Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32121
Írta 2007. február 09. - 14:32
Szerintetek megér 25-ezret egy Mach1 CFX felni + Novatech agy párosítású 28 küllõs országúti kerékszett ?
Kinek volt tapasztalata ezzel a felnivel ? Mennyire bírja a gyûrõdést ?
#32122
Írta 2007. február 09. - 13:41
Szerintetek az ultegra vagy 105-ös 2 forgáspontos fék mûködik ezzel:
http://apro.bikemag....ct=53030&cat=17
Nem fog menni
Kanti fékkar vagy LX, ami állítható, hogy mennyi bowdent húzzon!
Bár szerintem egy 3 ujjas kanti fékkarral jobban jársz.
Ezek szerint egyenes kormányos lesz a Mali?
#32123
Írta 2007. február 09. - 13:22
#32124
Írta 2007. február 09. - 11:50
persze az öreg Sheldon tudta a megoldast :-)
Direct-pull cantilevers = V-break :-)
Direct-pull cantilevers have double the mechanical advantage compared with traditional brakes, so they require special brake levers. Direct-pull brake levers pull the cable twice as far, half as hard. The lower mechanical advantage of the lever compensates for the higher M.A. of the cantilever. It is not generally safe to mix and match levers/cables between direct pull and other types for this reason.
* Conventional brake levers used with direct-pull cantilevers will usually not pull enough cable to stop in wet conditions without bottoming out against the handlebars. In dry conditions, they either won't work, or will grab too suddenly.
* Direct-pull brake levers used with any other type of brakes will feel nice and solid when you squeeze them, but due to their lower mechanical advantage you'll need to squeeze twice as hard to stop as you should, so unless you are a lightweight rider with gorilla-like paws, this combination isn't safe either.
szóval jó kemény lesz a fék, és úgy kell húzni mint állat, hogy fogjon...
de ez már tényleg fék topic :-)
#32125
Írta 2007. február 09. - 10:41
de mi a baj vele?
nem annyi bowdent huz a montis kar mint amennyit az országuti.
most hirtelen nem emlékszem pontosan, de ugy rémlik a monti kar azonos behúzásákor több bowdent huz, mint az országuti.
Ezért montis karral az országutis fék nagyon "hirtelen" lesz.
Vannak speciális egyeneskormányos országúti fékkarok, mint mondjuk ez .
a fékes topikban már emlékeim szerint pontosan kitárgyalták a kérdést, sajna most nem találom, hogy belinkeljem, esetleg próbáld meg ha van idõd, a lényeg hogy nem kafa...
#32126
Írta 2007. február 09. - 00:37
#32127
Írta 2007. február 09. - 00:25
#32128
Írta 2007. február 09. - 00:14
http://apro.bikemag....ct=53030&cat=17
#32129
Írta 2007. február 07. - 23:14
Nekem van egy 28-as Contim ami pontosan megegyezik egy 23-as Michelinemmel...
#32130
Írta 2007. február 07. - 23:12
(csak mert most elég távol vagyok a szeretett bicajtól, és nemtom kipróbálni :S)
by Jano
#32131
Írta 2007. február 07. - 23:10
Egyébként! SEGÍTSETEK! Szeretnék venni a most épülõ ss bringámhoz fékeket! Valami használt 2 forgáspontosra gondoltam, 105, vagy ultegra. Ha valaki tud valamit, elõre is köszi!
#32132
Írta 2007. február 07. - 23:07
Ja és a 20assal jobban kell majd vigyázni, mert érzékenyebb az úthibákra. Nagyobb nyomással érdemes használni emiatt (is) kényelmetlenebb lesz mint a 23-as.
#32133
Írta 2007. február 07. - 22:58
Vettem egy új országúti külsõt 700x20c/20-622 méretben. Sajnos csak késõbb vettem észre hogy a bicón most 700x23c/23-622-as van. Rá fog menni, vagy el lehet felejteni? Amúgy VITTORIA - milyen márka, mert nem sokat hallottam róla.
thx by
Jano
#32134
Írta 2007. február 07. - 21:46
#32135
Írta 2007. február 07. - 21:45
Ez vili. ezt eddig is tudtam.A hosszabb hajtókar, nagyobb nyomatékot jelent azonos erõhatás mellett.
M=F*r ahol F az erõ, r pedig az erõ karja mint az köztudott.
#32136
Írta 2007. február 07. - 21:44
Az lenne a kérdésem, hogy ha eddig 170es hajtókart használtam, és áttérek 172,5-esre akkor kissebb lesz a lábfordulatom?
Arra gondolok, hogy a lábam x sebességgel forog a 170es hajtókarnál, akkor ugyanahoz a fordulathoz 172,5es hajtókarnál y>x sebességûnek kell lennie. Vagy nioncs jelentõsége?
A hosszabb hajtókar, nagyobb nyomatékot jelent azonos erõhatás mellett.
M=F*r ahol F az erõ, r pedig az erõ karja mint az köztudott.
#32137
Írta 2007. február 07. - 21:05
#32138
Írta 2007. február 07. - 21:01
Mathias ne má!
Forogni vmi nem sebességgel, hanem fordulatszámmal forog és természetesen, amennyiben ugyanakkora sebességgel mész és ugyanakkora átmérõjû lánckerékkel, akkor ahhoz ugyanannyit kell pörgetni, csak nagyobb íven mozog a lábad. Vagy rosszul értem a kérdést?
Na hát ez az! Nagyobb íven azonos fordulatszám mellett nagyobb a kerületi sebesség:)
Konkrétabban mondjuk a 170es karnál hátulról-elõre 533mmer (2*r*pi/2)az út, de ugyanakkora fordulathoz a 172,5ösnél meg 541mm. a 175ösnélT549mm.
De gondolom ez a gyakorlatban nem számít annyira:) Illetve gondolom a sprintereknél számít. Ott gondolom jobb a rövidebb hajtókar.
#32139
Írta 2007. február 07. - 19:34
Az lenne a kérdésem, hogy ha eddig 170es hajtókart használtam, és áttérek 172,5-esre akkor kissebb lesz a lábfordulatom?
Arra gondolok, hogy a lábam x sebességgel forog a 170es hajtókarnál, akkor ugyanahoz a fordulathoz 172,5es hajtókarnál y>x sebességûnek kell lennie. Vagy nioncs jelentõsége?
Mathias ne má!
Forogni vmi nem sebességgel, hanem fordulatszámmal forog és természetesen, amennyiben ugyanakkora sebességgel mész és ugyanakkora átmérõjû lánckerékkel, akkor ahhoz ugyanannyit kell pörgetni, csak nagyobb íven mozog a lábad. Vagy rosszul értem a kérdést?
#32140
Írta 2007. február 07. - 19:28
Arra gondolok, hogy a lábam x sebességgel forog a 170es hajtókarnál, akkor ugyanahoz a fordulathoz 172,5es hajtókarnál y>x sebességûnek kell lennie. Vagy nioncs jelentõsége?