Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32001
Írta 2007. március 01. - 16:11
Nekem van DA regi octalinkes, na az egy muremek, csak speci szerszam kell hozza, meg rohadt nehez beallitani..
Egy ujabb dura-ace, azert nem rossz.
#32002
Írta 2007. március 01. - 12:14
Szerintem azért nem, mert az "új csapágyazási trend", hogy is fogalmazzak finoman, egy marék verébkaki...
A másik gond, hogy nem is túl tartós.
Race, no Rest!
#32003
Írta 2007. február 28. - 22:06
#32004
Írta 2007. február 28. - 21:35
Szerintem azért nem, mert az "új csapágyazási trend", hogy is fogalmazzak finoman, egy marék verébkaki... Spec szerintem valamit nagyon elszámoltak a mérnökök, tudom - tudom merev meg minden, de amikor karbantartom és csak lánc nélkül megpörgetem, sírni támad kedvem. Ha egy háromnegyed fordulatot körbefordul, az már soknak számít.
pont ez az. mindne Dura Ace Ultegra 105 stb..ilyen..
basszus..kurva sok energia megy veszendõbe..ez élversenyzõknél meg fõleg idegesítõ lehet..nem tudom hogy a merevség ezt kompenzálná..
hát ezért én eddig a Campár a szavazok...vagy bármi másra csak erre a compactra nem...
bár nem fenyeget a veszély hogy ilyenem lessz....
#32005
Írta 2007. február 28. - 21:28
Nekem inkabb az a furcsa, hogy nem hasznaljak az uj csapagyazasi trenddel, gyarthatnanak hozza hollowtech II-es direkt palya halytomuvet a megfelelo lancvonallal.
Szerintem azért nem, mert az "új csapágyazási trend", hogy is fogalmazzak finoman, egy marék verébkaki... Spec szerintem valamit nagyon elszámoltak a mérnökök, tudom - tudom merev meg minden, de amikor karbantartom és csak lánc nélkül megpörgetem, sírni támad kedvem. Ha egy háromnegyed fordulatot körbefordul, az már soknak számít.
#32006
Írta 2007. február 28. - 13:02
#32007
Írta 2007. február 28. - 11:37
te csak "hengerítsd" a nyeregcsövem
compact rendszerbe csak 1 mérte van..mármint tengelyhosszra??
uh..hát az gáz lehet...
#32008
Írta 2007. február 28. - 11:31
#32009
Írta 2007. február 28. - 11:31
http://www.gazzetta....npellegrino.jpg
Ez pl. milyennek tunik? Nem tul nagy ertekek - viszont baromi kemeny, plane a szakasz vegen - tehat ettol is fugg.
Iden a masik oldalrol mennek, az konnyebb:
http://giroditalia20...rie_detail8.php
#32010
Írta 2007. február 28. - 11:22
Ez a kemeny hegy:
http://giroditalia20...rie_detail9.php
Tenyadatokkal is szolgalok majd - ha fel tudok ra menni - apropo nincs valakinek kolcson egy kompakt hajtomuve? Csak erre a hegyre kellene...
#32011
Írta 2007. február 28. - 10:34
Ha mar merevseg, neztetek a palya wc-t? Ott, ahogy kivettem, altalaban dura-ace hajtomuvet hasznalnak. Ha megnezitek az egy total sima octalinkes hajtomu (kicsit talan nagyobb lyukkorrel) de nem is ez a lenyeg, hanem a monoblokk: az sima BB7700 - akkor hogy is van ez a merevseggel? Palyan az egyik leglenyegesebb, nem? Akkor miert nem az uj tipusu hajtomuveket hasznaljak?
Gondolom a láncvonal miatt. a monoblokkos rendszerrel használhatnak rövidebb tengelyt, míg az újnál egy méret van. Bár nem tudom, van-e Dura Ace pályaverzióban.
Race, no Rest!
#32012
Írta 2007. február 27. - 18:56
Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy milyen számítások szerint szokták osztályozni pl. a Tour de France-on vagy más versenyeken az emelkedõket? Illetve azt, hogy itt Magyarországon osztályozva vannak-e már a dombok, hegyek? (a HármasHH, Dobogókõ, Kékes stb.) És ha igen, akkor hol lehet hozzájutni ezekhez az adatokhoz? Köszi!
