amit a fennt említett RD-6400-as kezelt egy 105-ös 9-es fékváltókarral vezérelve. :-)
#32147
Posted 2007. January 03. - 21:40
Matthias, sztem keress egy 8-9 fokozatú lánckeréksorral kompatibilis agyat (vagy kereket) emberi áron, építsd be a bringába egy 7-es, vagy 8-as sorral.
Ha jól tudom (de nem kizárt, hogy rosszul), alsócsöves váltókarból max. 8-asat fogsz tudni szerezni. Több fokozat 1. kétszer annyi a racsni, lánc 2. fékváltókar.
Race, no Rest!
#32148
Posted 2007. January 03. - 20:50
És akkor ez elõzõekben tárgyalt ügyben, akkor az megoldható, hogy veszek egy Mavic Aksyum, vagy egy Ritchey Pro Areo kereket és rakok rá egy 9es(vagy 10es) sort és kicserélem a váltókart 9esre(10)?
És ha már itt tartunk a kettõ közül melyik a jobb? Van valakinek tapasztalata?
#32149
Posted 2007. January 03. - 19:44
Belsõ átmérõ? Azok egyformák mind, mindegyik rácsúszik, mindegyik testre. A 30 valahány mm-ek az oldalirányú teljes szélességek, ennyi helyet foglalnak el a testen.
uhh, hát látszik, hogy nem értek hozzá. most már akkor világos ez a rész.
#32150
Posted 2007. January 03. - 19:43
Köszi, én maradok a 7-es sornál, mert a váltó ennyit tud.potty valahol ebben a topicban leírta hogyan csinálta, talán még fényképes beszámolót is linkelt, mert a tengely miatt v. a csapágygolyók v a tömítés miatt valamit variálni kellett vele.
Egyébként meg a 8-as sorhoz tartozó tengelyekhez már elvileg 130mm szélesség kell a hátsó villák között.
Meg is van: http://forum.bikemag...&postcount=1316
A link sajna már nem mûködik, de remélem ennyi segítség után már megoldom (és, ha mégse, majd segítségért könyörgök ezen a helyen)
#32151
Posted 2007. January 03. - 19:42
Na most lett számomra túl bonyolult a dolog.
Lehet akkor rosszul értelmeztem azt a mondatot, hogy a 7es sor kevesebb helyet foglal mint a 9es. Akkor ezekszerint a 7es sornak nagyobb a belsõ "átmérõje" mint a 9esnek.
És olyan hézagolót lehet venni, vagy csinálni kell?
És hogy a másik megoldását is egyszerûsitsük, 11es fogaskereket nem akarok feltenni, és nem sh kereket akarok, hanem mondjuk mavic-ot(vagy campaát, vagy ritchey-t) sh kompatibilis rotorral, bár lehet nincs különbség.
Belsõ átmérõ? Azok egyformák mind, mindegyik rácsúszik, mindegyik testre. A 30 valahány mm-ek az oldalirányú teljes szélességek, ennyi helyet foglalnak el a testen.
#32152
Posted 2007. January 03. - 19:36
De miért nem tudod feltenni? Belülre kell szerezni pl 2 db 10-es hézagolót, az 4.7mm, majd a sor.
SIS: pozicionált igen (Shimano Index System)
10-es kerék v. kazettatest? A kazettatestre elvileg fel lehet tenni (megint hézagoló esete persze, de lehet, hogy az már belefér a tûrésbe, ki kéne számolni, mennyi az eltérés, lásd a hivatkozásomat 1 hsz-sal feljebb).
10-es sh kerékkel lehet viszont keverés:
http://www.paul-lang...nabe_Laufraeder
Gubanc lehet még 11-es legkisebb fogaskerékkel, mert az csak HyperglideC testre megy fel rendesen (ahol a bordák nem futnak ki a végéig)
Na most lett számomra túl bonyolult a dolog.
Lehet akkor rosszul értelmeztem azt a mondatot, hogy a 7es sor kevesebb helyet foglal mint a 9es. Akkor ezekszerint a 7es sornak nagyobb a belsõ "átmérõje" mint a 9esnek.
És olyan hézagolót lehet venni, vagy csinálni kell?
És hogy a másik megoldását is egyszerûsitsük, 11es fogaskereket nem akarok feltenni, és nem sh kereket akarok, hanem mondjuk mavic-ot(vagy campaát, vagy ritchey-t) sh kompatibilis rotorral, bár lehet nincs különbség.
#32153
Posted 2007. January 03. - 19:35
Bocsi.., kicsit olvasnom kellett volna.
Nagyon köszi!!!
potty valahol ebben a topicban leírta hogyan csinálta, talán még fényképes beszámolót is linkelt, mert a tengely miatt v. a csapágygolyók v a tömítés miatt valamit variálni kellett vele.
Egyébként meg a 8-as sorhoz tartozó tengelyekhez már elvileg 130mm szélesség kell a hátsó villák között.
Meg is van: http://forum.bikemag...&postcount=1316
#32154
Posted 2007. January 03. - 19:32
#32155
Posted 2007. January 03. - 19:29
kazettát lehet ilyen esetben cserélni? Vagy felejtsem el az egészet?
Lehet:
http://sheldonbrown....html#transplant
#32156
Posted 2007. January 03. - 19:28
Igen (a kis fogaskerék rögzíti), viszont az esetleges belsõ menetet nem látom a porvédõ miatt.
Ugyanennek az oldalnak az 1/3-ánál kb. vannak nagy képek róluk, hátha segít a beazonosításnál.
http://sheldonbrown.com/k7.html
#32157
Posted 2007. January 03. - 19:27
#32158
Posted 2007. January 03. - 19:26
#32159
Posted 2007. January 03. - 19:24
#32160
Posted 2007. January 03. - 19:19
Köszi,
ezt az oldalt én is megtaláltam, de reménykedtem, mert állati nagy hely van még a fog után, amit nem értek. a montimon "alig" fér a vázba a racsni. itt pedig látszik a menet a kazettán.
Ez normális?
Na most ezt nem értem. Belül a bordákon lévõ peremben fennakad, ott hiába van hely már mögötte. A testen, ha kívül van menet, mint a képen, az Uniglide (UG) test, a legkisebb fogaskereket kell rácsavarni és az tartja egyben, ilyen sort már nem nagyon kapni. Ilyen van?
Létezik UG-HG kompatibilis is, abban belül is van menet, tehát szorítógyûrûvel is felfogatható (HG-szabvány). Azt viszont nem tudom, hogy a tied egyébként milyen széles, attól függ még, hogy mi menne rá.