Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34214 hozzászólás a témában

#31941
Katanga

Katanga

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Igen, én is úgy látom, hogy kb 360 - 380 Euro+postaköltség mindegyik. A Mavic mellett talán az szól, hogy van valamiféle forgalmazója itthon is. Ha esetleg valami alkatrész kell hozzá, talán be tudják szerezni.

#31942
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
A fulcrum 3-as kb. egy árban van a mavic ksyrium elite-el. A fulcrum a katalógusban könnyebb, ha most kéne döntenem meggondolnám nagyon melyik legyen.

#31943
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Ne haragudj, de had döntse el már mindenki maga hogy neki melyek a fontos szempontok. Én például teljesen amatõr, de még annál is amatõrebb vagyok, de nagyon szeretem, ha lejtõn lefelé nem nyeklik nyaklik alattam a hátsó kerék a nem túl nyerõ gumi miatt.

#31944
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
A szingókhoz/peremes szingókhoz:
Pénteken volt egy beszélgetés Lengyel Tomival és többekközt ez a téma is szóba került egy kicsit. Õ azt mondta, hogy legjobban a szingót szereti, ha jól fel van ragasztva.
A lötyi a kis szúrásos lukakat tudja csak tömíteni, ha nagy vágás van, azzal nekem még soha nem bírt el. Viszont simán mentem már 2-3 baron lukas szingóval 50km-t hazáig, megoldható, sokkal jobban mint peremes gumival keréksérülés nélkül. Egyébbként ha egy üvegszilánk kivágja a papírvékony versenygumit hosszan, hiába van nálad ragasztó azzal nem tudsz hazamenni + a külsõnek akkor is kuka.

#31945
Katanga

Katanga

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Most egy gyári Specialized kereket használok, a legalapabb típus, mivel egy Allez compé volt, és hát elmegy, de nem az az igazi jó és könnyû kerék. ezért gondoltam a Fulcrumra. A Mavicból ami igazán jó az szinte megfizethetetlen, a Shimanoról meg lebeszéltek.

#31946
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás

Van-e valakinek tapasztalata a Fulcrum kerekekkel? Nem a csúcskategória, hanem valamelyik megfizethetõbb középsõ, 3-as, vagy 5-ös.


Tapasztalatom nincsa róla, de olyat hallottam, hogy a Fulcrum a Campa leánycége és "nagyon hasonló" (értsd:koppra ugyanaz) technológiai megoldásokat vonultatnak fel, csak egy kissé olcsóbban adják.

#31947
Katanga

Katanga

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Van-e valakinek tapasztalata a Fulcrum kerekekkel? Nem a csúcskategória, hanem valamelyik megfizethetõbb középsõ, 3-as, vagy 5-ös.

#31948
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
még mindig a szingóról: abban van valami, hogyha sokat fékezgetnek, akkor felforrósodhat a felni és vele a ragasztó is és elengedi a szingót, de az még így is eléggé stabilan feszül a felnin, szóval lefordulni csak kanyarban és erõs fékezésnél tud (persze ez elég). De azért valószínû, hogy nem ragasztották fel elég gondosan, elég ragasztóval (ugyanis ezen is spórolni vélnek grammokat) akinél lefordul egy átlagos versenyen.
A szingó teljes eltûnésének egyetlen akadálya a karbonkerék, ugyanis ezek túlnyomó többsége szingós (mivel ezidáig nem lehet peremes karbonfelnit gyártani), ami meg nem az, annak a felnijének a fele alu, s így tömegben ott van ahol az alufelnisek, szóval nicns nagyon értelme karbon(-alu) peremes kereket gyártani. A szingónak amatõr szinten nem sok értelme van, legfeljebb idõfutam (abban is inkább csak hegyi). Viszont a profiknál egy hegyi etapnál számít az a 40-50 dkg egy kerékszetten (használható karbon szingósak 1000-1100 gr., alu peremesek 1400-1600 gr.).

#31949
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

hanem ott áll az út szélén megfürödve.


