Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31961
Írta 2007. február 11. - 20:39
abbol a szempontbol lehet kenyelmesebb, hogy nem vered be magad a felsocsobe
ha egy vaz sokat hajlik nagy terheles alatt a lanc bele-bele er az elso valtoba ami nagyon idegesito.
meg egy merev vaz (tenyleg) erezhetoen jobban reagal a pedalozasra. Nem tudom hol kezdodik a hobbi kategoria, de azert a merev vaz igenye nem csak rongyrazas...szerintem
#31962
Írta 2007. február 11. - 20:31
Lehet, hogy nem a legjobb helyen érdeklõdöm, de ha már így szóbakerült a vázmerevség, akkor rákérdezek.
Szerintetek teljesítmény szempontjából (valójában) mennyire számít a vázemerevség? Ezen oldal szerint (és a német tour magazin tesztje szerint is, amit most hirtelen nem találok) az alkatrészek és a váz hajlásából származó teljesítmény veszteség olyan alacsony (kb. 5%), hogy hiába nyernek itt a gyártók akár 100%-ot is a teljes teljesítmény szempontjából még mindig elhanyagolható egy hobbista számára.
Másik szempont szokott lenni a kényelem. Itt általában megegyeznek a vélemények abban, hogy a gyémánt alakú (két háromszögbõl álló) vázak annyira merevek a függõleges síkban, hogy a többi alkatrész (gumi, kerék) rugalmasságához képest elhanyagolható a váz rugalmassága. Egyetlen dolog amit meg szoktak említeni az, hogy a hosszabb nyeregcsõ nyújthat bizonyos extra kényelmet. (Részben ezért találta ki a Giant 15 éve a Compact Road geometriát.)
Szóval nagyon kiváncsi lennék, hogy a ti tapasztalataitok mennyire támasztják alá, az "elméletet".
#31963
Írta 2007. február 11. - 20:19
105 - akkor mar inkabb Ultegra, szebbek a fekek es a hajtomu es alig dragabb egy (20e talan).
Te inkabb vennel egy regi tipusu Ultegrat mint egy uj 105-ot?
es en a regi tipusnal arrol beszelek aminek olyan alakja van mint a Tiagranak, az uj tipus sokkal kenyelmesebb marmint a markolat
uj 105 : http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
regi Ultegra:http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
#31964
Írta 2007. február 11. - 17:40
Vagy a szin, ha egyszer Spanyolorszagban lehet sarga szinu Specialized allez elite vazat kapni, akkor itthon miert nem?
Mindig felidegesitem magam a magyar viszonyokon es a nagykerek kicsinyessegen.
#31965
Írta 2007. február 11. - 17:33
Annak idejen en is Giant vazat szerettem volna - a magyar forgalmazotol erdeklodtem, hogy tudnak-e hozni karbon hatso villas alu TCR-t. Nem voltak hajlandok - igy aztan nem veszek toluk se most se a jovoben semmit, nem hogy vazat. Kulfoldon jo nagy valasztek van Giant-bol. (Sajnos ez az osszes magyar forgalmazoval igy van - a Biondo kivetel ez alol, ok viszont dragak).
OCR alap - szerintem egy talicska, csomagtartoszemek meg minden, nem igazan orszaguti ("versenybicikli"), max az elnevezese.
A gyartok a vazaikat evente uj szeriakkal latjak el - nem biztos, hogy a mai TCR-re igaz az, amit valamikor leirtak. Sot.
105 - akkor mar inkabb Ultegra, szebbek a fekek es a hajtomu es alig dragabb egy (20e talan).
#31966
Írta 2007. február 11. - 15:52
Az uj 105 fekvaltokar ugyanugy nez ki mint az uj Ultegra es ugyanannyit tud. Szinte az egyetlen kulonbseg, hogy a 105 nehezebb.Ezt kifejtenéd bõvebben, hogy miért sokkal jobb?!
Az uj 105 hatso valtoja 10 sebesseges a regebbi 9 sebesseges modellekkel szemben. Sokat fejlesztettek ergonomiailag. Sokkal-sokkal kenyelmesebb a fekvaltokar.
Az uj 105, Ultegra, stb hajtokar-kozepresz hollowtech-es ami megintcsak sokkal-sokkal jobb mint a "regebbi" octalinkes megoldas.
stb, stb... remelem ennyi eleg
#31967
Írta 2007. február 11. - 13:51
#31968
Írta 2007. február 11. - 12:50
#31969
Írta 2007. február 11. - 12:44
Köszönöm a válaszokat, úgy látom minden út a BiondoBike-ba vezet Nem gond, a szomszéd kerületben lakom... Csak az a baj, hogy 300 körül még nincs olyan felszereltségük, mint az OCR 1.0-nak.Na azért én a Giantet fenntartásokkal kezelném mint "nagy" nevet. Egy régebbi tour számban tesztelték a TCR csúcs modelljét és nagyon csúnyán írtak róla. Ha röviden össze akarom foglalni a cikket: Hajlik mint a kolbász!
