Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34210 hozzászólás a témában

#32061
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Azt ne kérdezd, hogy magyarul hogy hívják...

Corratecben, Kerékvában, Bike Artban biztos van.

Edit: itt van egy nyilvánvalóbb kinézetû példány:



Na, ez jó hír.:)

pcycle: És milyen menetes középcsapágy való bele?

És mi a különbség a prologue és a performance közöt?

#32062
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Hali! Van nekem egy ilyen vázam:
http://pix.bikemag.h...198159&cat=2886

Ez 54-es (csõközéptõl csõközépig), de a felsõcsõ csak 50-es!
Ez normális? Milyen bringát gyártottak ilyen kis felsõcsõvel? Nõi? Triatlon?


Malit :)

elbaszott egy geometria. trekking/túraváz....
hosszú stucnival illik szerintem használni..
Bár a triatlon még sanszos (de szerintem ott sem ez a divat már)

kifeyzett egynes kormányos kénylemes ülõpozíciós tekeréshez.

#32063
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Hali! Van nekem egy ilyen vázam:
http://pix.bikemag.h...198159&cat=2886

Ez 54-es (csõközéptõl csõközépig), de a felsõcsõ csak 50-es!
Ez normális? Milyen bringát gyártottak ilyen kis felsõcsõvel? Nõi? Triatlon?



#32064
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Peugeot-ról: nekem PErformance alu-vázam volt-van, nem egy könnyû darab (2 kg fölött van), de ehhez képest meglepõen "dinamikus" váz, és fõként strapabíró, masszív. Hogy nem high-tec az lehet, de ez a típus pld ejtett felsõcsöves, erõhatások szerint változó és cseppformájú csövekbõl van kialakítva, az ülõcsõ ugyanaz az aero íves, mint amit 1-2 éve terjed jobban a gyártóknál. A Peugeot már 4-5 éve nem gyárt vázat, tkp. megszûnt a cég kerékpárgyártása, ami eredetileg is igazából marketinges célzatú volt. Sokan panaszkodtak rá régebben, mert voltak évek, amikor sorba repedtek-törtek a vázaik, ami viszont nem ilyen az nagyon tartós.
Henger: no, kinevetted magad egész hétre? Nyilván mindenki arra értette a dolgot ami (nyilván senki nem gondol üreges küllõre), és nem a hibákat keresi "szakmai" bennfentességét fitogtatva.

#32065
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Jjja, létezik a dolog, nekem is olyan van, kACOR gyártmányú :D

#32066
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Azt ne kérdezd, hogy magyarul hogy hívják...

Corratecben, Kerékvában, Bike Artban biztos van.

Edit: itt van egy nyilvánvalóbb kinézetû példány:

#32067
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Tudtommal nem!

#32068
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Konzolos elsõ váltót át lehet alakítani bilincsessé?
Gondolom csak van olyan bilincs ami re fel lehet egy konzolos elsõ váltót rakni.

#32069
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

apróban láttad? .))

ja ott.
Nem baj ha nehéz én is az vagyok akkor legalább erõs.:)

#32070
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
A Hunyadi u-ban árulták õket! Egy kezdõ brinyósnak vagy téli bringára tökéletes. Viszonylag szép, jó kidolgozású, geometriájú vázak ezek nagyon kedvezõ áron, de valóban nem high-tech!

#32071
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Peugeot vázakat ismeri valaki? Vélemény róluk?


apróban láttad? .))

állítólag yók..ismerek srácokat akik használnak (régi acél is és az alu is yó)

csak ezek nem valami high-tech vázak már.
3-4 éve nem gyárt vázat a Peugeot..
ezek aszem már évek óta lógtak az adott boltban..

de ettõl még yók.
szerintem ha az ár megfelelõ, akkor yó vétel.

a súlyukról nincs infom (de lehet hogy nehezek)

#32072
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Peugeot vázakat ismeri valaki? Vélemény róluk?

