Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#32001
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A csapagyazas tenyleg vesz el energiat, de hat mi nem - ami iparis es tomitett, az mind rosszabbul forog, mint egy konuszos, csucszsirral kent keramiagolyos vadallatsag. Csak ez utobbiakat allitani kell, gyakran szervizelni, ultegra kozepcsapagyat meg lehet kapni olcson.

Nekem van DA regi octalinkes, na az egy muremek, csak speci szerszam kell hozza, meg rohadt nehez beallitani..

Egy ujabb dura-ace, azert nem rossz.
BMaFTe

#32002
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Szerintem azért nem, mert az "új csapágyazási trend", hogy is fogalmazzak finoman, egy marék verébkaki...


A másik gond, hogy nem is túl tartós.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32003
_Mickey_

_Mickey_

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Grammhuszároknak kötelezõ kezdõlap:

http://weightweenies.starbike.com/

#32004
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Szerintem azért nem, mert az "új csapágyazási trend", hogy is fogalmazzak finoman, egy marék verébkaki... Spec szerintem valamit nagyon elszámoltak a mérnökök, tudom - tudom merev meg minden, de amikor karbantartom és csak lánc nélkül megpörgetem, sírni támad kedvem. Ha egy háromnegyed fordulatot körbefordul, az már soknak számít.


pont ez az. mindne Dura Ace Ultegra 105 stb..ilyen..
basszus..kurva sok energia megy veszendõbe..ez élversenyzõknél meg fõleg idegesítõ lehet..nem tudom hogy a merevség ezt kompenzálná..
hát ezért én eddig a Campár a szavazok...vagy bármi másra csak erre a compactra nem...
bár nem fenyeget a veszély hogy ilyenem lessz....

#32005
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás

Nekem inkabb az a furcsa, hogy nem hasznaljak az uj csapagyazasi trenddel, gyarthatnanak hozza hollowtech II-es direkt palya halytomuvet a megfelelo lancvonallal.


Szerintem azért nem, mert az "új csapágyazási trend", hogy is fogalmazzak finoman, egy marék verébkaki... Spec szerintem valamit nagyon elszámoltak a mérnökök, tudom - tudom merev meg minden, de amikor karbantartom és csak lánc nélkül megpörgetem, sírni támad kedvem. Ha egy háromnegyed fordulatot körbefordul, az már soknak számít.

#32006
MrGyulagy

MrGyulagy

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Ez még 39-27-tel teljesíthetõ, persze csak lazán , ha fölfelé van ilyen
MrGyulagy bármikor,bármit megszerelek

#32007
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
Henger

te csak "hengerítsd" a nyeregcsövem :)

compact rendszerbe csak 1 mérte van..mármint tengelyhosszra??
uh..hát az gáz lehet...

#32008
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Zoncolanra már hármas hajtómû javallott (legalábbis egy hobbystának), 10 km-en át 12% átlaggal nem biztos hogy elég akár a 34/27 áttél is (ettõl többet azt hiszem nem visz a kompakt sem), ki tudja meddig tart pld. 22% rész, ami után a pihentetõ rész teszem azt 15% :-) Az ilyen hegyek csak hegyi zergéknek valók...

#32009
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A tavalyi Pellegrino:
http://www.gazzetta....npellegrino.jpg
Ez pl. milyennek tunik? Nem tul nagy ertekek - viszont baromi kemeny, plane a szakasz vegen - tehat ettol is fugg.

Iden a masik oldalrol mennek, az konnyebb:
http://giroditalia20...rie_detail8.php
BMaFTe

#32010
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Nekem inkabb az a furcsa, hogy nem hasznaljak az uj csapagyazasi trenddel, gyarthatnanak hozza hollowtech II-es direkt palya halytomuvet a megfelelo lancvonallal.

Ez a kemeny hegy:
http://giroditalia20...rie_detail9.php
Tenyadatokkal is szolgalok majd - ha fel tudok ra menni - apropo nincs valakinek kolcson egy kompakt hajtomuve? Csak erre a hegyre kellene...
BMaFTe

#32011
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Ha mar merevseg, neztetek a palya wc-t? Ott, ahogy kivettem, altalaban dura-ace hajtomuvet hasznalnak. Ha megnezitek az egy total sima octalinkes hajtomu (kicsit talan nagyobb lyukkorrel) de nem is ez a lenyeg, hanem a monoblokk: az sima BB7700 - akkor hogy is van ez a merevseggel? Palyan az egyik leglenyegesebb, nem? Akkor miert nem az uj tipusu hajtomuveket hasznaljak?


Gondolom a láncvonal miatt. a monoblokkos rendszerrel használhatnak rövidebb tengelyt, míg az újnál egy méret van. Bár nem tudom, van-e Dura Ace pályaverzióban.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32012
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy milyen számítások szerint szokták osztályozni pl. a Tour de France-on vagy más versenyeken az emelkedõket? Illetve azt, hogy itt Magyarországon osztályozva vannak-e már a dombok, hegyek? (a HármasHH, Dobogókõ, Kékes stb.) És ha igen, akkor hol lehet hozzájutni ezekhez az adatokhoz? Köszi!


