Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#32101
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

hanem ott áll az út szélén megfürödve.


Hát ja, én pl ezért nem vennék (peremes)szingót. Mert mit csináljak mondjuk otthonról 50kmre ahol még a madár se jár? Max azt lehetne, hogy viszek egy egész tartalék gumit, de azt meg hova rakjam? Meg aztán akkor annyi a súlyelõnynek.:) Vagy ezek a (peremes)szingó foltozók jók annyira hogy a leggyakoribb defekteket megjavítsák?


Egyébként mintha tavaly is bukott volna hegyrõl lefele a giron, mert Sipi szerint a fékezéstõl felmelegedett a kerék és elengdett a szingóragasztása, és lefordúlt a gumi. Meg más is mondta hogy tavaly egy triatlon verseny után az edzõ akinek a versenyzõje bukott a szingó lefordulása miatt, mondta hogy benne van a pakliban. Meg mintha lenne, nem is kevés kerék(pl Valverde,di luca, stb is ment Borával) a protour versenyeken amik szingósak. Szóval szerintem van a profiknál még nem kevés szingó. Persze lehet ti jobban értesûltek vagytok, csak mintha a TV mást mutatna:)

#32102
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts

és van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted.

Valóban ezt a kis apróságot :) kifelejtettem a felsorolásból :icon_redf


#32103
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,693 posts

Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt.


Valahogy az az érzésem, hogy az említett "szakember" a RideBikeban csak anekdótákban hallott szingóról, és valójában fingja sincs arról, hogy mi az. Érdemsesebb lenne olyan boltban faggatóznod, ahol olyan emberek dolgoznak, akik már ültek országúti bringán. Ilyen például a Bringavilág, keresd Hegyes Janit, vagy Bogár Gábort!
Ez a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert annyira igaz, hogy az utóbbi évtizedben már alig van valaki, aki szingóval megy. Ez is fõleg a Tufo-nak köszönhetõ, aki a peremes szingóival visszahozta a rendszert a köztudatba.
Példaként hoznám a Michelin, aki mátr évek óta nem is gyárt szingót. Említetted még a Contit, nekik még van, de ha jól tudom itthon nem lehet beszerezni. Az utóbbi években a Vittoriáról sem hallottam sokat, pedig nekik van a legszélesebb választékuk szingókból, és mellesleg szerintem a legjobb szingók a piacon. Itthon kb van a Tufo és kész.
Ha maradsz a peremesnél, akkor viszont a legtöbb márka a rendelkezésedre áll, és arra is felrakhatod a peremes szingót.
Ja, és van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted. Igaz az említett Gipiemme kerék nem tartozik az igazán könnyû darabok közé, de mondjuk egy Mavic Heliummal...
Ausztria, Kenguruk földje!

#32104
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A Tufo permes szingó nem engedi jobban a levegõt, mitn a normál peremes, sõt. Bár ez igazából a belsõn múlik, minél könnyebb a belsõ, annál jobban engedi, a latexeset pedig max. 2-3 napot bír (de már ekkor nincs üzemi nyomáson).
A peremes szingónak egy nagy baja van, a szingó "rész" :-), ha a ragasztó foyladék valmilyen oknál fogva nem bírja a lyukat tömíteni, akkor a rider nagyon meg van lõve, mert nemcsak hogy foltozó ca.50 Ft, vagy legfeljebb a belsõ 600-1200Ft helyett dobhat el min.5e Ft-t, hanem ott áll az út szélén megfürödve. Elõnye amit írtak meg a jó úttartás és lassabban kopik, mint a hasonló tömegben lévõ peremes kombó külsõje.
A versenygumik biztosan nem bírnak el 9e km-t (de még a normál sem: 5-6e km a max.), minél könnyebb, annál kevesebbet, egy peremesnél, ha 200 gr. körül/vagy alatt van a max 3e km, de inkább kevesebb. A szingóknál lehet többet bírnak valamivel, de itt meg ami nagyon könnyû (pld. néhány éve gyártott a Tufo 100 gr.-os szingót!!), azt pályára gyártják, nincs pld. egyáltalán defektvédelme és 20e Ft körüli értékben van.