#32073
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Egyforgáspontos - Exage Sport (1988) :afro:
Köszi a segítséget!


Ebben az esetben csökkenti a kínlódás idejét, ha kilazítva jól behúzod a féket és úgy megtartod (ekkor értelemszerûen "központosódva" van) és így szorítod meg. Ellenkezõ esetben a csavar megszorítása, mikor már kezd szorulni, kezdi elforgatni "a levegõben lógó" egész féket. A túlszorítás egyébként is azt eredményezheti, hogy nem akar majd szétugrani, szóval nem olyan egzakt dolog az egész ügy.

#32074
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Az attól függ, hogy egy- vagy két forgáspontos. Az egyforgáspontost (egy tengelyre van "felfûzve az egész) ki kell lazítani, belõni középre, aztán újra meghúzni. A kétforgáspontosokon felül az egyik szélén van egy kis kereszthornyos csavar, ezt csavargatva mozog a 2 pofa vagy balra - vagy fordítva tekerve - jobbra.


Egyforgáspontos - Exage Sport (1988) :afro:
Köszi a segítséget!



#32075
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Egy láma kérdésem van, de csak mától van országútim:confused:
Az elsõ fékemnél a jobb oldali pofa folyamatosan hozzáér a felnihez. Hogyan tudom ezt központosítani?


Az attól függ, hogy egy- vagy két forgáspontos. Az egyforgáspontost (egy tengelyre van "felfûzve az egész) ki kell lazítani, belõni középre, aztán újra meghúzni. A kétforgáspontosokon felül az egyik szélén van egy kis kereszthornyos csavar, ezt csavargatva mozog a 2 pofa vagy balra - vagy fordítva tekerve - jobbra.

#32076
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Egy láma kérdésem van, de csak mától van országútim:confused:
Az elsõ fékemnél a jobb oldali pofa folyamatosan hozzáér a felnihez. Hogyan tudom ezt központosítani?



#32077
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

A küllõkrõl: a változó falvastagságúak a könnyítettek, vigyázni kell velük (füzött kerékben), mert rendesen tömeglimitesek, 80 kg. fölött nem nagyon ajánlott, mert sûrûn kell centrírozni. A gyári kerék más dolog, ott szinte csak könnyû küllõk vannak és bírják a gyûrõdést. A kerék lelke a küllõ...


ÁÁ, ne, fogjatok le! A hét poénja. :)
Megyek, veszek is gyorsan 15x15-ös acélcsövet.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32078
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Csak egy észrevétel: A küllõ nem változó falvastagságú, hanem az átmérõje változik. (Falvastagsága a csöveknek van).
Nem igazán értem, hogy otthon fûzött kerékben miért lenne gyengébb a kikönnyített küllõ, mint egy gyárilag fûzöttben? Az anyaga ugyanaz, az átmérõi is hasonlóak. Fõleg annak fényében hogy otthon fõleg 32/36 küllõ az elterjedt, míg gyári kerékben kevesebb. Az egy dolog, hogy valaki nem profi centírozó és nem tudja olyan jól beállítani a küllõfeszességet, mint egy gyárilag fûzöttnél, de ezt ne a küllõknek rójuk fel.

#32079
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A küllõkrõl: a változó falvastagságúak a könnyítettek, vigyázni kell velük (füzött kerékben), mert rendesen tömeglimitesek, 80 kg. fölött nem nagyon ajánlott, mert sûrûn kell centrírozni. A Sapim cx-ray rõl mondják, hogy mindent kibír, hát nem tudom, amilyen ára van és amilyen bonyodalmas beszerezni, lehet, nem is fogom tudni...
A gyári kerék más dolog, ott szinte csak könnyû küllõk vannak és bírják a gyûrõdést. A kerék lelke a küllõ...

#32080
Macikutya

Macikutya

    vendég

  • fórumtag
  • 75 hozzászólás
Köszönöm a tanácsokat!
Maradok a Ksyrium Elite-nél.