Hát ja, én pl ezért nem vennék (peremes)szingót. Mert mit csináljak mondjuk otthonról 50kmre ahol még a madár se jár? Max azt lehetne, hogy viszek egy egész tartalék gumit, de azt meg hova rakjam? Meg aztán akkor annyi a súlyelõnynek.:) Vagy ezek a (peremes)szingó foltozók jók annyira hogy a leggyakoribb defekteket megjavítsák?


Egyébként mintha tavaly is bukott volna hegyrõl lefele a giron, mert Sipi szerint a fékezéstõl felmelegedett a kerék és elengdett a szingóragasztása, és lefordúlt a gumi. Meg más is mondta hogy tavaly egy triatlon verseny után az edzõ akinek a versenyzõje bukott a szingó lefordulása miatt, mondta hogy benne van a pakliban. Meg mintha lenne, nem is kevés kerék(pl Valverde,di luca, stb is ment Borával) a protour versenyeken amik szingósak. Szóval szerintem van a profiknál még nem kevés szingó. Persze lehet ti jobban értesûltek vagytok, csak mintha a TV mást mutatna:)

#31950
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

és van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted.

Valóban ezt a kis apróságot :) kifelejtettem a felsorolásból :icon_redf


#31951
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás

Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt.


Valahogy az az érzésem, hogy az említett "szakember" a RideBikeban csak anekdótákban hallott szingóról, és valójában fingja sincs arról, hogy mi az. Érdemsesebb lenne olyan boltban faggatóznod, ahol olyan emberek dolgoznak, akik már ültek országúti bringán. Ilyen például a Bringavilág, keresd Hegyes Janit, vagy Bogár Gábort!
Ez a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert annyira igaz, hogy az utóbbi évtizedben már alig van valaki, aki szingóval megy. Ez is fõleg a Tufo-nak köszönhetõ, aki a peremes szingóival visszahozta a rendszert a köztudatba.
Példaként hoznám a Michelin, aki mátr évek óta nem is gyárt szingót. Említetted még a Contit, nekik még van, de ha jól tudom itthon nem lehet beszerezni. Az utóbbi években a Vittoriáról sem hallottam sokat, pedig nekik van a legszélesebb választékuk szingókból, és mellesleg szerintem a legjobb szingók a piacon. Itthon kb van a Tufo és kész.
Ha maradsz a peremesnél, akkor viszont a legtöbb márka a rendelkezésedre áll, és arra is felrakhatod a peremes szingót.
Ja, és van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted. Igaz az említett Gipiemme kerék nem tartozik az igazán könnyû darabok közé, de mondjuk egy Mavic Heliummal...
Ausztria, Kenguruk földje!

#31952
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A Tufo permes szingó nem engedi jobban a levegõt, mitn a normál peremes, sõt. Bár ez igazából a belsõn múlik, minél könnyebb a belsõ, annál jobban engedi, a latexeset pedig max. 2-3 napot bír (de már ekkor nincs üzemi nyomáson).
A peremes szingónak egy nagy baja van, a szingó "rész" :-), ha a ragasztó foyladék valmilyen oknál fogva nem bírja a lyukat tömíteni, akkor a rider nagyon meg van lõve, mert nemcsak hogy foltozó ca.50 Ft, vagy legfeljebb a belsõ 600-1200Ft helyett dobhat el min.5e Ft-t, hanem ott áll az út szélén megfürödve. Elõnye amit írtak meg a jó úttartás és lassabban kopik, mint a hasonló tömegben lévõ peremes kombó külsõje.
A versenygumik biztosan nem bírnak el 9e km-t (de még a normál sem: 5-6e km a max.), minél könnyebb, annál kevesebbet, egy peremesnél, ha 200 gr. körül/vagy alatt van a max 3e km, de inkább kevesebb. A szingóknál lehet többet bírnak valamivel, de itt meg ami nagyon könnyû (pld. néhány éve gyártott a Tufo 100 gr.-os szingót!!), azt pályára gyártják, nincs pld. egyáltalán defektvédelme és 20e Ft körüli értékben van.