#32105
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
A ragasztott szingót is lehet cserélni bármiféle felni károsodás nélkül. Nyomást ugyanannyit bír a ragasztott és a peremes szingó is. A peremes szingónak ugyanazok az elõnyei és hátrányai a belsõs rendszerrel szemben mint a ragasztott szingónak plusz nem kell ragasztani. Szingó elõnyök: nagyobb nyomás (10-15bar), kisebb gördülési ellenállás, és ezek szerint még amit Pötty is írt (most már én is kipróbálnám egyszer). De van hátránya is: ha defektet kapsz van rá esélyed hogy kuka, bár lehet hozzá ragasztó löttyöket kapni. Én nem hallottam, hogy jobban engedné a szingó a nyomást, mint a belsõs rendszer.

Becsípõdéses defekt meg kis gyakorlással elkerülhetõ.


#32106
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
65-70 kg vagyok, és lassan megyek, bár a gumira én se gondoltam többet mint 5000 km a 2-3 évet általánosságban értettem bármilyen kopó alkatrészre.

Azt sajnos nem hiszem, hogy én lennék túl erõs a Veloce-hoz, inkább a probléma abban lehet, hogy az enyém még 2002-es. Bár nem tudom, hogy mennyit változott a Veloce 2002 és 2006 között, mert az új rendszer ugye a 2007-esben jelent meg.

Az nagyon jó hír, hogy a 716-ost használja vki, és nincs vele problémája (gondolom írtad volna, ha lenne). Azt azért sejtettem, hogy peremes szingónál így megy a dolog, de rendes ragasztott szingónál mi a helyzet le lehet szedni a gumit a felni károsodása nélkül? A peremes szingó gyakorlatilag csak abban jobb a sima belsõs rendszertõl, hogy nem kapsz becsípõdéses defektet, illetve, hogy a belsõ súlyával könnyebb? Esetleg a ragasztott szingóval járó magasabb nyomás érték is elérhetõ? Milyen mértékben engedi a nyomást, naponta kell nyomást állítani, vagy ugyanolyan jól tartja, mint a belsõs/ragasztott szingós rendszerek?

Remélem nem kérdezek túl sokat, ha igen akkor bocs. :)

#32107
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Hmmm. Ez érdekes, és egész logikusnak is hangzik. Az én esetemet is jobban magyarázza, hiszen valószínûbb, hogy nem a 6061 T6 alu váz hajlik, hanem a Veloce hajtómû. A Campa ugye nem épp a szupermerev hajtómûveirõl híres. :(

Amit potty a gumikról írt az nagyon érdekes, és új a számomra, bár ez is nagyon logikusan hangzik. Ez pedig felvet egy új kérdést, amit tudom, hogy már itt is, és másutt is megbeszéltetek, nevezetesen szingó vagy nem szingó. Az én kérdésem azonban egész pontosan a karbantarthatóságra vonatkozik. Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt. Például mi történik, ha defektes lesz a szingóm, vagy elkopik, akkor az felnivel együtt kuka, vagy a felnirõl le lehet vágni valahogy, és újat ragasztani.
Õszintén szólva a kérdés nagyon konkrét mert fontolgatom az átállást szingóra. Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam, és nagyon sokat emelhetnek a tekerés élvezet értékén (ami nálam a fõ szempont).

A kiszemelt jelenleg egy Gipiemme Techno 716 szingós kerékszett, vmi Michelin vagy Continental verseny gumival. Konkrétan errõl az elrendezésrõl mi a véleményetek?

Köszönöm a sok hasznos véleményt és hozzászólást.


1. Nekem is Veloce hajtõmûvem van és azt nem merném mondani, hogy nem elég merev! (2006-os) Vagy te vagy túl erõs :D

2. Nekem is 716-os kerékszettem van, csak peremes. Én peremes szingót használok (Tufo) és nagyon bevállt! A defekt csak annyi, hogy leszeded a gumit és felteszel egy másikat. Természetesen a felnit nem kell kidobni, csak új gumit kell rá rakni! ;)

#32108
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam


Hát ez azért nem valószínû. 2-3 év alatt 5-9ekmet mész, ezt egy versenygumi tuti nem bírná,sõt a 9eret csak valami tuti edzõgumi bírná. Bár sokmindentõl függ, súlyod, sebesség, stb. Meg aztán a peremeset meg tudod cserélni félidõben. Persze ha 50 kiló vagy és kíméletesen használsz egy jó(márkás,drága) peremes gumit akkor lehet elmegy 9-10eret, de nem hinném, legalábbis az eddigi tapasztalataim alapján.

