Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32021
Írta 2007. február 28. - 22:06

#32022
Írta 2007. február 28. - 21:35

Szerintem azért nem, mert az "új csapágyazási trend", hogy is fogalmazzak finoman, egy marék verébkaki... Spec szerintem valamit nagyon elszámoltak a mérnökök, tudom - tudom merev meg minden, de amikor karbantartom és csak lánc nélkül megpörgetem, sírni támad kedvem. Ha egy háromnegyed fordulatot körbefordul, az már soknak számít.
pont ez az. mindne Dura Ace Ultegra 105 stb..ilyen..
basszus..kurva sok energia megy veszendõbe..ez élversenyzõknél meg fõleg idegesítõ lehet..nem tudom hogy a merevség ezt kompenzálná..
hát ezért én eddig a Campár a szavazok...vagy bármi másra csak erre a compactra nem...
bár nem fenyeget a veszély hogy ilyenem lessz....
#32023
Írta 2007. február 28. - 21:28

Nekem inkabb az a furcsa, hogy nem hasznaljak az uj csapagyazasi trenddel, gyarthatnanak hozza hollowtech II-es direkt palya halytomuvet a megfelelo lancvonallal.
Szerintem azért nem, mert az "új csapágyazási trend", hogy is fogalmazzak finoman, egy marék verébkaki... Spec szerintem valamit nagyon elszámoltak a mérnökök, tudom - tudom merev meg minden, de amikor karbantartom és csak lánc nélkül megpörgetem, sírni támad kedvem. Ha egy háromnegyed fordulatot körbefordul, az már soknak számít.
#32024
Írta 2007. február 28. - 13:02

#32025
Írta 2007. február 28. - 11:37

te csak "hengerítsd" a nyeregcsövem

compact rendszerbe csak 1 mérte van..mármint tengelyhosszra??
uh..hát az gáz lehet...
#32026
Írta 2007. február 28. - 11:31

#32027
Írta 2007. február 28. - 11:31

http://www.gazzetta....npellegrino.jpg
Ez pl. milyennek tunik? Nem tul nagy ertekek - viszont baromi kemeny, plane a szakasz vegen - tehat ettol is fugg.
Iden a masik oldalrol mennek, az konnyebb:
http://giroditalia20...rie_detail8.php
#32028
Írta 2007. február 28. - 11:22

Ez a kemeny hegy:
http://giroditalia20...rie_detail9.php
Tenyadatokkal is szolgalok majd - ha fel tudok ra menni - apropo nincs valakinek kolcson egy kompakt hajtomuve? Csak erre a hegyre kellene...
#32029
Írta 2007. február 28. - 10:34

Ha mar merevseg, neztetek a palya wc-t? Ott, ahogy kivettem, altalaban dura-ace hajtomuvet hasznalnak. Ha megnezitek az egy total sima octalinkes hajtomu (kicsit talan nagyobb lyukkorrel) de nem is ez a lenyeg, hanem a monoblokk: az sima BB7700 - akkor hogy is van ez a merevseggel? Palyan az egyik leglenyegesebb, nem? Akkor miert nem az uj tipusu hajtomuveket hasznaljak?
Gondolom a láncvonal miatt. a monoblokkos rendszerrel használhatnak rövidebb tengelyt, míg az újnál egy méret van. Bár nem tudom, van-e Dura Ace pályaverzióban.
Race, no Rest!
#32030
Írta 2007. február 27. - 18:56

Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy milyen számítások szerint szokták osztályozni pl. a Tour de France-on vagy más versenyeken az emelkedõket? Illetve azt, hogy itt Magyarországon osztályozva vannak-e már a dombok, hegyek? (a HármasHH, Dobogókõ, Kékes stb.) És ha igen, akkor hol lehet hozzájutni ezekhez az adatokhoz? Köszi!
Categorizing climbs is objective and subjective. The length of the climb, the difference in altitude from the bottom to the top, its average grade and steepest grade, and where the climb is positioned in the stage are all important factors. The elevation of the climb's summit and the width and condition of the road are also contributing factors.
Certain general guidelines dictate how climbs are categorized, but race directors in different races rate climbs differently. Even year to year in the Tour de France, discrepancies occur.
In general terms, Category 4 climbs are short and easy. Category 3 climbs last approximately 5 kilometers (3.1 miles), have an average grade of 5 percent, and ascend 150 meters (500 feet). Category 2 climbs are the same length or longer at an 8 percent grade and ascend 500 meters (1,600 feet). Category 1 climbs last 20 kilometers (12.4 miles) with an average 6 percent grade and ascend 1,500 meters. Beyond category climbs include an altitude difference of at least 1,000 meters (3,280 feet) from start to finish and have an average grade of at least 7 percent.
Remélem ez segít, és nem gond az angol, ha igen, akkor lefordítom.
#32031
Írta 2007. február 27. - 14:24

Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy milyen számítások szerint szokták osztályozni pl. a Tour de France-on vagy más versenyeken az emelkedõket? Illetve azt, hogy itt Magyarországon osztályozva vannak-e már a dombok, hegyek? (a HármasHH, Dobogókõ, Kékes stb.) És ha igen, akkor hol lehet hozzájutni ezekhez az adatokhoz? Köszi!
Konkrét választ nem tudok adni, de itt ez a link ahol a "Descriptions 1000" alatt megtalálod a magyarországi nagy emelkedõket is ... http://users.swing.be/danielgobert/
#32032
Írta 2007. február 26. - 09:25

Ja meg egy adalek a lancokhoz: mar kaphatoak a sram 10-es lancai, viszont a patentszemuk a jol megszokottol elteroen csak egyszer hasznalhato! Ra kell jol taposni a pedalra, hogy a helyere kattanjon - a manualja azt irja, hogy ez utan mar csak lancbontoval szedheto le. Ez alapjaban veve nem rossz, viszont ha ilyet vesztek, vegyetek rogton vagy 5 patentszemet is melle (szep feltuno fekete szinu radasul).
#32033
Írta 2007. február 26. - 09:02

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#32034
Írta 2007. február 26. - 02:41

Érdemes lecserélni az ultegra váltógörgõt egy bbb ipari csapágyosra?
#32035
Írta 2007. február 25. - 23:56

#32036
Írta 2007. február 25. - 22:10

#32037
Írta 2007. február 25. - 21:28

Tudja valaki, hogy a Shimano 10-es hajtomu egeszsegesen mukodik-e Shimano 9-es rendszerben (a tanyerok jok, kompatibilisek-e a regi lanccal)? Illetve kiforditva: a 10-es lancok jok-e a 9-es Sh rendszerekhez? Regen nekem volt pC89R az eleg vekony volt , meg campy 10-eshez is jol lett volna talan.
Arrol jutott eszembe, hogy szetszedtem megint a hajtomuvet, kivettem a monoblokkot stb. (nagytakaritas) az uj rendszeru hajtomuvekkel ez sokkal egyszerubb es konnyebb, meg aztan a merevseg.
Ha mar merevseg, neztetek a palya wc-t? Ott, ahogy kivettem, altalaban dura-ace hajtomuvet hasznalnak. Ha megnezitek az egy total sima octalinkes hajtomu (kicsit talan nagyobb lyukkorrel) de nem is ez a lenyeg, hanem a monoblokk: az sima BB7700 - akkor hogy is van ez a merevseggel? Palyan az egyik leglenyegesebb, nem? Akkor miert nem az uj tipusu hajtomuveket hasznaljak?
#32038
Írta 2007. február 25. - 03:51

A kompaktok lyukköre 110 mm, így a legkissebb használható tányér a 34-es. Ha kompaktra váltasz, elvileg szükséged lesz egy azzal kompatibilis átdobóra is (bár szerintem elõször érdemes kipróbálni az eredetivel - gyanítom elviszi).
#32039
Írta 2007. február 24. - 22:51

mitol fugg, hogy elore a 39 helyett milyen kisebb lanckereket lehet feltenni?
Adott egy rovidkanalas campa mirage hatso valto, es egy mirage elso valto,
egy kilences mirage sor es egy ket lanckerekes mirage hajtomu...
javitani kellne kicsit a hegymaszasi lehetosegeimet :-)
koszi
#32040
Írta 2007. február 24. - 02:35