#31953
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
A ragasztott szingót is lehet cserélni bármiféle felni károsodás nélkül. Nyomást ugyanannyit bír a ragasztott és a peremes szingó is. A peremes szingónak ugyanazok az elõnyei és hátrányai a belsõs rendszerrel szemben mint a ragasztott szingónak plusz nem kell ragasztani. Szingó elõnyök: nagyobb nyomás (10-15bar), kisebb gördülési ellenállás, és ezek szerint még amit Pötty is írt (most már én is kipróbálnám egyszer). De van hátránya is: ha defektet kapsz van rá esélyed hogy kuka, bár lehet hozzá ragasztó löttyöket kapni. Én nem hallottam, hogy jobban engedné a szingó a nyomást, mint a belsõs rendszer.

Becsípõdéses defekt meg kis gyakorlással elkerülhetõ.


#31954
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
65-70 kg vagyok, és lassan megyek, bár a gumira én se gondoltam többet mint 5000 km a 2-3 évet általánosságban értettem bármilyen kopó alkatrészre.

Azt sajnos nem hiszem, hogy én lennék túl erõs a Veloce-hoz, inkább a probléma abban lehet, hogy az enyém még 2002-es. Bár nem tudom, hogy mennyit változott a Veloce 2002 és 2006 között, mert az új rendszer ugye a 2007-esben jelent meg.

Az nagyon jó hír, hogy a 716-ost használja vki, és nincs vele problémája (gondolom írtad volna, ha lenne). Azt azért sejtettem, hogy peremes szingónál így megy a dolog, de rendes ragasztott szingónál mi a helyzet le lehet szedni a gumit a felni károsodása nélkül? A peremes szingó gyakorlatilag csak abban jobb a sima belsõs rendszertõl, hogy nem kapsz becsípõdéses defektet, illetve, hogy a belsõ súlyával könnyebb? Esetleg a ragasztott szingóval járó magasabb nyomás érték is elérhetõ? Milyen mértékben engedi a nyomást, naponta kell nyomást állítani, vagy ugyanolyan jól tartja, mint a belsõs/ragasztott szingós rendszerek?

Remélem nem kérdezek túl sokat, ha igen akkor bocs. :)

#31955
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás

Hmmm. Ez érdekes, és egész logikusnak is hangzik. Az én esetemet is jobban magyarázza, hiszen valószínûbb, hogy nem a 6061 T6 alu váz hajlik, hanem a Veloce hajtómû. A Campa ugye nem épp a szupermerev hajtómûveirõl híres. :(

Amit potty a gumikról írt az nagyon érdekes, és új a számomra, bár ez is nagyon logikusan hangzik. Ez pedig felvet egy új kérdést, amit tudom, hogy már itt is, és másutt is megbeszéltetek, nevezetesen szingó vagy nem szingó. Az én kérdésem azonban egész pontosan a karbantarthatóságra vonatkozik. Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt. Például mi történik, ha defektes lesz a szingóm, vagy elkopik, akkor az felnivel együtt kuka, vagy a felnirõl le lehet vágni valahogy, és újat ragasztani.
Õszintén szólva a kérdés nagyon konkrét mert fontolgatom az átállást szingóra. Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam, és nagyon sokat emelhetnek a tekerés élvezet értékén (ami nálam a fõ szempont).

A kiszemelt jelenleg egy Gipiemme Techno 716 szingós kerékszett, vmi Michelin vagy Continental verseny gumival. Konkrétan errõl az elrendezésrõl mi a véleményetek?

Köszönöm a sok hasznos véleményt és hozzászólást.