#32109
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Hmmm. Ez érdekes, és egész logikusnak is hangzik. Az én esetemet is jobban magyarázza, hiszen valószínûbb, hogy nem a 6061 T6 alu váz hajlik, hanem a Veloce hajtómû. A Campa ugye nem épp a szupermerev hajtómûveirõl híres. :(

Amit potty a gumikról írt az nagyon érdekes, és új a számomra, bár ez is nagyon logikusan hangzik. Ez pedig felvet egy új kérdést, amit tudom, hogy már itt is, és másutt is megbeszéltetek, nevezetesen szingó vagy nem szingó. Az én kérdésem azonban egész pontosan a karbantarthatóságra vonatkozik. Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt. Például mi történik, ha defektes lesz a szingóm, vagy elkopik, akkor az felnivel együtt kuka, vagy a felnirõl le lehet vágni valahogy, és újat ragasztani.
Õszintén szólva a kérdés nagyon konkrét mert fontolgatom az átállást szingóra. Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam, és nagyon sokat emelhetnek a tekerés élvezet értékén (ami nálam a fõ szempont).

A kiszemelt jelenleg egy Gipiemme Techno 716 szingós kerékszett, vmi Michelin vagy Continental verseny gumival. Konkrétan errõl az elrendezésrõl mi a véleményetek?

Köszönöm a sok hasznos véleményt és hozzászólást.

#32110
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
weimann felnik menyire jók kezdõ országútisoknak?ma vettem egyet Weimann DPX a neve 36l, szegecselt, 6061es aluból van, fekete és köszörült a fékfelület 2000 darabja van valakinek errõl véleménye/tapasztalata?

#32111
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Pont ezekre gondoltam én is. Sokáig nem tudtam miért ér bele a lánc az átdobóba hajtás közben, amikor rendesen beállítottam, hát a merevség hiánya volt a ludas. Ilyenkor leginkább a hajtókar és/vagy a hátsó felni hajolgathat, de ebben egyébként benne lehet egy nem kellõképpen megerõsített monoblokkház is.

#32112
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha a lánc beleér az elsõ átdobóba sokkal jobban hajtókar/középcsapágy kérdés, mint váz merevség (kissé persze az is). Kipróbáltam azt, hogy a 2006-os 105-ös hajtómûvet átraktam a régi (acél) városi/edzõ gépembe csak egy próbára. Láss csodát, ekkor nem nagyon akart beleérni az elsõ váltóba a lánc. Ilyenkor együtt hajlott az átdobó, a váz és a hajtókar. Szerintem aminek a merevsége sokkal jobban számít hajtásteljesítmény szempontjából, az a kerekek. Ha ez nyeklik nyaklik, akkor nem csak az erõátvitel gázos, de az irányítás is. Na meg ha a racsni szerkezete ugrik a megindulásnál, akkor a sprinteket akár el is lehet felejteni. A régi Sh-nak nem volt túl jó a mechanizmusa, több kalapács fogat le is törtem. A gumik. Pl a szingónak (itt most a Tufot értem szingón) és a peremes szingónak klasszisokkal jobb az oldaltartása, mint a peremes verseny gumiknak (vastagabb szerintem az oldalfala), így a kanyarstabilitása sokkal jobb, sokkal bátrabban döntöm a gépet pl. a Pilisbõl lefelé, nem "kenõdik" a gumi.

#32113
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Nem fog menni
Kanti fékkar vagy LX, ami állítható, hogy mennyi bowdent húzzon!
Bár szerintem egy 3 ujjas kanti fékkarral jobban jársz.

Ezek szerint egyenes kormányos lesz a Mali?


Köszönöm a segítséget!
Valszeg valami egyenes kormányra való outi fékkar lesz a vége. Amire nekem kell, arra jobb az egyenes kormány!