Categorizing climbs is objective and subjective. The length of the climb, the difference in altitude from the bottom to the top, its average grade and steepest grade, and where the climb is positioned in the stage are all important factors. The elevation of the climb's summit and the width and condition of the road are also contributing factors.
Certain general guidelines dictate how climbs are categorized, but race directors in different races rate climbs differently. Even year to year in the Tour de France, discrepancies occur.
In general terms, Category 4 climbs are short and easy. Category 3 climbs last approximately 5 kilometers (3.1 miles), have an average grade of 5 percent, and ascend 150 meters (500 feet). Category 2 climbs are the same length or longer at an 8 percent grade and ascend 500 meters (1,600 feet). Category 1 climbs last 20 kilometers (12.4 miles) with an average 6 percent grade and ascend 1,500 meters. Beyond category climbs include an altitude difference of at least 1,000 meters (3,280 feet) from start to finish and have an average grade of at least 7 percent.
Remélem ez segít, és nem gond az angol, ha igen, akkor lefordítom.
#32013
Írta 2007. február 27. - 14:24
Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy milyen számítások szerint szokták osztályozni pl. a Tour de France-on vagy más versenyeken az emelkedõket? Illetve azt, hogy itt Magyarországon osztályozva vannak-e már a dombok, hegyek? (a HármasHH, Dobogókõ, Kékes stb.) És ha igen, akkor hol lehet hozzájutni ezekhez az adatokhoz? Köszi!
Konkrét választ nem tudok adni, de itt ez a link ahol a "Descriptions 1000" alatt megtalálod a magyarországi nagy emelkedõket is ... http://users.swing.be/danielgobert/
#32014
Írta 2007. február 26. - 09:25
Ja meg egy adalek a lancokhoz: mar kaphatoak a sram 10-es lancai, viszont a patentszemuk a jol megszokottol elteroen csak egyszer hasznalhato! Ra kell jol taposni a pedalra, hogy a helyere kattanjon - a manualja azt irja, hogy ez utan mar csak lancbontoval szedheto le. Ez alapjaban veve nem rossz, viszont ha ilyet vesztek, vegyetek rogton vagy 5 patentszemet is melle (szep feltuno fekete szinu radasul).
#32015
Írta 2007. február 26. - 09:02
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#32016
Írta 2007. február 26. - 02:41
Érdemes lecserélni az ultegra váltógörgõt egy bbb ipari csapágyosra?
#32017
Írta 2007. február 25. - 23:56
#32018
Írta 2007. február 25. - 22:10
#32019
Írta 2007. február 25. - 21:28
Tudja valaki, hogy a Shimano 10-es hajtomu egeszsegesen mukodik-e Shimano 9-es rendszerben (a tanyerok jok, kompatibilisek-e a regi lanccal)? Illetve kiforditva: a 10-es lancok jok-e a 9-es Sh rendszerekhez? Regen nekem volt pC89R az eleg vekony volt , meg campy 10-eshez is jol lett volna talan.
Arrol jutott eszembe, hogy szetszedtem megint a hajtomuvet, kivettem a monoblokkot stb. (nagytakaritas) az uj rendszeru hajtomuvekkel ez sokkal egyszerubb es konnyebb, meg aztan a merevseg.
Ha mar merevseg, neztetek a palya wc-t? Ott, ahogy kivettem, altalaban dura-ace hajtomuvet hasznalnak. Ha megnezitek az egy total sima octalinkes hajtomu (kicsit talan nagyobb lyukkorrel) de nem is ez a lenyeg, hanem a monoblokk: az sima BB7700 - akkor hogy is van ez a merevseggel? Palyan az egyik leglenyegesebb, nem? Akkor miert nem az uj tipusu hajtomuveket hasznaljak?
#32020
Írta 2007. február 25. - 03:51
A kompaktok lyukköre 110 mm, így a legkissebb használható tányér a 34-es. Ha kompaktra váltasz, elvileg szükséged lesz egy azzal kompatibilis átdobóra is (bár szerintem elõször érdemes kipróbálni az eredetivel - gyanítom elviszi).