1. Nekem is Veloce hajtõmûvem van és azt nem merném mondani, hogy nem elég merev! (2006-os) Vagy te vagy túl erõs :D

2. Nekem is 716-os kerékszettem van, csak peremes. Én peremes szingót használok (Tufo) és nagyon bevállt! A defekt csak annyi, hogy leszeded a gumit és felteszel egy másikat. Természetesen a felnit nem kell kidobni, csak új gumit kell rá rakni! ;)

#31956
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam


Hát ez azért nem valószínû. 2-3 év alatt 5-9ekmet mész, ezt egy versenygumi tuti nem bírná,sõt a 9eret csak valami tuti edzõgumi bírná. Bár sokmindentõl függ, súlyod, sebesség, stb. Meg aztán a peremeset meg tudod cserélni félidõben. Persze ha 50 kiló vagy és kíméletesen használsz egy jó(márkás,drága) peremes gumit akkor lehet elmegy 9-10eret, de nem hinném, legalábbis az eddigi tapasztalataim alapján.

#31957
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Hmmm. Ez érdekes, és egész logikusnak is hangzik. Az én esetemet is jobban magyarázza, hiszen valószínûbb, hogy nem a 6061 T6 alu váz hajlik, hanem a Veloce hajtómû. A Campa ugye nem épp a szupermerev hajtómûveirõl híres. :(

Amit potty a gumikról írt az nagyon érdekes, és új a számomra, bár ez is nagyon logikusan hangzik. Ez pedig felvet egy új kérdést, amit tudom, hogy már itt is, és másutt is megbeszéltetek, nevezetesen szingó vagy nem szingó. Az én kérdésem azonban egész pontosan a karbantarthatóságra vonatkozik. Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt. Például mi történik, ha defektes lesz a szingóm, vagy elkopik, akkor az felnivel együtt kuka, vagy a felnirõl le lehet vágni valahogy, és újat ragasztani.
Õszintén szólva a kérdés nagyon konkrét mert fontolgatom az átállást szingóra. Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam, és nagyon sokat emelhetnek a tekerés élvezet értékén (ami nálam a fõ szempont).

A kiszemelt jelenleg egy Gipiemme Techno 716 szingós kerékszett, vmi Michelin vagy Continental verseny gumival. Konkrétan errõl az elrendezésrõl mi a véleményetek?

Köszönöm a sok hasznos véleményt és hozzászólást.

#31958
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
weimann felnik menyire jók kezdõ országútisoknak?ma vettem egyet Weimann DPX a neve 36l, szegecselt, 6061es aluból van, fekete és köszörült a fékfelület 2000 darabja van valakinek errõl véleménye/tapasztalata?

#31959
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Pont ezekre gondoltam én is. Sokáig nem tudtam miért ér bele a lánc az átdobóba hajtás közben, amikor rendesen beállítottam, hát a merevség hiánya volt a ludas. Ilyenkor leginkább a hajtókar és/vagy a hátsó felni hajolgathat, de ebben egyébként benne lehet egy nem kellõképpen megerõsített monoblokkház is.

#31960
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha a lánc beleér az elsõ átdobóba sokkal jobban hajtókar/középcsapágy kérdés, mint váz merevség (kissé persze az is). Kipróbáltam azt, hogy a 2006-os 105-ös hajtómûvet átraktam a régi (acél) városi/edzõ gépembe csak egy próbára. Láss csodát, ekkor nem nagyon akart beleérni az elsõ váltóba a lánc. Ilyenkor együtt hajlott az átdobó, a váz és a hajtókar. Szerintem aminek a merevsége sokkal jobban számít hajtásteljesítmény szempontjából, az a kerekek. Ha ez nyeklik nyaklik, akkor nem csak az erõátvitel gázos, de az irányítás is. Na meg ha a racsni szerkezete ugrik a megindulásnál, akkor a sprinteket akár el is lehet felejteni. A régi Sh-nak nem volt túl jó a mechanizmusa, több kalapács fogat le is törtem. A gumik. Pl a szingónak (itt most a Tufot értem szingón) és a peremes szingónak klasszisokkal jobb az oldaltartása, mint a peremes verseny gumiknak (vastagabb szerintem az oldalfala), így a kanyarstabilitása sokkal jobb, sokkal bátrabban döntöm a gépet pl. a Pilisbõl lefelé, nem "kenõdik" a gumi.