#32114
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A merevségrõl: szerintem manapság már igen kevés olyan vázat gyártanak, amelyek merevsége annyira gyenge lenne, hogy egy amatõrt zavarnak, vagy a teljesítményén meglátszana. (még 5-10 éve voltak ilyen acél- és aluvázak is). Az hogy a lánc beleér az átdobóba, lehet más alkatrész hajlása is, de az tény, hogy egy acélváznál simán elõfordulhat akár 2-3mm hajlás! MA is gyártanak acélvázakat, kíváncsi lennék,ezek mennyire hajlíthatók a valóságban...
A Shimano agyakat jobb kerülni, és a kerekeiket is, a legrosszabbak közé tartoznak, bár volt egy-két év amikor jobbfutású és szép agyakat gyártottak (2000-2003 körül).

#32115
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Köszönöm a gyors választ.

Egy valamit kihagytam a kérdésbõl. Nagysebeséggel ereszkedéskor mennyire zavaró egy túlságosan rugalmas váz, kerék, villa kombináció, és melyik mennyire fontos a háromból? Kiváncsi vagyok a ti tapasztalatotokra.

#32116
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
A giant honlapja szerint a compact road geometry pontosan az ejtett felsõ csövet jelenti. Bár érdemes megjegyezni, hogy õk a kényelmet nem emelik ki mint elõnyt, tehát itt tévedtem.

Giant honlapja

Az lánc beleérése az elsõ átdobóba tényleg elég idegesítõ. Sajnos ezt tapasztalatból tudom, ugyanis a Giant OCR-mnél ez rendszeresen elõfordul, még igen kis erõhatásoknál is (értsd: nem csak sprintnél, vagy 20%-os mászásnál).

#32117
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts
jojo...en nem a kerekekre gondoltam :)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32118
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Igen, inkabb vennek regi Ultegra-t, mint uj 105-ot, sot peldaul a regi 105 agyak sokkal jobbak, mint az ujak! (Eppen ma szedtem szet egy uj 105 kereket, wh-r500 es nagy kalap, akarcsak az 550-es, a regi agyak egyszeruenn jobbak.)

A regi 9-es Ultegra hajtomu is szebb, mint az uj 105 - szerintem.

Amugy az arkulonbseget az uj 105 uj ultegra (azaz a 10 seb szettek kozott ertettem).
BMaFTe

#32119
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts
huhh a compact road geometry nem azt jelenti, hogy sloppingos a felso cso (oke lehet hogy emiatt hosszabb is) es a meretezes nem centinkent, 2 centinkent megy hanem van s,m,l es xl?
abbol a szempontbol lehet kenyelmesebb, hogy nem vered be magad a felsocsobe :)

ha egy vaz sokat hajlik nagy terheles alatt a lanc bele-bele er az elso valtoba ami nagyon idegesito.

meg egy merev vaz (tenyleg) erezhetoen jobban reagal a pedalozasra. Nem tudom hol kezdodik a hobbi kategoria, de azert a merev vaz igenye nem csak rongyrazas...szerintem
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32120
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Sziasztok!

Lehet, hogy nem a legjobb helyen érdeklõdöm, de ha már így szóbakerült a vázmerevség, akkor rákérdezek.

Szerintetek teljesítmény szempontjából (valójában) mennyire számít a vázemerevség? Ezen oldal szerint (és a német tour magazin tesztje szerint is, amit most hirtelen nem találok) az alkatrészek és a váz hajlásából származó teljesítmény veszteség olyan alacsony (kb. 5%), hogy hiába nyernek itt a gyártók akár 100%-ot is a teljes teljesítmény szempontjából még mindig elhanyagolható egy hobbista számára.
Másik szempont szokott lenni a kényelem. Itt általában megegyeznek a vélemények abban, hogy a gyémánt alakú (két háromszögbõl álló) vázak annyira merevek a függõleges síkban, hogy a többi alkatrész (gumi, kerék) rugalmasságához képest elhanyagolható a váz rugalmassága. Egyetlen dolog amit meg szoktak említeni az, hogy a hosszabb nyeregcsõ nyújthat bizonyos extra kényelmet. (Részben ezért találta ki a Giant 15 éve a Compact Road geometriát.)
Szóval nagyon kiváncsi lennék, hogy a ti tapasztalataitok mennyire támasztják alá, az "elméletet".