Categorizing climbs is objective and subjective. The length of the climb, the difference in altitude from the bottom to the top, its average grade and steepest grade, and where the climb is positioned in the stage are all important factors. The elevation of the climb's summit and the width and condition of the road are also contributing factors.

Certain general guidelines dictate how climbs are categorized, but race directors in different races rate climbs differently. Even year to year in the Tour de France, discrepancies occur.


In general terms, Category 4 climbs are short and easy. Category 3 climbs last approximately 5 kilometers (3.1 miles), have an average grade of 5 percent, and ascend 150 meters (500 feet). Category 2 climbs are the same length or longer at an 8 percent grade and ascend 500 meters (1,600 feet). Category 1 climbs last 20 kilometers (12.4 miles) with an average 6 percent grade and ascend 1,500 meters. Beyond category climbs include an altitude difference of at least 1,000 meters (3,280 feet) from start to finish and have an average grade of at least 7 percent.

Remélem ez segít, és nem gond az angol, ha igen, akkor lefordítom.

#32013
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás

Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy milyen számítások szerint szokták osztályozni pl. a Tour de France-on vagy más versenyeken az emelkedõket? Illetve azt, hogy itt Magyarországon osztályozva vannak-e már a dombok, hegyek? (a HármasHH, Dobogókõ, Kékes stb.) És ha igen, akkor hol lehet hozzájutni ezekhez az adatokhoz? Köszi!


Konkrét választ nem tudok adni, de itt ez a link ahol a "Descriptions 1000" alatt megtalálod a magyarországi nagy emelkedõket is ... http://users.swing.be/danielgobert/

#32014
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A 10-es fogaskereksor 9-es lanccal nem valoszinu, a 9-es lancok szelesebbek (bar vannak, voltak vekonyabb kivitelek). Egyszer mar targyaltuk ezt a szelesseg dolgot, akkor utananeztem, 6mm korul vannak a 10-es lancok, termeszetesn a campy, sh, sram minimalisan de elternek egymastol (ettol fuggetlenul a 10-es lancok szerintem kompatibilisek). A 9-esek 6,5mm talan? Persze volt a sram pc-89r, ami 6,1 vagy 2 volt (de csak a konnyitesek vegett).

Ja meg egy adalek a lancokhoz: mar kaphatoak a sram 10-es lancai, viszont a patentszemuk a jol megszokottol elteroen csak egyszer hasznalhato! Ra kell jol taposni a pedalra, hogy a helyere kattanjon - a manualja azt irja, hogy ez utan mar csak lancbontoval szedheto le. Ez alapjaban veve nem rossz, viszont ha ilyet vesztek, vegyetek rogton vagy 5 patentszemet is melle (szep feltuno fekete szinu radasul).
BMaFTe

#32015
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
szerintem ha könnyebb, már megéri ha grammhuszár vagy:P:D

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#32016
_Mickey_

_Mickey_

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Sziasztok!

Érdemes lecserélni az ultegra váltógörgõt egy bbb ipari csapágyosra?

#32017
szmöre

szmöre

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
És 9-es lánccal a 10-es fogaskeréksor elmegy ?

#32018
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Sh 10-es elsõ lánvkerekek 9-es sh lánccal, ez teljesen okés. Tudom, mert én is ilyet kombinációt hajtok.

#32019
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a Shimano 10-es hajtomu egeszsegesen mukodik-e Shimano 9-es rendszerben (a tanyerok jok, kompatibilisek-e a regi lanccal)? Illetve kiforditva: a 10-es lancok jok-e a 9-es Sh rendszerekhez? Regen nekem volt pC89R az eleg vekony volt , meg campy 10-eshez is jol lett volna talan.

Arrol jutott eszembe, hogy szetszedtem megint a hajtomuvet, kivettem a monoblokkot stb. (nagytakaritas) az uj rendszeru hajtomuvekkel ez sokkal egyszerubb es konnyebb, meg aztan a merevseg.

Ha mar merevseg, neztetek a palya wc-t? Ott, ahogy kivettem, altalaban dura-ace hajtomuvet hasznalnak. Ha megnezitek az egy total sima octalinkes hajtomu (kicsit talan nagyobb lyukkorrel) de nem is ez a lenyeg, hanem a monoblokk: az sima BB7700 - akkor hogy is van ez a merevseggel? Palyan az egyik leglenyegesebb, nem? Akkor miert nem az uj tipusu hajtomuveket hasznaljak?
BMaFTe

#32020
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás
Kompakt hajtómûre van szükséged. A jelenlegi nem jó, mivel a mormál kéttányérosok lyukköre 130 mm (Shimano), ill. 135 mm (Campa), így 39-esnél kissebb tányért nem tudsz felrakni.
A kompaktok lyukköre 110 mm, így a legkissebb használható tányér a 34-es. Ha kompaktra váltasz, elvileg szükséged lesz egy azzal kompatibilis átdobóra is (bár szerintem elõször érdemes kipróbálni az eredetivel - gyanítom elviszi).
Ausztria, Kenguruk földje!