A teljesség igénye nélkül amit érdemes még megnézni: Orbea, Fondriest, Olmo, Author, Pinarello angliru/galileo, Torpado T3200 carbon 105 (ez például eléggé ott van ennyiért), Colnago Arte Sh. 105 (na ez megint elég klafa), Bianchi... szóval én nem feltétlenül rendelnék biciklit külföldrõl.
Ez a vázteszt érdekes... Ha figyelembe veszed, hogy csak hobbiszinten használnám, szerinted tizes skálán mekkora problémát okozna nekem? (csak hogy milyen súllyal számítsam be ezt a döntésemnél )
#31970
Írta 2007. február 11. - 12:22
http://port.hu/pls/f...=1&i_where_tv=1
#31971
Írta 2007. február 11. - 11:24
#31972
Írta 2007. február 11. - 11:05
Elég szép masina ez....kerekek mutatósak még montis szemmel is, meg úgy egybe van...kéne..
#31973
Írta 2007. február 11. - 09:54
Nem hagyhato figyelmen kivul, hogy igaz az egyiken Ultegra van de csak 9 sebesseges ami azt jelenti hogy regebi model es annal az uj 10 sebesseges 105 (sokkal) jobb
Ezt kifejtenéd bõvebben, hogy miért sokkal jobb?!
#31974
Írta 2007. február 11. - 09:53
Teljesen hobbykerékpáros vagyok, de kétszer voltam Tirolban hegyet mászni, és bizony végig a 21. sebességemben (a 21-bõl) tekertem fel a Grossgnockler-re, levegõ után kapkodva... szóval puhány vagyok.
A bringa úgy jött elõ, hogy elõször kijelöltem az értékhatárt... utána körülnéztem a neten, és azt tapasztaltam, hogy 1000 euro alatt túl profi dolgokat nem lehet még kapni. Viszont a noname kerékpárokról rémes dolgokat írtak. Így jött ki a Giant, mint már neves, de elviselhetõ árú kerékpár.
Na azért én a Giantet fenntartásokkal kezelném mint "nagy" nevet. Egy régebbi tour számban tesztelték a TCR csúcs modelljét és nagyon csúnyán írtak róla. Ha röviden össze akarom foglalni a cikket: Hajlik mint a kolbász!
A teljesség igénye nélkül amit érdemes még megnézni: Orbea, Fondriest, Olmo, Author, Pinarello angliru/galileo, Torpado T3200 carbon 105 (ez például eléggé ott van ennyiért), Colnago Arte Sh. 105 (na ez megint elég klafa), Bianchi... szóval én nem feltétlenül rendelnék biciklit külföldrõl.
#31975
Írta 2007. február 11. - 08:47
#31976
Írta 2007. február 10. - 22:47
Bocs, elizéltem ahogy lemásoltam õket...
Szóval
http://www.buynet.hu...&cat=157&page=1
és
http://www.fahrrad.d...-2006/3099.html
Nem hagyhato figyelmen kivul, hogy igaz az egyiken Ultegra van de csak 9 sebesseges ami azt jelenti hogy regebi model es annal az uj 10 sebesseges 105 (sokkal) jobb
#31977
Írta 2007. február 10. - 21:32
#31978
Írta 2007. február 10. - 21:25
Így jött ki a Giant, mint már neves, de elviselhetõ árú kerékpár.
Világos. Hát azért van még ebben az ársávban pár neves bicó. pl a pinarello galileo campa mirage-al a bikeexpressben 287ért. de a Biondóban is van pár neves bicó 300e alatt.
#31979
Írta 2007. február 10. - 20:39
A bringa úgy jött elõ, hogy elõször kijelöltem az értékhatárt... utána körülnéztem a neten, és azt tapasztaltam, hogy 1000 euro alatt túl profi dolgokat nem lehet még kapni. Viszont a noname kerékpárokról rémes dolgokat írtak. Így jött ki a Giant, mint már neves, de elviselhetõ árú kerékpár.
#31980
Írta 2007. február 10. - 20:08
Szerinted miért nem kell?
Hát valahogy úgy értettem, hogy mitha már bicóztál volna(pl mtb) csak most belevágsz az országútiba, ezért gondoltam elég a 2 tányér. Meg aztán ha kezdõ lennél bicózás terén(ahogy én is egy éve, és még most is) lehet akkor is elég a 2. Legalábbis én az 1 év bicózás(5e km) alatt sehol nem éresztem szükségét 39-26nál könnyebb áttételnek(persze lehet az 5001edik kmnél belefutok egy hegybe ahol kellene, mert ugye 5e km nem ad elég tapasztalatot). De volt errõl már régebben itt beszélgetés és valaki mondta hogy olyan helyen lakik ahol jól jön a 3 tányér.
És mindenképp e két bicó közül szeretnél választani?